https://gateway.trip.ir/api/

جزیره بورا بورا مروارید اقیانوس آرام

به روز رسانی: 08 مهر ، 1399 جاذبه های گردشگری

جزیره بورا بورا مروارید اقیانوس آرام

تصور کنید وسط اقیانوس در زیباترین ساحل شنی دنیا هستید. زیر درختان نارگیل استراحت می کنید و دریای زلال و افق آبی رنگ در مقابل شماست. اینجا جزیره بورا بورا مروارید اقیانوس آرام بین جزایر فرانسه است. دورترین جای زمین که آرامش و زیبایی شگفت انگیز آن ثروتمندترین گردشگران دنیا به بورا بورا می کشاند.

جزیره بورا بورا را بشناسید.

بورا بورا بخشی از مجمع الجزایر فرانسه در اقیانوس آرام محسوب می شود. از لحاظ جغرافیایی بین آمریکا و استرالیا قرار گرفته، اما کیلومترها از آنها دور است. پرواز از این دو کشور به بورا بورا 8 ساعت زمان می برد. این بهشت زمینی فقط 29 کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن حدود 10 هزار نفر است. اصلی ترین سکونتگاه جزیره، وایتاپه نام دارد و در غرب آن قرار گرفته است. در مرکز بورا بورا، بقایای آتشفشانی خاموش وجود دارد و دو قله به نام پاهیا و اوتمانو خودنمایی می کند. کوه 727 متری پاهیا بلندترین ارتفاع جزیره است. جزیره کامل با سنگهای مرجانی و دریای آبی احاطه شده است. در دل جزیره برکه های زلال فیروزه ای رنگ جریان دارد. زبان اصلی مردم جزیره فرانسوی است اما انگلیسی هم رایج است. نارگیل، وانیل و مروارید سیاه بورابورا معروف است. مردم جزیره به تتو علاقه دارند و خالکوبی آنان به روش سنتی برای گردشگران جذاب است.

بورا بورا کجاستعکس بورا بورا از نمای بالا

چگونه به بورا بورا برویم؟

بورابورا یکی از دورافتاده ترین جزایر دنیاست. برای رسیدن به آن اول باید به جزیره تاهیتی بزرگ‌ترین جزیره فرادریایی فرانسه واقع در اقیانوس آرام بروید. فاصله تاهیتی تا جزیره 256 کیلومتر است و پرواز هواپیما 50 دقیقه طول می کشد. شما همچنین می توانید با کشتی کروز از تاهیتی به بورا بورا سفر کنید.

بورا بورا امن است؟

بورا بورا جزیره ای کاملا امن برای گردشگری است. حتی آبهای جزیره که دارای نوعی کوسه است، هیچ خطری برای مردم و گردشگران ندارد.

دلیل معروف بودن بورا بورا

بورابورا جزیره گرانی است. وجود اسپاهای لوکس، توریستهای ثروتمند، اقامتگاه های آکواتیک و ریزورت های گران قیمت باعث شده همه نتوانند به بورا بورا سفر کنند. همچنین یکی از زیباترین سواحل جهان به نام ماتیرا در بورا بورا قرار دارد. برکه های آبی و کریستالی بور بورا از معروفترین جاذبه های گردشگری جزیره است. هر ساله هزاران نفر تعطیلات خود را در بورا بروا می گذرانند. حتی در شرایط کرونا هم تورهای جزیره برقرار است.

تور بورا بوراتور جزیره بورا بورا پر هزینه است.

بهترین زمان سفر به بورا بورا

اواسط ماه آوریل تا ماه می و ماه نوامبر اوج گردشگری جزیره بورا بورا است. در بقیه ایام سال ازرانترین زمان سفر به جزیره است چون می توانید سر قیمتها حسابی چانه بزنید.

غذاهای معروف بورا بورا

غذاهای بورابورا ترکیبی از ذائقه بومی جزیره با سلیقه فرانسوی است. ماهی پایه ثابت غذاهاست. استفاده از نارگیل و وانیل، طعم و عطر متفاوتی به غذاهای جزیره می دهد. دسر وانیلی تاهیتی و پاپایا از محبوب ترین دسرهایی است که در بورا بورا سرو می شود.

تاریخچه جزیره بورا بورا

نخستین ساکنین از جزیره تونگان آمدند. در آن زمان جزیره  واوائو نام داشت. جیمز کوک دریانورد معروف انگلیسی این جزیره را در قرن 18 کشف کرد. او این جزیره را مروارید اقیانوس آرام خواند. نام بورا بورا از وقتی سر زبانها افتاد که جیمز میچنر در کتاب داستان های جنوب اقیانوس آرام، آنجا را زیباترین جزیره جهان خواند. نام جزیره در اصل پورا پورا است که در زبان تاهیتی معنی اولین متولد است. مردم انگلیسی زبان این نام را به بورا بورا تبدیل کردند.

تفریحات جزیره بورا بورا

اسکوبا و هیجان غواصی در دنیای زیر آب بورا بورا نفس شما را به شماره می اندازد. دنیایی پر از کوسه ها، ماهیها و موجودات عجیب آبزی. لذت جت اسکی و کایت بورد در اقیانوس، پرواز با هلی کوپتر بر فراز جزیره و دریا، ماهیگیری و قایق سواری از فعالیتهای مهیج در جزیره است. شما می توانید به سمت قله های جزیره نیز پیاده روی کنید و زیبایی اقیانوس را از آن بالا ببینید. همچنین شما می توانید با اجاره ماشین دور جزیره را بگردید. در این مسیر شما از روستای وایتاپه، ساحل ماتیرا، غار اپا، قبرهای قدیمی با نقش لاک پشت و روستای فائونی دیدن کنید.

هتلهای بورا بوراغواصی در بورا بورا

هتلهای بورابورا

هتلهای  بورا بورا عموما ریزورت های لوکس هستند که اقامتگاههای 5 ستاره و شیکی محسوب می شوند. ریزورت فورسیزنز بورا بورا، ریزورت اینترکانتیننتال بورا بورا، ریزورت لو میریدین و ریزورت سنت رجیس از معروفترین آنها هستند.

سلبریتیها در بورا بورا

بعضی از سلبریتی ها برای ماه عسل خود به بورا بورا سفر می کنند. جنیفر انیستون هنرپیشه آمریکایی و برنده جایزه امی، ماه عسل خود را در این جزیره گذراند. همچنین یوسین بولت قهرمان المپیک دو میدانی دنیا پیروزی خود را در بورا بورا جشن گرفت. جاستین بیبر خواننده کانادایی نیز برای تفریح به این جزیره سفر می کند. فرانسیس نارس، مالک برند لوکس آرایشی mogul نیز جزیره کوچک موتو تانه را به ارزش  39 میلیون دلار در بورا بورا خریداری کرد. او از این جزیره خالی از امکانات، بهشتی پنهانی ساخته است.

تور بورا بورا

تورهای بورا بورا گران هستند. شما برای هر نفر مبلغ 3800 دلار تا 5200 دلار بپردازید. این قیمت بر اساس نوع ریزورت و امکانات تور تعیین می شود. اقامت شما برای 10 روز هزاران یورو خرج روی دستتان خواهد گذاشت.  سفر ماه عسل یکی از رایج ترین مسافرت گردشگران به بورا بورا است. در جزیره تورهای زیادی برای گردشگران برگزار می شود از تور عکاسی تا تور دور جزیره. 

آب و هوای جزیره

هوای جزیره بیشتر ایام سال گرم است. بورا بورا دو فصل تابستان و زمستان دارد. نکته جالب اینکه تابستان جزیره شامل ماههای مارس، فوریه، ژانویه و دسامبر است. عجیب اینکه گرمترین ماه سال در بورا بورا ماه مارس است که دما تا 30 درجه می رسد. زمستان هم شامل ژوئن، جولای، اگوست، سپتامبر و اکتبر است. خنک ترین ماه هم آوریل است که دما به 25 درجه خواهد رسید. در پاییز هم بارش کمی دارد. نکته دیگر اینکه در این جزیره طوفان رخ نمی دهد، چون در محدوده جزایر بادپناه قرار دارد.

صنایع دستی بورا بورا

مهمترین سوغات جزیره مروارید سیاه است که از عمق اقیانوس صید می شود و به کشورهای دیگر صادر می شود. صابون نارگیلی، کلاه و سبد حصیری، منبت کاری روی چوب و پارچه های رنگارنگ بومی صنایع دستی بورا بورا است.

برای آشنایی با جزایر دنیا بخوانید:

جزایر فرادریایی فرانسه، بهشت مجسم

ده جزیره برتر سال 2018

بزرگترین جزیره دنیا کجاست و چه نام دارد؟

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc