https://gateway.trip.ir/api/

عجایب ترسناک در ایران که نمی شناسید

به روز رسانی: 09 مهر ، 1399 جاذبه های گردشگری

عجایب ترسناک در ایران که نمی شناسید

سرزمین وسیع ایران رازهای کشف نشده زیادی دارد. مکان های آغشته به وهم و مرموزی که شما را خواهد ترساند، از دره های پر سایه و خوف انگیز تا بیابان های مرگبار. داستانها و روایت هایی از عجایب ترسناک ایران نقل می شود که از تجربه ها و اتفاقات بومی بر گرفته شده است. اگر این ماجراها را قبول ندارید، با سفر به این مکان ها، اسرارآمیز بودن شان را کشف کنید.

دره کال جنی 

کال جنی مکانی رمزآلود و وهمگین در مرکز ایران است. شما با قدم گذاشتن در دره به مسیری پر پیچ و خم و تراش خورده وارد می شوید  که جاهایی آن قدر تنگ و باریک می شود که فقط شما می مانید و روزنه ای از آسمان. آیا این مسیر  به طور طبیعی ایجاد شده است؟ مردم محلی باور دارند که این مکان جن زده است و  بیابان از جاهایی ست که جنها زندگی می کنند. شما در مسیر آب یا به قول محلی ها کال هر چه پیش بروید با شگفتی های بیشتری روبرو می شوید. جاهایی از دیواره ی دره آثاری از تونل و تنوره دیده می شود که دست ساز است. عمق بعضی از آنها تا 8 متر می رسد. عده ای این آثار کال جنی را به زرتشتیان نسبت می دهند که اینجا زندگی می کردند. این مکان ترسناک در نزدیکی شهر طبس و روستای میغان قرار گرفته است.

دره هفت غار

هفت غار دره ای بکر و سرخرنگ است که در آن هیچ غاری پیدا نخواهید کرد. شکل دره مرتب تغییر می کند و شما هر بار به این منطقه بروید با محیطی جدید روبرو می شوید. دلیل این موضوع بارش های سنگین و دگرگونی مسیر به واسطه سیلاب هاست. شما از هفت تنگه یا گدار عبور می کنید که با وجود صخره های دودکش جن، فضای وهم و ترس دره را بیشتر می کند. تنهای صدای آب است که سکوت دره را می شکند و در پیچ و خم دره، آبشار های فراوان به این وهم دامن می زند. این دره ناشناخته در نزدیکی شهر نیشابور و در روستای باغرود قرار گرفته است.

دریاچه ارواح

نام این دریاچه به تنهایی نشان از ترسناک بودن این مکان دارد. این دریاچه ساکن، با درختان مرده داخلش و فضای مه آلود جنگل های شمال برای مردم محلی پر از داستان و خرافات است. تالاب ارواح که به نام بند ممرز هم شناخته می شود در شب فضای سنگینی دارد، از صدای محیطی جنگل و درختان تا جانداران به شما ترس عمیقی القا می کند. آیا این دریاچه ارواح آواره و سرگردان را جذب می کند؟ تالاب ارواح در نوشهر مازندران و در روستای ملاکلا قرار دارد. برای رسیدن به تالاب شما از یک جاده جنگلی طولانی باید عبور کنید که به اندازه کافی شما را آماده روبرو شدن با مکانی پر رمز و راز می کند.

دریاچه ارواحنمایی از تالاب ارواح

در مورد مکانهای ترسناک بیشتر بخوانید:

راز کلبه وحشت انزلی فاش شد.

استخر شیطان، ترسناک ترین استخر دنیا

ریگ جن

ریگ جن یکی از مکان های پر اوهام بیابانی ایران است. فضای راز آلودی که از حرکت پیوسته شن ها و صدای رعب انگیز باد بر تپه های شنی ایجاد می کند. شب ریگ جن ذهن شما را تسخیر می کند. برهوتی که تخیل شما را حساس و ترس را به دلتان راه می دهد. در این بیابان خلوت ردی از آب آشامیدنی وجود ندارد اما رودخانه نمکی و نیزارهای عجیبی در مقابلتان می بینید. مکانی که با گنبدهای نمکی و کوه گوگردی، زیبایی هراسناک دارد. یک ماجراجوی اتریشی به نام آلفونس گابریل درگیر افسون ریگ جن شد و چندین بار پیاده از این کویر مرگبار عبور کرد. مردم محلی از دریاچه و واحه ای در ریگ جن حرف می زنند که اجنه در آن ساکنند. شاید نام ریگ جن به این داستان و آواهای عجیب باد بر می گردد. برای رسیدن به ریگ جن باید به گرمسار بروید، از شمال شرقی پارک ملی کویر وارد این محدوده می شوید. ریگ جن بسیار خطرناک بوده و بدون راهنما خطر مرگ وجود دارد.

عجایب ترسناک ایران ریگ جنمرگبارترین مکان در ایران

دریاچه تخت سلیمان

از هزاران سال پیش تخت سلیمان یک مکان آیینی زرتشتیان بوده است. دریاچه خودجوش این محل با افسانه ها و باورهای عامیانه همراه است. آیا دریاچه به گفته مردم بومی از حضرت سلیمان به یادگار مانده است؟ یا توسط هرمز پادشاه ایرانی باعث ایجاد شده است؟ آنها می گویند درون دریاچه گنجی قدیمی پنهان است. نامهای باستانی شیز، گنجه و چیچست خبر از راز و رمزهای تاریخی دریاچه دارد. بسیاری برای دانستن رازهای دریاچه عمیق 100 متری به آب زدند و هرگز بازنگشتند. در روایت دیگری جام مقدس مسیح را مدفون در دریاچه می دانند. هنوز پاسخی برای رازهای دریاچه پیدا نشده است. اما نمی توانید از قدرت وهم انگیز دریاچه در باور مردم چشم پوشی کنید.

غار پروا

آیا در مورد اورست غارهای دنیا شنیده اید؟ غاری مرگبار که در کوههای بلند زاگرس پنهان شده است. پراو غاری عمودی است به صورت 26 چاه تا عمق 750 متری زمین پیش رفته است. اینجا دما هوا بسیار سرد است و برای پایین رفتن باید ساعتها روی طناب آویزان باشید. تصور کنید 20 ساعت روی طناب بوده اید و هنوز وسط راه هستید، جایی برای استراحت وجود ندارد و هر اشتباهی مرگ به دنبال دارد. این غار طبیعی سال 50 توسط یک گروه غارنوردی انگلیسی کشف شد. غار پراو چون کوسه قاتل شما محاصره می کند و غارنوردان زیادی برای رسیدن به عمق غار جان خود را از دست داده اند. این غار در شهر کرمانشاه و در کوه پراو قرار گرفته است.

مکان های ترسناک ایرانترسناک ترین مکان ایران غار پراو

دودکش جن

در چند جای ایران دودکش جن وجود دارد اما معروفترین آن در ماهنشان زنجان قرار گرفته است. این کوه سنگی به نام قلعه بهستان یا قلعه دیو هم شناخته می شود. مناره های سنگی ترسناکی که بین مردم محلی دودکش جن نامیده می شود و در فضای خلوت و سکوت کوهستان ترسناک به نظر می آیند. به باور عامیانه این سنگهای عجیب به دست اجنه ساخته شده است. این پدیده سنگی در زمین شناسی تعریف شده است اما تاثیری در داستانهای خوف انگیز کوه افسانه ای ندارد. در دل این کوه مرموز قلعه ای کهن مدفون است که هنوز ردپایی از پله ها و اتاقهایش به جا مانده است. برای رسیدن به قلعه دیو باید در آزاد راه تبریز زنجان به سمت خروجی ماهنشان بروید.  

دودکش جنمنظره دودکش جن

دره ارواح

کول خرسان دره ای مهیب و زیبا در خوزستان است. اینجا یکی از مکان های ترسناک ایران  است، جایی شبیه به کال جنی با مسیری باریک در میان دره ای پر از پیچ و خم. مسیر دره جاهایی آنقدر تنگ می شود که فقط یک نفر می تواند از آن رد شود. شما در محاصره ی دیواره های طبیعی و بلندی هستید که جاهایی حتی آسمان را نخواهید دید. هر چه در این دره ترسناک پیش بروید، فضای تیره و تاریک بیشتر و آب در انتهای مسیر شدید می شود. اینجا دره ای ست که به باور مردم محلی پر از ارواح است. مرگبار بودن منطقه به داستانهای جن و پری دامن زده است. برای رسیدن به دره ارواح به سمت شهر  دزفول و منطقه‌ای به نام چال کندی بروید. 

گورستان جن

گورستانها همیشه با ارواح و اجنه گره خورده اند. اگر به سیستان و بلوچستان سفر می کنید، دیدن گورستان قدیمی با سنگ قبر های خاص شما را متعجب خواهد کرد. اندازه و شکل قبرها به گونه است که مردم محلی آنها را قبر جن می دانند. این قبرستان جنی روی صخره ای سنگی تراشیده شده است. به باور عامیانه این فضای ناشناس در شب خطرناک است چون جنها بر مزار عزیزانشان عزاداری می کنند و اگر عابری وارد شود، گرفتارش می کنند. گورستان جن در شهر چابهار و روستای تیس قرار دارد.

تشکوه

تصور کنید کوهی پر از آتش که هرگز خاموش نمی شود. منظره تشکوه در شب مانند افسانه های قدیمی و اساطیری غرق در شعله های آتش است. دیدن این مکان عجیب هم ترسناک است هم بسیار زیبا. با وجود اینکه علت این آتش همیشه روشن گازهای طبیعی است باز چیزی از فضای مرموز آن کم نمی کند.

جنگل جیغ

شنیدن فریادهای جیغ مانند از دل جنگل تاریک برای ترساندن هر کسی کفایت می کند. آیا صداهای این جنگل وحشت انگیز طبیعی است؟  چرا با تاریک شدن هوا صداها شروع می شوند؟ داستان آنجا عجیب تر می شود که در سال چند ماه رودخانه فصلی جنگل خشک می شود ولی وقتی صدای جیغ آغاز می شود، آب رودخانه از جریان نمی افتد. جنگل جیغ نزدیک شهر مشهد و روستای سر برج قرار گرفته است.

سوالهای متداول

کدام یکی از عجایب ترسناک جهان در ایران است؟

غار پروا یکی از مخوف ترین غارهای جهان در ایران قرار دارد.

پنج مکان ترسناک ایران کدامند؟

دره ارواح، کال جنی، ریگ جن، گورستان جنی و تشکوه

ترسناک ترین روستا در ایران کجاست؟

قلعه گرشاهی در اصفهان.

ترسناک ترین خانه ایران کجاست؟

کلبه وحشت در انزلی

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc