https://gateway.trip.ir/api/

طبیعت ورمونت آمریکا

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 جاذبه های گردشگری

طبیعت ورمونت آمریکا

ورمونت یکی از زیباترین ایالت های آمریکاست. طبیعت ورمونت با جنگلهای پهناور، دریاچه ها و مناطق کوهستانی محیط گردشگری شگفتی دارد. این ایالت به خاطر جغرافیای منحصربفرد، اقتصاد رو به رشد و رفاه بالا از برترین جاهای آمریکا برای زندگی است. 

ایالت ورمونت

ورمونت یا ورمانت از ایالت های شمال شرق آمریکاست. یکی از شش ایالت نیوانگلند که کمترین جمعیت را دارد. ورمونت با پنیر چدار، غذاهای سالم و طبیعی، شیره درخت افرا و بستنی محبوب بن و جری شهرت دارد. جایی با مزارع وسیع که در تمام فصول سال محصولات محلی در بازار فراوان هست. با وجود زمین ناهموار و صخره ای ورمونت، کشاورزی چندان آسان نیست. اما برای پرورش درختان میوه و دامداری مناسب است. توریسم صنعت بزرگ ورمونت است و طبیعت این ایالت مهمترین جاذبه گردشگری آن به شمار می رود. مناظر رویایی ورمونت در مرز بین واقعیت و خیال هستند. بیش از 70 درصد ایالت ورمونت، جنگلی است.

طبیعت ورمونتطبیعت ورمونت جنگلی است.

طبیعت ورمونت

در ایالت ورمونت تا دلتان بخواهد جاهای دیدنی طبیعی وجود دارد. یک بهشت گردشگری که می توانید از هوای مطبوع و مسیرهای جنگلی تا دریاچه ها و جلگه ها لذت ببرید. معروفترین جاذبه های طبیعی ورمونت را بشناسید:

دریاچه چمپلین (Lake Champlain)

این دریاچه بین ورمونت و نیویورک قرار گرفته است. شما در این دریاچه بزرگ علاوه بر شنا و قایق سواری، از موزه دریایی و اکو آکواریوم معروف هم می توانید دیدن کنید. حیات وحش دریاچه پر جاذبه است، فقط 80 گونه ماهی در این دریاچه وجود دارد. شما می توانید سوار بر کشتی های کروز تا کرانه نیویورکی دریاچه را بازدید کنید. در گذشته بین مردم محلی داستان هایی در مورد هیولای دریاچه شایع بود که هنوز روی آن مانده و به دریاچه هیولا هم شهرت دارد.

آبشار کوئچی

بلندترین آبشار ورمانت، کوئچی جورج است. این آبشار با 50 متر ارتفاع یکی از محبوب ترین جاذبه های منطقه است. پیاده روی و گردش در طبیعت گیرای این محل گردشگران بسیاری را جذب می کند.

دریاچه دانمور (Lake Dunmore)

نزدیک کوه موسالمو، دریاچه دانمور قرار گرفته است. این دریاچه زیبا دروازه ورود به پارک ملی کوهستان است.

جاذبه های طبیعی ورمونتاز جاذبه های طبیعی ورمونت دریاچه ها هستند.

کمل هامپ (Camel's Hump)

از بهترین مناطق طبیعی ورمونت برای پیاده روی و گردش، کمل هامپ است. این سایت با مناظری چون تابلوی نقاشی، به شما آرامش عمیقی خواهد داد.

دریاچه نینوا (Lake Nineveh)

دریاچه که با کلبه های پیرامونش، چشم انداز شگفت انگیزی دارد. این دریاچه چون یک راز پنهان در طبیعت منطقه، دروازه ورمونت شرقی محسوب می شود. همه اراضی تحت پوشش بنیاد نینوا برای حفاظت از زمین های محلی است.

کوهستان سبز(The Green mountains)

کوههای سبز معروف ترین رشته کوههای ورمونت هستند. این کوهستان نمادی از طبیعت خیره کننده منطقه است تا حدی که ایالت ورمونت به نام ایالت کوهستان سبز هم معروف است. دامنه کوه از جنوب به شمال امتداد دارد و 250 مایل از مرز ماساچوست تا مرز کبک کانادا گسترده شده است. جنگلهای این قسمت برای پیک نیک و گردش عالی است. آبشارهای زیادی در این جنگل پنهان شده است.

برای اطلاع از جاذبه های گردشگری خاص بخوانید:

دریاچه Tanie

معبد کایلاسا، اسرارآمیزترین معبد جهان

دهکده استو (Stowe)

استو دهکده ای در شمال ورمونت و در دامنه کوه منسفیلد است. این دهکده به خاطر مسیرهای پیاده روی و پیست های اسکی معروف است. شما می توانید به موزه اسکی و اسنوبرد ورمونت بروید و از تجهیزات اسکی و وسایل حرفه ای آن دیدن کنید. طبیعت زیبای استو و مناظر دیدنی آن برای عکاسی حرف ندارد. شما در فصل بهار و تابستان می توانید در ریزورت کوهستانی اقامت کنید و با تله کابین به قله بروید و از چشم اندازهای بی نظیر ورمونت هیجان زده شوید. دیدن مناظر از قله منسفیلد بلندترین ارتفاع منطقه، فراموش نشدنی است.

Notch State Park

ناچ استیت پارک یکی از بهترین پارک های ایالت ورمونت است. این جنگل رویایی نزدیک دهکده استو قرار دارد. در پارک مسیر های گردشی زیادی برای طبیعت گردی هست. شما صخره های بزرگی در جنگل خواهید دید که از عصر یخبندان به جا مانده است. پارک های دیگر ایالت ورمونت شامل پارک ایالتی فیلو، پارک ایالتی امرالد، پارک ایالتی کوئچی جورج و پارک ایالتی جامائیکا است.

زندگی در ورمونتزندگی در ورمونت با طبیعت آمیخته است.

تاریخ ورمونت

ورمونت در اصل سکونتگاه سرخپوستها بوده است. تا اینکه در سال 1609 یک جغرافیدان فرانسوی به نام ساموئل دوچمپلین به این منطقه وارد شد. 50 سال بعد جمعیتی از فرانسویان در سنت آنه ساکن شدند. بعدها انگلیس ها هم وارد این سرزمین شدند و سالها با فرانسویان زد و خورد داشتند. به مرور ورمونت به مستعمره فرانسه تبدیل شد. هنوز ساختمان های قدیمی از آن دوران در ورمونت باقی مانده است.

زندگی در ورمونت

زندگی در ورمونت استاندارد بالایی دارد. در رتبه بندی بهترین ایالت های آمریکا، ورمونت دوم است. به همین دلیل از گرانترین مناطق این کشور محسوب می شود. جمعیت کم این منطقه باعث رونق اقتصادی کسب و کارهای کوچک است. به دلیل کشاورزی پیشرفته ورمونت، بهترین مواد خوراکی سالم و طبیعی در دسترس شماست. همچنین مردم محلی این ایالت بسیار خونگرم و صمیمی هستند و در بین آنها ملیتهای مختلفی زندگی می کنند.

نکاتی در مورد ورمونت

نام ورمونت فرانسوی بوده و به معنی کوهستان سبز است.

این ایالت بزرگترین تولید کننده شیره درخت افرا در آمریکاست.

مونت پلیه مرکز ورمونت، کوچکترین مرکز ایالتی این کشور است.

پرورش گاو در ورمونت رایج است تا جایی که به طنز می گویند تعداد گاوها از آدمها بیشتر است.

اگر فیلم The Sound of Music را دیده باشید با الهام از زندگی خانواده فون تراپ در ورمونت ساخته شده است. هنوز این خانواده مشهور ساکن ورمونت هستند.

در ایالت ورمونت نصب هر گونه بیلبورد تجاری ممنوع است. در آمریکا سه ایالت دیگر آلاسکا، هاوایی و ماین این قانون را تصویب کرده اند.

ورمونت در زمستان هوای بسیار سردی دارد و بارش برف زیاد است.

در ورمونت بر خلاف شهرهای دیگر آمریکا خبری از مک دونالد نیست.

دو رئیس جمهورهای آمریکا به نام کلوین کولیچ و چستر آرتور اهل ایالت ورمانت بوده اند.

ورمونت بهترین تولید کننده تجهیزات اسکی و سوارکاری در آمریکاست.

ورمونت اولین ایالت آمریکا بود که برده داری را لغو کرد.

شرکت تولید بستنی بن و جری اولین بار در 1978 در ایالت ورمونت تاسیس شد. امروز بستنی بن و جری یک برند معتبر در سراسر آمریکاست.

ماه مارس زمان جمع آوری شیره افراست. گردشگران زیادی برای دیدن این سنت قدیمی ورمونت می آیند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc