https://gateway.trip.ir/api/

جنگل گیسوم تا دریا

به روز رسانی: 07 تیر ، 1400 جاذبه های گردشگری

جنگل گیسوم تا دریا

مردم ایران عاشق جنگل های شمال هستند. گیلان زیباترین جنگل ها را برای طبیعت گردی و گردش دارد. بین مناطق وسیع سبز این استان، جنگل گیسوم یک استثا است. با موقعیت بی نظیر کنار دریا، فضای شگفتی برای گردشگران بوجود آورده است. فقط چند منطقه جنگلی در شمال ایران از چنین موقعیت زیبایی برخوردارند. 

آشنایی با روستا و پارک جنگلی گیسوم

پارک جنگلی گیسوم یکی از زیباترین نقاط گردشگری ایران است که وسعت آن به 80 هکتار می رسد. اگر بخواهیم درباره تاریخچه جنگل گیسوم برایتان بگوییم باید بدانید که این جنگل در واقع بخشی از استان گیلان بود که حدود 15 سال پیش با سرمایه‌گذاری شهرداری تالش به یک پارک جنگلی تبدیل شد. امروزه گیسوم از قطب‌های مهم و حیاتی گردشگری استان گیلان به شمار می‌آید و امکانات رفاهی و تفریحی بسیار بالایی دارد. در جنگل گیسوم حدود 80 نوع گیاه مختلف وجود دارد که این گیاهان شامل درخت و چمن‌زار می‌‌شوند. در بین این درختان ازگیل، انار، آلو، انجیر و... نیز یافت می‌شود. در این منطقه حیواناتی مانند آهو، آبیا، بز کوهی، خرس قهوه‌ای، خرگوش، تورنگ، خوتکا، روباه، سمور، شغال، راسور، غاز وحشی، گراز، گرگ و... زندگی می‌کنند. حیوانات جنگل گیسوم با افزایش رفت و آمد انسان‌ها به این جنگل کمتر در اطراف این پارک دیده شده اند اما احتمال مشاهده آن‌ها بالاست.

پارک جنگلی گیسوم

پارک جنگلی گیسوم

آدرس جنگل گیسوم کجاست؟

جنگل گیسوم در محور رشت به آستارا و ۱۰ کیلومتر مانده به جاده اسالم به خلخال قرار دارد. گیسوم در محدوده غربی رضوانشهر قرار گرفته است. فاصله گیسوم از تهران 410 کیلومتر است و اگر به ترافیک نخورید 6 ساعته به جنگل می رسید. اگر می خواهید یک مسیر متفاوت اما زیبا را تا گیسوم طی کنید، درجاده اسالم به خلخال رانندگی کنید و از گردنه زیبای الماس دیدن نمایید. فاصله مناطق نزدیک گیسوم: فاصله ماسال تا جنگل گیسوم45 کیلومتر، فاصله ساحل گیسوم تا ماسوله: 91 کیلومتر، فاصله انزلی تا جنگل گیسوم: 50 کیلومتر

سفر به جنگل گیسومسفر به جنگل رویایی گیسوم

دریای گیسوم 

گیسوم تلاقی جنگل و دریاست. زیباترین مناظر موج، ساحل و دریای آبی در ترکیب با جنگل سبز قرار گرفته است. شما می توانید ساعتها در مسیرهای چشمنواز و دیدنی گیسوم قدم بزنید و عکاسی کنید. درختان بلند، هوای مطبوع و محیط آرامش بخش جنگل فراموش نشدنی است. نام گیسوم برگرفته از روستایی کوچک در همین حوالی است. اگر در فصل پاییز به گیسوم سفر کنید، بوم نقاشی بزرگی خواهید دید که با حجم صدای پرندگان چشمگیرتر شده است. هر چه به سمت قسمت غربی گیسوم بروید مناظر و محیط بکرتر است و لازم است از مسیرهای مشخص و علایم دور نشوید. جنگل گیسوم در دسته جنگل های هيركانی قرار می گیرد و گونه غالب گیاهی درختان انجیلی هستند. از دیگر درختان بومی گیسوم می توان لیلکی، شمشاد، ، بلند مازو، شیردار، جَل و شب خسب اشاره کرد. در ضمن ازگیل این منطقه شهرت زیادی دارد.

تونل سبز گیسوم

یکی از چشم اندازهای بی نظیر این جنگل، تونل سبز گیسوم است. کمتر جاده ای به زیبایی این مسیر جنگلی در ایران هست که از انبوه درختان به دریا برسد. در مسیر سبز، دریاچه گیسوم قرار گرفته است. با آرامش در مسیر سه کیلومتری دالان بهشت گیسوم برانید و لذت ببرید. نمونه های خارجی مشابه تونل سبز می توان به کلوان اکراین و ساراکوزای ژاپن اشاره کرد.

تونل گیسومتونل سبز گیسوم

دریاچه گیسوم

هنگام عبور از جاده رویایی گیسوم، از کنار دریاچه عبور می کنید. شما می توانید در دریاچه گیسوم، قایق سواری کنید و با آرامش طبیعت و چشم انداز مسحورکننده اش همراه شوید. به تازگی آلاچیق متحرک هم برای گشت و گذار مسافران در دریاچه به راه افتاده است.

نمای دریاچه گیسومدریاچه گیسوم

ساحل گیسوم 

گیسوم بیش از 90 کیلومتر ساحل شنی دارد. عمق کم دريا در ساحل گیسوم، به مسافران امنیت خاطر می دهد. ماسه ای بودن ساحل و نزدیکی به جنگل برای گذراندن اوقات فراغت فوق العاده است. اگر به محیط آرام علاقه مند هستید، فراموش نکنید در ایام اوج سفر، ساحل گیسوم شلوغ و پر تردد است. در ساحل گیسوم می‌توانید از تفریحات آبی و ساحلی مانند شنا، جت اسکی، شاتل، موتور چهارچرخ، پاراسل، قایق سواری و پاراگلایدر لذت ببرید.

قایق سواری در گیسوم

قایق سواری در گیسوم

در مورد جاذبه های گردشگری شمال ایران بیشتر بدانید:

راز کلبه وحشت انزلی فاش شد.

مرداب سراوان بهشت جنگلی

بهترین زمان سفر به جنگل گیسوم

جنگل در هر فصلی رنگ و بوی خاصی دارد. فصل بهار و پاییز زیبایی جنگل منحصربفرد است. اگر علاقه مند سفر به گیسوم در اوج لطافت بهار هستید، اردیبهشت بهترین ماه است. اگر می خواهید دنیای رنگارنگ گیسوم را ببینید، مهر و آبان بهترین زمان است. یکی از زیباترین زمان‌ها برای بازدید پاییز جنگل گیسوم است. زمستان گیسوم سرد و برفی است اما یک دست شدن درختان برای عکاسی بی نظیر است. عموم مردم ایران در فصل تابستان به شمال سفر می کنند، فصلی که شب جنگل خنک و آرام است.

حیوانات جنگل گیسوم

محیط زیست گیسوم زیستگاه جانداران خاصی چون سياه گوش، ابیا (پرنده)، خوتکا، خرس قهوه‌ای، گیلانشاه، خز ، گوركن، پلنگ و غاز وحشی است. اگر به عمق جنگل می روید، آرامش زیست بوم جنگل را بر هم نزنید.

اقامت در جنگل گیسوم 

اگر اهل پیک نیک هستید می توانید با استفاده از امکانات موجود در جنگل یک روزه لذت ببرید. اگر اهل طبیعت گردی باشید می توانید در دل جنگل کمپ بزنید و یا اقامت در جنگل گیسوم، غرق در زیبایی طبیعت شویدد. اگر قصد ماندن در جنگل را ندارید، به روستاهای اطراف مانند گتگسرا، کلانده یا دیگه سرا بروید و در خانه های بومگردی و ویلایی اقامت کنید. اگر هم فقط هتل ترجیح می دهید، باید بگوییم که هتل در جنگل گیسوم یافت نمی‌شود لذا باید به شهرهای اطراف مانند رضوانشهر، اسالم یا رشت بروید.

اقامت در جنگل گیسوم

اقامت در جنگل گیسوم

آب و هوای جنگل گیسوم

گیسوم آب و هوای معتدل و مرطوب خزری دارد. میانگین دمای جنگل گیسوم ۱۶ درجه سانتیگراد است. اگر در فصل سرد به گیسوم سفر می کنید، حتما دمای هوا و احتمال بارش باران و برف را در نظر بگیرید. در صورت سفر زمستانی لباس گرم و تجهیزات مناسب زمستانی همراه داشته باشید.

امکانات جنگل گیسوم

پارک جنگلی گیسوم در سالهای اخیر با امکانات رفاهی برای آسایش گردشگران تجهیز شده است شامل محدوده پيک‌نيک، پارکينگ، محوطه بازي کودکان، محدوده کمپینگ، مسير پياده روي، موزه طبيعي گل و گياه. همچنین امکانات ساحلی مانند پلاژ، محدوده مجزای شنای بانوان و آقایان، نیروهای امداد و غریق نجات در ساحل وجود دارد. یک پاسگاه پلیس شبانه‌روزی نیز برای حفظ امنیت گردشگران در محل مستقر است. انواع رستوران و فروشگاه هم برای صرف غذا و خرید مواد غذایی در گیسوم هست.

تفریحات جنگل گیسوم

تفریحات جنگل گیسوم

جاذبه های گردشگری گیسوم

 جاذبه های گردشگری اطراف گیسوم زیادند شما از رشت تا آستارا می توانید از این مراکز دیدنی بازدید کنید. از جاهای طبیعی مانند تالاب استیل، آبشار لاتون، چمخاله و آبشار ویسادار تا مکانهای تاریخی نظیر دژ صلصال، عمارت کلاه فرنگی، خانه میرزا کوچک خان و ماسوله که در رشت قرار گرفته است. شما می توانید یک سفر هیجان انگیز تدارک ببینید و از سمت گردنه حیران به آبشار لاتون در آستارا بروید. در مسیر خود از آبشار لیسادار دیدن کنید و سپس به جنگل گیسوم وارد شوید.

پارک جنگلی گیسوم و امکانات

انواع ورزشها و تفریحات آبی ساحل گیسوم برای سرگرمی و هیجان گردشگران در دسترس است از شنا، جت اسکی، شاتل، پاراگلایدر تا قایق سواری، پاراسل و موتور چهارچرخ. اگر اهل دوچرخه سواری باشید می توانید در مسیرهای جنگلی گیسوم هیجان و سرزندگی را لمس کنید. تجربه دلچسب  اسب سواری در ساحل و جنگل را فراموش نکنید.

مردم جنگل گیسوم

مردم ساکن گیسوم و اطراف تالشی هستند. روستای دیگه سرا در نزدیکی جنگل به پایتخت قدیم تالش شهرت دارد. اگر فرصت کردید به این روستای هزار ساله سر بزنید که زمانی محل اقامت میرزا کوچک خان بوده است.

سوالات متداول

فاصله تالش تا جنگل گیسوم چقدر است؟

از تالش تا جنگل گیسوم حدود 20 کیلومتر راه می‌باشد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc