https://gateway.trip.ir/api/

بهترین تفریحات توریستی در سفر به عمان چیست؟

به روز رسانی: 18 خرداد ، 1400 مقاصد پر طرفدار

بهترین تفریحات توریستی در سفر به عمان چیست؟

عمان از کشورهای جذاب برای بهترین تفریحات توریستی است. با معروفترین جاذبه های گردشگری عمان که هرگز نشنیده اید، آشنا شوید.

کشور عمان کجاست

عمان کشوری که به بهشت بیابانی خاورمیانه معروف است در کرانه جنوبی خلیج فارس قرار دارد. عمان دارای زیباترین سواحل، جزایر بکر، واحه های شگفت و مناطق کوهستانی سرسبز است. تاریخ ریشه دار این کشور را  با گردش در شهر مسقط پایتخت عمان کشف خواهید کرد. قیمت بلیط سفر به عمان در سفر دریایی و هوایی متفاوت است اما برای سفری راحت و امن بلیط هواپیما مسقط خریداری کنید.

حجاب در کشور عمان

از آنجایی که مردم عمان مسلمان هستند وضعیت حجاب در عمان برای مردان و زنان دارای اهمیت است. مردان در عمان لباس بلند سفید که به آن کندوره می‌گویند را بر تن می‌کنند که این همان لباس مرسوم برای مردان در کشورهای عرب است. زنان نیز دارای حجاب کامل هستند و مانتو بلند به رنگ مشکی که به آن عبا می‌گویند بر تن دارند و روسری با تزئینات زیبا به سر می‌کنند. با توجه به قانون کشور عمان پوشش گردشگران خارجی کاملا آزاد می‌باشد و گردشگرانی که به عمان سفر می‌کنند هیچ اجباری برای داشتن حجاب و پوشش اسلامی ندارند. اما اگر گردشگران دارای پوشش‌های خیلی باز باشند مثلا دامن کوتاه پوشیده باشند؛ ممکن است مردم عمان را آزرده خاطر کنند و برخی کسبه از معامله با آن‌ها خودداری می‌کنند. پس برای احترام به فرهنگ و رسوم کشور عمان بهتر پوشش مناسبی بر تن داشته باشید.

جاهای دیدنی مسقط عمان

مسقط شهری تاریخی و بندری معروف است. شما با پرسه زدن در این شهر به خصوص باقت قدیمی مسقط، از جاهای دیدنی مختلفی بازدید خواهید کرد. مسجد سلطان قابوس، خانه اپرا، وادی بنی خالد، موزه بطی الزبیر، قلعه مطرح، ساحل یتی، کاخ العالم، قلعه المیرانی، مرکز شهر مسقط، قلعه الجلالی، موزه عمانی فرانسوی، موزه دروازه مسقط، بازار قدیمی مطرح، خانه موزه البرنده، موزه هنر مدرن و موزه ملی از بهترین جاذبه های مسقط هستند. اگر در تعطیلات قصد سفر به مسقط دارید حتما بلیط هواپیما را یک ماه قبل خریداری کنید. 

جاذبه های گردشگری مسقطخانه اپرا از جاذبه های معروف مسقط

جاذبه های گردشگری عمان

کشور عمان جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی متنوعی دارد. از بهترین جاهای دیدنی عمان می توان به شهر تاریخی نیزوا، قلعه نخل، قلعه جبران، قلعه بهل، جبل اخدر، غار مجلس الجن، ربع الخالی، سواحل صور و وادی ضم اشاره کرد.

تفریحات آبی عمان

در سفر به عمان شما می توانید از انواع تفریحات آبی مانند کایت سرفینگ، کروزسواری، جت اسکی، موج سواری، غواصی، اسنورکلینگ، شنا، کایاک، بنانا، اسکی روی آب و قایق سواری را تجربه کنید. همچنین در مسقط می توانید در مسابقات ماهیگیری شرکت کنید و به تماشای دلفین ها بروید. شما همچنین می توانید از انواع پارک های آبی نهایت لذت ببرید. پارک های آبی معروف عمان شامل پارک آبی هاوانا، پارک ابی مسقط عما، تم پارک آبی صلاله، پارک آبی وادینا و پارک آبی السوادی است.

بهترین سواحل عمان

یکی از بهترین تفریحات عمان، سفر به سواحل دیدنی این کشور است. ویژگی سواحل عمان آرامش و دنج بودن است که با آبهای شفاف و امواج آرام برای گشت و گذار بی نظیر است. معروفترین سواحل عمان شامل ساحل خلوف، ساحل القروم،سواحل موسندام، ساحل راس الجنز، ساحل الغراب، ساحل حفا، ساحل طیوی، ساحل قنطب، ساحل راس الحد و ساحل المغسیل است.

در ساحل السوادی (Al Sawadi) صدفهای رنگین ببینید و از غواصی و اسنورکلینگ لذت ببرید. یک شب اقامت در ریزورت جزیره فراموش نشدنی است.

ساحل راس الجنز به ساحل لاک پشتها معروف است. این لاکپشت ها از خلیج فارس برای تخم گذاری به این ساحل می آیند.

بهترین سواحل عمانسواحل عمان از بهترین نفریحات گردشگری

بهترین جاذبه های طبیعی عمان

کویر وحیبا(WAHIBA)

این کویر در شمال غرب عمان قرار دارد که بین مردم محلی به شنزار شرقیه هم معروف است. کیلومترها کویر خالی از سکنه با شن های طلایی، شما را به یکی از بکرترین دیدنی های عمان می کشاند. در این صحرای برهوت مردمی بدوی قرنهاست به پرورش شتر مشغولند. هنگام سافاری در وهیبه گله شترها را حتما خواهید دید. یکی از جذابیت این سفر شبمانی در کمپ های بدوی و تجربه زندگی با مردمان صحراست.

گرند کنیون عربی

شما چیزی در مورد گرند کنیون عمان شنیده اید؟ وادی غول (Wadi Ghul) در شمال عمان و در استان الدخیلیه قرار دارد. این دره مانند حفره ای بزرگ زمین را شکافته است و عمق آن تا یک کیلومتر می رسد. کوههای صخره ای جبل شمس، زیبایی و عظمت دره را بیشتر کرده است. بلندترین ارتفاع عمان در همین منطقه حدود 3 هزار متر است.. برای علاقه مندان به دره نوردی و طبیعت گردی، وادی غول پر از ماجرا و کشف است. شما می توانید در اقامتگاه های بومگردی وادی غول شبمانی کنید. از دیگر دره های جذاب گردشگری عمان می توان به وادی شاب، وادی نخر، و وادی بنی حبیب اشاره کرد.

وادی غول در عمانگرند کنیون عمان در جبل شمس

آبشارهای عمان

کشور عمان آبشارهای پنهان زیبایی دارد که در هوای گرم این کشور رویایی است. آبشار الحیل در وادی العربین و در 140 کیلومتری از مسقط به سمت شرق قرار دارد. رفتن به این آبشار فقط با داشتن راهنما ممکن است. دمای دره در تابستان خنک و برای گردش و شنا بی نظیر است. بیشترین آبشارهای عمان در جنوب و منطقه صلاله قرار گرفته است. از آبشارهای معروف صلاله می توان به وادی دربط، عین عقوب، عین خور اشاره کرد که همه در محیطی سرسبز و معتدل قرار دارند. وادی بربط بلندترین ابشار عمان است.

جزایر عمان

کشور عمان جزایر زیادی دارد که معروفترین آنها شامل جزیره مصیره، جزیره الهلانیات، جزایر الدیمانیات، جزیره بار الحکمان است. جزایر الدیمانیات بهترین نقطه در عمان برای غواصی است. گشت و گذار در دنیای سنگی زیر آب و سواحل سفید شنی این جزایر لذت بخش است.  

درباره سفر به کشورهای عربی بیشتر بدانید:

چه زمانی به دبی سفر کنیم؟

9 چیز منحصر بفرد در سفر به دبی

جاذبه های بکر عمان

عمان جاذبه‌های بکر زیادی دارد. مکان‌های دیدنی‌ای که حتما باید بعد از سفر در سفرنامه عمان خود یادداشت کنید. در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

روستای الحمرا (Al Hamra)

روستای الحمرا بر بلندای کوه حجار یکی از قدیمی ترین سکونتگاههای عمان است. شما با سفر به این روستا، خانه های گلی چند طبقه می بینید که با خشت و به سبک بناهای یمن و آفریقا ساخته شده است. قدم زدن در این روستای باشکوه و مرتفع که بیشتر خانه های آن خالی از سکنه است، آرامش عجیبی به همراه دارد. اگر زمان طلوع آفتاب در الحمرا باشید، از منظره روستا با نخلستان هایش بهترین عکسها را خواهد گرفت.

روستای کومزار(Kumzar)

این روستا در شمالی ترین نقطه شبه جزیره عمان قرار گرفته است. کومزار یا کومزا از یک طرف با کوهستان سنگی بلند و از طرف دیگر  با دریا محاط شده است. گردش در روستا با خانه های قدیمی کاملا سنگی و فضای بومی تجربه تازه ای برای شما خواهد داشت. مسیر دسترسی به کومزا از طریق تاکسی های دریایی است که از بندر خصب حرکت می کنند. مردم کومزا به لهجه مخصوصی حرف می زنند که ترکیبی از عربی، انگلیسی، فارسی، هندی و آفریقایی است. این زبان بومی نشان می دهد بندر کوچک کومزار در گذشته محل تردد کشتی های دریایی زیادی بوده است.

جاذبه های ناشناخته عماننمایی از روستای کومزار و اسکله قدیمی

روستای لیما (Limah)

لیما یکی از زیباترین روستاهای بندری عمان است که در سمت شرق این کشور قرار دارد. بهترین راه دسترسی به لیما از طریق دریا است. شما در این سفر، زیبایی روستا را از دریا خواهید دید. منظره ای که پس زمینه آن کوههای صخره ای است. در این روستا نوعی تبر به نام الجزر ساخته می شود که قدمت تاریخی دارد.

دیسکو در عمان

قسمتی از زندگی مردم در هر کشوری به خوش گذرانی اختصاص دارد و کشور عمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. درکشور عمان و بخصوص شهر مسقط کافه، بار، رستوران و کلاب های زیادی وجود دارد که نوشتن از آن‌ها در یک مقاله نمی‌گنجد اما برای اینکه به اختصار به شناختی جزئی از بارهای مسقط برسید، در ادامه ده مورد از بهترین دیسکوهای مسقط را به شما معرفی کردیم.

  • میخانه ی ایرلندی اُمالیز (O’Malley’s)
  • بار یا دیسکوی الکهف (Alkahaf Cave)
  • کلاب یا بار الرامی (AlRamee)
  • الغزال(Alghazal)
  • تریدر ویکس(Trader Vic’s)
  • راک باتم (Rock Bottom)
  • بار جان بری (John Barry)
  • آن دِ راک (On The Rocks)
  • لفت بانک (Left Bank)
  • کوپاکابانا (Copacabana)

فستیوال های عمان

در کشور عمان اعیاد مذهبی چون عید فطر و عید قربان از احترام زیادی بین مردم برخوردار است. علاوه بر این چند فستیوال ملی هم برگزار می شود که می توانید تاریخ سفرتان را با آن هماهنگ کنید.

فستیوال صلاله

در صلاله جنوبی ترین شهر عمان هر ساله فستیوال خریف برگزار می شود. این فستیوال جشن فصل بارندگی از اواسط جولای تا آخر اگوست است. در این فصل صلاله مانند بهشت رویایی و سبز است جایی که به پایتخت عطر دنیا شهرت دارد. در این فستیوال انواع غذاهای بومی، صنایع دستی، کنسرت موسیقی و کارناوال به راه است.

روز ملی عمان

18 نوامبر جشن روز ملی عمان برگزار می شود. این جشن بین مردم اهمیت زیادی دارد چرا که عمانیها در 1650 توانستند از حاکمیت پرتغال خارج شوند. عمان یکی از قدیمی ترین کشورهای عربی مستقل است.

فستیوال مسقط

یکی از بزرگترین فستیوال های عمان، فستیوال مسقط است. در این جشن که بین ماه ژانویه و فوریه برگزار می شود، فرهنگ و میراث عمانیها به نمایش گذاشته می شود. برنامه های مهیج ورزشی، آکروباتیک، مسابقه شترسواری، پخت انواع غذاهای بومی، پرفرمانس و موسیقی گردشگران زیادی را جذب می کند.

شهرهای عمان

کشور عمان 43 شهر دارد که بزرگترین شهرها به ترتیب جمعیت شامل مسقط، سیب، صلاله، بوشر، صحار، السویق، عبری، صحم، برکا و رستاق است.

مراکز خرید عمان

در کشور عمان اجناس خوب و باکیفیت بسیاری پیدا می‌شود که دلتان می‌خواهد در تجربه سفر به این کشور زیبا آن‌ها را خریداری کنید. شهر مسقط پایتخت عمان مملو از این مراکز خرید است. ما برایتان مراکز خرید معروف شهر مسقط عمان را در ادامه لیست کردیم تا خریدی بسیار باکیفیت و مناسب داشته باشید.

  • موترا سوگ عمان Mutrah Souq
  • مرکز خرید مسقط City Center Muscat
  • الخمیس پلازا Al Khamis Plaza
  • عمان اونیو مال Oman Avenues Mall
  • هایپرمارکت لولو عمان LuLu Hypermarket
  • کپیتال استورز CAPITAL STORES
  • سفیر مال Safeer Mall
  • مرکز خرید العریمی Al Araimi
  • قوروم سیتی سنتر Qurum City Center

بهترین زمان سفر به عمان

عمان دارای انواع اقلیم و شرایط آب و هوایی است. بهترین فصل سفر به عمان از اکتبر تا آوریل است که هوا صاف و دما بین 25 تا 35 درجه است. شبها معمولا سردتر است. از ماه می تا اگوست، مناطق ساحلی گرم و شرجی است و سایر جاها هوا به شدت گرم. در مناطق جنوبی مانند ظفار تابستان موسمی شروع می شود و دمای هوا برعکس بین 10 تا 15 درجه است. این مناطق که به خریف معروفند تحت تاثیر جریان هوای اقیانوس هند است.

فصل بارانهای موسمی عمان از ماه ژوئن تا سپتامبر طول می کشد و با خطر طوفان و سیل همراه است. در این زمان نباید در مناطق دره ای و کوهستانی عمان باشید. طوفان شن معمولا بین ماه اکتبر تا می رخ می دهد.

بهترین فصل سفر به عمانمنطقه صلاله در تابستان از بهترین نقاط توریستی عمان

تور عمان

اگر فرصت برنامه ریزی برای سفر شخصی به عمان را ندارید، با تورهای عمان به این کشور سفر کنید. از ایران تور صلاله ، تور مسقط، تور دریایی عمان، تور مسقط از کیش برگزار می شود.

سوغات عمان

معمولا گردشگران دوست دارند سوغات کشوری که به آن سفر می‌کنند را بشناسند و آن را به عنوان یادگاری از آن کشور خریده و به خانه ببرند. سوغات کشور عمان ریشه در فرهنگ باده نشین این کشور عربی دارد. از مهم‌ترین سوغات این کشور زیبا می‌توان به سفال، جواهرات و لوازم نقره، خنجر، صندوقچه عمانی، کوما، لباس سنتی، کندر و عطر، لیکمات و خرما اشاره کرد.

سوالات متداول

آیا سفر به عمان در دوران کرونا ممکن است؟

بله. شما می توانید از طریق هوایی و دریایی به این کشور سفر کنید.

شرایط سفر به عمان در کرونا چیست؟

گواهی معتبر PCR / تست مجدد در فرودگاه/ قرنطینه در هتل تا جواب مجدد تست کرونا

سفر به عمان ویزا می خواهد؟

خیر. به تازگی ویزای عمان برای ایرانیان برداشته شد. این ویزا 10 روزه است.

بهترین فصل سفر به عمان چه زمانی است؟

پاییز و زمستان بهترین فصل سفر به عمان است.

فاصله هوایی تهران مسقط چقدر است؟

حدود 1500 کیلومتر

مدت زمان پرواز تهران مسقط چقدر است؟

2 ساعت و نیم

امنیت در کشور عمان چگونه است؟

عمان کشوری امن برای سفر و گردشگری است و آمار جرم در این کشور بسیار پایین است.

بخش نظرات

حمید 26 فروردین 1402

مرسی بسیار خوب بود

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc