https://gateway.trip.ir/api/

نکات سفر به مشهد برای گردشگران و زائران

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 راهنمای سفر

نکات سفر به مشهد برای گردشگران و زائران

نکات ضروری سفر به مشهد، بهترین راهنمای شماست. قبل از اینکه عازم مسافرت شوید از زیر و بم مقصدتان آگاه باشید.  

اپلیکیشن های سفر به مشهد

سبک سفر به مشهد در حال تغییر است. شما بدون موبایلتان جایی نمی روید، پس بهترین استفاده را برای سفر به مشهد خواهد داشت. هزینه بالای سفر نیاز به صرفه جویی در زمان دارد. اپلیکیشن های سفر به شما کمک می کنند تا مشهد گردی تفریحی خود را به بهترین شکل انجام دهید.

اپلیکیشن رضوان: برای کسانی که قصد زیارت دارند، سردرگمی هنگام حضور در صحن وجود دارد.  رضوان بهترین راهنمای صحن را در اختیارتان قرار می دهد و دیگر جای نگرانی پیدا کردن مسیر ندارید.

اپلیکیشن مشهدگردی: برای همه مسافران گشت و گذار در مشهد بدیهی است. به کمک این اپ شما می توانید از تمام ، مراکز خرید، رستورانها، محل اقامت و نقشه شهر اطلاع پیدا می کنید.

اپلیکیشن مترو مشهد: مترو از بهترین راه های جابجایی در مشهد است. به کمک این اپ می توانید به راحتی از خطوط مترو، ایستگاه ها، زمانبندی حرکت قطارها و محاسبه زمان رسیدن به ایستگاه مقصد باخبر شوید.

اپلیکیشن همراه مشهد: نیازی به گفتن نیست که نقشه کامل شهر با امکان جستجوی آفلاین به کار هر گردشگر مشهد می آید. قابلیت مسیریابی سخنگو، وضعیت ترافیک مسیرها و دوربین ها، مسیریابی حمل و نقل همگانی و خطوط تاکسی به گردش راحت در مشهد کمک می کند.

اپلیکیشن شارژمن کارت: بدوت اتلاف وقت کارت مترو و اتوبوس خودتان را در سفر به مشهد شارژ کنید.

اپلیکیشن های کاربردی سفر مشهدبا اپلیکیشن های سفر به مشهد، راحتتر بگردید.

ارزانترین زمان سفر به مشهد

مشهد شهری چهار فصل است اما همه فصلها پر مسافر نیست. ارزانترین زمان سفر به مشهد در زمستان است. سرمای هوا و بارش برف از تعداد مسافرت ها کم می کند و باعث کاهش قیمت بلیط هواپیما تهران به مشهد، خدمات گردشگری ارزانتر و هزینه هتل مقرون به صرفه می شود. اگر می خواهید سفری ارزان داشته باشید، جاهای سیاحتی مشهد در این فصل زیبایی خاصی دارد. برای کسانی که هم طرفدار سفر در زمان غیر گردشگری هستند، در مناسبت های مذهبی، ایام عید، اواخر تابستان و روزهای آخر سفرهای گردشگری حداکثر است.

درباره سفر به مشهد بیشتر بدانید:

هزینه سفر به مشهد در تمام فصول

6 برج در سفر مشهد

تفریحات در مشهد

مشهد شهری جذاب از لحاظ تفریحات است. انتخابی هر نوع تفریحی به سلیقه و میزان هزینه مطلوب شما بر می گردد. با یک برنامه ریزی خوب می توانید از تفریحات مشهد حداکثر لذت را ببرید.

پارک های آبی مشهد: این شهر بزرگترین و بهترین پارک های آبی کشور را دارد. شما حق انتخاب دارید تا از بین پارک آبی سرزمین موج های آبی مشهد، پارک ساحلی آفتاب مشهد، پارک آبی ایرانیان مشهد و سرزمین موج‌های خروشان مشهد، بهترین محل مورد نظرتان را پیدا کنید.

شهر بازی های مشهد: تا دلتان بخواهد شهر بازی در مشهد است تا همراه خانواده و دوستان لحظات مفرحی داشته باشید. شما این امکان را دارید تا هر جای شهر باشید به یکی از این مجموعه ها دسترسی نزدیک داشته باشید. شهر بازی های اصلی مشهد شامل شهربازی پارک ملت مشهد، شهربازی سرزمین خورشید مشهد، شهربازی سرزمین عجایب مشهد، شهربازی هپی لند، شهربازی کوهستان پارک شادی، سرزمین بازی‌های سمگا، شهربازی پروما، شهربازی هلیوم پارک، شهربازی اکسیر، شهربازی کارالند، شهربازی پارک وحدت و شهربازی بوستان ارم است.

تفریحات هیجان انگیز مشهد: جوان ها دوست دارند اوج هیجان و لذت را تجربه کنند. گزینه های جذابی مانند کلوپ تفریحات آبی چالیدره، کارتینگ مجموعه ورزشی آزادی، پینت بال آیریس، اکسون پارک، سوار کاری سوران و پارک علمی پروفسور بازیما حسابی شما را پر از آدرنالین می کند.  

طبیعت اطراف مشهد: طبیعت مشهد در هر فصلی برای گشت و گذار دیدنی است. دهکده ییلاقی شاندیز، جاهای دیدنی طرقبه مشهد، ییلاق عنبران، روستای زشک و روستای کنگ از بهترین نقاط طبیعی نزدیک شهر هستند.

بهترین تفریحات مشهدپارک های آبی مشهد از بهترین تفریحات

فستیوال های مشهد و مناسک بومی

یکی از راههای لذت بردن در سفر حضور در جشن ها و رویدادهای فرهنگی و هنری است. در  مشهد سالانه فستیوال های متعددی دارد که شما متناسب با زمان سفر خود می توانید در برخی از آنها مانند فستیوال نوروزی، جشنواره هفته گردشگری و جشنواره غذا شرکت کنید.

همچنین مراسم آیینی، تاریخی و قومی در خراسان رضوی، جذابیت بالایی برای گردشگران دارد مانند مسابقات کشتی چوخه قوچان، مراسم چولی قزک (دعای باران) نیشابور، جشن سده سبزوار ، زیباترین لحظات سفر شما خواهد ساخت.

بهترین جشن های مشهددعای باران از آیین های بومی مشهد

راهنمای سفر به مشهد

از تورهای رایگان مشهد برای آشنایی کامل با شهر استفاده کنید.

در سفر به روستاهای مشهد، در بومگردی ها اقامت کنید.

برای سفری به صرفه از حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

صنایع دستی و بومی بهترین سوغات مشهد است.

بلیط هواپیما را یک ماه قبل از سفر خریداری کنید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc