https://gateway.trip.ir/api/

هزینه سفر به شیراز را دقیق بدانید

به روز رسانی: 24 بهمن ، 1402 راهنمای سفر

هزینه سفر به شیراز را دقیق بدانید

شیراز شهر شعر و عطر بهارنارنج است. به ویژه در فصل بهار و ماه اردیبهشت سفر به شیراز بیش از همیشه رونق می گیرد. یکی از واجبات سفر، برآورد هزینه سفر و مخارج آن است. در این مقاله سعی داریم تمام هزینه های سفر به شهر شیراز را پوشش دهیم. اگر هوس سفر به دیار سعدی و حافظ را دارید، این مقاله را بخوانید تا با جزئیات کامل هزینه سفر به شیراز در سال 1402 بیشتر آشنا شوید و با اطلاع از هزینه سفر به شیراز، مخارج مسافرت خود را کاهش دهید. شما می توانید با یک برنامه ریزی مالی خوب، بیشترین گشت و گذار را در بهشت گردشگری ایران داشته باشید.

بهترین راه سفر به شیراز

چطور دوست دارید به شیراز سفر کنید؟ عاشق مسافرت لوکس و استفاده از بهترین امکانات سفر هستید یا دوست دارید کوله بردارید و ماجراجو باشید؟ روشی را انتخاب کنید که برای شما لذت بخش است. نگران نباشید با یک برنامه ریزی عملی می توانید مخارج سفر به شیراز را تامین کنید. ما به شما تمام روش های سفر به این مقصد زیبا را خواهیم گفت:

  1. سفر به شیراز با تور
  2. سفر به شیراز با هواپیما
  3. سفر به شیراز با قطار
  4. سفر به شیراز با اتوبوس
  5. سفر به شیراز با ماشین شخصی

بهترین راه سفر به شیراز

نمایی از باغ ارم شیراز

قیمت تور شیراز 1402

هواداران سفر شیراز به قدری زیاد هستند که شما از هر جای ایران بخواهید عازم این مقصد شوید، تور شیراز را پیدا می کنید. تعیین قیمت دقیق تور در مرحله اول به مسافت مبدا شما تا شهر شیراز و در مرحله دوم به نوع توری که شما انتخاب می کنید، بستگی دارد. امکانات پکیج تور مورد نظر شما، سفر زمینی یا هوایی، تاریخ سفر، محل اقامت و مدت زمان آن روی قیمت تور موثر است. همیشه با آژانس های معتبر سفر کنید و قبل از خرید تور نسبت به قیمت و خدمات ارایه شده آگاه باشید.

قیمت تور شیراز با هواپیما

هزینه تور شیراز با هواپیما از 5 میلیون تومان به بالاست.

قیمت تور شیراز با قطار

هزینه تور شیراز با قطار از 3 میلیون و 500 هزار تومان به بالاست.

قیمت تور شیراز با اتوبوس

هزینه تور شیراز با اتوبوس از 2 میلیون و 500 هزار تومان به بالاست.

درباره هزینه سفر به مقاصد گردشگری ایران بیشتر بدانید:

هزینه سفر به قشم را کامل بدانید.

هزینه سفر به مشهد در تمام فصول

هزینه سفر به شیراز چقدر است؟

یکی از روش های مرسوم و مورد علاقه ایرانیان در ایام تعطیلات، سفر با خودروی شخصی یا سفر بدون تور گردشگری است. شما بدون استفاده از تور و بر اساس برنامه ریزی مطلوب خودتان، قرار است لذت بیشتری از مسافرت ببرید. سفر شخصی به شیراز دنیایی از خاطره و تجربه است. شما به یکی از روش های زیر می توانید عمل می کنید:

هزینه سفر به شیراز با هواپیما

قیمت بلیط هواپیما با توجه به شهر مبدا، ایرلاین و کلاس پرواز، متغیر است. در حال حاضر قیمت متوسط بلیط هواپیما شیراز از یک میلیون و 900 هزار تومان به بالا است. یکی از بهترین ایرلاین های مسیر شیراز، ایران ایر است. برای تهیه بلیط هواپیما ارزان تهران شیراز، در ایام بعد از تعطیلات اقدام به خرید کنید.

سفر به شیراز با هواپیماسفر با هواپیما از بهترین راه های سفر به شیراز

هزینه سفر به شیراز با قطار

سفر به شیراز با قطار با وجود خستگی راه خالی از لطف نیست. شما از قطار عادی تا لوکس می توانید انتخاب کنید. گران ترین قیمت بلیط مربوط به قطار سریر و فدک است. در حال حاضر قیمت بلیط قطار عادی تهران شیراز، از 700 هزار تومان به بالا است.

هزینه سفر به شیراز با اتوبوس

سفر با اتوبوس به شیراز نیز بسته به مبدا شما، قیمت متفاوتی دارد. به طور متوسط قیمت بلیط اتوبوس تهران شیراز از 310 هزارتومان به بالاست.

هزینه سفر به شیراز با ماشین شخصی

اگر حوصله شما از مسافت طولانی راه و دردسرهای سفر زمینی سر نمی رود، سفر با ماشین به شیراز بسیار لذت بخش است. هزینه اصلی بنزین است که بسته به مبدا شما تا شیراز قابل محاسبه است. اگر دنبال سفر راحت و آسوده ای هستید، دور سفر در تعطیلات را خط بکشید و در زمان های دیگری به شیراز بروید.

هزینه رفت و آمد در شیراز

خوشبختانه هزینه حمل و نقل در شیراز بالا نیست. می توانید از تاکسی های اینترنتی نظیر اسنپ و تپسی برای رفت و آمد در گردش روزانه خود نهایت استفاده را کنید. همچنین برای مسیریابی جاذبه های گردشگری می توانید روی اپلیکشن‌هایی نظیر برنامه شیرازگردی حساب باز کنید. در مرحله بعد برای تردد ارزان، کارت بلیط شیراز را تهیه کرده و از مترو و اتوبوس برای ترددهای شهری استفاده کنید. از اپلکیشن مترو شیراز هم برای اطلاع از زمان دقیق حرکت قطارها کمک بگیرید. تاکسی نیز در همه نقاط شهر در دسترس شماست.

قیمت رستوران های شیراز چقدر است؟

شیراز از شهرهای خوش غذای ایران است. شما در هر جای شهر به انواع رستوران و کافه دسترسی دارید. هزینه غذا و خوراک در شهرهای ایران تقریبا مشابه است و شما می توانید با قیمت مناسب بهترین غذاها را سفارش بدهید. از بهترین رستوران های شیراز می توان به رستوران خانه سنتی پرهامی، شرزه، رستوران صوفی و رستوران باغ عمارت شاپوری اشاره کرد.

اگر قصد سفر به شیراز را دارید ما در مقاله‌ای با عنوان راهنمای سفر به شیراز تمامی اطلاعات مورد نیاز شما برای بازدید از این شهر زیبا را جمع‌آوری کرده‌ایم.

هزینه اقامت در شیراز 

یکی از هزینه های مهم شما هزینه اقامت در شیراز است. شما می توانید متناسب با بودجه و مدت زمان سفرتان، از ارزانترین اقامتگاه های بومگردی تا هتل های لوکس شیراز را رزرو کنید. قیمت هتل اقتصادی به طور متوسط برای هر شب بین 1 میلیون تا 3 میلیون تومان متغیر است. همچنین رزرو اقامتگاه نیز از شبی 600 هزار تومان به بالا است.

قیمت هتل در شیراز

نمایی از هتل شیراز در جوار دروازه قرآن

بهترین زمان سفر به شیراز

شیراز در هر فصلی زیبایی و جاذبه خاص خود را دارد. زمستان با هوای سرد و بارش همراه است. در تابستان هوای شیراز بسیار گرم است. بهترین فصل سفر به شیراز فصل بهار و پاییز است. اگر می خواهید در زمان بهار نارنج ها، بهترین لحظات را در شیراز داشته باشید، حتما فصل بهار و ماه اردیبهشت را انتخاب کنید. با خرید بلیط چارتر هواپیما در هر فصلی راحت به شیراز سفر کنید.

نکات مهم سفر به شیراز

  • مسافت زمینی تهران شیراز 935 کیلومتر است.
  • مدت زمان مسیر زمینی تهران شیراز بین 10 تا 12 ساعت طول می کشد.
  • درصورت خرید بلیط هواپیما تهران شیراز، مسافت هوایی تهران شیراز 680 کیلومتر است.
  • مدت زمان پرواز تهران شیراز یک ساعت و 20 دقیقه است.
  • مدت زمان مسیر قطار عادی تهران شیراز 15 ساعت و قطار تندرو 6 ساعت است.
  • فاصله فرودگاه بین المللی شیراز تا مرکز شهر حدود 15 دقیقه است.

قیمت ورودی مکان های دیدنی شیراز ۱۴۰۲

قیمت بلیط ورودی جاهای دیدنی شیراز در سال 1402 به قرار زیر است:

جاذبه گردشگریقیمت بلیط ورودی
تخت جمشید5 هزار تومان
نقش رجب4 هزار تومان
پاسارگاد5 هزار تومان
حافظیه5 هزار تومان
سعدیه5 هزار تومان
ارگ کریمخان5 هزار تومان
حمام وکیل4 هزار تومان
تنگ چوگان4 هزار تومان
موزه تخت جمشید5 هزار تومان
موزه پارس5 هزار تومان

نکته: کودکان زیر 7 سال نیاز به تهیه بلیط ورودی ندارند.

کلام آخر

شیراز مقصد سفر بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی است. در این مقاله جزئیات هزینه سفر به شیراز را بررسی کردیم و هزینه بازدید از اماکن گردشگری تا قیمت بلیط هواپیما و قطار را پوشش دادیم. اگر دوست دارید در تعطیلات به شیراز سفر کنید، حواستان به شلوغی و ازدحام جمعیت باشد. برای اطلاع از آخرین نرخ پرواز شیراز از سایت تریپ استفاده کنید. همچنین برای آشنایی با جاهای دیدنی شیراز سایر مقالات مجله گردشگری تریپ را بخوانید. امیدواریم سفر خوبی داشته باشید و سفر به شیراز در یادتان ماندگار شود.


بخش نظرات

مهدی 16 اسفند 1400

سلام دو تا سوال داشتم اول اگه قرار باشه با تور هوایی به شیراز بریم خودشون بازدید از تخت جمشید رو داخل برنامه گردشگری قرار میدن یا خودمون باید بریم؟ دومین سوالم اینکه کسی که سن بالا باشه و مشکل آرتروز زانو داشته باشه میتونه مسیر پیاده روی به سمت تخت جمشید رو طی کنه منظورم اینه که همواره یا سخت؟ ممنون میشم راهنمایی کنید مرسی

مهدی 14 اسفند 1400

سلام هزینه کامل رفت و برگشت و گشت و گذار در شیراز برای دو نفر چه به صورت لوکس و یا معمولی حدودا چقدر درمیاد ممنون میشم پاسخ بدین

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc