https://gateway.trip.ir/api/

معرفی بهترین بازارهای نجف اشرف به همراه آدرس

به روز رسانی: 24 مرداد ، 1402 جاذبه های گردشگری

بهترین بازارهای نجف اشرف

خرید سوغاتی از اماکن متبرکه همچون کربلا و نجف اشرف، به یکی از سنت‌های دیرینه زائران ایرانی تبدیل شده است. زائران با اهدای اقلامی همچون چادر، خاک تربت و مهر و تسبیح، نزدیکان و عزیزان خود را شاد می‌کنند و به این وسیله نشان می‌دهند که در طول سفر و زیارت به فکر آن‌ها بوده‌اند. تصمیم گرفتیم در این مقاله 5 بازار نجف اشرف را به همراه آدرس معرفی کنیم تا شما عزیزان در سفر به این شهر مقدس، مشکلی در خرید سوغاتی و همچنین مایحتاج خود نداشته باشید. اگر چند دقیقه از وقت ارزشمندتان را صرف مطالعه مطلب پیش رو کنید، با معروف ترین بازارهای نجف و مراکز خرید این شهر آشنا خواهید شد.

بازار بزرگ نجف اشرف؛ نزدیک‌ترین بازار نجف اشرف به حرم امام علی (ع)

بازار بزرگ، از مشهورترین و بهترین بازارهای نجف اشرف است و بسیاری از زائران برای خرید سوغاتی به این بازار مراجعه می‌کنند. نزدیکی به حرم امام علی (ع) و تنوع محصولات، از دلایل محبوبیت بازار بزرگ نجف به شمار می‌رود. اجناسی همچون تسبیح، چادر، جانماز، صنایع دستی، طلا، شیرینی محلی و انواع لباس و پوشاک در بازار نجف اشرف موجود است. اغلب محصولات این بازار قیمت و کیفیت مناسبی دارند و نیاز افراد محلی و زائران را برطرف می‌کنند.

آدرس بازار بزرگ نجف اشرف: عراق، نجف، خیابان امام صادق (ع)

بازارهای ال منار؛ جذاب‌ترین بازار نجف اشرف

وقتی صحبت از بهترین بازارهای نجف می‌شود، نباید مجموعه بازارهای ال منار (Al-Manar markets) را فراموش کنیم. کلیه فروشگاه‌های ال منار همه‌روزه از ساعت 7 صبح تا 2 بامداد به روی عموم باز هستند و مایحتاج یک خانه و خانواده را برآورده می‌کنند. اگر می‌خواهید بهترین اجناس از جمله لباس، پوشاک، لوازم منزل و مواد غذایی را در تنوع بالا و قیمت مناسب خریداری کنید، حتما به بازارهای ال منار سر بزنید. این مجموعه معماری بسیار زیبایی نیز دارد و مکان جذابی برای خرید و وقت‌گذرانی به شمار می‌رود. در سفر به نجف اشرف، بازدید از ال منار را از یاد نبرید.

آدرس بازارهای ال منار: عراق، نجف، نزدیک حرم امام علی (ع)

مرکز خرید سیتی مال نجف؛ مکانی برای خرید و تفریح

سیتی مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید نجف و یکی از بهترین بازارهای کربلا به شمار می‌رود و چندین شعبه از اغلب برندهای مطرح بین‌المللی را در خود جای داده است. این مرکز خرید علاوه بر فروشگاه‌های متعدد، شامل امکاناتی همچون رستوران، کافی‌شاپ، سینما سه‌بعدی و زمین بازی کودکان است. سیتی مال فقط 10 دقیقه (با ماشین) تا حرم امام علی (ع) فاصله دارد و مکانی مناسب برای خرید انواع پوشاک و صنایع دستی و همچنین برای تفریح محسوب می‌شود.

آدرس سیتی مال: عراق، نجف، بین خیابان محمدمهدی الجواهری و خیابان الروان

مرکز خرید سیتی مال نجف کربلا

تصویری از مرکز خرید مرکز خرید سیتی مال نجف کربلا 

مرکز خرید گلد هوم؛ بهترین بازار نجف برای خرید مواد غذایی

مرکز خرید گلد هوم (Gold Home Shopping Complex) یکی از برترین مراکز خرید شهر نجف به شمار می‌رود و همه‌روزه از ساعت 8 صبح تا 1 بامداد فعال است. شما می‌توانید برای خرید انواع لباس، پوشاک، سوغات و حتی مواد غذایی به گلد هوم یا خانه طلایی مراجعه کنید. قیمت اجناس این مجموعه بازه متفاوتی دارند و شامل محصولات ارزان‌قیمت و گران‌قیمت می‌شوند. گلد هوم یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید نجف از نظر مردم است. در سفر به نجف، هرآنچه نیاز دارید را از Gold Home Shopping Complex خریداری کنید.

آدرس مرکز خرید گلد هوم: عراق، نجف، محله السلام

مرکز خرید هوم گلد نجف کربلا

تصویری از مرکز خرید هوم گلد نجف کربلا 

مرکز خرید شمسا؛ مجهزترین و مدرن‌ترین بازار نجف اشرف

آخربن گزینه در لیست بازارهای نجف مرکز خرید شمسا (Shamsa Shopping Mall) است. این مرکز خرید بسیار مدرن و مجهز بوده و نیاز اهالی نجف و زائران را به خوبی برطرف می‌کند. شمسا از ساعت 08:30 تا 1 بامداد به روی عموم باز است. اگر می‌خواهید اجناس مرغوب را با قیمتی مناسب خریداری کنید، مرکز خرید شمسا گزینه هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد. تنها موردی که اغلب بازدیدکنندگان از آن ناراضی هستند، وجود نداشتن جای پارک مناسب در اطراف این مجتمع تجاری است.

آدرس مرکز خرید شمسا: عراق، نجف، خیابان المثنی

آشنایی با بهترین سوغات نجف

خرید سوغاتی از نجف اشرف، از گذشته تا کنون یکی از رسوم جذاب ایرانیان و زائران این شهر مقدس بوده است. برخی از معروف‌ترین سوغات نجف عبارتند از:

  • مهر و تسبیح نجف
  • خاک متبرک کربلا و نجف
  • چادر مشکی نجف
  • دشداشه نجف
  • انگشتر در نجف
  • شیرینی سنتی و خرمای نجف

اگر قصد زیارت مزار امام علی (ع) و سفر به نجف اشرف را دارید، بازدید از بازارهای سنتی و مدرن نجف را هم در برنامۀ خود قرار دهید. چراکه با این کار، هم روزی را به تفریح گذرانده‌اید و هم می‌توانید برای عزیزان خود سوغاتی بخرید. مهر و تسبیح، خاک متبرک و چادر مشکی، از محبوب‌ترین سوغات نجف اشرف برای زائران هستند.

انگشتر عقیق سوغات کربلا

تصویری از انگشت عقیق سوغات کربلا

بازدید از بازار نجف اشرف در سفر به عراق

در این مقاله، 5 بازار نجف اشرف را به شما عزیزان معرفی کردیم. در این بازارها می‌توانید انواع لباس و پوشاک برندهای بین‌المللی و سوغاتی‌های مشهور نجف را برای خود و عزیزانتان خریداری کنید.

سفر به عراق و زیارت حرم امام علی(ع)، آرزوی هر مسلمانی است. اگر شما هم آرزوی این دیدار را در دل دارید، همین حالا بلیط هواپیما نجف را از طریق سایت تریپ و با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید؛ اما اگر قبلا به عراق مسافرت کرده و در مراکز خرید و بازارهای نجف گشت‌وگذار کرده‌اید، لطفا از تجربۀ خود برایمان بنویسید. نظرات شما می‌تواند راهنمای مفیدی برای دیگر مسافرانی باشد که برای اولین‌بار به این شهر سفر می‌کنند.

سوالات متداول:

1. مدرن ترین بازار نجف اشرف کجاست؟

مرکز خرید شمسا، مدرن‌ترین و مجهزترین مرکز خرید نجف است که در خیابان المثنی قرار دارد.

2. نزدیکترین بازار نجف اشرف به حرم امام علی کدام است؟

بازار بزرگ نجف اشرف، نزدیک‌ترین بازار عراق به حرم امام علی است که در خیابان امام صادق (ع) قرار دارد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc