https://gateway.trip.ir/api/

هزینه سفر به اروپا چقدر است؟

به روز رسانی: 29 اردیبهشت ، 1403 راهنمای سفر

هزینه سفر به اروپا

آیا می‌دانید هزینه سفر به اروپا برای ایرانیان چقدر است؟ یا به زبان خودمانی، سفر به اروپا چقدر آب می خورد؟ هزینه سفر به خارج از کشور به عوامل مختلفی مانند هزینه ویزا، بلیط هواپیما، هتل،‌ تفریحات و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد؛ همچنین هزینه سفر به اروپا با تور و بدون تور نیز متفاوت است. اگر قصد دارید به کشورهای اروپایی همچون فرانسه، آلمان یا هلند سفر کنید؛ اما اطلاعات کافی درباره هزینه‌های آن ندارید، مطالعه مقاله زیر را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه مطلب پیش‌رو کلیه سوال‌ها و ابهام‌های شما درباره هزینه سفر به اروپا برطرف خواهد شد.

هزینه ویزای شینگن برای سفر به کشورهای اروپایی

کشورهای اروپایی در حوزه شینگن قرار دارند و شما برای سفر به هر یک از آن‌ها باید ویزای شینگن داشته باشید. هزینه اخذ این ویزا برای کشورهای مختلف، متفاوت است. سن گردشگر نیز می‌تواند هزینه ورودی سفارت را تغییر دهد. پیش از اینکه هزینۀ دریافت ویزا برای سفر به دو کشور فرانسه و سوئیس را با یکدیگر مقایسه کنیم، لازم است بدانید که این ارقام برای سال 2023 است و در گذر زمان تغییر می‌کند.

ویزای شنگن

تصویری از ویزای شنگن

هزینه ویزای شینگن برای سفر به فرانسه

پیش از مراجعه به سفارت فرانسه برای ثبت درخواست ویزا باید پرینت گردش حساب 3 ماه آخر خود را از بانک دریافت کنید. توجه داشته باشید که موجودی حساب شما به ازای هر نفر، باید حداقل 300 میلیون تومان باشد. هزینه ورودی سفارت نیز برای بزرگسالان بیشتر از 12 سال، 120 یورو؛ برای کودکان بین 6 تا 12 سال، 80 یورو و برای خردسالان زیر 6 سال، 40 یورو است.

سفر به پاریس

تصویری از برج ایفل در پاریس فرانسه

هزینه ویزای شینگن برای سفر به سوئیس

سفر به سوئیس علاوه بر پرینت 3 ماه آخر حساب شما، به سند ملکی هم نیاز دارد. دقت کنید که برای دریافت ویزا، گردش حساب شما در کل این سه ماه بررسی می‌شود و نمی‌توانید واریز ناگهانی داشته باشید.

هزینه دریافت ویزای سوئیس برای بزرگسالان بالاتر از 12 سال، 4.480.000 تومان؛ برای کودکان بین 6 و 12 سال، 2.240.000 تومان و برای خردسالان زیر 12 سال، رایگان است. البته به این مبالغ، 35 یورو برای ورودی سفارت را نیز اضافه کنید.

سفر به سوئیس

عکسی از مناظر طبیعی در سوئیس

هزینه بلیط هواپیما در سفر به اروپا

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در هزینه سفر به اروپا، هزینه بلیط هواپیما است. این هزینه نیز به عوامل متعددی از قبیل مقصد سفر، کلاس پروازی و فصلی که در آن سفر می‌کنید، بستگی دارد.

برای مثال قیمت بلیط هواپیما تهران پاریس در تابستان از 26 میلیون تومان و در پاییز از 10 میلیون تومان شروع می‌شود؛ درحالی‌که قیمت بلیط تهران بارسلون در فصول گردشگری حداقل 33 میلیون تومان است و در پاییز به 10 میلیون تومان کاهش پیدا می‌کند. بنابراین هزینه سفر به اروپا در تابستان بیشتر از فصول سرد سال است. نوسان ارز نیز یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت بلیط هواپیما به شمار می‌رود که باعث بی‌ثباتی شدید قیمت پروازهای داخلی و خارجی شده است.

هزینه رزرو هتل در کشورهای اروپایی

اروپا 50 کشور بزرگ و کوچک دارد که هزینه اقامت در هر یک از آن‌ها متفاوت است. برای مثال تفاوت هزینه چند روز اقامت در فرانسه با هزینه اقامت در کشوری مانند لهستان، از زمین تا آسمان است. هتل‌ها و اقامتگاه‌های هر شهر نیز درجه‌بندی خاص خود را دارند. به‌عبارتی اگر به هتل‌های لوکس و پنج ستاره علاقه‌مند هستید، باید هزینه بالایی برای اقامت پرداخت کنید. البته اگر با تور سفر کنید، هزینه هتل شما در هزینه تور لحاظ شده است. به همین دلیل تور اروپا معمولا ارزان‌تر از هزینه سفر به اروپا بدون تور خواهد بود.

هنگام انتخاب هتل به موقعیت جغرافیایی آن توجه کنید. نزدیک بودن به ایستگاه‌های حمل‌ونقل شهری و جاذبه‌های گردشگری، می‌تواند هزینه سفر به اروپا را برای شما افزایش دهد. نوع و کیفیت اقامتگاه نیز از عوامل تاثیرگذار بر قیمت هتل در کشورهای اروپایی هستند. برای مثال بیایید هزینه سفر به دو شهر پاریس در فرانسه و بارسلون در اسپانیا را با هم مقایسه کنیم:

مقصد سفر فصل سفرهتل یک ستارههتل پنج ستاره
پاریس تابستان از 99 یورواز 260 یورو
پاریسزمستاناز 33 یورواز 230 یورو
بارسلونتابستاناز 32 یورواز 171 یورو
بارسلونزمستاناز 18 یورواز 143 یورو

جدول هزینه رزرو هتل یک ستاره و پنج ستاره در پاریس و بارسلون در تابستان و زمستان

همان‌طور که می‌بینید، هزینه هتل در اروپا به شهر مقصد و فصلی که در آن سفر می‌کنید نیز بستگی دارد. بنابراین اگر می‌خواهید سفر ارزان‌تری به قاره سبز داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم پاییز و زمستان را انتخاب کنید.

هزینه غذا در اروپا

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در هزینه سفر به اروپا، هزینه خوردوخوراک است. اگرچه این ارقام در کشورهای مختلف اروپایی با یکدیگر تفاوت دارد، اما برای اینکه دید دقیق‌تری داشته باشید، بیایید به‌عنوان نمونه هزینه غذا در فرانسه را با هم بررسی کنیم:

  • متوسط هزینه هر وعده غذا: 17 یورو
  • متوسط هزینه خوراک روزانه (+ صبحانه): 42 یورو
  • قهوه: 2.8 یورو
  • آب‌معدنی 1.5 لیتری: 2 یورو
  • آب پرتقال: 1.3 یورو

البته اگر هتل رزرو کنید، هزینه صبحانه با هزینه هتل محاسبه می‌شود و نیازی به پرداخت مبلغ جداگانه نیست.

خرید غذا در اروپا

هزینه غذا در اروپا

هزینه حمل و نقل در اروپا

یکی از خدماتی که در پکیج تور اروپا به گردشگران ارائه می‌شود، ترانسفر شهری و لیدر مجرب برای گشت‌وگذار از اماکن دیدنی است. اما اگر بدون تور به این قاره سفر می‌کنید، بهتر است پیش‌فرضی از هزینه رفت و آمد در اروپا داشته باشید. مانند بخش قبل، هزینه حمل و نقل در فرانسه را با هم بررسی خواهیم کرد:

  • هزینه تاکسی برای هر مسیر: 29 یورو
  • بلیط مترو: 5.2 یورو
  • بلیط اتوبوس: 1.1 یورو

با این تفاسیر، بهتر است با وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهرهای اروپایی گردش کنید تا هزینه سفر شما کاهش یابد.

حمل و نقل عمومی در پریس

تصویری از حمل و نقل عمومی در پاریس

هزینه گشت و گذار در اروپا

اروپا قاره‌ای نسبتا پهناور با کشورهای متعددی است که جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد. قیمت بلیط ورودی هر کدام از این اماکن نیز با یکدیگر متفاوت است. اما طبق تجربه گردشگرانی که از سراسر دنیا به کشور فرانسه سفر کرده‌اند، متوسط هزینه سرگرمی و تفریح در این کشور، روزی 33 یورو برای هر نفر است.

اگر قصد بازدید از چندین شهر را داشته باشید، می‌توانید با اتوبوس بین شهری یا قطار سفر کنید. در این صورت باید نفری 19 یورو برای اتوبوس گردشگری و نفری 20 یورو برای هزینه قطار بپردازید.

هزینه سفر به اروپا با تور بیشتر است یا بدون تور؟

باتوجه به برگزاری تور اروپا در آژانس‌های مسافرتی، این سوال ایجاد می‌شود که هزینه سفر به اروپا بدون تور بیشتر است یا با تور؟ در حقیقت، ارزان ترین راه سفر به اروپا تورهای مسافرتی هستند. اگر تاکنون به قاره سبز سفر نکرده‌اید، باید بدانید که سفر شخصی به اروپا، هزینه‌ها و دردسرهای بیشتری دارد؛ چراکه همۀ کارها مانند دریافت ویزا، خرید بلیط و رزرو هتل برعهدۀ خود شخص است. ضمنا اگر شخصا برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنید، ممکن است موفق نشوید؛ این درحالی‌است که آژانس‌های مسافرتی معمولا راحت‌تر ویزا دریافت می‌کنند.

با رزرو تور دور اروپا 1403 می‌توانید همزمان به چند کشور مختلف سفر کنید و از جاهای دیدنی زیادی بازدید داشته باشید. تور ترکیبی اروپا معمولا شامل دو یا سه کشور می‌شود و در مقایسه با تورهای دیگر، قیمت بالاتری دارد.

به طور کلی هزینه سفر به اروپا چقدر است؟

اگر بدون تور به اروپا سفر کنید، هزینه یک روز شما در این کشور به طور متوسط به 233 یورو می‌رسد. با این وصف، اگر بخواهید دو هفته را در این قاره سپری کنید، باید حدود 3.268 یورو کنار بگذارید. البته باید به شما بگوییم که هزینه بلیط و اقامت در اروپا در این عدد گنجانده نشده است. بنابراین برای محاسبه دقیق هزینه سفر به اروپا، باید قیمت بلیط رفت‌وبرگشت، هزینه رزرو هتل و همچنین عوارض خروج از کشور را به این رقم اضافه کنید.

رزرو ارزانترین تور اروپا در آژانس هوایی تریپ

در این مقاله متوسط هزینه سفر به اروپا را با هم بررسی کردیم و از مواردی گفتیم که می‌توانند بر بودجه مورد نیاز شما تاثیر بگذارند. اگر از ما می‌شنوید، همۀ نگرانی‌هایتان را کنار بگذارید و با رزرو تور ارزان از آژانس گردشگری تریپ، سفری بهینه و لذت‌بخش را به خود هدیه دهید؛ به ویژه اگر برای اولین بار به اروپا سفر می‌کنید و تجربه چندانی در مدیریت هزینه‌های خود ندارید.

اما اگر قبلا به کشورهای اروپایی سفر کرده‌‎اید، لطفا از تجربیات خود برایمان بنویسید. روش‌های منحصربه‌فرد شما در مدیریت بودجه سفر، می‌تواند کمک بزرگی برای خوانندگانی باشد که قصد سفر به قاره سبز را دارند.

سوالات متداول:

1. هزینه کلی سفر دو هفته ای به اروپا چقدر است؟

متوسط هزینه سفر به اروپا برای دو هفته، 3268 یورو است. البته اگر بدون تور سفر می‌کنید، قیمت بلیط هواپیما و هزینه رزرو هتل را هم به این رقم اضافه کنید.

2. هزینه سفر به اروپا بدون تور بیشتر است یا با تور؟

توصیۀ ما این است که با تور به این قاره سفر کنید؛ چرا که در این صورت، هزینه بلیط هواپیما، رزرو هتل، گشت شهری و لیدر برای گشت‌وگذار در شهر را یکجا پرداخت خواهید کرد. همچنین با توجه به رزرو گروهی هواپیما و هتل، این هزینه‌ها به صورت جمعی کمتر شده و مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.

بخش نظرات

مسعود گنجوری 17 اسفند 1402

چیزهایی که به ضررتان بود را نگفتید . که خودتان چقدر میگیرید و این پول شامل چه خدماتی میشود ؟ اینکه مسافر برای تور گروهی چقدر باید به شما پول بده و در مقابل چه خدماتی دریافت کند؟ از هزینه رزرو هتل گفته اید ولی نگفته اید کرایه هر روز اجاره هتل چقدر است ؟ هزینه دریافت ویزا چقدر است ؟ متوسط گردش مالی حساب چقدر باید باشد ؟ خلاصه در نوشته شما مشخص نیست که یک نفر برای یه هفته یا ده روز چقدر به شما پول بده و خودش چقدر خرج کند ؟

تحریریه تریپ

سلام دوست عزیز! متوجه سوالاتی که براتون پیش اومده هستیم؛ اما این مطلب درباره متوسط هزینه های شخصی برای سفر به اروپاست؛ نه درباره هزینه سفر با تور.
هزینه ویزا و اقامت در هتل که به تفکیک بیان شده. این هزینه‌ها متناسب با کشور مقصد متفاوت هستن و ما برای نمونه دو کشور رو مثال زدیم و به جزئیاتش پرداختیم. ضمن اینکه هزینه اقامت در هتل به ازای هر شب و به تفکیک کیفیت هتل و فصل سفر آورده شده.
متوسط گردش حساب و تمکن مالی هم جزء شروط ویزای شنگن هستش که اون رو هم در قسمت مربوط به هر کشور توضیح دادیم. اگر سوال دیگه‌ای مدنظرتون هست، خوشحال می‌شیم بپرسین تا پاسخ داده بشه.

داود 14 شهریور 1402

خیلی مطلب خوبی بود. خیلی در مورد قیمت ها گشتم و مطلب شما کامل بود

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc