https://gateway.trip.ir/api/

بهترین بازارهای کربلا کدامند؟

به روز رسانی: 29 اردیبهشت ، 1403 راهنمای سفر

بهترین بازارهای کربلا

خرید سوغاتی از کربلا، یکی از رسوم قدیمی در ایران است که زائران این شهر زیارتی همچنان به آن پایبند هستند. سالانه افراد بسیاری برای زیارت و سیاحت به عراق سفر می‌کنند و در بازارها و مراکز خرید کربلا به دنبال سوغاتی هستند.

اجناسی همچون چادر، مهر، تسبیح، خاک تربت و لباس، از اصلی‌ترین گزینه‌ها به عنوان سوغاتی کربلا به شمار می‌روند. اگر می‌خواهید این اجناس را با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در کربلا خریداری کنید و آن‌ها را به عزیزان خود هدیه دهید، باید بهترین بازارهای کربلا را بشناسید. در این مقاله، تعدادی از بازارها و مراکز خرید مشهور کربلا را به شما معرفی می‌کنیم. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بازار سنتی کربلا؛ قدیمی‌ترین بازار شهر

بازار سنتی کربلا در نزدیکی حرم امام حسین(ع) قرار گرفته و یکی از قدیمی‌ترین بازارهای این شهر است؛ پس در این بازار به دنبال اجناس مدرن نباشید. افراد محلی کلیه مایحتاج روزانه خود را از بازار سنتی کربلا تهیه می‌کنند. زائران ایرانی و خارجی نیز برای خرید سوغاتی‌هایی همچون مهر، تسبیح، چادر، جانماز، تربت کربلا، ظروف مسی و لباس، به سراغ این بازار می‌روند. تعدادی از بهترین هتل های کربلا نیز در نزدیکی این بازار قرار دارند.

بازار سنتی کربلا

تصویری از بازار سنتی کربلا

بازار امام صادق کربلا؛ اجناس متنوع با قیمت مناسب

اگر به دنبال اجناس متنوع و ارزان قیمت هستید، بازار امام صادق کربلا گزینه مناسبی است. انواع اسباب‌بازی، چادر مشکی، مهر و تسبیح،‌ خاک تربت، لباس‌های سنتی عراقی، ظروف و انگشترهای نقره در این بازار پیدا می‌شوند. اجناس این بازار، علاوه بر قیمت مناسب، کیفیت قابل قبولی نیز دارند و برای سوغات بسیار مناسب هستند.

بازار سناتور؛ یکی از معروف‌ترین بازارهای کربلا

بازار سناتور، در خیابان سناتور کربلا (شارع السناتر) واقع شده و یکی از معروف‌ترین بازارهای شهر است. بهترین و متنوع‌ترین مراکز خرید همچون مجتمع تجاری کربلا، مرکز خرید لباس زنانه آرینا، مرکز خرید حیات، پاساژ عفاف،‌ فروشگاه لباس کودک پروانه و مرکز خرید ال سی وایکیکی، در این بازار و خیابان قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید همه روزه از ساعت 10:00 تا 23:00 به این خیابان مراجعه کنید و بهترین اجناس را با قیمت مناسب و کیفیت بالا بخرید.

بازار سناتور کربلا

تصویری از بازار سناتور کربلا

بازار آمریکایی کربلا؛ بهترین بازار کربلا به انتخاب مسافران

بازار آمریکایی یکی از مشهوترین بازارهای کربلا و عراق است. این بازار در خیابانی به نام البرید، در مجاورت حرم حضرت عباس(ع) واقع شده و پوتین‌های آمریکایی آن بسیار معروف هستند. البته انواع لباس‌های نظامی و غیرنظامی نیز در بازار آمریکایی کربلا پیدا می‌شود.

اگرچه کفش‌های بازار آمریکایی در کربلا بسیار مشهور هستند و کیفیت بالایی دارند؛ اما انواع پوشاک زنانه و مردانه،‌ کیف و لوازم جانبی موبایل نیز در این بازار پیدا می‌شود. مسافران و زائران، از بازار آمریکایی به عنوان یکی از بهترین بازارهای کربلا یاد می‌کنند.

بازار یزال؛ یکی از ارزان‌ترین بازارهای کربلا

بازار یزال یکی دیگر از بازارهای ارزان کربلا به شمار می‌رود. شما می‌توانید کلیه مایحتاج خود را از این بازار خریداری کنید. بازار یزال همه روزه از ساعت 08:00 تا 01:00 بامداد آماده ارائه خدمات به مشتریان است و پرسنل آن رفتار بسیار مناسب و محترمانه‌ای دارند. تنوع اجناس، قیمت مناسب کالا و رفتار کارکنان،‌ از دلایل محبوبیت این بازار بین مسافران و افراد محلی است.

بازار الوارث؛ مرکز خریدی مدرن با فضایی مخصوص کودکان

بازار الوارث یکی از مراکز خرید نسبتا مدرن کربلا به شمار می‌رود. این بازار همه روزه از ساعت 08:00 تا 23:30 باز و آماده عرضه خدمات به مشتریان است. نقطه قوت بازار الوارث، وجود مکانی اختصاصی برای بازی و سرگرمی کودکان است. والدین می‌توانند مشغول خرید شوند و دیگر نگران فرزندان خود نباشند.

انواع مواد غذایی، خشکبار، شیرینی، میوه، سبزیجات، لوازم خانگی از بهترین برندها و بسیاری اجناس دیگر با کیفیت مناسب در این بازار پیدا می‌شوند.

مرکز خرید الوارث کربلا

عکسی از بازار الوارث کربلا

بازار سدره؛ یکی از قدیمی‌ترین و شلوغ‌ترین بازارهای کربلا

بازار سدره، در خیابانی به همین نام واقع شده و یکی از قدیمی‌ترین بازارهای کربلا است. برای خرید انواع لباس و پوشاک در سبک‌ها و مدل‌های مختلف، این بازار را به شما پیشنهاد می‌دهیم. بازار سدره در اغلب روزها پرازدحام است و مشتریان بسیاری دارد. شما می‌توانید در تمام روزهای هفته از ساعت 08:00 تا 23:00 به این بازار در کربلا مراجعه کرده و هر آنچه را نیاز دارید، خریداری کنید.

مرکز خرید الاسدی کربلا؛ بهترین بازار برای خرید لوازم منزل

مرکز خرید الاسدی کربلا در فاصله هشت کیلومتری حرم امام حسین(ع) قرار گرفته است و فقط 20 دقیقه با آن فاصله دارد. این بازار که از ساعت 08:00 تا 21:45 باز است، کلیه نیازهای ضروری و غیرضروری شما را برطرف می‌کند. لوازم برقی، موبایل، لوازم منزل و مبلمان، از اصلی‌ترین اجناس بازار الاسدی هستند که با کیفیت بالا و قیمت نسبتا پایین به مشتریان عرضه می‌شوند.

مرکز خرید کوثر؛ بهترین بازار چادر در کربلا

یکی از سوغات اصلی کربلا، چادر است و اغلب زائران به دنبال یک مرکز خرید خوب برای خریداری چادر مشکی و رنگی هستند. مرکز خرید کوثر، بهترین بازار چادر در کربلا به شمار می‌رود؛ همچنین شما می‌توانید انواع لباس‌های محلی و پارچه‌های زیبا را نیز در فروشگاه‌های کوثر پیدا کنید. این مرکز خرید همه روزه از ساعت 09:00 تا 22:00 آماده خدمات‌رسانی به مشتریان است.

مرکز خرید سید عقیل؛ بازار شبانه روزی برای خرید سوغات

اغلب بازارها و مراکز خرید کربلا، مکان مناسبی برای خرید سوغاتی هستند؛ اما مرکز خرید سید عقیل، یکی از محبوب‌ترین‌ها است. این مرکز خرید در خیابان شوادا واقع شده و انواع سوغات و صنایع دستی در آن عرضه می‌شوند. یکی از نقاط قوت بازار سید عقیل، ساعت کاری آن است. شما می‌توانید هر زمان از شبانه‌روز از فروشگاه‌های این مجموعه خرید کنید. قیمت سوغات کربلا در این مرکز خرید بسیار مناسب و تنوع اجناس بسیار بالا است. با خرید بلیط تهران نجف به عتبات عالیات سفر کنید و برای خرید سوغاتی به بهترین مراکز خرید کربلا که در این مقاله معرفی کردیم مراجعه کنید.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی تعدادی از مشهورترین و محبوب‌ترین بازارهای کربلا از بازار سنتی این شهر تا مراکز مدرن پرداختیم. اغلب زائران به دنبال بازارهایی برای خرید سوغاتی، چادر، مهر و تسبیح هستند. مطمئن باشید که مراکز خرید ذکر شده در این مقاله، نیازهای شما را برطرف خواهند کرد. اگر تابه‌حال به کربلا سفر کرده و بازارهای آن را از نزدیک دیده‌اید، لطفا نظرات خود را با مخاطبان مجله گردشگری تریپ به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1) بهترین بازارهای کربلا کدامند؟

برای خرید مهر، تسبیح، چارد و سوغات در کربلا می توانید به بازار سنتی کربلا، بازار سناتور، بازار الوارث و بازار امام صادق مراجعه کنید.

2) بهترین بازار برای خرید چادر در کربلا کدام است؟

برای خرید چادر به مرکز خرید کوثر در کربلا مراجعه کنید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc