https://gateway.trip.ir/api/

راهنمای سفر به نجف اشرف

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

راهنمای سفر به نجف اشرف

نجف شهری در مرکز عراق است، جمعیت تخمینی آن 1 میلیون است. این شهر به طور گسترده سومین شهر مقدس شیعیان، پایتخت معنوی شیعیان جهان است. نجف از نظر زمین شناسان به معنای زمینی بلند و مدور است که مانند تپه ای است که بر روی زمین دشتی قرار دارد و آب از آن نمی گذرد، نجف امروزه در پشت کوفه قدیم قرار دارد که به آن نجف حیره و نجف کوفه نیز می گویند.
نجف در 160 کیلومتری جنوب بغداد، بر روی خط الراسی درست در غرب رود فرات واقع شده است، فاصله نجف تا کربلا 75 کیلومترو فاصله نجف تا کوفه نیز حدود ۱۵ کیلومتر می باشد. این شهر همچنین از قدیم نقطه شروع حج برای زائران در مسیر ایران به مکه بوده است. 
این شهر علاوه بر مساجد، زیارتگاه ها و مدارس دینی نیز وجود دارد، حرم مطهر امام شیعیان حضرت علی (ع) در نجف قرار دارد. 

شهر نجف عراق

نقشه شهر نجف عراق

بهترین زمان برای سفر به نجف

نجف دارای آب و هوای بیابانی است، بهترین زمان برای سفر به نجف عراق از فرودین تا آبان است که دمایی مطبوع تا بارندگی محدود خواهد داشت. بالاترین میانگین دما در نجف اشرف در ماه تیر 45 درجه سانتیگراد و کمترین آن در دی 17 درجه سانتیگراد است.

هتل های نجف

در نجف هیچ کمبودی در هتل ها وجود ندارد. شما دسترسی آسان به بهترین اقامتگاه ها و هتل های نجف را خواهید داشت. زندگی در نجف هزینه زیادی ندارد قیمت محصولات اساسی در نجف کمتر از کشورهای دیگر است. قیمت هر شب اقامت دربهترین هتل های نجف را می توان با 180 هزار تومان هر شب رزرو کرد که قیمت بسیار خوبی است. اگر به بهترین اقامتگاه در نجف علاقه دارید، مطمئناً به هتل قصرالدور،هتل اغنار، هتل مدینه النور، هتل بارون  وهتل البیان علاقه مند خواهید بود.

هتل قصرالدور

هتل قصرالدور در نجف واقع شده است. از جمله امکانات هتل قصرالدورمی توان به رستوران، پذیرش 24 ساعته و سرویس اتاق به همراه وای فای رایگان در سراسر هتل اشاره کرد. این هتل یک سالن مشترک، یک دستگاه خودپرداز و صرافی برای مهمانان ارائه می دهد.
در این هتل هر اتاق دارای تهویه مطبوع، قسمت نشیمن، تلویزیون، صندوق امانات و حمام اختصاصی، دمپایی و سشوار است. در هتل قصرالدور هر اتاق دارای ملحفه و حوله ضد عفونی شده می باشد.
این هتل یک صبحانه رایگان است، هتل قصر الدور دارای یک تراس آفتابگیر می باشد، نزدیکترین فرودگاه به هتل قصر الدور، فرودگاه بین المللی النجف است که 7 کیلومتر با هتل فاصله دارد. برای اطلاع از بلیط هواپیما نجف می توانید به سایت تریپ مراجعه کنید.

هتل آغنار

هتل آغنار دارای اتاق های تهویه مطبوع است. از جمله امکانات هتل آغنا می توان به رستوران، پذیرش 24 ساعته و سرویس اتاق به همراه وای فای رایگان در سراسر هتل اشاره کرد. 
پارکینگ خصوصی رایگان در دسترس است، این هتل همچنین استفاده رایگان از دوچرخه را برای مهمانانی که مایل به گشت و گذار در مناطق اطراف هستند ارائه می دهد.
واحدهای هتل دارای قسمت نشیمن، تلویزیون و صندوق امانات هستند. همه اتاق ها به مهمانان مایکروویو ارائه می دهند.
مهمانان هتل آغنار می توانند از صبحانه رایگان لذت ببرند، این اقامتگاه دارای یک تراس آفتابگیر است، نزدیکترین فرودگاه، فرودگاه بین المللی النجف در 7 کیلومتری هتل اغنار است و این هتل همچنین خدمات ترانسفر فرودگاهی رایگان را به میهمان عرضه می کند. 

هتل الطائف نجف

هتل الطائف نجف

هتل الطائف

هنگامی که به دنبال اقامت در نجف هستید، هیچ انتخابی بهتر از هتل الطائف نیست. این هتل دارای پارکینگ، قهوه سازو چای است و همچنین هتل دارای سرویس رایگان اتاق می باشد، یک رستوران در این هتل وجود دارد.
میانگین امتیاز کل این اقامتگاه 7.5 است که توسط میهمانان اعطا شده است، به این معنی که ارزش کیفیت به قیمت را ارائه می دهد. شما می توانید پرواز مشهد نجف را از سایت تریپ تهیه کنید.

هتل بارون 

هتل بارون واقع در قلب کربلا، چند دقیقه با حرم مطهر حضرت امام حسین (ع) و حضرت امام عباس (ع) فاصله دارد، هتل بارون یکی از بلند ترین بناهای دیدنی شهر است. این ملک هر 30 دقیقه یک بار سرویس رفت و برگشت رایگان به حرم مقدس ارائه می دهد.
همه اتاق‌ها مجهز به تلویزیون ال‌ ای ‌دی با کانال‌ های ماهواره ‌ای، یخچال کوچک، صندوق امانات الکترونیکی و دستگاه تهیه قهوه چای هستند. 
هتل بارون خدمات 24 ساعته را برای یک تجربه ناهار خصوصی در اتاق یا سوئیت را برای شما میهمانان ارائه می دهد. این هتل همچنین دارای یک مرکز تجاری مجهز و یک قسمت اطلاعات است که در آن کارکنان به چند زبان می توانند به شما کمک کنند. این هتل وای فای رایگان را در سراسر اتاق های خود ارائه می دهد.

هتل المروج

مهمانان این هتل المروج می توانند ازامکانات هتل تخت خواب، پارکینگ و همچنین رستوران استفاده کنند. در این هتل یک رستوران است که طیفی از غذاهای خوشمزه و سالم را سرو می کند.
هنگام رتبه بندی اقامتگاه ها در نجف، هتل المروج به دلیل تمیزی، غذاخوری و اتاق ها امتیاز کلی 7.5 را دریافت کرده است که ثابت می کند ارزش استثنایی کیفیت به قیمت را ارائه می دهد.

جاذبه های زیارتی در نجف

نجف مکان های زیارتی جالب زیادی را به گردشگران ارائه می دهد. از جمله آنها مسجد الحنانه، مسجد عمران بن شاهین، مسجد الخضراء، مسجد الشیخ طوسی، مسجد شیخ جعفر اشوشتری، مسجد سقایه، مسجد الحیدری، مسجد المراد، مسجد آل کاشف الغطاء، مسجد الشیخ صاحب الجواهر، مسجد الحاج میرزا حسین خلیلی، مسجد صفی صفا، مسجد شیخ مشکور، مسجد شیخ مرتضی، مسجد الهندی، مسجد طریحی، مسجد آل المشهدی، مسجد علی رفیش، مسجد الحاج حسین البهبهانی، مسجد شیخ آقا رضا الحمیدانی و مسجد علامه حسن عش شیرازی است.
نجف شهری در مرکز عراق و یکی از مهم ترین مقاصد زیارتی شیعیان است. علی بن ابیطالب، اولین امام شیعیان همراه با قبور آدم، نوح، هد و طالح در این شهر دفن شده است.
تاریخ نجف مستقیماً با رحلت علی بن ابیطالب (ع) گره خورده است. این شهر به عنوان مرکز علم و مرجعیت مذهبی شیعیان شهرت داشته است و در طول هزار سال گذشته خانه بسیاری از علمای برجسته دینی بوده است و در برخی مواقع با قم به عنوان مرکز علم شیعه رقابت می ‌کرده است.

حرم حضرت علی (ع)

کانون مرکزی نجف مسجد امام علی است که در مرکز شهر واقع شده است. مسجد بر فراز مقبره حرم امام علی ساخته شده است.
این مسجد از دو مناره طلایی به ارتفاع 35 متر که هر کدام از 40 هزار کاشی طلا ساخته شده ‌اند. حرم امام علی در قلب شهر قدیمی نجف، بنای تاریخی اسلامی واقع شده است.
شهر زیارتی یکی از نمادهای بزرگ دین و معماری اسلامی است، به ویژه برای شیعیان، و بسیاری آن را بهترین شاهکار درعراق می دانند.

مسجد کوفه

مسجد جامع کوفه یکی از قدیمی ‌ترین مسجدها در جهان است. مسجد کوفه محل دفن مسلم بن عقیل پسرعموی امام حسین (علیه السلام) است. هانی بن روح و مختار ثقفی یکی دیگر از شخصیت های بزرگ تاریخی و مذهبی که در شهر کربلا به خاک سپرده شده اند. دیوارهایی در مسجد است که دعای امام سجاد (علیه السلام) و امام جعفر صادق (علیه السلام) روی آن نوشته شده است.
مساحت مسجد کوفه حدود 11 هزار متر مربع، چهار مناره که دو مناره آن اصلی است. گذرگاه‌ های طاق ‌دار مسجد، ستون‌ هایی از سنگ مرمر که هر کدام 20 مترارتفتع دارند. به این منطقه آورده‌اند. 

قبرستان وادی السلام

قبرستان وادی السلام بزرگترین گورستان در جهان است که تقریباً 15 مایل مربع وسعت دارد. این قبرستان در شهر نجف در فاصله کمی از حرم علی بن ابوطالب قرار دارد. دو تن از برجسته ترین پیامبران، یعنی هود و صالح و 5 میلیون نفر در اینجا دفن شده اند.
وادی السلام که به معنای دره صلح است، اگر در نجف هستید، بازدید از این قبرستان را از دست ندهید.

مسجد عمران بن شاهین

مسجد عمران بن شاهین 

مسجد عمران بن شاهین

مسجد عمران بن شاهین یکی از قدیمی ترین مساجد نجف است که در ضلع شمالی صحن حرم امام علی(ع) قرار دارد. مسجد در راهروی منتهی به باب شیخ طوسی حرم قرار دارد.
قدمت ساخت مسجد به قرن چهارم می رسد. این بنا توسط عمران بن شاهین، حاکم وقت جنوب عراق ساخته شد. عمران آشوبگر علیه دولت عودالدوله دیلمی بود که در جنگ شکست خورد، به این ترتیب نذر کرد که اگر پادشاه او را ببخشد، دو رواق در نجف و کربلا بسازد. در زمان شاه عباس اول بارگاه حرم توسعه یافت و بخشی از مسجد حرم الحاق شد. 

مسیرهای رفتن از ایران به نجف

مرز زمینی ایران و عراق در باشماق و پنجوین 24 ساعته باز است و فقط برای عید فطر و عید قربان بسته می شود. اگر از اربیل یا شمال ایران می آیید، به جای آن از گذرگاه مرزی پیرانشهر و حاجی عمران (کردستان عراق) استفاده کنید.
رسیدن به مرز از سنندج حدود 3.5 ساعت طول می کشد. رسیدن به مرز سلیمانیه در سمت عراق حدود 1.5 ساعت طول می کشد. تشریفات گمرکی آسان است.
اگر قصد سفر از ایران به نجف را با اتوبوس دارید 9 ساعت می کشد، پس از عبور از مرز ابتدا وارد نجف اشرف، سپس کربلا و کاظمین می شوید. اگر قصد دارید از طریق هوایی سفر کنید باید بلیط هواپیما تهیه کنید سفر هوایی شما 1 ساعت طول خواهد کشید.

سوالات متداول در مورد راهنمای سفر به نجف اشرف

نجف اشرف کجاست؟

نجف در 160 کیلومتری جنوب بغداد، بر روی خط الراسی درست در غرب رود فرات واقع شده است.

چه کسی در نجف اشرف مدفون است؟

این شهر یکی از شهرهای مقدس اسلام است که آرامگاه علی بن ابیطالب در آن قرار دارد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc