https://gateway.trip.ir/api/

سوغاتی ها و هدایای دبی

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 دانستنی های سفر

سوغاتی ها و هدایای دبی

همه ما زمانی که به خرید می رویم، انتخاب های برتری داریم. و برخی از این انتخاب ها از فرهنگ، اجتماع و مکان ها الهام می گیرند. انتظار می رود که در دبی نیز همینطور باشد. دبی واقعا بهشت خریداران است؛ و شما ممکن است تقریبا هر چیزی را در این بهشت خرید پیدا کنید. اگرچه ممکن است هدایای متعددی در دبی پیدا کنید، اما با این حال یادگاری های شگفت انگیزی از این مکان وجود دارد که باید به عنوان یادگاری برای خودتان و برای افرادی که بیشتر از همه برایتان عزیز هستند، ببرید.

اگر بلیط هواپیما دبی و رزرو هتل دبی خود انجام داده اید همراه ما باشید تا با 10 مورد از بهترین چیزهایی که حتما باید در دبی بخرید آشنا شوید. موارد زیر معروف ترین سوغاتی ها و هدایای بسیار استقبال شده در دبی هستند که بازدیدکنندگان معمولا ترجیح می دهند از دبی بخرند.

برج العرب و برج خلیفه

دبی قبلا به عنوان شهر برج العرب شناخته میشد. و امروز، اکثر ما دبی را با برج خلیفه می شناسیم. این سازه ها تبدیل به هویت این شهر شده اند؛ و چه چیزی بهتر از مدل های کوچک آنهاست که می توانیم آنها را به عنوان سوغات به عزیزانمان دهیم. کاغذ نگهدار با یک نمایش نور کامل از برج العرب و برج خلیفه جزء بهترین سوغات هایی است که می توانید در سفر خود بخرید. همچنین ممکن است مدل های کوچک آنها را در فروشگاه های محلی و کیوسک های هدیه در مراکز خرید لوکس دبی پیدا کنید.

برج العرب و برج خلیفه

تی شرت های I Love Dubai

تی شرت های زیبایی که جمله "I Love Dubai (من دبی را دوست دارم)" بر روی آنها چاپ شده نیز در میان انتخاب های برتر بازدید کنندگان هستند. شما می توانید انواع این تی شرت های نقش دار را به راحتی در سراسر مراکز خرید و بازارهای دبی با قیمت بسیار ارزان پیدا کنید. این چیزی است که شما می توانید به تعداد زیاد بخرید و حداقل یکی از آنها را به هر کدام از دوستانتان سوغاتی بدهید.

تی شرت های I Love Dubai

خرمای بادامی بتیل

در واقع بهترین خرماهای دبی، خرماهای عربستان سعودی هستند. با این حال، خرمای بتیل (Bateel) به خصوص بسیار معروف است. این خرماهای پر شده با مغز بادام و روکش شکلات، شیرین ترین هدیه دبی برای نزدیک ترین و عزیزترین های شما هستند. این خرماها در مراکز خرید، هایپر مارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی موجود هستند.

خرمای بادامی بتیل

عود و بخور

عود و بخور رایحه های دبی و هدیه ای عالی و منحصر به فرد هستند که می توانید در سفر خود بخرید. خرید این عطرهای اماراتی مسحور کننده برای سوغاتی دادن به اقوام، یک انتخاب ایده آل به عنوان یادگاری از دبی است. عود و بخور را می توانید به راحتی از بازار ادویه دبی (Spice Souk of Dubai) یا از کیوسک ها در مراکز خرید، خریداری کنید.

عود و بخور

فرش و تابلو فرش های ایرانی

فرش و تابلو فرش های ایرانی می تواند یک اندوخته تاریخی باشد، و یکی از گران ترین سوغاتی های دبی است که می توانید برای عزیزان خود ببرید. اگرچه می توانید انواع ارزان قیمت آنها را در بازارهای دبی پیدا کنید؛ با این حال نمایش پر قدرت هنر و صنعت را می توان در فرش ملی ایران ، افتخار کشمیر و خانه فرش و عتیقه جات ایرانی پیدا کرد.

نکته: هنگام خرید فرش برای خودتان، از بهترین مهارت های چانه زنی برای آوردن قیمت به حداقل نصف قیمت فرش، استفاده کنید!

شکلات های درست شده از شیر شتر

شما به عنوان یکی از طرفداران این شهر، می توانید هر چیزی که دلتان می خواهد بخرید؛ اما چه چیزی می تواند بهتر از سوغات شکلات شیر شتر باشد. این شکلات ها بسیار معروف اند؛ چون از شیر شتر ساخته شده اند، که برای خاصیت و مزایایی که برای سلامت دارد بسیار شناخته شده است. بارهای مخصوص شکلات شیر شتر، قیمت مناسب تا حداقل 40 درهم دارند و شما می توانید به راحتی آنها را در سوپرمارکت ها و کیوسک های دبی پیدا کنید. این شکلات ها که طعم و خاصیت سرشاری دارند، خوشمزه ترین سوغاتی هستند که می توانید از دبی با خود ببرید.

فرش و تابلو فرش های ایرانی

عطرهای عربی

عطرها و اسانس های عربی منحصر به فرد هستند؛ چون به شدت شما را به یاد منش سلطنتی دبی می اندازند. عطرها و اسانس های عربی بهترین انتخاب برای به اشتراک گذاشتن ظرافت عالی و مجلل دبی با عزیزانتان هستند. به راحتی می توانید آنها را در مراکز خرید و فروشگاه ها با قیمت مناسب پیدا کنید. همچنین می توانید انواع مختلف رایحه های جذاب را پیدا کرده و از بین آنها یکی را که بیشتر مناسب سلیقه و شخصیت شماست، انتخاب کنید. اگر طرفدار عطر عربی هستید حتما به بازار عطر دبی سر بزنید.

عطرهای عربی

خنجرهای زینتی عتیقه سنتی

خنجرهای عربی منحنی شکل سنتی در حال حاضر به ندرت دیده می شوند؛ با این حال هنوز هم گاهی اوقات اماراتی هایی را می بینید که آنها را بر روی لباس های ملی مرسوم خود می پوشند. خنجر زینتی عربی منحنی سنتی این روزها بسیار معروف است؛ و یکی از سنتی ترین سوغاتی های دبی است که می توانید به همکاران و دوستان خود به عنوان یک شیء تزئینی برای خانه ها و دفاترشان بدهید.

خنجرهای زینتی عتیقه سنتی

شال پشمینه

شال های پشمینه (Pashmina) جزء انتخاب های برتر بازدید کنندگان می باشند. این پر طرفدارترین سوغاتی یا هدیه دبی است که توریست ها و بازدیدکنندگان انتخاب می کنند. دبی انواع مختلفی از پشمینه های ابریشمی و ابریشم مصنوعی دارد که با ظرافت درست شده اند و یک یادگاری عالی برای همسر، مادر، خواهر یکی از دوستان، یا همکاران شما هستند. پر طرفدارترین مکان برای خرید شال های پشمینه در دبی، دیره منطقه نایف و بر دبی می باشند.

شال پشمینه

تزئینی های شنی شیشه ای

تزئینی های شنی شیشه ای نیز به عنوان سوغات دبی معروف اند. آنها بسیار ارزان و در عین حال زیبا هستند. علاوه بر این، به راحتی می توانید آنها را در بخش های "خانه و دکوراسیون (Home & Decoration)" سوپرمارکت ها و همچنین در کیوسک ها پیدا کنید.

تزئینی های شنی شیشه ای

همچنین در بعضی از مراکز می توانید این گلدان ها را به صورت سفارشی همراه با نام خود یا دوستانان سفارش و خریداری نمایید.

منبع : dubaitravel dubaifa

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc