https://gateway.trip.ir/api/

هزینه های سفر به دبی

به روز رسانی: 02 خرداد ، 1402 راهنمای سفر

هزینه های سفر به دبی

آیا می‌دانید هزینه سفر به دبی چقدر است؟ این شهر در دهه‌های اخیر به یکی از لوکس‌ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل شده و سالانه پذیرای مسافران بی‌شماری از سراسر دنیا است. بسیاری از افراد می‌پرسند برای سفر به دبی چقدر باید هزینه کرد، در حقیقت اگر بخواهید از کلیه امکانات و تفریحات موجود در دبی استفاده کنید و یک سفر رویایی برای خود رقم بزنید، باید مقدار قابل‌توجهی پول به همراه داشته باشید. در این مقاله تمام هزینه‌های سفر به دبی و قیمت تفریحات آن را بررسی می‌کنیم. خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند هزینه حدودی سفر دبی را تخمین بزنید و با دید بازتری برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

سفر به دبی

نمایی از شهر دبی

هزینه سفر به دبی چقدر است؟

برای اینکه برآورد درستی از هزینه سفر تفریحی به دبی داشته باشیم، باید تمام مخارج سفر از هزینه ویزا و بلیط هواپیما گرفته تا هزینه هتل و تفریحات را در برنامه‌ریزی خود لحاظ کنیم. در این مقاله تک تک هزینه های ضروری و اختیاری برای سفر به دبی را با هم مرور می‌کنیم. در ضمن لازم به یادآوری است که واحد پول کشور اماران درهم است و در این مقاله سعی کردیم هزینه های سفر به دبی را با درهم حساب کنیم. برای محاسبه هزینه ها به تومان کافی است هر عدد را در ارزش هر درهم ضرب کنید. در برخی موارد هم هزینه ها به دلار حساب شده است که به همین روش می توانید آن را به تومان تبدیل کنید.

هزینه ویزا دبی

برای سفر به شهر دبی در ابتدا باید پیش‌نیازهای لازم را تهیه کنید. پاسپورت، ویزا و بلیط هواپیما هر یک هزینه‌های جداگانه‌ای دارند. اخذ ویزای دبی معمولا یک هفته زمان می‌برد و هزینه آن باتوجه‌ به تعداد روزهای اعتبار ویزا از 520 تا 2200 درهم متغیر است. ویزای توریستی یک ماهه دبی 520 درهم هزینه دارد.

ویزای دبی

تصویری از ویزای توریستی دبی

هزینه بلیط هواپیما دبی

قیمت بلیط هواپیما دبی با توجه به فصل و روز سفر متغیر است. همچنین خرید بلیط از شرکت هواپیمایی ایرانی یا خارجی بر قیمت بلیط دبی تاثیر دارد. در حال حاضر قیمت بلیط اکونومی تهران دبی هواپیمایی‌های ایرانی از 3 میلیون تومان به بالا است. اگر بخواهید بلیط پرواز خود را از شرکت های اماراتی نظیر فلای دبی بخرید، باید از 13 میلیون تومان به بالا هزینه کنید. در نظر داشته باشید این قیمت‌ها با توجه ‌به نوسان شدید ارز، همواره بالا و پایین می‌شود.

هزینه سفر به دبی با تور

مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه برای سفر به دبی، استفاده از تور دبی است. شما در این صورت نیازی به گذراندن مراحل اخذ ویزا ندارید و شرکت مسافرتی این کار را برایتان انجام می‌دهد. در بیشتر اوقات هزینه سفر به دبی با تور کمتر از هزینه رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما به صورت شخصی است. در صفحه تور سایت تریپ می‌توانید از آخرین قیمت تور دبی مطلع شوید.

هزینه عوارض خروج از کشور برای سفر به دبی

برای عوارض خروج از کشور و همچنین دریافت یا اخذ پاسپورت نیز باید مبالغی کمتر از یک میلیون تومان پرداخت کنید که در مقایسه با سایر هزینه‌ها چندان به چشم نمی‌آیند. در حال حاضر، برای اولین خروج از کشور در سال باید 400 هزار تومان به عنوان عوارض بپردازید؛ این مبلغ برای سفر دوم و سوم به ترتیب 600 و 800 هزار تومان است. در مقاله نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور می توانید با روش‌های پرداخت عوارض برای سفر به دبی آشنا شوید. با ما همراه باشید تا در بخش‌های بعدی سایر هزینه‌های سفر به دبی را بررسی کنیم.

هزینه اقامت در دبی

هتل‌های دبی نیز مانند سایر شهرها به هتل‌های یک تا پنج ستاره تقسیم شده‌اند. با توجه ‌به سطح انتظار شما از یک هتل و بودجه‌ای که برای اقامتتان در شهر دبی در نظر گرفته‌اید، باید مناسب‌ترین مورد را انتخاب کنید. 
شما باید برای یک شب اقامت در هتل‌های دبی از ۴۰ تا ۵۰۰ دلار هزینه کنید. هرچه مبلغ بالاتری برای اقامت پرداخت کنید، قطعا از اقامت در مکانی مجلل‌تر با امکانات بیشتر بهره‌مند خواهید شد. البته قیمت پایین به منزله بی‌کیفیت بودن هتل نیست. برخی هتل‌ها از مرکز شهر یا اماکن گردشگری دور هستند و امکانات معمولی دارند. هتل‌های سان اند سندز، دریم پالاس و سیتی استار از جمله هتل‌های ارزان قیمت با کیفیتی قابل قبول هستند. قبلا در مقاله بهترین هتل های دبی از لوکس تا اقتصادی به طور مفصل به اقامتگاه‌های مختلف برای اقامت در دبی پرداختیم.

هتل آتلانتیس دبی

تصویری از هتل آتلانتیس دبی

هزینه حمل و نقل در دبی چقدر است؟

برای تردد در دبی می توانید از تاکسی، تاکسی اینترنتی، مترو و اتوبوس استفاده کنید که هزینه آنها با هم متفاوت است.

هزینه تاکسی در دبی

به طور کلی هزینه تاکسی در دبی بالا است؛ ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم برای رفت‌وآمد در سطح شهر از مترو یا اتوبوس استفاده کنید. قیمت تاکسی در دبی حدودا 2 درهم به ازای هر کیلومتر است. برای هر مسیر حداقل 20 تا 25 درهم باید هزینه تاکسی بپردازید.

هزینه تاکسی اینترنتی در دبی

برای استفاده از تاکسی اینترنتی می‌توانید از اپلیکیشن کریم در دبی استفاده کنید که برنامه‌ای مثل اسنپ یا تپسی خودمان است و با نصب آن روی گوشی همراه خود می‌توانید از هر کجای دبی تاکسی بگیرید.

هزینه مترو در دبی

بلیط مترو تک سفره در دبی حدود 6 درهم قیمت دارد. البته شما با خرید کارت مترو شارژی نقره‌ای رنگ نیز می‌توانید از مترو دبی استفاده کنید. هزینه خرید کارت مترو دبی 25 درهم است که 19 درهم اعتبار دارد. در خود ایستگاه مترو باجه های فروش و شارژ کارت اعتباری را می بینید. متوسط هزینه تردد با مترو در هر سفر حدود 3 تا 6 درهم است.

هزینه اتوبوس در دبی

هزینه اتوبوس در دبی هم تقریبا نزدیک به هزینه مترو است و بستگی به مسیر دارد. به طور متوسط برای استفاده از اتوبوس باید بین 5 تا 15 درهم بسته به مسیر خود هزیه کنید. برای حمل و نقل در دبی خودروهای اجاره‌ای نیز گزینه مناسبی هستند. اگر می‌خواهید تردد شما راحت‌تر شود، انواع ماشین‌های معمولی و لوکس را از شرکت‌های اجاره خودرو کرایه کنید.

مترو دبی

نمایی از مترو شهر دبی

هزینه اجاره خودرو در دبی چقدر است؟

قبلا در مقاله اجاره ماشین در دبی به طور کامل شرایط کرایه خودرو در این شهر را بررسی کردیم. اما حالا که صحبت از هزینه های سفر به دبی است، بهتر است بدانید در حال حاضر هزینه اجاره خودرو در دبی با توجه به مدل ماشین و تعداد روزهایی که می‌خواهید آن را اجاره کنید، متفاوت است. در کل با توجه به قیمت ارائه شده در سایت‌های اجاره خودرو در دبی برای یک روز اجاره خودرو مدل پایین از 20 دلار به بالا به ازای هر روز باید پرداخت کنید. به عنوان نمونه برای اجاره خودروی هیوندای اکسنت مدل 2020 باید 45 دلار هزینه کنید (معادل 2 میلیون تومان در بهمن 1401) هزینه کنید. اگر به درهم بخواهیم بگوییم، هزینه اجاره خودرو متوسط در دبی از 145 درهم به بالا است.

هزینه تفریحات دبی 1402

تفریحات دبی بسیار متنوع و هیجان‌انگیز است. شما در سفر به دبی برای تفریح و خوش‌گذرانی انتخاب‌های زیادی دارید. شهربازی‌ها و پارک‌های آبی دبی بسیار پرطرفدار و البته کم هزینه هستند؛ ازاین‌رو اغلب گردشگران بازدید از حداقل یک پارک آبی را در برنامه خود قرار می‌دهند. همچنین تفریحات لوکس‌تری نظیر اسکای دایوینگ (چتربازی) و تور سافاری در کویر هم وجود دارد که با توجه به بودجه و سلیقه خود می توانید در تور دبی نوروز آنها را در برنامه سفر خود بگنجانید. در ادامه به قیمت تفریحات دبی برای هر نفر می‌پردازیم.

هزینه ورودی پارک های آبی دبی

هزینه ورود به تعدادی از مشهورترین پارک‌های آبی دبی عبارتند از:

  • قیمت بلیط ورودی پارک آبی وایلد وادی: ۲۹۹ درهم
  • قیمت بلیط ورودی پارک آبی لگولند: از 330 درهم
  • قیمت بلیط ورودی پارک آبی آتلانتیس: ۳۲۰ درهم
  • قیمت بلیط ورودی پارک آبی لاگونا: 210 درهم

در این پارک‌ها سرگرمی‌های بسیاری برای کودکان و بزرگسالان فراهم شده است. برای داشتن یک روز شاد و مفرح، حتما از این شهربازی‌ها و پارک‌های آبی دیدن کنید.

هزینه ورودی پارک های موضوعی و شهربازی های دبی

هزینه ورود به برخی از معروف ترین شهربازی های دبی عبارتند از:

  • قیمت بلیط ورودی شهربازی کیدزانیا: ۸۰ تا ۲۶۰ درهم
  • هزینه ورود به شهر بچه‌ها: ۱۰ درهم
  • قیمت بلیط ورودی موشن گیت دبی: 245 درهم
  • قیمت بلیط ورودی پارک بالیوود دبی: از 330 درهم
  • قیمت بلیط ورودی شهربازی سرزمین ماجراجویی آی ام جی دبی: از 183 درهم

پارک آبی وایلد وادی دبی

تصویری از پارک آبی وایلد وادی دبی

    هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری دبی

    دبی یکی از لوکس‌ترین شهرهای دنیا است که سازه‌های بسیار زیبایی دارد. این شهر شاید از لحاظ تاریخی قدمت و طبیعت چشمگیری نداشته باشد؛ اما همچنان یکی از توریستی‌ترین شهرهای دنیا به شمار می‌رود. در این بخش تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی را به همراه هزینه بازدید از آن‌ها به شما معرفی می‌کنیم:

    • هزینه بازدید از برج خلیفه دبی: 154 درهم
    • هزینه بلیط چرخ و فلک عین دبی: 150 درهم برای بزرگسالان و 100 درهم برای کودکان
    • هزینه بازدید از آکواریوم دبی: ۱۷۵ تا ۴۰۰ درهم
    • هزینه بازدید از دلفیناریوم دبی: ۷۵ درهم
    • هزینه فلایینگ کاپ دبی (جام پرواز دبی): 60 درهم
    • هزینه بازدید از باغ گاردن گلو دبی: ۶۵ درهم
    • هزینه قایق سواری در آب‌نمای دبی: ۶۵ درهم
    • هزینه بازدید از باغ میراکل گاردن دبی: 75 درهم
    • هزینه بازدید از موزه آینده دبی: ۱۴۵ درهم
    • هزینه بازدید از موزه مادام توسو: ۱۴۵ درهم

    این جاذبه های گردشگری تقریبا ارزان یا کم هزینه هستند و در مقایسه با برخی از تفریحات لاکچری دبی، قیمت بسیار مناسبی دارند. اگر در فکر یک سفر ارزان به دبی هستید، بازدید از این جاذبه‌های دیدنی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته پیاده‌روی در خیابان‌های دبی و قدم زدن در کنار ساحل نیز از سرگرمی‌های آرامش‌بخش و رایگان هستند. در بخش بعدی به تفریحات لاکچری در دبی خواهیم پرداخت.

    هزینه تفریحات لاکچری دبی؛ از سافاری تا غواصی در عمیق‌ترین استخر دنیا

    تفریحات لوکس دبی بسیار جذاب و خاص هستند و به جرأت می‌توان گفت که نمونه آن‌ها در کمتر جایی پیدا می‌شود. در این بخش با تعدادی از این تفریحات و هزینه استفاده از آن‌ها به ازای هر بزرگسال آشنا می‌شوید تا بتوانید هزینه سفر لاکچری به دبی را بهتر برآورد کنید:

    • هزینه تورهای سافاری: ۱۵۰ تا ۳۱۰ درهم
    • هزینه فلای بورد: ۳۷۰ درهم
    • هزینه جت اسکی: از ۳۷۰ درهم
    • هزینه تورهای هلی‌کوپتر سواری: از ۶۷۰ درهم
    • هزینه اسکای دایوینگ (چتربازی) در دبی: از 1700 درهم
    • هزینه غواصی در عمیق‌ترین استخر دبی: ۴۰۰ تا ۱۸۰۰ درهم
    • هزینه بالن سواری در دبی: 900 درهم

    تفریحات لاکچری دبی تجربه‌های تازه و هیجان‌انگیزی را برای شما رقم می‌زنند. اگر می‌خواهید سفر به این شهر برایتان به یک خاطره فراموش نشدنی تبدیل شود، باید هزینه آن را نیز بپردازید.

    غواصی در دبی

    غواصی در عمیق ترین استخر دنیا در دبی

    هزینه رستوران در دبی

    یکی از مهم‌ترین هزینه‌های سفر به دبی مربوط به خورد و خوراک است. رستوران‌های متنوعی در سطح شهر وجود دارند و شما می‌توانید انواع غذاهای محلی، بین‌المللی و فست فودی را در این مکان‌ها نوش جان کنید.
    اگر برای یک سفر کم هزینه به دبی برنامه‌ریزی کرده‌اید، رستوران‌های ارزان قیمت را انتخاب کنید. متوسط هزینه هر وعده غذا در این رستوران‌ها برای هر نفر حدود ۱۰۰ درهم است؛ اما در صورتی که می‌خواهید رستوران‌های لوکس دبی را هم امتحان کنید باید مبلغی حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ درهم را برای یک وعده غذایی کنار بگذارید.

    ارزان ترین زمان سفر به دبی

    با توجه به آب و هوای گرمسیری در دبی بهترین و البته گرانترین زمان سفر به دبی در ماه‌های آذر تا اوایل فروردین است. هزینه تور دبی در زمان کریسمس به اوج خود می رسد. به طور کلی می توان گفت هزینه سفر به دبی در زمستان و اواخر پاییز والبته در تعطیلات نوروز بالاتر است. پس می‌توان نتیجه گرفت ارزانترین زمان برای سفر به دبی فصل بهار و به ویژه تابستان است.

    مقایسه هزینه سفر به دبی و ترکیه

    حالا که با بیشتر مخارج و هزینه‌های سفر به دبی آشنا شدید، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که هرینه سفر به ترکیه بیشتر است یا دبی؟ پیشتر در مقاله دبی بهتر است یا استانبول؟ مقایسه دو مقصد پرطرفدار به تفصیل این دو شهر را با هم مقایسه کردیم. اما به طور کلی باید بگوییم هزینه سفر به دبی برای هر نفر حدود 3 برابر سفر به استانبول است.

    برای سفر به دبی چقدر پول ببریم؟

    در این مقاله تمام هزینه های ضروری و اختیاری برای سفر به دبی را با هم مرور کردیم. حالا با توجه به اطلاعاتی که دارید به راحتی می توانید حداقل هزینه برای سفر به دبی را تخمین بزنید. همچنین با توجه به قیمت تفریحات و هزینه هتل به ازای هر شب و همچنین با در نظر گرفتن تعداد روزهای سفر خود، می‌توانید هزینه سفر 5 روزه یا 3 روزه به دبی را برآورد کنید. برآورد ما این است که هزینه یک هفته سفر به دبی با در نظر گرفتن بلیط برخی تفریحات معمول بین 50 تا 70 میلیون هزینه خواهد داشت. هزینه سفر سه روزه به دبی در زمستان با تور حدود 15 میلیون است که اگر به این رقم بلیط تفریحات و خورد و خوراک را هم اضافه کنیم بین 35 تا 50 میلیون افزایش می یابد. پس می‌توان گفت حداقل هزینه سفر توریستی به دبی 35 میلیون به ازای هر نفر است. اگر سوال دیگری راجع به هزینه‌های سفر به دبی دارید در قسمت نظرات بپرسید تا در اسرع وقت جواب دهیم.

    سوالات متداول

    هزینه سفر به دبی چقدر است؟

    هزینه سفر به دبی با توجه به تعداد روزهای سفر و هتل محل اقامت متفاوت است. برای اطلاع از آخرین قیمت بلیط دبی و تور دبی وبسایت تریپ را چک کنید.

    قیمت تفریحات دبی چقدر است؟

    قیمت و تنوع تفریحات دبی بسیار متفاوت است. برای اطلاع از آخرین هزینه تفریحات دبی این مقاله را بخوانید تا به تفکیک هزینه هر تفریح یا بلیط ورودی هر مکان گردشگری را بدانید.

    بخش نظرات
    اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

    پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

    اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
    6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc