https://gateway.trip.ir/api/

راهنمای خرید در وین

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 دانستنی های سفر

راهنمای خرید در وین

خرید کردن در وین گاهی تجربه‌ای خاصی است. انواع محصولات از بوتیک‌های مجلل گرفته تا فروشگاه‌های جذاب و مغازه‌هایی با تخصص‌های گوناگون در وین خواهید یافت که قیمت های متفاوتی دارند، از برندهای مشهور و پر زرق و برق بین المللی و قیمت‌های سرسام‌آور گرفته تا یکشنبه ‌بازار شهر. در صورتی که بلیط هواپیما وین را برای سفر رزرو کرده اید با تریپ همراه باشید تا بهترین ترفندهای خرید در وین را به شما بگوییم.

 اما وین هم، مثل همه‌ی شهرها، جاهایی دارد که خرید در آن‌ها اقتصادی تر است، ممکن است گاهی فروشگاه هایی پیدا ‌کنید که سوغات‌های وینی، ‌چیزهایی مثل ظروف چینی و سرامیک، عروسک‌های دستساز، محصولات آهنی و چرم حسابی به‌ صرفه باشند.

 اصلی‌ترین خیابان‌های خرید وین جوزفشتاتر اشتراسه، کولمارکت، کارنتنر اشتراسه ونوباگاسه هستند، هرچند ممکن است مغازه‌های خوبی هم توی دیگر خیابان‌ها پیدا کنید.

فروشگاه ها وین دوشنبه تا جمعه از ساعت ٩ صبح تا ٦ بعدازظهر و شنبه‌ها تا ٥ بعدازظهر فعالیت می کنند و به ندرت فروشگاه هایی خواهید یافت که خارج از این ساعات باز باشند.

با تریپ همراه باشید تا با فروشگاه ها و محله های وین آشنا شوید که خرید را برایتان معقول تر و لذت بخش تر کند.

در هنگام خرید از این بازار، موارد زیر را فراموش نکنید:

  • هرگز به کالاها در صورتی که قصد خرید ندارید دست نزنید.
  • کمتر از نیم کیلو سیب زمینی نخرید و حتی اگر آلمانی‌تان خوب است،
  • اصلاً تلاش برای فهم لهجه رایج وینی  نکنید.
  • سعی کنید صبح زود به بازار رفته و در هزارتوی دکه‌های اغذیه فروشی پرسه بزنید و در انتهای گشت وگذارتان به سمت کافی هاوس درِکسلِر (Coffeehouse Drechsler ) همان نزدیکی رفته و صبحانه یا یک فنجان قهوه میل کنید.

۱- کولمارکت (Kohlmarkt)

اگر به دنبال خیابان پر زرق و برق و شگفت انگیزی هستید، خیابان کولمارکت را به شما پیشنهاد می کنیم. این خیابان بسیار زیبا و سرزنده و دارای مغازه های بسیاری است که به نسبت قیمت های بالاتری دارند.

اما در همین خیابان، مغازه ای به نام «فرایتاگ اند برنت» وجود دارد که دقیق ترین و بهترین نقشه ها و راهنماهای سفر وین و تمام نقاط جهان را که مهم ترین ابزار برای یک گردشگر است، با قیمت مناسب به فروش می رساند.

کولمارکت

۲ Joseph Strasse

این خیابان از محله های با اصالت و قدیمی وین است اگر طرفدار قدمت و اصالت هستید این خیابان را به شما پیشنهاد می کنیم. خیابان جوزفشتاتر اشتراسه دارای انواع مغازه ها و فروشگاه ها بوده و هر چیزی از لوازم و محصولات ارزان قیمت گرفته تا بسیار گران در آن پیدا می شود. اگر خواستید با یک بازار محلی فروش میوه و تره بار هم آشنا شوید، می توانید به خیابان «بروننمارکت» که در همین خیابان واقع شده است بروید.

Joseph Strasse

۳- نوباگاسه  (Neubaugasse)

بسیاری از شما به اجناس دست دوم و چیزهای عجیب و غریب علاقه خاصی دارید. در این خیابان می توانید تا دلتان می خواهد از این اجناس پیدا کنید. البته فروشگاه های این خیابان تنها دست دوم فروشی ها نیستند و فروشگاه های اجناس نو نیز در این خیابان به وفور دیده می شود. به عنوان مثال یکی از معتبر ترین و معروف ترین فروشگاه های کفش وین به نام «شو» در این خیابان قرار گرفته است که طیف وسیعی از کفش های مختلف را به فروش می گذارد.

نوباگاسه

۴- کارنتنر اشتراسه (Kartner strasse)

این خیابان در سالیان گذشته بسیار پرترددتر و شلوغ تر از امروز بود اما هنوز هم از خیابان های شلوغ و پر رفت و آمد این شهر برای خرید به حساب می آید. اگر علاقه مندید با اهالی شهر وین بیشتر آشنا شوید حتما به این خیابان سر بزنید زیرا در این خیابان توریست های کمتر دیده می شوند و بیشتر خود وینی ها هستند که در این خیابان تردد دارند.

کارنتنر اشتراسه

۵- بازارچه‌های کریسمس

این بازارها چند هفته مانده به کریسمس بسیار شلوغ شده و شور و حال خاصی به خود می گیرند. در وین هم حوالی کریسمس بازارچه هایی به وجود می آید که بازارچه ای که در محوطه‌ی بازِ مقابل تالار شهر برپا می شود، یکی از جذاب ترین آن ها ست.

انواع محصولات در این بازارچه بسیار دیدنی پیدا می شود اما جالب ترین آن ها، درخت کریسمس بزرگی است که وسط این بازارچه قرار می گیرد.

در خیابان های «فرایونگ»، «کارلز‌پلاتز»، «اشپیتلبرگ»، کنار کاخ‌های «شونبرون» و «بلویدره» و در «کوبنتزل» نیز در روزهای پیش از کریسمس، بازارچه های دیگری هم برپا می شود که هر کدام به نوبه خود بسیار جذاب و دیدنی می باشند.

بازارچه‌های کریسمس

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc