https://gateway.trip.ir/api/

کاخ توپکاپی استانبول چه جور جایی است؟

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 مقاصد پر طرفدار

کاخ توپکاپی استانبول چه جور جایی است؟

کاخ توپکاپی یکی از جاهایی است که در سفر به استانبول نام آن را خواهید شنید و در اینجا درباره آن اطلاعاتی به شما خواهیم داد. استانبول شهری نیست که از دیدن آن خسته شوید، با توجه به جاذبه های زیبایی که دارد در همه فصل ها می توان از این شهر بازدید کرد. مهمترین بخش یک سفر را نیز می توان در خوشگذرانی ها و دورهم بودن خلاصه کرد. در جاهایی اگر لازم باشد می توانید از لیدر خود درخواست کنید شما را راهنمایی کند، موزه ها و کاخ ها معمولا برای اشخاصی که به تاریخ اهمیت می دهند در درجه اول برای بازدید قرار دارند، افرادی نیز که به دنبال عکاسی در جاهای زیبا هستند قطعاً دست رد به سینه کاخ توپکاپی نخواهند زد.

کاخ توپکاپی جاذبه گردشگری استانبول

کاخ ها محل زندگی اشخاص مهمی در طول تاریخ خود هستند. این قصر نیز در زمان های گذشته و دوران های عثمانی، محل زندگی پادشاهان و سلطان های زمان خود بوده است. برای ساخت این مجموعه 19 سال تلاش کرده اند و در سال 1478 از آن بهره برداری کرده اند.

این کاخ را می توان دومین بنای مهم سلسله عثمانی در شهر استانبول تصور کرد. در حدود 400 سال و قریب به 25 پادشاه از آن استفاده کرده اند و زندگی آنها در اینجا شکل گرفته است.

کاخ توپکاپی

با توجه با سال های بسیاری که این بنا به خود دیده است قطعاً شاهد بلایای طبیعی و غیر طبیعی بوده است. برای مثال مورد غارت دشمنان قرار گرفته و یا در زلزله ها آسیب هایی دیده است.

در هر صورت چیزی که شاهد آن خواهید بود بنایی پر از داستان ها و اتفاق هایی است که دوران های مختلف در این شهر به خود دیده است و شما در سفرتان به شهر استانبول می توانید از آن به راحتی دیدن کنید.

شما در واقع با خرید بلیط هواپیما و سفر به شهر استانبول به جایی قدم می گذارید که در دل خود تاریخ کهنی را جای داده است و برای بازگویی آنها می توانید از لیدرهای محلی و راهنمایان کاخ کمک بگیرید.

بخش هایی که در ابتدا ساخته شده بود شامل حرمسرا، حیاط و ساختمانی برای جلسات با مقامات کشورها. در دوران های مختلف بخش های دیگری نیز به مجموعه اضافه شد.

در این کاخ جاهایی نیز برای سربازها و آشپزها ساخته شده بود که دو رکن مهم برای پادشاهان بوده اند.

نام توپکاپی در قرن نوزدهم به این مجموعه اضافه شد و پیش از آن قصر جدید و به ترکی ینی سارای نامیده می شد. این کاخ به دستور محمد فاتح ایجاد شد و گردشگران زیادی همه روزه از آن دیدن می کنند.

برای تهیه بلیط استانبول می توانید از سایت تریپ به صورت آنلاین اقدام بفرمایید و برای با خبر شدن از آخرین تورهای لحظه آخری استانبول می توانید با شماره 75134000 تماس حاصل فرمایید. فراموش نکنید که شهر استانبول که در کشور ترکیه واقع شده است جای بسیار مناسبی برای سفر و گشت و گذار  می باشد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc