https://gateway.trip.ir/api/

همه چیز در مورد استانبول کارت

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 راهنمای سفر

همه چیز در مورد استانبول کارت

استانبول کارت چیست؟ راهنمای خرید و طریقه شارژ و استفاده از آن چگونه است؟ استانبول کارت یک کارت حمل و نقل عمومی است جهت صرفه جویی در وقت ومقرون به صرفه می باشد. افرادی که در استانبول زندگی و کار می‌کنند همیشه استانبول کارت را در جیب خود دارند این یک کارت بدون تماس برای استفاده است. در این مقاله، اطلاعات مفصل و مفیدی در مورد محل خرید استانبول کارت و نحوه خرید استانبول کارت و همچنین نحوه شارژ استانبول کارت را به شما میگوییم.

خرید استانبول کارت

خرید استانبول کارت

خرید استانبول کارت

استانبول کارت در اصل یک کارت الکترونیکی حمل و نقل عمومی همه جانبه است. اگر قصد دارید چندین بار در طول اقامت خود در استانبول از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، باید استانبول کارت را خرید کنید. مگر اینکه ترجیح دهید همه کارها را با پای پیاده انجام دهید یا از تاکسی برای رفت و آمد استفاده کنید. این کارت در سال ۲۰۰۹ معرفی شد اندازه آن دقیقاً مشابه کارت اعتباری معمولی است، بنابراین کاملاً در کیف پول شما جا می‌گیرد و به راحتی قابل شارژ است.

خرید استانبول کارت در ایران

استانبول کار را متاسفانه نمی‌توان از ایران تهیه کرد وقتی بلیط استانبول را تهیه میکنید و به ترکیه می‌آیید، مردم محلی را می‌بینید که از یک کارت هوشمند معروف به نام استانبول کارت استفاده می‌کنند واقعیت امر این است که با خرید کارت گردشگری استانبول و شارژ آن می‌توانید کاهش هزینه‌های حمل و نقل، بازدید از جاذبه‌های گردشگری، خدمات آنلاین و هزینه اینترنت در این شهر توریستی ترکیه را برای خود آسان کنید.

استانبول کارت و کد هس

استانبول کارت و کد هس

استانبول کارت و کد هس

کد هس یک کد شخصی خصوصی است که توسط وزارت بهداشت ترکیه برای کاهش حضور مسافرانی که در شرایط مختلف زندگی اجتماعی هستند یا با بیمار کرونا مثبت تماس دارند داده میشود. هس مخفف (Hayat Eve Sığar) در زبان ترکی است، کد هس به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت در وضعیت خطر ابتلا به Covid-19 بتوانید با افراد و موسسات برای فعالیت‌های روزانه مانند حمل و نقل یا گردش در سفر در ارتباط باشید. هنگام خرید بلیط اتوبوس، قطار، هواپیما، طی مسافت‌های طولانی بین شهرهای داخل ترکیه، داشتن کد معتبر( HES) هس الزامی است.

راهنمای خرید در استانبول

راهنمای خرید در استانبول

راهنمای خرید در استانبول

در استانبول کجا، چه وقت و چه چیزی بخریم؟ مقاله ما را در مورد جالب‌ترین خیابانهای خرید استانبول، بازارهای تاریخی، بازارها و مراکز خرید بخوانید.

خرید در بازار بزرگ خرید در استانبول

با بیش از 4۰۰۰ مغازه بزرگترین مرکز خرید جهان است این بازار بزرگ که در سال ۱۴۶۱ ساخته شده و مساحتی در حدود ۴۵۰۰۰ متر مربع دارد، با بیش از ۹۱ میلیون بازدید کننده پربازدیدترین جاذبه گردشگری در جهان است.

خرید در خیابان تکسیم استقلال

خرید در خیابان تکسیم استقلال

خرید در خیابان تکسیم استقلال راهنمای خرید

خیابان استقلال مشهورترین خیابان خرید استانبول است. اما همچنین به خاطر زندگی پر جنب و جوش خیابانی، غذاهای خیابانی، زندگی شبانه، بارها و رستوران‌ها مشهور است. خیابان استقلال از Tünel Meydani، دومین متروی قدیمی جهان شروع می‌شود و به میدان تکسیم ختم می‌شود. به شما توصیه می‌کنم از هر دو نقطه شروع کرده و خیابان استقلال را با پای پیاده حدود 1.5 کیلومتر از یک سر تا سر دیگر کاوش کنید. فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای بین المللی را در خیابان استقلال خواهید دید، اما غول‌های نساجی محلی مانند FLO و LC Waikiki را نیز خواهید دید. مارک های معروف H&M، Mango، Nike، Adidas، Levis، Mavi Jeans  را نیز خواهید دید. با خیال راحت خرید را با گشت و گذار ترکیب کنید، زیرا در اطراف خیابان استقلال مناظر دیدنی مانند برج گالاتا و موزه درویش مولوی، و همچنین کلیساها، کنیسه‌ها و مساجد غنی از تاریخ را خواهید یافت.

بازار آراستا راهنمای خرید در استانبول

بازار آراستا در پشت مسجد آبی (مسجد سلطان احمد)، در قلب شهر قدیمی واقع شده است. در ابتدا، این مغازه‌ها بخشی از مجموعه مسجد بود و درآمد مسجد را تأمین می‌کرد. امروزه مغازه‌های اینجا همه تجارت گردشگری دارند و در زمینه سرامیک و منسوجات تخصص دارند. بازار آراستا بسیار راحت‌تر، کوچکتر و شلوغ‌ تر از بازار بزرگ است و همچنین در فضای باز، یک جایگزین راحت برای خرید صنایع دستی ترکیه است. همانند بازار بزرگ، یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید از آن دیدن کنید تا بتوانید خریدهای خود انجام دهید و ببینید چه نوع صنایع دستی ارائه می‌شود.

خرید استانبول کارت در فرودگاه جدید استانبول

خرید با استانبول کارت در فرودگاه جدید استانبول

خرید استانبول کارت در فرودگاه جدید استانبول

از کجا می‌توانید استانبول کارت را در فرودگاه جدید استانبول خریداری کنید؟ اگر قصد دارید از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهربروید از Havist Shuttles یا اتوبوس‌های عمومی استفاده کنید، قطعاً باید یک استانبول کارت بخرید می‌توانید از استانبول کارت در اتوبوس، مترو، کشتی، تراموا و تله کابین و تقریباً در هر وسیله نقلیه عمومی استانبول استفاده کنید. شما به راحتی می‌توانید استانبول کارت خود را در طبقه منهای دوم سالن ورودی از یکی از ۲۴ دستگاه‌های بلیط تهیه کنید. همچنین می‌توانید استانبول کارت را در خروجی‌های داخلی و خارجی از دفاتر شاتل‌های Havaist خریداری کنید.

شارژ استانبول کارت

شارژ استانبول کارت

شارژ استانبول کارت

یکی از راه‌های شارژ کارت استفاده از دستگاه‌های خودپرداز است. شما می‌توانید از طریق این دستگاه‌ها به راحتی کارت استانبول خود را در داخل ایستگاه‌های مترو اتوبوس شارژ کنید. برای انجام فعال سازی استانبول کارت، ابتدا باید کارت استانبول خود را در قسمت تعیین شده دستگاه (که تصویر کارت نیز وجود دارد) قرار دهید. سپس، برای شارژ مجدد، می‌توانید مقدار معادل مورد نظر خود را در دستگاه درج کنید. پس از آن، مقدار محاسبه شده را روی صفحه مشاهده می‌کنید و اجازه می‌دهید این روند ادامه یابد. در نهایت، شما استانبول کارت خود را شارژ کرده و آماده استفاده می کنید. یکی دیگر از راه‌های خرید این استانبول کارت رفتن به دکه‌های روزنامه فروشی است خرید یا شارژ این استانبول کارت کار دشواری نیست زیرا می‌توانید به راحتی این کار را با پرداخت لیر ترکیه انجام دهید و کارت خود را به فروشنده دکه روزنامه فروشی نشان دهید.

انواع استانبول کارت

انواع استانبول کارت

انواع استانبول کارت

چندین نوع کارت در ترکیه وجود دارد.

  • کارت  Anonim Kartجزو استانبول کارت
  • کارت Anonim Kart برای بازدیدکنندگان کوتاه مدت بهترین است شما فقط باید آن را شارژ کنید و از آن استفاده کنید. سایر کارتها برای دانشجویان ترک، مسافران ماهانه که بلیط چارتری تهیه می کنند، بازنشستگان و معلولین و غیره است، اما کارت آنونیم برای گردشگران مناسب است.
    در حالی که قبلا می‌توانستید برای چند مسافر با یک کارت هزینه کنید، به دلیل Covid-19 اکنون می‌توانید از استانبول کارت فقط برای یک نفر استفاده کنید. کارت شما باید با کد HES و شماره گذرنامه شخصی شما ثبت شود.
  • کارت Mavi kart      
    این کارت برای شهروندان و دارندگان اقامت ترکیه مناسب است که به صورت ماهانه نیز قابل شارژ می باشد
  • کارت تخفیف Indirimli kart استانبول کارت
    این کارت برای دانشجویان و افرادی است که می توانند از تعرفه های تخفیف دار استفاده کنند 
  • کارت رایگان Ucretsiz kart کارت استانبول
    این کارت برای افراد بالای 65 سال در ترکیه است که بازنشسته شده اند این کارت برای این افراد رایگان است

نحوه استفاده از استانبول کارت

نحوه استفاده از استانبول کارت

نحوه استفاده از استانبول کارت

برای اینکه بتوانید از استانبول  کارت استفاده کنید موارد زیر را انجام دهید:

  • باید کارت خود را در کنار دستگاه قرار دهید
  • منتظر بمانید تا دستگاه کارت شما را اسکن کند
  • مبلغی را که برای  کارت واریز می‌کنید وارد کنید

همچنین می‌توانید با قرار دادن کارت خود روی قسمت شفاف در سمت راست، مقدارموجودی داخل کارت را پس از هر بار استفاده بررسی کنید. یک ثانیه صبر کنید تا دستگاه کارت را اسکن کند.

سوالات متداول استانبول کارت و راهنمای خرید، شارژ و استفاده از آن

  • کجا می‌توانید از استانبول کارت استفاده کنید؟

برای راحتی مسافران، کلیه وسایل نقلیه عمومی استانبول واجد شرایط استفاده از استانبول کارت هستند. اینها شامل مترو، تراموا، متروبوس، اتوبوس، قایق، TCDD، HAVABUS Shuttle  که یک اتوبوس فرودگاهی است و انواع قایق‌های تفریحی از جمله Turyol و Dentur Avrasya است.

  • آیا می‌توان از کارت سفر خود به صورت گروهی استفاده کرد؟

بله، لازم نیست چندین کارت بخرید زیرا پنج نفر می‌توانند با یک کارت توریستی استانبول سفر کنند. پس از پرداخت اولین کرایه مسافر با این کارت، باید چند ثانیه منتظر بمانید و سپس نفر بعدی می‌تواند دوباره از این کارت استفاده کند. البته توصیه می‌کنیم بیش از سه نفر از این کارت استفاده نکنند. اما اکنون در شرایط کرونا این امکان وجود ندارد زیرا هر کس می تواند با کد هس شخصی از کارت خود استفاده کند.

  • آیا استانبول کارت تاریخ انقضا دارد؟

بله، اگر ازاستانبول کارت استفاده میکنید باید بگویم این کارت فقط ۳ سال معتبر است.

  • چگونه می‌توانم در فرودگاه استانبول اینترنت بگیرم؟

به همه مسافران ۱ ساعت اینترنت رایگان در فرودگاه استانبول ارائه می‌شود. اینترنت بی‌سیم رایگان را می‌توان در کیوسک‌های اینترنت بی‌سیم ارائه شده توسط Turk Telekom درخواست کرد. ۲ راه برای دریافت کد اینترنتی وجود دارد، از طریق پیام کوتاه در تلفن همراه یا وارد کردن شماره گذرنامه در هر پایانه Wi-Fi در فرودگاه امکان پذیر است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc