https://gateway.trip.ir/api/

راهنمای سفر به ترکیه با خودرو شخصی

به روز رسانی: 13 بهمن ، 1400 راهنمای سفر

راهنمای سفر به ترکیه با خودرو شخصی

سفر به ترکیه با خودرو شخصی می تواند دلچسب باشد ولی ممکن است شما را خسته و دلزده کند. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با مزایا و معایب سفر به ترکیه با خودرو شخصی بیشتر آشنا کنیم و به شما یاد بدهیم که چگونه خودروی خود را کاپوتاژ کنید همجنین هزینه کاپوتاژ خودرو و مدارک لازم برای سفر به ترکیه با خودرو شخصی را نیز برای شما در این مقاله جمع آوری کرده ایم:

راهنماهای سفر در ترکیه

راهنمای سفر به استانبول و هزینه های آن

راهنمای سفر به آنتالیا

سفر شخصی به ترکیه

سفر به ترکیه با خودرو شخصی به شما این آزادی را می‌دهد که هر زمان که بخواهید به هر کجا که می‌خواهید بروید، خواه اتومبیل خود را به ترکیه برسانید یا اتومبیلی را در ترکیه کرایه کنید. 
اما سفر به ترکیه با خودرو شخصی معایبی نیز دارد هزینه سوخت بالاست و گاهی اوقات مجبور به رانندگی هستید در زمانی که ترجیح می‌دهید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. 
ماشین بیشتر برای گردش در یک منطقه خاص مفید است. برای سفرهای طولانی، حمل و نقل عمومی معمولاً راحت‌تر و ارزان‌تر است.  برای مثال قصد ندارید از استانبول به سمت کاپادوکیا رانندگی کنید. با هواپیما سفر کنید، یا سوار اتوبوس شوید تا به آنجا برسید، سپس یک ماشین در کاپادوکیا اجاره کنید تا در منطقه گشتی بزنید. 

اگر به آنتالیا یا هر اقامتگاه دیگر می‌روید، همین کار را انجام دهید. معمولاً در ترکیه گواهینامه کشورهای دیگر پذیرفته می‌شود. 
جایگاه‌های سوخت در ترکیه عموماً بنزین بدون سرب و همچنین گازوئیل (mazot) و دیزل با گوگرد بسیار کم (eurodizel) عرضه می‌کنند. برخی از ایستگاه‌ها LNG (گاز طبیعی مایع) نیز می‌فروشند. 

سفر زمینی به وان

سفر زمینی به وان

سفر به وان با خودرو شخصی

برای مسیر های طولانی در سفر اغلب از هواپیما برای رسیدن به مقصد استفاده می شود.می توانید از بلیط لحظه آخری تهران استانبول استفاده کنید هواپیما وسیله نقلیه آسان و سریع است که شما را در کمترین زمان به مقصد می رساند. روش دیگر که برخی مسافران ترجیح می دهند مسافرت با خودرو شخصی است. 
برای سفر به وان با خودرو شخصی شما می توانید تا تبریز بروید و از آنجا  از طریق مرز رازی یا بازرگان در شهر ماکو خود را به وان ترکیه برسانید.
روش دیگری که می توانید از طریق زمینی خود را به وان برسانید استفاده از قطار است که مستقیم از تهران به وان می توانید استفاده کنید این قطارها هفته ای یکبار به مقصد وان حرکت میکنند. در این مسیر مناظر بسیار زیبا و دیدنی وجود دارد.

فاصله تهران تا استامبول با ماشین شخصی

فاصله پرواز از تهران به استانبول (فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران - فرودگاه استانبول) ۲۰۵۷ کیلومتر-۱۱۱۱ مایل دریایی است. مدت زمان بلیط لحظه آخری تخمینی پرواز ۲ ساعت و ۵۵ دقیقه است. 
فاصله رانندگی  با ماشین شخصی از تهران تا استانبول ۲۴۷۵ کیلومتر و زمان سفر با ماشین حدود ۲۸ ساعت و ۱۵ دقیقه است. 
کل فاصله مستقیم بین تهران و استانبول ۲۰۳۵ کیلومتر و ۹۰۰ متر است. این یک فاصله مستقیم است و بنابراین بیشتر اوقات فاصله واقعی بین تهران و استانبول ممکن است بیشتر باشد یا به دلیل خمیدگی جاده متفاوت باشد. 

تفاوت زمانی تهران و استانبول

تفاوت زمان طلوع خورشید یا تفاوت زمان واقعی بین تهران و استانبول ۱ ساعت و ۲۹ دقیقه و ۳۸ ثانیه است. 
توجه: محاسبه زمان تهران و استانبول بر اساس زمان UTC شهر خاص است. ممکن است از زمان استاندارد کشور، زمان محلی و غیره متفاوت باشد

ممنوعیت سفر زمینی به استانبول به دلیل کرونا

بسته بودن مرز ترکیه 

نکاتی در مورد سفر با خودرو شخصی به ترکیه

سفر به ترکیه با ماشین می‌تواند یک تجربه طولانی اما سرگرم کننده باشد. اگر در حال برنامه ریزی برای سفر جاده‌ای به ترکیه هستید، باید اتومبیل خود را برای جاده و همچنین خودتان با دقت آماده کنید. می‌توانید از طریق بلغارستان، ایتالیا یا یونان به ترکیه رانندگی کنید. 
اگر از طریق ایتالیا و یونان رانندگی می‌کنید، باید از یک کشتی استفاده کنید. شما نیازی به نگرانی در مورد آوردن ماشین شخصی خود به ترکیه ندارید زیرا شما مجاز هستید از آنها تا ۳۶ ماه استفاده کنید. 

کاپوتاژ چیست؟

منظور از کاپوتاژ خدمات حمل و نقل در داخل کشور است که توسط حمل کننده خارجی انجام می‌شود. کابوتاژ اغلب به حق شرکت خارجی برای ارائه خدمات اشاره دارد. 
پلاک بین المللی و شرایط کاپوتاژ خودرو برای سفر زمینی به خارج از کشور بسیار مهم است. در این مطلب شما را با نحوه گرفتن پلاک بین المللی و قیمت کاپوتاژ آشنا می‌کنیم. 
سفر زمینی با خودرو همواره یکی از جذاب‌ترین و ارزان‌ترین انواع سفر بوده است. اما برای سفربه ترکیه با خودرو شخصی به خارج از کشور نیاز به کاپوتاژ خودرو و گرفتن پلاک بین المللی دارید. همین ابتدا بهتر است بدانید که تلفظ صحیح آن کابوتاژ (Capotage) است. 

کاپوتاژ ماشین

کاپوتاژ ماشین

هزینه کاپوتاژ خودرو به ترکیه

کسانی که می خواهند با خودرو شخصی خود به ترکیه سفر کنند برای اینکه بتوانند از خودروهای خود در آن کشور استفاده کنند باید پلاک و حتی گواهینامه بین المللی داشته باشند که به آن کاپوتاژ می گویند. در ایران کاپوتاژ خودرو یکساله صادر می شود.
در این مدت شما می توانید بارها و بارها بدون اینکه عوارض گمرکی پرداخت کنید خودروی شخصی خود را از مرز خارج کرده و دوباره وارد کنید.
هزینه کاپوتاژ در ایران 30 هزار تومان است همچنین به این هزینه باید مبلغ 360 هزار بابت پلاک بین المللی و 110 هزار دفترچه مالکیت خودرو و مبلغ 119 هزار بابت گواهینامه بین المللی یکساله نیز اضافه کنید.
برای برچسب IR هم باید 4800 تومان پرداخت کنید. نکته مهم این است که بعد از اتمام یکساله کاپوتاژ خودرو باید یا آن را باطل کنید و یا تمدید کنید. در صورت باطل نکردن آن خودرو شخصی شما مشمول جریمه خواهد شد.

مدل ماشین برای کاپوتاژ به ترکیه

برای گرفتن پلاک بین المللی باید 3 مرحله را بگذرانید. مرحله اول باید خودرو خود را کاپوتاژ کنید. مرحله دوم دریافت گواهینامه بین المللی است و مرحله آخر باید پلاک بین المللی خود را دریافت کنید. 
مدارک لازم برای سفر به ترکیه با ماشین شخصی
مدارکی که لازم است برای کاپوتاژ خودرو شخصی عبارتند از:
برگه سبز مالکیت خودرو
شناسنامه نیرو انتظامی خودرو شخصی
کارت خودرو
پاسپورت و شناسنامه فرد مالک خودرو

مدارکی که برای دریافت پلاک بین المللی لازم است عبارتند از: 

• اصل گواهینامه خودرو
• عکس ۴*۳ شخصی
• اصل گواهینامه بین المللی در صورت داشتن اعتبار
• پاسپورت شخص مالک
• تکمیل فرم‌های مورد نیاز برای صدور
• پرداخت هزینه ها

مدل پلاک برای کاپوتاژ

مدل ماشین برای کاپوتاژ خودرو

نحوه پیدا کردن مسیرهای رانندگی در ترکیه

مطمئناً در بیشتر بزرگراه‌ها پمپ بنزین پیدا خواهید کرد. اکثر این ایستگاه‌ها همچنین دارای رستوران‌های نزدیک هستند. اطمینان حاصل کنید که Yandex را برای GPS در تلفن خود بارگیری کرده‌اید زیرا از نقشه‌های دیگر دقیق‌تر است. 
همچنین رانندگان مردم ترکیه از جمله غیرقابل پیش بینی‌ترین و بی‌قانون‌ترین رانندگان هستند، بنابراین مطمئن شوید که با دقت رانندگی می‌کنید.

فرم ورود به ترکیه شرایط ورود کرونایی

همه مسافران باید فرم ورود به ترکیه را تکمیل کنند. این شرط جدید COVID-19 برای همه افرادی که از خارج از کشور وارد ترکیه می‌شوند اعمال می‌شود. 
فرم ورود به ترکیه بخشی از بسته الزامات بهداشتی COVID-19 است که همه آن‌ها برای ترویج سفرهای ایمن در زمان همه گیری طراحی شده است. مسافران باید فرم ورود را ارسال کنند.

بخش نظرات

حسین مصطفوی 11 اسفند 1401

مدل ماشین رو اعلام نکردید

سینا زمرد 26 مهر 1401

بسیار عالی و سپاسگذارم از مطالب با ارزش شما

تحریریه تریپ
ممنون از همراهی شما با مجله گردشگری تریپ

فروز محمدنیا 30 بهمن 1400

اگر اطلاعات بیشتر بخوابیم چگونه بپرسیم

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc