https://gateway.trip.ir/api/

دریاچه آویدر نوشهر

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 جاذبه های گردشگری

دریاچه آویدر نوشهر

نوشهر شهری بندری در استان مازندران است که در زمان محمدرضا پهلوی پایتخت تابستانی غیررسمی ایران محسوب می‌ شد، این شهرستان از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته کوه های البرز، از شرق به نور و از غرب با چالوس همسایه است. 
نوشهر دارای آب و هوای دریاچه آویدر نیمه گرمسیری مرطوب با تابستان‌ های گرم و زمستان ‌های خنک و مرطوب است. نام قدیمی این شهر سنگ تجن بوده است. 
این شهر به خاطر زیبایی های طبیعی، پارک های زیبا و کوه های سرسبزش مشهور است. برخی از جاذبه های مهم نوشهر شامل پارک جنگلی سیسنگان و منطقه حفاظت شده که زیستگاه گونه های گیاهی در حال انقراض به نام بوکسوس است و همچنین دریاچه سد آویدر (که برخی آن را به اشتباه دریاچه ابیدر می نامند) و آبشار چلندر است.

عکس دریاچه آویدر

عکس دریاچه آویدر

درباره دریاچه ی آویدر نوشهر

دریاچه آویدر در استان مازندران و در 30 کیلومتری شرق نوشهر قرار دارد و عمق دریاچه آویدر از سطح دریا 125 متر است. این دریاچه زیبا توجه بسیار از گردشگران را به خود جلب می کند. در وسط دریاچه آویدر  یک جزیره ی سبز کوچکی قرار دارد، که جذابیت این دریاچه را دو چندان می کند. 
این دریاچه بکر و زیبا با احداث سد خاکی در این منطقه از جنگل به وجود آمده است، این دریاچه به دلیل مجاورت با جاده ساحلی خزر و وجود روستاهای ملاکلا و صلاح الدین کلا در مجاورت آن به یک مکان عمومی گردشگری تبدیل شده و دارای امکانات رفاهی و تفریحی ورزشی است.
چشم انداز دریاچه آویدر و جنگل های اطراف آن زیبایی خاصی دارد. به خصوص از ضلع شمالی دریاچه می توان مناظر زیبایی از دریاچه و ارتفاعات جنگلی اطراف آن را مشاهده کرد.
روستای ملاکلا که در مجاورت دریاچه آویدر قرار دارد، روستایی زیبا و سرسبز است که در آن ویلاهای زیادی ساخته شده است.
شما در سرتا سر این دریاچه می توانید چشم اندازهای بی نظیری از طبیعت را تماشا کنید، زیبایی این دریاچه شما را وادار می کند که عکس های بی نظیری را از این مکان ثبت کنید.
در اطراف این دریاچه شما می توانید به همراه خانواده و دوستان پیک نیک برپا کنید، و نهایت لذت را از این مکان ببرید. پس به یاد داشته باشید قبل از رفتن به دریاچه آویدر حتما با خود دوربین عکاسی و لوازم پیک نیک برای لذت بردن از این طبیعت زیبا را با خود به همراه ببرید. نگران امکانات نباشید دریاچه آویدر دارای سرویس های بهداشتی، آلاچیق و همچنین رستوران های محلی متنوعی است.
تفریحاتی که می توان در دریاچه آویدار انجام داد
شما می توانید به همراه خانواده و کودکان خود تفریحات مهیجی را در دریاچه آویدار انجام دهید و از لحظات خود لذت ببرید.

قایق سواری

در اطراف دریاچه آویدار قایق های رنگارنگ زیبایی قرار دارد، با سوار شدن بر روی این قایق ها شما می توانید نمایی دیگر از این دریاچه زیبا را مشاهده کنید. شما می توانید برای اطلاع از پرواز تهران نوشهر به سامانه تریپ مراجعه کنید
قایق های تفریحی به دو صورت پدالی و موتوری است، و می توانید با پرداخت مبلغی این قایق ها را برای دقایقی اجاره کنید و به درون دریاچه بروید و از مناظر لذت ببرید.

اسب سواری

محیط اطراف دریاچه این امکان را برای کسانی که علاقه مند به اسب سواری هستند نیز فراهم کرده است، شما می توانید با پرداهت هزینه اجاره ی این اسب ها برای دقایقی در این محیط زیبا اسب سواری و گوشه و کنار این دریاچه را تماشا کنید.

ماهیگیری در دریاچه آویدر

ماهیگیری در دریاچه آویدر

ماهیگیری در دریاچه آویدر

در پشت دریاچه نوشهر آویدر سدی قرار دارد که شرایطی را برای رشد ماهیان آزی فراهم کرده است. برخی از ماهیان داخل این سد قابل مشاهده هستند.
اگر شما هم جزو افرادی هستید که به ماهی گیری علاقه مند هستید و می توانید این کار را انجام دهید، پس این فرصت را از دست ندهید و با خود لوازم ماهی گیری به همراه بیاورید و در بهترین مکانهای ماهیگیری در نوشهر به ماهی گیری بپردازید. شما این اجازه را خواهید داشت که از این سد ماهی گیری کنید و از این تفریح جذاب لذت ببرید.

دوچرخه سواری

باید به شما بگوییم اطراف دریاچه ی آویدر امکانات تفریحی متنوعی وجود دارد، یکی دیگر از امکانات اطراف این دریاچه مسیرهای دوچرخه سواری است.
مسیر های امنی برای دوچرخه سواری برای کسانی که علاقمند به دوچرخه سواری هستند وجود دارد، با اجاره دوچرخه به صورت دقیقه ای می توانید اطراف دریاچه را تماشا کنید. و یا حتی دوچرخه ی شخصی خود را به همراه داشته باشید و استفاده کنید.

امکانات رفاهی اطراف دریاچه آویدر 

این دریاچه علی رقم آنچه که تصور می کنید دارای امکاناتی برای خانواده ها می باشد، که این می تواند دلگرمی خوبی برای کسانی که با خود کودک به همراه دارند باشد.
در واقع شما تصور کنید هر چقدر هم که یک مکان زیبا و جذاب باشد ولی از امکانات رفاهی برخوردار نباشید چقدر می تواند سخت و عذاب آور باشد.
خوشبختانه اطراف این دریاچه ی زیبا امکانات رفاهی متعددی قرار دارد، این امکانات عبارتند از رستوران برای میل کردن غذا، آلاچیق برای نشستن، سفره خانه های سنتی، سوپر مارکت و سرویس های بهداشتی و آبخوری و ... وجود دارد.
پس شما برای دسترسی به امکانات رفاهی نیازی نیست به جای دیگری بروید، شما هم می توانید غذای خود را در رستوران محلی این منطقه میل کنید و هم می توانید با خود غذا به همراه داشته باشید. رستوران های اطراف این دریاچه انوع غذاهای محلی و سنتی را را عرضه می کنند، پس جای هیچ نگرانی نیست.

مشخصات دریاچه و سد آویدر نوشهر

سد آویدر نوشهر که به آبیدار یا سد صلاح الدین نیز شناخته می شود، در سال 1372 به بهره برداری رسید. رودخانه ی کجور آب این سد را تامین می کند. نوع سد از نوع خاکی و طول آن 350 متر و ارتفاع آن 16 متر است. حجم مخزن سد دو میلیون متر مکعب می باشد.

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه آویدر

نوشهر به دلیل رطوبطی که دارد تابستان‌ های گرم و دریاچه آویدر در زمستان سرد است. آب و هوای دریاچه و اطراف آن نیز بسیار خنک است و مکانی برای ییلاق های تابستانی است.
در فصول بهار و تابستان مسافران زیادی از سراسر ایران به این منطقه سفر می کنند و از مناظر طبیعی آن لذت می برند. لازم به ذکر است که دریاچه آبیدار نوشهر در فصل پاییز نیز زیبایی منحصر به فردی دارد و برای بازدید از این دریاچه در فصل پاییز پشیمان نخواهید شد.

اقامت در دریاچه آویدر نوشهر

اقامت در دریاچه آویدر نوشهر

اقامت در دریاچه آویدر نوشهر

در اطراف این دریاچه روستا ها و همچنین مرکز شهر نوشهر اقامتگاه هایی قرار دارد، که شما می توانید شب را به صبح برسانید. همچنین اگر اهل کمپینگ کردن هستید، می توانید در اطراف دریاچه چادر بزنید و اقامت در شب را در چادر تجربه کنید.

مسیر رفتن به دریاچه آویدر 

آدرس دریاچه آویدر نوشهر به اینگ.نه است که شما می توانید از مسیر نوشهر به نور حرکت کنید، وقتی از این مسیر حرکت می کنید 10 بعد از پارک جنگلی سیسنگان به روستایی می رسید به اسم صلاح الدین کلا در همان مسیر به تابلویی خواهید رسید که بر روی آن سد خاکی نوشته شده است. پس از ورود به این جاده با گذر از روستاهای صلاح الدین کلای سفید، اولیا و ملاکلا و طی کردن مصافتی حدود 5 کیلومتر در آخر دریاچه آویدر را می توانید مشاهده کنید. فاصله دریاچه آویدر تا تهران 188 کیلومتر می باشد.

نتیجه گیری

نوشهر شهری بندری در استان مازندران است ، که هر گوشه ی آن پر از شگفتی های طبیعی بسیار زیبایی است. پس اگر قصد دارید که برای تابیتان خود برنامه ریزی کنید ما به شما این مکان را پیشنهاد می کنیم.
دریاچه آویدر نوشهر یکی از زیبایی های طبیعی این شهر بحساب می آید، این دریاچه در نزدیکی جنگل سیسنگان قرار دارد. دریاچه آویدر دارای امکانات رفاهی بسیار مناسب برای خانواده ها می باشد.
همچنین این دریاچه دارای تفریحات متعددی است که شما می توانید هنگام سفر به آنجا به همراه خانواده و دوستانتان از تفریحات اطراف این دریاچه نهایت لذت را ببرید.
تفریحات این دریاچه شامل، قایق سواری، پیست دوچرخه سواری، سد ماهی گیری، پیست اسب سواری و ... است، چشم انداز این دریاچه به حدی زیبا است که باید با خود یک دوربین عکاسی نیز به همراه داشته باشید.
شما می توانید با ثبت عکس های زیبا با خانواده و دوستانتان خاطرات زیبایی را برای خود رقم بزنید. شما علاوه تابستان می توانید در فصول بهار و پاییز نیز از دیدن زیبایی های این دریاچه بهره مند شوید.
اگر به دنبال پرواز نوشهر به تهران به صورت مستقیم و بدون واسطه هستید ما به شما سایت تریپ را معرفی می کنیم، شما می توانید ارزان ترین بلیط های پرواز را ارزان و به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی دریاچه آویدر نوشهر

دریاچه آویدر کجاست ؟

دریاچه آویدردر 30 کیلومتری شرق شهر نوشهر مازندران و نزدیک به پارک جنگلی سیسنگان واقع است.

تفریحات دریاچه آویدر نوشهر چه هستند ؟

دریاچه آویدار شامل تفریحاتی همچون، سد ماهی گیری، پیست دوچرخه سواری، پیست اسب سواری، قایق سواری بر روی دریاچه می باشد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc