https://gateway.trip.ir/api/

موزه های مشیرب قطر

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 جاذبه های گردشگری

موزه های مشیرب قطر

موزه‌ های مشیرب قطر از پر طرفدارترین موزه های قطر بوده و با بازسازی مرکز تجاری قدیمی شهر با سبک زندگی سنتی مبتنی بر جامعه ساخته شده است. بازسازی چهار خانه میراثی، خانه بن جلود، خانه شرکت، خانه محمد بن جاسم و خانه رضوانی بخش مهمی از توسعه مرکز شهر مشیرب دوحه را تشکیل می دهد. 
چهار خانه تاریخی در حیاط موزه مشیرب مربوط به اوایل قرن بیستم می باشد و در کنار هم عنصر اصلی توسعه مرکز شهر دوحه را تشکیل می دهند. 
معماری داخلی با استفاده از تکنیک ها و مصالح ساختمانی سنتی بازسازی شده است. خدمات و فن آوری های جدید در سطوح کف و فرورفتگی های پنهان ادغام شدند. 

در مورد موزه های مشیرب

در مورد موزه های مشیرب/عکس های دیدنی قطر

در مورد موزه های مشیرب

موضوع هر ساختمان موزه مستقیماً به مشاغل یا دیدگاه های کسانی که در ابتدا در آنها زندگی می کردند مربوط می شود. این باعث می شود این ساختمان ها به یک منبع فرهنگی واقعی و بسیار پر طنین قطری تبدیل شوند. 
ایجاد موزه‌ های مشیرب در قلب دوحه، چهار رشته مهم از تاریخ قطر را روشن می ‌کند، یکی کار پیشگام قطری‌ ها در میادین نفتی ، دوم زندگی معمولی خانگی در قرن بیستم، سوم گذشته و آینده منطقه مشیرب، و چهارم برده داری منطقه ای و بین المللی را به نمایش می گذارد.
ساختمان های موزه نزدیک به هم قرار گرفته اند و این از نظر تاریخی قابل توجه است. از اواسط قرن نوزدهم تا آغاز مدرن‌ سازی شهری دوحه در دهه 1950، منظره شهر از ساختمان ‌های حیاط خوشه ‌ای تشکیل شده بود که توسط کوچه ‌هایی به نام سیکات تقسیم می ‌شدند.
چهار ساختمان موزه نمونه ‌های برجسته ‌ای از معماری سنتی قطر هستند، اما در طول زمان تغییر کرده‌ اند. حیاط های دیواری و ستون دار آنها از اوایل قرن نوزدهم در قطر معمول بوده است و برای آب و هوای است که در ماه های تابستان می تواند دماهای سرسام آوری ایجاد کند. 
اگرچه خانه ها از نظر اندازه و چیدمان متفاوت هستند، لیکن ساختمان ها تعدادی ویژگی کلیدی مشترک دارند. به عبارت دیگر، طرح های آنها فردی است، اما همچنین به طور غیرقابل انکار جمعی است.

معماری ساختمان های موزه 

معماری ساختمان های موزه منعکس کننده زندگی سنتی قطری است. ساختمان ‌های حیاط حریم خصوصی خانگی را تضمین می ‌کنند و تأثیر نور و الگوهای تزئینی را افزایش می‌ دهند. 
حوضچه های آب و سنگ کاری های تزئینی هندسی، مانند ستون ها و الگوهای نور و سایه ای که ایجاد می کنند، حس شکست و انحلال را ایجاد می کنند. 
کنار هم قرار گرفتن سطوح جامد و طرح دار نمونه ای از معماری سنتی قطر است و از گرمای شدید و نور شدید خورشید در تابستان های قطر محافظت می کند. 
حریم خصوصی در فرهنگ قطر از اهمیت اساسی برخوردار است. به طور سنتی ساختمان های به صورت دیوارهای بلند و بدون پنجره حیاط، درهای ورودی کم ارتفاع و فضاهای پذیرایی، دیدن مستقیم حیاط را برای عابران یا بازدیدکنندگان غیرممکن می کند.
ساختمان‌ های سنتی قطر، با دیوارهایی که اساساً از گچ ساخته شده ‌اند، چندین ویژگی جالب دارند. آنها شامل شکاف های تهویه در پشت بام یا دیوارهای برج می شوند. 
تیرهای سقف ساخته شده از چوب حرا سقف ها با تزئینات گچی و قطعات گوشه ستون معروف به رکنیت است، بیرون زدگی دهانه ها برای تخلیه آب از پشت بام ها و حیاط هایی پوشیده از لایه ای از صدف های دریایی کوچک سابان می باشد.
فرهنگ ‌ها، سنت‌ ها و مذهب قطر بر طراحی ساختمان ‌های چهار موزه تأثیر زیادی گذاشته است که نشان‌ دهنده سنت ‌های کلیدی معماری و فضایی مربوط به زندگی عمومی و خصوصی مردم قطر است.

  موزه های مشیرب

موزه های مشیرب

موزه های مشیرب

این چهار خانه که هسته اصلی موزه مشیرب را تشکیل می دهند، قدمت آنها به اوایل دهه 1900 می رسد. حفظ، بازسازی فضاهای موزه و نمایشگاهی با استاندارد های بین المللی فضایی برای ثبت خاطرات تاریخ قطر فراهم کرده است.
بازدیدکنندگان از موزه ‌های مشیرب می ‌توانند با تهیه تور قطر 1401 تاریخ محلی و فرهنگ قطر در محیطی سنتی و در عین حال مدرن آشنا شوند که به یک مقصد فرهنگی مهم برای شهر تبدیل خواهد شد.
گالری موقت نمایشگاه موزه تنها بخشی از یک پروژه بازسازی برجسته است که شامل امکانات بازدیدکنندگان، رستوران ها با بالاترین استانداردهای  نیز می شود. 
اکنون کامل شده است، این ساختمان های زیبا بازسازی شده بازدیدکنندگان را از سراسر جهان دعوت می کنند تا فصلی متمایز از تاریخ قطر را تجربه کنند.

خانه بن جلمود

در بازدید از این خانه در زمان به عقب سفر کنید تا کشف کنید که چگونه بردگی با حرکت تمدن ها در طول هزاران سال گسترش یافته است. مجلس به بررسی نقش اسلام در ارائه راهنمایی برای رفتار انسانی با افراد برده، ادغام آنها در جامعه و در نهایت الغای برده داری می پردازد.
برده داری از زمان ظهور اولین تمدن ها بر روی زمین به اشکال مختلف وجود داشته است، و ماموریت خانه بن جلمود ادای احترام به مشارکت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مردمی است که قبلاً برده شده بودند. 
بازدیدکنندگان به گذشته سفر می ‌کنند تا گسترش برده ‌داری را کشف کنند و داستان ‌های بردگان و نحوه رفتار با آنها را بیاموزند.
خانه بن جلمود تمرکز ویژه ای بر داستان های برده داری در خلیج فارس و نقش اسلام در لغو این عمل دارد. 

خانه شرکت

این موزه در خانه‌ ای است، که زمانی به عنوان مقر اولین شرکت نفت قطر مورد استفاده قرار می ‌گرفت، داستان کارگران پیشگام صنعت نفت قطر و خانواده‌ هایشان را روایت می ‌کند که به تبدیل قطر به یک جامعه مدرن کمک بسیاری کردند. 
شاهد روایت های دست اول از مردانی باشید که نه تنها برای تأمین معاش خانواده خود، بلکه برای ایجاد پایه های کشور در حال ظهور خود تلاش کردند.
شما نمی توانید بدون فکر کردن به نفت به قطر فکر کنید و خانه شرکت در ساختمانی قرار دارد که قبلاً به عنوان مقر اصلی اولین شرکت نفتی این کشور استفاده می شد. 
در کنار تماشای داخل خانه شما می ‌توانید ابزارهایی را که دهه‌ ها پیش از آن استفاده می ‌شد، مانند ژنراتورها و تلفن‌ ها، قبل از مقایسه با ابزارهایی که در عملیات‌ های نفتی امروزی استفاده می ‌شوند، مشاهده کنید.

خانه محمد بن جاسم

در این خانه ما به گذشته سفر می کنیم تا از تاریخ دوحه و میراث معماری منحصر به فرد آن دیدن کنیم. این خانه به گذشته، حال و جنبه پایداری می پردازد که مشیرب مرکز شهر دوحه بر آن بنا شده است.
این خانه که توسط شیخ محمد بن جاسم آل ثانی، پسر بنیانگذار قطر مدرن ساخته شده است، تاریخچه منطقه مشایرب را از طریق آن کاوش خواهید کرد.

خانه رادوانی

خانه رادوانی برای اولین بار در دهه 1920 ساخته شده است، این خانه ی بازسازی شده، زندگی خانوادگی سنتی قطری را به نمایش می گذارد و خاطرات قطر را جمع آوری، حفظ و به اشتراک می گذارد و از مکان های گردشگری قطر به شمار می رود. 
خانه رادوانی بینشی از چگونگی تکامل زندگی خانوادگی در قطر در طول سال ها را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. این خانه نه تنها نحوه تغییر آن در طول زمان، بلکه چگونگی تغییر زندگی خانوادگی در دوحه را نیز به نمایش می گذارد.
از طریق اشیاء نمایش داده شده، در مورد چگونگی تغییر و توسعه زندگی خانوادگی با نقاط عطف مهمی مانند کشف نفت و ورود برق خواهید آموخت.
خانه رادوانی همچنین اولین کاوش ‌های باستان ‌شناسی در شهر را در خود جای داده است و می ‌توانید مراحل مختلف بازسازی خانه را در زمانی که بیش از ۷۰ سال از سال ۱۹۳۶ به بعد بخشی از خانواده علی اکبر رضوانی بود، مشاهده کنید.

نمایشگاه های موزه مشیرب قطر

نمایشگاه های موزه مشیرب قطر

نمایشگاه ها

خانه بن جلود همچنین محل برگزاری نمایشگاه دائمی با عنوان سفر به قلب زندگی است. این  نمایشگاه بر روی DNA تمرکز دارد و به این موضوع می پردازد که چگونه از طریق وراثت ژنتیکی می توانیم در مورد مهاجرت و ادغام ماقبل تاریخ در سراسر جهان بیاموزیم.
این نمایشگاه که به شش بخش تقسیم می شود، امیدوار است به بازدیدکنندگان نشان دهد که میراث فرهنگی و تاریخی قطر را می توان از طریق ژنتیک و ژنومیک درک کرد. شما همچنین خواهید آموخت که چگونه ژنومیک می تواند در تشخیص زودهنگام بیماری ها و شخصی سازی پزشکی مفید باشد.

اطلاعات موزه مشیرب قطر

قبل از رفتن به موزه مشیرب شما بایستی از ساعت کار موزه مطلع شوید، ما در اینجا به چند مورد از اطلاعات قبل از رفتن به موزه اشاره می کنیم:

ساعت کار موزه 

ساعات کارموزه های مشایرب از دوشنبه تا شنبه ها از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر و جمعه ها از ساعت 15 تا 21 باز هستند. لازم به ذکر است که این موزه یکشنبه ها تعطیل است.

هزینه ورودی موزه

هزینه ورودی برای موزه مشیرب  برای عموم  بازدید کنندگان کاملا رایگان است.

روش رفتن به موزه 

می توانید به راحتی از طریق مترو به موزه های مشیرب بروید. می توانید از طریق سوار شدن بر تراموای ، ایستگاه مشیرب پیاده شوید.

سخن آخر

در قلب شهر مشیرب دوحه، قدیمی ‌ترین بخش پایتخت جایی است که می ‌توانید خانه‌ های فرهنگی تاریخی حفاظت‌ شده، موزه ‌های مشیرب را نیز مانند موزه متحف هنر مدرن قطر بیابید که تاریخ اصیل و فرهنگ غنی قطر را پوشش می‌ دهند. 
چهار خانه در این موزه قرار دارد که هر کدام داستان ‌های متفاوتی را به نمایش می ‌گذارند و از استراتژی ترکیبی فناوری و منابع طبیعی برای نشان دادن داستان ‌های باستانی در زمان حال استفاده می ‌کنند. این شامل مصنوعات دوران قدیم و طرح های معماری فوق العاده است که زیبایی فرهنگ قطر و رشد اقتصاد آن را نشان می دهد.
خانه شرکت در ابتدا مقر اولین شرکت نفت قطر را در خود جای داد. خانه رادوانی بینشی در مورد زندگی خانوادگی در قطر و چگونگی تأثیرپذیری آن از ورود وسایل مدرن مانند برق و کشف نفت ارائه می دهد. 
خانه محمد بن جاسم توسط پسر بنیانگذار قطر ساخته شده است. امروزه این موزه ای است که با برجسته کردن جنبه پایدار پروژه توسعه مرکز شهر، گذشته را به یاد می آورد و در عین حال به آینده نگاه می کند. فراموش نکنید علاوه بر این موزه ها از دریاچه مصنوعی قطر نیز دیدن کنید.
شما می توانید برای اطلاع از تور جام جهانی قطر در سال 2022 با سامانه رزرواسیون تریپ در ارتباط باشید و خرید های خود را به صورت آنلاین و بدون واسطه انجام دهید.

سوالات متداول در باره ی موزه‌های مشیرب قطر

موزه مشیرب کجاست ؟

موزه مشیرب، مجموعه ای از چهار خانه میراثی قطر، در مرکز شهر مشیرب دوحه واقع شده است. 

موزه های مشیرب چه زمانی باز می شود ؟

ساعات کارموزه های مشایرب از دوشنبه تا شنبه ها از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر و جمعه ها از ساعت 15 تا 21 باز هستند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc