https://gateway.trip.ir/api/

قصرهای جلگه لویر فرانسه

به روز رسانی: 26 اردیبهشت ، 1401 جاذبه های گردشگری

قصرهای جلگه لویر فرانسه

مسافرانی که در هنگام بازدید از جاهای دیدنی فرانسه می خواهند طعم یک زندگی مجلل را بچشند، اغلب مستقیماً به سمت ورسای می روند که تنها 30 دقیقه با قطار از مرکز پاریس فاصله دارد. اما در حالی که تالار آینه و اتاق خواب ماری آنتوانت مطمئناً مناظری هستند که ارزش دیدن دارند، ما به شما سفر یک روزه به جلگه لویر را پیشنهاد می کنیم.
این منطقه که حدود 170 مایل وسعت دارد و بیشتر در امتداد رودخانه لویر قرار دارد، خانه برخی از قدیمی‌ ترین قصر ‌های گوتیک و رنسانس کشور است.
جلگه لویر با تاکستان های فراوان، طبیعت خیره کننده و قصرهای تاریخی، منطقه ای فوق العاده ای برای تعطیلات است. شما می توانید قصر های زیادی را در جلگه لویر بیابید که هر کدام تاریخ منحصر به فرد خود را دارند.
در جلگه لویر می ‌توانید بسیاری از قصرهای سلطنتی سابق فرانسه و همچنین محل برگزاری عروسی پادشاه سابق انگلستان را بیابید. این مقاله بهترین قصرهای جلگه لویر را که می ‌توانید از آنها دیدن کنید، را برای شما معرفی می کند. برای آشنایی با شهر استراسبورگ فرانسه هم روی لینک کلیک کنید.

قصر Chateau de Chenonceau

قصر Chateau de Chenonceau

1. Chateau de Chenonceau

این قصر به عنوان اقامتگاه سابق دایان دو پواتیه، معشوقه پادشاه هنری دوم بوده است. پس از ورسای، دومین قصر پربازدید در فرانسه به شمار می رود.
اما جدای از اهمیت تاریخی آن، باشکوه ‌ترین ویژگی این قصر موقعیت مکانی آن است که روی رودخانه چر قرار گرفته است. از بیرون، ستون ‌های گوتیک بر روی آب است، و یک پل باشکوه را تشکیل می ‌دهند.
این مرکز هنری به طرز شگفت‌ انگیزی طراحی را با طبیعت ترکیب می ‌کند و آثاری را ارائه می ‌کند که برای این فضا ساخته شده‌ اند. برای اطلاع از قیمت تور فرانسه به سایت تریپ مراجعه کنید.
این قصر متعلق به  سال ۱۴۷۱ است، که بر فراز تپه ‌ای در شهر جذاب آمبویز با دیوارها قرار دارد. مشهورترین ساکن این قصر کسی نیست جز لئوناردو داوینچی نقاش معروف فرانسوی.
وی از سال 1516 تا زمان مرگش در سال 1519 در این اقامتگاه زندگی و کار کرد. این ملک دارای دیوارهای آجری نمایان، شومینه های سنگی غول پیکر است. و یک باغ گیاه شناسی سرسبز که توسط داوینچی در آن طراحی شده است. 

2. Chateau d’Amboise

قصر آمبویز که بر روی صخره‌ ای مشرف به لویر قرار دارد، از قرن پانزدهم تا نوزدهم خانه سلطنت فرانسه بود. این قصر نقش برجسته ای در تاریخ فرانسه دارد و اغلب افراد برجسته ای مانند لئوناردو داوینچی که مقبره او در قصر نگهداری می شود از آن بازدید می کردند.
قصر مجلل فرانسوی دارای اتاق ها و آپارتمان های گوتیک به سبک رنسانس است. از بالکن ها، پشت بام ها و باغ های پلکانی، می توانید از مناظر لویر لذت ببرید.
چارلز هشتم پادشاهی است که مسئول تبدیل آن از یک قصر قرون وسطایی به یک قصر عجیب گوتیک است. او دو برج را با طراحی هوشمندانه با رمپ های مارپیچ ایجاد کرد که به کالسکه های اسبی اجازه می داد به راحتی از سطح زمین تا تراس قصر رفیع از ارتفاع 131 فوتی بالا بروند. 
در داخل، فضاهایی مانند اتاق موسیقی، با دیوارهای قرمز رنگ، چنگ ایستاده و پیانوی بزرگ، لوکس بودن این قصر را تداعی می کند. 

3. Chateau de Chambord  

به عنوان بزرگترین قصر جلگه لویر، این مکان میراث جهانی یونسکواست، که شایسته حداقل چند ساعت بازدید می باشد. معماری آن القای عناصری از فرانسه قرون وسطی و رنسانس ایتالیا، با سقف ‌های طاق ‌دار، راهروهای مرکب ‌دار، و پلکان‌ های دو مارپیچ است که مردم می ‌توانند به طور همزمان در دید یکدیگر بالا بروند.
عناصر کلیدی معماری شامل یک طاق صومعه باز است که تاج آن توسط گنبدی بیضی شکل روی آویزها قرار گرفته است. همچنین جایی است که ژان آرک در سال 1429 برای گرفتن پرچمش آمد. 

قصر Chateau de Cheverny

قصر Chateau de Cheverny

4. Chateau de Cheverny

این قصر در طراحی داخلی و اثاثیه‌ اش که توسط یک صنعتگر محلی استخدام شده توسط ماری دی مدیچی ایجاد شده است، چیز دیگری است. 
کاغذ دیواری ها دارای الگوهای نفیس هستند، در حالی که پرده ها از نور طبیعی که از پنجره های کف تا سقف وارد می شود، می درخشند. 
سایر موارد برجسته عبارتند از ملیله گوبلین متعلق به قرن هفدهم، کشوهایی به سبک بول، و موزه ای اختصاص داده شده به تن تن است.
این قصر بیش از 600 سال قدمت دارد و متعلق به خانواده هوراولت بوده است. قصر ای که امروز می بینید در سال 1624 با طرح های معمار مجسمه سازی Chateau de Blois ساخته شده است. 
این قصر مجموعه بزرگی از مبلمان و دکوراسیون به خوبی حفظ شده در طول قرن ها را ارائه می دهد. اطراف قصر یک پارک به سبک انگلیسی قرار دارد. 
چهار باغ در این قصر وجود دارد که عبارتند از: یک باغ لاله، یک هزارتو، باغ عشق با برنزهای به یاد ماندنی توسط مجسمه ساز سوئدی گودمار اولوسون، و یک باغ تفریحی زیبا است.

5. Château de Usse

این قصر الهام ‌بخش داستان زیبای خفته در قرن هفدهم است، که نویسنده آن چارلز پرو بوده است. گردشگران از دیدن این قصر به وجد خواهند آمد. 
سقف ‌های لوح آبی، برجک‌ های گوتیک، برج ‌های بلند، و پله‌ های مارپیچ آن واقعاً زیبا هستند، اما این فقط معماری آن به ‌طور خارق ‌العاده افسانه ‌ای نیست، جزئیات دکور مانند سقف مرمری ترومپ لوئیل و یک چهار پوستر بروکات ابریشمی قرمز مطمئناً رویاهای شیرین را القا می کند.
این قصر دارای اتاق هایی با تزئینات غنی با ملیله های قرن شانزدهم و هفدهم، نقاشی های استادان بزرگ و ویژگی های معماری چشمگیر است. 

6. Château de Langeais

اگر زمانی یک قصر دو رو وجود داشت، این همان قصر بود. این قصر دارای دو نمای متضاد است: نمای بیرونی فئودالی که ظاهر یک قصر را به نمایش می گذارد و حیاط رنسانس که نشان دهنده اعتبار یک اقامتگاه سلطنتی است. این قصر یک قصر اواخر قرون وسطی است که توسط پادشاه لوئیس یازدهم ساخته شده است. 
این قصر همچنین به دلیل ازدواج اشخاص معروفی که در آن رخ داد، مشهور است، ازدواج شاه چارلز هشتم و آن بریتانی، که دوک نشین را به تاج و تخت فرانسه ملحق کرد و از این رو پایان استقلال آن را نشان داد. 
داخل قصر شامل 15 اتاق است که زندگی و اثاثیه قرن 15 و 16 را به نمایش می گذارد. در اطراف قصر یک پارک با زمین بازی کودکان، یک بالودر و غیره وجود دارد.

قصر Château d’Azay-le-Rideau

قصر Château d’Azay-le-Rideau

7. Château d’Azay-le-Rideau

قصر Azay-le-Rideau در جزیره ای در رودخانه Indre واقع شده است. قصر ای که در سال 1518 توسط پادشاه فرانسیس اول ساخته شد، یکی از بهترین قصر های اوایل رنسانس در کشور فرانسه است. این قصر به خاطر آینه آبی خود که منظره زیبایی است به خوبی شناخته شده است.
فضای داخلی متاثر از سبک رنسانس ایتالیایی است و بسیاری از اتاق ‌ها ملیله‌ های فلاندری قرن 16 و 17 را به نمایش می ‌گذارند. اطراف قصر یک باغ به سبک منظره انگلیسی است.

8. Château de l'Islette

این قصر متعلق به قرن 16 میلادی است که توسط دو شاخه ایندر احاطه شده است. این قصر در نزدیکی Chateau d’Azay-le-Rideau قرار دارد و همچنین دارای شباهت های معماری است.

9. Chateau Royal de Blois 

این قصر یک قصر سلطنتی سابق در بلوا است که بین قرن 13 و 17 ساخته شده است. این قصر منحصر به فرد در جلگه لویر از چهار بال تشکیل شده است که هر کدام به سبک معماری خاص خود هستند. 
بقایای قصر قرون وسطایی قرن سیزدهم، بال لوئی دوازدهم به سبک گوتیک، بال فرانسیس اول به سبک رنسانس، و بال گاستون اورلئان به سبک کلاسیک وجود دارد.
در قصر می توانید از آپارتمان های سلطنتی و موزه هنرهای زیبا با آثاری از انگرس، روبنس، بوچر و غیره دیدن کنید. همه اینها در شکوه معماری تنظیم شده است. 

10. Château du Rivau

قصر ریوا یک قصر قرون وسطایی فرانسه و یکی از قدیمی ‌ترین قصر‌های جلگه لویر است. در سال 1429 ژان آرک و پیروانش اسب های خود را به این قصر آوردند.  یک قرن بعد اصطبل های جدیدی ساخته شد که تبدیل به اصطبل سلطنتی پادشاه هنری سوم شد.
این قصر بیشتر به خاطر باغ ها و هنرهای معاصرش مشهور است. 12 باغ این قصر از افسانه ها الهام گرفته شده است. این باغ همچنین مجموعه ای از بیش از 300 گل رز را به نمایش می گذارد. 

11. Château d’Azay-le-Ferron

معماری این  قصر مربوط به قرن 15 تا 18 است. این قصر از سال 1832 متعلق به خانواده Hersent Luzarche بوده است. اطراف قصر پارک ها و باغ هایی است که توسط برادران بولهر طراحی شده اند. همچنین دارای برخی از بهترین باغ های تاپیاری در فرانسه است.

قصر Chenonceau

قصر Chenonceau

12. Chenonceau

قصر Chenonceau یک قصر رنسانس در جلگه لویر است. این قصر در سال 1513 ساخته شد و دارای طراحی بسیار زیبا و مجموعه هنری چشمگیر از جمله استادان قدیمی است. پس از قصر ورسای، این قصر پربازدیدترین قصر فرانسه است.
این قصر توسط زنان ساخته شده است، بسیاری از زنان مشهور فرانسوی اثر خود را در این قصر به جا گذاشته اند از جمله: Katherine Briçonnet، و چندین ملکه سلطنتی است. 
طول جنگ جهانی اول این قصر یک بیمارستان نظامی بود. خانواده منیر، که از سال 1913 در اینجا زندگی می کنند، به قاچاق افراد فراری از ظلم نازی ها کمک کردند.
این قصر دارای چندین باغ از جمله یک باغ رنسانس، یک باغ به سبک انگلیسی، یک هزارتو و یک باغ گل است. این قصر همچنین میزبان کارگاه گل است.

13. Château Villandry

در اوایل قرن شانزدهم، ژان برتون وزیر دارایی فرانسوا اول، یک قصر قرون وسطایی را ساخت، جایی که فیلیپ دوم پادشاه فرانسه زمانی با ریچارد اول انگلستان ملاقات کرد تا در مورد صلح صحبت کنند. 
در اوایل قرن 19 ناپلئون قصر را برای برادرش به دست آورد. قصر Chateau Villandry به خاطر باغ های رنسانس خود که در اوایل قرن بیستم توسط یواخیم کاروالو بازسازی شد، مشهور است.

چکیده مطلب

وقتی به فرانسه فکر می کنید خود را در میان برج ایفل، تاکستان های بی پایان، و نان باگت های ترد خوشمزه، تصور می کنید. فرانسه علاوه بر شگفتی های طبیعی دارای قصر های منحصر به فردی است که گردشگران را مجذوب زیبایی خود می کنند.
از قصر‌های شیب ‌دار بالای تپه گرفته تا قصر‌ های دیواری وسیع، قصر‌های فرانسه جزو خاص ترین در جهان هستند. در حالی که فرانسه دیگر یک سلطنت نیست، هنوز تعداد زیادی قصر سلطنتی فرانسه در این کشور وجود دارد. 
این قصر های سلطنتی سابق در فرانسه برخی از بهترین ساختمان های اروپا با تاریخ های منحصر به فرد هستند. و این قصر ها و قلعه های سلطنتی اکنون به روی عموم باز است.
شما می توانید برای خرید ارزان ترین بلیط تهران پاریس به سامانه رزرواسیون تریپ مراجعه کنید و بلیط های خود را به صورت آنلاین و بدون واسطه تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی قصرهای جلگه لویر فرانسه

چند قصر در جلگه لویر وجود دارد ؟

حدود 300 قصر در امتداد 175 مایلی رودخانه معروف به جلگه لویر وجود دارد. 

نام معروف ترین قصر در لویر چیست ؟

با بیش از 700 هزار بازدید کننده در سال،  قصر Chateau de Chambord بزرگترین و معروف ترین قصر در جلگه لویر است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc