https://gateway.trip.ir/api/

شهر استراسبورگ فرانسه

به روز رسانی: 15 فروردین ، 1403 جاذبه های گردشگری

شهر استراسبورگ فرانسه

شهر استراسبورگ  فرانسه در قلب منطقه آلزاس قرار دارد و مقر بسیاری از موسسات اروپایی است. بنابراین به عنوان "پایتخت اروپا" شناخته می شود. 
از سال 1988، کل مرکز شهر، که یک جزیره را تشکیل می دهد، به عنوان میراث جهانی یونسکو طبقه بندی شده است. از ویژگی های اصلی آن می توان به کلیسای جامع در شهر استراسبورگ و ارزانترین قیمت تور فرانسه اشاره کرد.
تأثیرات فرهنگ فرانسوی و آلمانی با هم ترکیب شده و جذابیت بی نظیری را در شهر استراسبورگ در مرکز اروپا قرار می دهد. در منطقه آلزاس، شهر مانند یک روستای کوچک به نظر می رسد، و همه از کنار ساختمان های چوبی و از روی پل های پر از گل عبور می کنند. 
مرکز شهر قدیمی در اطراف کلیسای جامع گوتیک از ماسه سنگ قرمز قرار دارد. میدان‌ های قدیمی ‌تر در این بافت شهری متراکم با کاخ ‌ها، هتل ‌ها، مؤسسات و خانه ‌های نیمه ‌چوبی می باشد. اگر می خواهید با قصرهای جلگه لویر فرانسه آشنا شوید به این لینک مراجعه کنید.

نگاهی به شهر جذاب استراسبورگ فرانسه

نگاهی به شهر جذاب استراسبورگ فرانسه

نگاهی به شهر جذاب استراسبورگ فرانسه

موقعیت استراتژیک این شهر در حاشیه دو کشور فرانسه و آلمان، استراسبورگ را در طول قرن ها در تقاطع فرهنگ ها قرار داده است.
پس از اشغال آلمان در طول دو جنگ جهانی، این شهر به مرکز مهم بسیاری از نهادهای اروپایی، از جمله شورای اروپا و پارلمان اروپا، نهاد قانون گذاری اتحادیه اروپا تبدیل کرده است.
در سال 2016، این شهر دارای 279284 سکنه بوده است. استراسبورگ یکی از سه شهر اصلی اتحادیه اروپا است، این شهر همچنین مقر بسیاری از نهاد های بین المللی غیر اروپایی مانند کمیسیون مرکزی ناوبری در راین و موسسه بین المللی حقوق بشر است.
مرکز شهر تاریخی استراسبورگ در سال 1988 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی طبقه بندی شد، اولین باری است، که چنین افتخاری به کل مرکز شهر داده شد. 
از نظر اقتصادی، استراسبورگ مرکز مهم تولید و مهندسی و همچنین مرکز حمل و نقل جاده ای، ریلی و رودخانه ای است. بندر استراسبورگ پس از دویسبورگ آلمان، دومین بندر بزرگ در رود راین و پس از نانت، روئن و بوردو، چهارمین بندر بزرگ رودخانه ای فرانسه است.

بهترین جاهای دیدنی شهر استراسبورگ 

 یکی از چیزهای مهم در مورد شهر استراسبورگ به عنوان مقصدی برای استراحت در شهر این است که می توانید کارهای زیادی را با پای پیاده انجام دهید.  این شهر دارای جذابیت های دیدنی بسیاری است، که ما در این مقاله به چند مورد از معروف ترین های آن اشاره می کنیم:

کلیسای نوتردام

از دید گردشگران به هنگام انتخاب بهترین شهر فرانسه اختلاف نظرهایی وجود دارد. استراسبورگ شاید در مقایسه با پاریس از شهرت و محبوبیت کمتری برخوردار باشد اما بدون شک یکی از بهترین شهرها در فراسه به شمار می‌آید. هیچ سفری به شهر استراسبورگ بدون بازدید از کلیسای جامع نوتردام کامل نخواهد بود. سخت است که تحت تأثیر این شاهکار معماری گوتیک عظیم با ماسه سنگ قرار نگیرید. 
کلیسای جامع نوتردام استراسبورگ در تمام مراحل ساخت خود یک دستاورد هنری منحصر به فرد است. هم فضای داخلی و هم بیرونی کلیسای جامع استراسبورگ خارق ‌العاده است که زمانی توسط ویکتور هوگو نویسنده مشهور فرانسوی، اعجوبه غول ‌آسا و ظریف نامیده می‌ شده است. 
این سازه که بر پایه‌ های یک کلیسای رومی ساخته شده است، بر میدان کلیسای جامع، که مرکز شهر در روز و شب است، تسلط دارد. نمای گوتیک کلیسای جامع که زمانی بلندترین سازه در دنیای مسیحیت تا قرن نوزدهم بود، به قدری آراسته است که به نظر می رسد، که در قاب  مرکز پنجره ی آن گل رز خیره کننده ای قرار دارد. 
این کلیسا دارای یک ساعت نجومی 18 متری است که یکی از بزرگترین ساعت های جهان است. قدیمی ‌ترین پنجره‌ های آن دارای شیشه ‌ای رنگی است، که قدمت آن‌ ها به قرن سیزدهم بازمی ‌گردد. مناره 142 متری آن را به بلند ترین سازه ساخته شده توسط بشر در جهان برای بیش از 250 سال تبدیل کرده است.

لاپتیت فرانسه

در فاصله کوتاهی از کلیسای جامع، خانه تجارت صنایع دستی قرون وسطایی در استراسبورگ قرار دارد. این پیچ و خم ها از خیابان‌ ها و کانال‌ های باریک مملو از خانه‌ های نیمه‌چوبی زیبا است که در ماه‌ های تابستان پر از گل هستند. این مکان دوست  ‌داشتنی برای خرید بوتیک، نوشیدن یک فنجان قهوه یا استراحت در یکی از پارک ‌های کنار آب است.

میدان یوهانس گوتنبرگ

این میدان اصلی که به افتخار مخترع یوهانس گوتنبرگ بنا شده است، اولین ماشین چاپ متحرک اروپا را در اینجا ساخته است، این میدان مملو از مغازه‌ ها، کافه‌ ها و رستوران ‌های زیبا است.
در قرن پانزدهم، یوهانس گوتنبرگ، مخترع ماشین چاپ برای اولین بار تایپ متحرک را آزمایش کرد. ایده‌ های انقلابی او، که زمان بازتولید متن را در مقایسه با بازتولید کتبی پر زحمت بسیار کاهش می‌ داد، این مخترع سهم بزرگی در افزایش سواد در پایان دوره قرون وسطی داشته است.

گراند ایل

گراند ایل، که به جزیره بزرگ و زیبا است، که بین دو رودخانه ایل و رودخانه راین قرار گرفته است. این جزیره مرکز تاریخی شهر است و به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است.

موزه هنرهای مدرن ومعاصر استراسبورگ

موزه هنرهای مدرن ومعاصر استراسبورگ

موزه هنرهای مدرن ومعاصر

موزه هنر مدرن و معاصر استراسبورگ، این یک گالری هنری مدرن کوچک اما زیبا است که در سال 1998 افتتاح شد. موزه هنرهای مدرن و معاصر، یک موزه هنر با مجموعه گسترده ای از نقاشی ها و مجسمه ها است.
مجموعه دائمی آن شامل آثاری از امپرسیونیست ها به بعد است، از جمله Monet، Sisley، Renoir، Signac، Vlaminck، پیکاسو، براک، شاگال، میرو، ماگریت، کاندینسکی و بسیاری دیگراز هنرمندان می باشد. 
در این موزه نمونه‌ هایی از هنرهای زیبا و تزئینی رانی از اوایل قرون وسطی تا سال 1681 به نمایش گذاشته شده است.همچنین دارای مجموعه ای از نقاشی های قدیمی استادان در کاخ روهان است.

موزه لوور نوتردام

موزه هنر نوتردام، واقع در ساختمان گوتیک رنسانس، مجموعه مهم از هنر راین است که قدمت آن به سال 1681 می رسد. این موزه توسط بنیاد د Notre-Dame اداره می شود.

کاخ روهان

در سواحل رودخانه ایل، نزدیک کلیسای جامع، کاخ روهان باشکوه قرار دارد. این ساختمان قرن هجدهم محل سکونت سابق یک خانواده اصیل فرانسوی، که اصالتاً اهل بریتانی بودند. و شامل شاهزاده، اسقف ها و کاردینال ها بوده است. 

پارلمان اروپا

پارلمان اروپا که در سال 1999 ساخته شد، در یک ساختمان شیشه ای در منطقه اروپایی، در رودخانه راین قرار دارد. 

کلیسای سنت پیتر جوان

گنجینه کمتر شناخته شده استراسبورگ، کلیسای سنت پیتربه سبک گوتیک در سال 1053 توسط پاپ لئو نهم آلزاسی بنا شد. برای دیدن پایه اصلی برج ناقوس، برخی از نقاشی های دیواری قرن چهاردهمی و یک صومعه آرام با ستون هایی که قدمت آن به قرن یازدهم می رسد، به تماشای این کلیسا بروید.

خوردنی های معروف شهر استراسبورگ

خوردنی های معروف شهر استراسبورگ

خوردنی های معروف شهر استراسبورگ

این شهر علاوه بر جاذبه های دیدنی دارای خوراکی های خوشمزه ای نیز هست.

تارت فلامبه

فلامکوچه که در زبان فرانسوی به نام تارت فلامبه نیز شناخته می شود، یکی از معروف ترین غذاهای استراسبورگ است. این نان تخت چوبی که به ‌طور سنتی به ‌عنوان غذای کشاورز سرو می‌ شود، در بسیاری از رستوران  ‌های استراسبورگ و شهرهای اطراف آن یافت می ‌شود. شما همچنین می توانید آن را با مواد اضافی مانند قارچ یا پنیر میل کنید.

باکئوف

این خورشت خوش طعم که به معنای «فر نانوایی» است، از ترکیبی از پیاز، سیب زمینی و گوشتی که در شراب سفید ترشی شده و در ظرف سرامیکی در بسته به آرامی پخته شده و درست می شود.

چاکروت

بسیار شبیه به کلم ترش است، برای تهیه گارنی چاکروت، کلم را خرد کرده و در شراب ترشی می کنند، تا زمانی که با سبزیجات مقوی و انواع گوشت های دودی مخلوط شود.

اسپاتزل

اسپاتزل یک ماکارونی سنگین و متراکم است که با تخم مرغ تازه تهیه می شود و بافت آن بی شباهت به gnocchi نیست. این شهر مکان های بسیار خوبی برای امتحان این غذای گرمابخش را ارائه می دهد.
در استراسبورگ اسپاتزل با پنیر مونستر سرو می ‌شود که آن را به گزینه ‌ای عالی برای گیاه‌ خواران تبدیل می ‌کند، اما می‌ توانید آن را با ژامبون و سایر چاشنی ‌ها دیگر نیز میل کنید.

مسیر رفتن به شهر استراسبورگ فرانسه

پروازهای مستقیم از شهرهای اروپایی و سایر کشورها به استراسبورگ وجود دارد. نزدیکترین فرودگاه های بین المللی جایگزین اشتوتگارت، فرانکفورت و بازل هستند.
تقریباً 14 قطار روزانه از پاریس به استراسبورگ تردد می کنند و فاصله پاریس تا استراسبورگ 2 ساعت و 48 دقیقه طول می کشد. 

بهترین زمان برای بازدید از استراسبورگ

بهترین زمان برای بازدید از استراسبورگ

بهترین زمان برای بازدید از استراسبورگ

استراسبورگ شهری محصور در خشکی است که بین مرزهای فرانسه و آلمان و نزدیک به منطقه جنگل سیاه قرار گرفته است. اگر آب و هوای معتدل و نسیم خنک را ترجیح می دهید، توصیه می کنیم در فصل بهار یا پاییز از آن بازدید کنید.
بهار  شکوفه ها و هوای مطبوع، را به ارمغان می آورد. تابستان هم هوای گرمی دارد ولی گرمای آن شدید نیست. زمستان سرد و خاکستری است، اما کریسمس در استراسبورگ در سراسر جهان مشهور است، زمانی که شهر وارد یه محیط سرزنده و جشن های متنوع می شود و آن را جادویی می کند. 

کلام آخر

در مرز بین فرانسه و آلمان، شهر جذابی به نام استراسبورگ قرار دارد که اندکی از هر دو فرهنگ را ارائه می دهد، گردشگران بسیاری هر ساله تور ارزان اروپا را تهیه می کنند و به تماشای این شهر گرم و دلپذیر که بیشتر شبیه یک اثر تاریخی است می روند، این شهر در قلب منطقه آلزاس در شمال شرقی فرانسه قرار دارد. 
استراسبورگ غوطه ور در فرهنگ فرانسه - آلمانی است و اگرچه در طول تاریخ به شدت مورد مناقشه قرار گرفته است، اما برای قرن ها پلی فرهنگی بین فرانسه و آلمان بوده است.
این شهر قدیمی بسیار کوچک است، یکی از جادبه های تاریخی آن کلیسای جامع است، در این شهر مجموعه ‌ای از موزه‌ ها وجود دارد که چشمگیرترین آنها گالری هنری استراسبورگ یا موزه هنرهای زیبا است. 
این گالری که یکی از بهترین گالری ‌های هنری استانی در فرانسه است، مجموعه ‌ای کوچک اما غنی و معرف از هنر اروپایی از رنسانس به بعد دارد که شامل آثاری از جوتو، بوتیچلی، رافائل، روبنس، ال گرکو، ون دایک، کورو، کوربت و بسیاری از آثار بی نظیر دیگر است را به نمایش می گذارد.

سوالات متداول درباره ی شهر استراسبورگ فرانسه

شهر استراسبورگ به چه شهرت دارد ؟

استراسبورگ به عنوان یک شهر مهم بین فرانسه و آلمان و همچنین  مرکز تجاری و فرهنگی نقش مهمی ایفا می کند. 

استراسبورگ فرانسه چه ویژگی خاصی دارد ؟

شهر استراسبورگ به عنوان پایتخت کریسمس شناخته می شود. در واقع این شهر، محبوب ترین بازار کریسمس در این کشور است. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc