https://gateway.trip.ir/api/

جاهای دیدنی نوشهر

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

جاهای دیدنی نوشهر

نوشهر یکی از شهرهای شمالی ایران در استان مازندران است که جذابیت‌های فراوانی دارد. به دلیل نزدیکی این شهر به دریا و جنگل، جاهای دیدنی نوشهر در سال پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است. دوست دارید با بهترین جاذبه های گردشگری نوشهر آشنا شوید؟ در این مقاله دیدنی های نوشهر را به شما معرفی می کنیم تا بهتر بتوانید برای سفر به این شهر شمالی زیبا برنامه ریزی کنید.

جاده چالوس

عکسی از جاده چالوس

جاهای دیدنی نوشهر داخل شهر

احتمالا می دانید که شهر نوشهر بین دو شهر چالوس و نور قرار دارد و با کمی رانندگی می توانید جاهای دیدنی چالوس و نور را هم در سفر به نوشهر ببینید. اما قبل از اینکه به جاهای دیدنی اطراف نوشهر بپردازیم، اجازه دهید تا با هم ببینیم داخل شهر نوشهر چه جاهایی برای گشت و گذار وجود دارد؟

پلاژ سیترا نوشهر

نوشهر یک پلاژ ساحلی تمیز و زیبا به نام پلاژ سیترا یا پلاژ حسینی نوشهر دارد که محل خوبی برای لذت بردن از سواحل دریای خزر است. در پلاژ سیترا می توانید تنی به آب بزنید و از تفریحات آبی مختلف نظیر قایق سواری و جت اسکی لذت ببرید. همچنین موتور سه چرخ و اسب سواری کنار ساحل نیز در دسترس است. به‌علاوه، ساحل تمیز پلاژ سیترا جای مناسبی برای شن بازی کودکان است؛ اگر بچه دار هستید، برای استفاده از سواحل نوشهر به این پلاژ بروید. پلاژ سیترا نوشهر امکانات دیگری نظیر سرویس بهداشتی، رستوران و شهربازی نیز دارد. ورودی پلاژ سیترا نوشهر در حال حاضر 50 هزار تومان است.

ساحل کپورچال در نوشهر

ساحل سنگی کپورچال نوشهر یکی دیگر از جاهای دیدنی این شهر است. این ساحل سنگی منظره زیبایی دارد و بهترین مکان برای ماهیگیری و لذت بردن از طلوع و غروب آفتاب است. بسیاری از گردشگران برای تماشای دریای خزر از این نقطه از نوشهر به ساحل کپورچال می آیند. در ضمن، در کنار این ساحل چند رستوران و کافه خوب هم وجود دارد. برای رفتن به این ساحل، می توانید با کمک این لینک موقعیت ساحل کپورچال روی نقشه گوگل را ببینید.

باغ گیاه شناسی نوشهر

باغ گیاه شناسی نوشهر یکی دیگر از جاهای دیدنی نوشهر است که داخل شهر قرار دارد. این باغ یکی از قدیمی ترین باغ های گیاه شناسی در ایران است و تنوع گیاهی چشمگیری دارد. اگر به گل و گیاه علاقه دارید و دوست دارید عکس های زیبایی بگیرید، حتما بازدید از باغ گیاه شناسی نوشهر را در برنامه خود بگذارید. باغ گیاه شناسی نوشهر در خیابان شریعتی قرار دارد.

بازار روز سنتی نوشهر

اگر به شهر نوشهر رفتید، حتما از بازار روز سنتی این شهر دیدن کنید. در این بازار انوع ترشیجات و سبزیجات محلی به فروش می‌رسد؛ همچنین ماهی تازه شمال صید روز هم در این بازار سنتی برای خرید موجود است. انواع میوه ها و سبزیجات و خوراکی های شمالی از سیر ترشی، زیتون و ترشیجات خوشمزه گرفته تا دلار و ماهی دودی و کیک و کلوچه محلی در بازار سنتی نوشهر یافت می شود. بازار روز سنتی نوشهر در مرکز این شهر قرار دارد و از میدان آزادی نوشهر می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

جاهای دیدنی اطراف نوشهر

نوشهر از سمت غرب به چالوس و از سمت شرق به شهرستان نور می‌رسد؛ بنابراین، می توانید با طی فاصله کوتاه جاهای دیدنی چالوس و نور و همچنین روستاهای اطراف نوشهر را هم ببینید. در اینجا به بهترین جاهای دیدنی اطراف نوشهر می پردازیم:

تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود از آن جاهایی است که در سفر به نوشهر حتما باید از آن بازدید کنید. فاصله نوشهر تا نمک آبرود فقط 25 کیلومتر است و شما با صرف 15 دقیقه می‌توانید به این مکان زیبا برسید. مجموعه تفریحی نمک آبرود از قدیم الایام از جاهای دیدنی شمال بوده و هست. شما در این مجموعه می‌توانید تفریحات مختلفی نظیر تله کابین و سورتمه را تجربه کنید. خط تله کابین نمک آبرود منظره‌ای رویایی از دریا و جنگل را پیش روی شما قرار می‌دهد.

امکانات زیادی در این مجموعه قرار دارد که از بین آنها می توان به شهربازی، پیست کارتینگ، پینت بال، رستوران های مختلف، سرویس بهداشتی، تله کابین و سروتمه اشاره کرد. پس اگر به نوشهر آمدید، حتما یک روز را برای بازدید از این مجموعه تفریحی اختصاص دهید؛ سوار تله کابین شوید و به بالای کوه بروید تا هم از منظره جذاب رو به رو لذت ببرید و هم از نسیم خنک کوهستان استفاده کنید.

جنگل نور

جنگل های نور یکی از زیباترین و تمیزترین جنگل های شمال ایران است که با درختان بلند و سایه دار خود فضای زیبایی را برای لذت بردن از جنگل برای مسافران فراهم می کند. اگر به نوشهر سفر کردید، می توانید با طی مسافتی حدود 55 کیلومتر به پارک جنگلی نور برسید. در مسیرتان حتما ورودی پارک جنگلی سی سنگان را هم می بینید، اما جنگل نور زیبایی دوچندانی دارد. اگر تا به حال به جنگل نور نرفته‌اید، حتما در سفر به نوشهر از آن بازدید کنید.

جنگل و ساحل سیسنگان

پارک جنگلی سی سنگان در نزدیکی شهر نوشهر و در جاده نوشهر به نور قرار دارد. این پارک جنگلی امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی، آلاچیق و منقل دارد. مقابل پارک جنگلی سی سنگان، ساحل شفاف و زیبای سی سنگان را می بینید. اینجا از معدود نقاط مازندران است که فاصله جنگل تا دریا به کمترین حد خود می رسد. جالب است بدانید شهر نوشهر فرودگاه کوچکی هم دارد و شما برای دیدن جاذبه های نوشهر می توانید بلیط هواپیما تهران نوشهر را از سایت تریپ تهیه کنید.

دیو چشمه

دیو چشمه یکی دیگر از جاهای دیدنی نوشهر است. این چشمه در 50 کیلومتری نوشهر قرار دارد. آب این چشمه بسیار زلال و گوارا است. مردم محلی ضرب المثل جالبی در مورد این دریاچه نقل می‌کنند: «هر کس از آب دیو چشمه بنوشد، دوباره به آنجا باز خواهد گشت» حتی اگر در تابستان به این مکان بروید، باز هم آب این چشمه خنک و مطبوع است.

دریاچه ارواح

در جاده نور به نوشهر، جاذبه مفرحی وجود دارد؛ برکه ای در میان جنگلی انبوه با درختان خشک شده ای که از آب بیرون زده اند. درختان این منطقه به دلیل تماس زیاد با آب پوسیده شده اند و مه جزء لاینفک جنگل های شمال است. به همین دلیل این مکان جلوه نسبتا ترسناکی دارد و آن را تالاب ارواح نامیده اند. جنگل های اطراف این دریاچه یکی از بکرترین و زیبا ترین مناطق جنگلی شمال ایران است که سالانه گردشگران و طبیعت گردان بسیاری را به خود جذب می کند. اما به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات جنگلی و صعب العبور بودن نسبت به دیگر دیدنی های این منطقه همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است.

روستای کندلوس

اگر می خواهید در سفر به شهرستان نوشهر به یکی از خوش آب و هواترین روستاهای این شهر بروید و ساعات خوشی را سپری کنید، پیشنهاد می کنیم سری به روستای کندلوس بزنید. این روستا بیش از 4 هزار سال قدمت دارد دهکده ای سرسبز و دیدنی که اولین موزه روستایی جهان را در خود جای داده است و در این موزه آثاری از هزاران سال قبل از میلاد را می بینید. مجموعه اشیاء نگهداری شده در مجموعه فرهنگی کندلوس در بخش‌ های مختلفی طبقه‌ بندی می‌ شود.

خود روستای کندلوس روستای بکر و ساکتی است که آرامش را مهمان وجودتان می کند. اگر دوست دارید از هیاهوی شهر به دور باشید، حتما بازدید از روستای کندلوس را در برنامه داشته باشید. اگر از جاده چالوس بخواهیم برای رسیدن به روستای کندلوس آدرس بدهیم، بباید بگوییم بعد از مرزن آباد وارد بزرگراه نشوید و جاده را ادامه دهید تا درست در سمت راست جاده تابلوی کندلوس را ببینید. از این نقطه تا روستای کندلوس چیزی در حدود 1 تا 2 ساعت مسیر در پیش دارید؛ اما جاده آن بسیار بکر و زیبا است. 

پارک جنگلی خانیکان 

پارک جنگلی خانیکان معروف به جنگل نیرنگ در 5 کیلومتری شهر نوشهر قرار دارد. این پارک که چشم اندازهای متفاوتی از جنگل های شمال را در اختیار شما قرار می دهد، یکی از مقاصد طبیعی و جاذبه های گردشگری نوشهر است. برای چادر زدن در این جنگل باید حدود 5 کیلومتر بالا بروید تا مکان مناسبی پیدا کنید چون شیب جاده بسیار زیاد است. بهترین زمان برای بازدید از پارک جنگلی خانیکان بهار با گل های زیبا و پاییز با برگ های هزار رنگ درختان ممرز است. با توجه به آفتابی بودن جنگل خانیکان در تابستان، تنها در سایه درختان و با وزش نسیم ملایم خنک می شوید. برای رسیدن به این جنگل باید به روستای کوشکسرا در نزدیک نوشهر بروید.

تنگ دار 

یکی دیگر از جذاب ترین جاهای دیدنی نوشهر که حتما باید در فصل تابستان از آن بازدید کنید، تنگ دار است. این تنگه زیبا با رودی که از میان آن می گذرد، تجربه تنگه نوردی بی نظیری را برای شما رقم خواهد زد. در کل تنگ دار محل خوبی برای آب بازی و خوش گذرانی است. جای پارک مناسبی هم داردو فاصله آن تا نوشهر زیاد نیست.

آشنایی با تاریخچه مازندران

حالا که راجع به دیدنی های نوشهر صحبت کردیم، بد نیست کمی هم درباره تاریخچه مازندران بدانیم. مازندران یکی از مناطق باستانی ایران است با توجه به شواهد به دست آمده در غارهای این منطقه، باستان شناسان حدس می زنند که این منطقه بیش از 75 هزار سال پیش مسکونی بوده است با توجه به قدمت جنگل‌ های مختلط هیرکانی خزر و زندگی در کنار جنگل‌ ها، احتمال صحت این گمانه‌ زنی وجود دارد. استان مازندران به دلیل تاریخ غنی خود نقش مهمی در اکثر رویدادهای تاریخی از جمله دوران قاجار و پهلوی داشته است.

پادشاهی قاجار که توسط آقا محمدخان قاجار تأسیس شد، از منطقه مازندران آغاز شد. آغا محمد خان قاجار ابتدا در این منطقه حکومت کرد و سپس با کمک افراد مهم مازندران و سپاهیان توانست بر سلسله زند غلبه کند، پهلوی آخرین پادشاهی ایران نیز با این منطقه مرتبط است رضاخان اولین پادشاه پهلوی اهل مازندران بود.

جاهای دیدنی رویان

جاهای دیدنی رویان

جاهای دیدنی مازندران

استان مازندران یکی از دوست ‌داشتنی ‌ترین مقاصد برای گشت وگذار در ایران است و اگر بگوییم هر سانتی ‌متر از خاک این استان دیدنی است، اغراق نکرده ایم. 
بسیاری از ایرانیان ترجیح می دهند تعطیلات خود را به خصوص در تابستان در این استان سپری کنند، همجواری با ساحل و داشتن مناظر منحصربفرد متشکل از جنگل ها و کوه ها همراه با آب و هوای معتدل از جمله دلایل محبوبیت این منطقه از کشور برای مسافران و گردشگران خارجی است که از مناطق خشک به استان مازندران سفر می کنند. 

دریاچه چورت

نام اولیه دریاچه چورت، میانشه است اما از نام روستا چورت گرفته شده است. هوای مه آلود اطراف دریاچه، درختانی که در ته دریاچه ریشه دوانده اند، صدای حیوانات و پرندگان که در سکوت جنگل طنین انداز می شود انگار از دریاچه چورت است، جایی که از هوای خشک و گرم به دور است.

دریاچه الندان

نکته جالب در مورد دریاچه الندان اسکان اردک ها است که به خصوص در فصل زمستان منظره ای دیدنی ایجاد می کند. در فصل پاییز می توان در اطراف دریاچه ملخ یافت و در بهار گل بنفشه و چشمه پیاز وحشی و گیاهان دارویی در اطراف آن می روید. 

(برای آشنایی به یکی دیگر از دریاچه های نوشهر پست دریاچه آویدر نوشهر را مطالعه کنید)

آبشار اوبن

عکس آبشار اوبن

آبشار اوبن

یکی از دست نخورده ترین آبشارهای خزه ای ایران است که از چشمه های اطراف و سرازیر شدن به رودخانه شیرینود تغذیه می کند. برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما می توانید از طریق لینک با ما در ارتباط باشید.

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی به نام راه بهشت نیز شناخته می شود، با هوای خوب و بوی رطوبت، فرصت کمپینگ را برای گردشگران فراهم می کند.

فیلبند

به دلیل ارتفاعات 2700 متری که دارد آن را سزطمین ابرها و همچنین بام مازندران می نامند. برای فرار از هوای گرم در بهار و تابستان، اینجا بهترین مکان است. 
«فیل» در گویش مازندرانی به معنای خستگی و «بند» نیز به معنای چیزی است که نمی توان به آن رسید و آن هم به دلیل ارتفاع زیاد و مسیر پر پیچ و خم این روستا است که این نام را برآن نهاده اند.

رامسر

رامسر یکی از رویایی ترین شهرهای شمال ایران است که در غرب استان مازندران واقع شده و مملو از جاذبه های زیبا و منحصر به فرد است. 
در سفر به این شهر حتما از روستای جواهرده مه آلود، قلعه مارکوه، تله کابین رامسر، کاخ مرمر رامسر، پارک جنگلی صفارود، ییلاق گراسماسر، سادات محله، غار لوکا و سد میجران حتما دیدن کنید.

آبشارهای آهکی و جنگل های لفور

در ابتدای سفر وارد منطقه زیبایی به نام شیرکوه می شوید پس از عبور از این منطقه به جنگل سواد کوه می رسید. در واقع با ورود به سواد کوه و جنگل لفور، منطقه ای ثبت شده در فهرست میراث جهانی، می توانید آبشارهای زیبای آهکی را تماشا کنید.

چشمه سورت باداب

باداب سورت نام چشمه ای پلکانی در ارتفاع 1841 متری از سطح دریاست که پدیده ای منحصر به فرد در ایران به شمار می رود و در دنیا کمتر یافت می شود. بهار هزار ساله، با طبقات زیاد، هر کدام با رنگ و بوی متفاوت، چشم اندازی فوق العاده را به نمایش می گذارد.

شبه جزیره میانکاله

شبه جزیره میانکاله بهشت پرندگان ایران، پرندگان کمیاب از سراسر جهان در این منطقه به چشم می خورد. یکی از 12 ذخایر بین المللی بیوسفر در ایران میانکاله پناهگاه حیات وحش است که یکی از مهم ترین و با ارزش ترین زیستگاه های طبیعی برای انواع پرندگان به شمار می رود.

عکسی از موزه های نوشهر

عکسی از موزه های نوشهر

جاهای دیدنی نوشهر در شب

از فضای مهیج نوشهر تا ساحل زیبای آن پر از مناطق بکر و طبیعت زیبا و چشم نوازی که روزانه گردشگران و طبیعت گردان بسیاری را به سوی خود می کشاند. شهر نوشهر را جنگل و دریا، آبشارها و دریاچه ها، روستاها و تنگه ها احاطه کرده و نوید سفری خاطره انگیز را می دهد. شهری پر از آرامش و فارغ از هیاهوی شهرهای شلوغ و دود و ترافیک و عاری از آلودگی است صدای بازی پرندگان دریایی و ماهی ها در دریا و دریاچه ها آرامشی بی نظیر را برای گردشگران به ارمغان می آورد.

اگر در شب می خواهید گشتی در نوشهر بزنید، پیشنهاد می کنیم ساحل کپورچال را در نظر بگیرید. همچنین رستوران های ساحل در امتداد ساحل کپورچال نظیر رستوران نرگس خاتون و رستوران آفتابگردان هم فضای مناسبی برای صرف شام است. همچنین می توانید برای صرف بستنی به شیرینی لیلی نوشهر مراجعه کنید و سپس در مرکز خرید لنگر نوشهر (رو به روی آن) گشت و گذاری داشته باشید.


بازار روز سنتی نوشهر

عکسی از بازار روز سنتی نوشهر

سوالات متداول در مورد دیدنی های نوشهر

نوشهر کجاست؟
نوشهر یکی از شهرهای شمالی ایران است که به دلیل جنگل های بکر، نزدیک بودن به دریا، جاذبه های گردشگری زیبا و همچنین بندر نوشهر یکی از محبوب ترین شهر ها در شمال ایران است.
دریاچه ارواح کجاست؟
دریاچه ارواح یکی از دیدنی های شهرستان نوشهر است. این چشمه در 24 کیلومتری چالوس تا کجور قرار دارد. آب این دریاچه بسیار زلال و گوارا است. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc