https://gateway.trip.ir/api/

بهترین رستوران های جاده چالوس

به روز رسانی: 20 فروردین ، 1403 راهنمای سفر

بهترین رستوران های جاده چالوس

جاده چالوس از مشهورترین جاده های ایران است که از شهر کرج در استان البرز آغاز شده و به شهر چالوس در مازندران می‌رسد. این جاده یکی از باصفاترین و زیباترین جاده های جهان به شمار می رود و با طبیعت سرسبز و رستوران ها و کافه های متعددش، به مقصدی بی نظیر برای گشت و گذار تبدیل شده است. رستوران ها و کافه های بسیاری در مسیر جاده چالوس مشغول خدمات رسانی به مشتریان هستند، اما در جاده چالوس برخی رستوران ها از کیفیت بالاتری برخوردارند و مکان باصفاتری هستند. دوست دارید بدانید بهترین رستوران جاده چالوس کجاست؟ با ما همراه باشید تا در ادامه بهترین رستوران های جاده چالوس را به شما عزیزان معرفی کنیم.

1. رستوران ارکیده جاده چالوس

رستوران ارکیده جاده چالوس یکی از پرطرفدارترین و بهترین رستوران های این مسیر است. رستوران ارکیده در سایر جاهای مختلف ایران نیز شعبه دارد، ولی شعبه جاده چالوس این رستوران، به دلیل فضای باز و موقعیت ویژه بیش از دیگر شعبه ها معروف شده است. رستوران ارکیده در جاده چالوس تخت های چوبی زیادی دارد که در وسط درخت ها و در محیطی خوش و آب هوا قرار گرفته اند و صدای رودخانه نشستن روی این تخت ها را توام با آرامش می کند و محیطی بی نظیر را برای صرف غذا به وجود می آورد. رستوران ارکیده در جاده چالوس فضای سرپوشیده نیز دارد که با سرد یا بارانی شدن هوا می شود از آن قسمت استفاده کرد. البته در نظر داشته باشید که قیمت غذاهای رستوران ارکیده جاده چالوس کمی بالاست ولی خیلی ها معتقدند این قیمت ارزشش را دارد. پیشنهاد ما به شما این است که با رفتن به رستوران ارکیده باقالی پلو با گردن، کباب ترش و کباب شاندیز آن را حتما تست کنید.

  • آدرس رستوران ارکیده جاده چالوس: کرج، کیلومتر ۱۲ جاده چالوس
  • منو رستوران ارکیده جاده چالوس: از این لینک می‌توانید منو رستوران ارکیده جاده چالوس را مشاهده کنید.

رستوران ارکیده در جاده چالوس

عکسی از رستوران ارکیده جاده جالوس

2. رستوران میرزایی جاده چالوس

رستوران میرزایی از قدیمی ترین رستوران های جاده چالوس است. این رستوران با عرضه غذاهای باکیفیت و خدمات رسانی خوب، شهرت و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. رستوران میرزایی در جاده چالوس هم از سالن فضای بسته برخوردار است و هم  فضای باز که می توانید در فصل بهار و تابستان محیط بی‌نظیر و خوش آب و هوای بیرون بنشینید، غذا میل کنید و لذت ببرید. یکی از ویژگی های این رستوران در برابر دیگر رستوران های جاده چالوس این است که این باغ رستوران اول جاده چالوس واقع شده و با طی مسیر کوتاهی می توانید خود را به آنجا برسانید. رستوران میرزایی تنوع غذایی بالایی دارد و از انواع کباب و خورش گرفته تا خوراک های خوشمزه را در منوی خود جای داده است. در ضمن این نکته را مد نظر داشته باشید که غذاهای رستوران میرزایی از قیمت نسبتا بالایی برخوردارند و رنج قیمت منو رستوران میرزایی جاده چالوس بالا است.

  • ساعات کار رستوران میرزایی در جاده چالوس: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب
  • آدرس رستوران میرزایی در جاده چالوس: کیلومتر 7 جاده چالوس، بعد از وینه و قبل از سد کرج

رستوران میرزایی باغ رستوران اول جاده چالوس

تصویری از رستوران میرزایی جاده چالوس

3. رستوران دونا در جاده چالوس

رستوران دونا، یک رستوران خوب جاده چالوس، گزینه ای ارزان تر از رستوران های قبل است؛ اما غذاهای آن کیفیت قابل قبولی دارد. در نظر داشته باشید که با توجه به قیمت های پایین این رستوران وقتی به آنجا می روید، نباید توقع رستورانی لاکچری را داشته باشید. کیفیت خوب غذای رستوران دونا در جاده چالوس و علاوه بر آن قیمت مقرون به صرفه ای که دارد، مسافران زیادی را که در این جاده هستند به خود جذب می کند. باقالی پلو با گوشت و ماهی قزل آلا در رستوران دونا در جاده چالوس از بهترین غذاها محسوب می شوند. مزیت دیگری که رستوران دونا دارد، سرو صبحانه است. اگر صبح زود به دل جاده چالوس زده اید و صبحانه میل نکرده اید و قصد دارید صبحانه جاده چالوس باشید، می توانید برای صرف صبحانه ای بی نظیر به این رستوران بروید.

  • ساعات کار رستوران دونا در جاده چالوس: همه روزه از ساعت 7 صبح  تا 11:45 شب
  • آدرس رستوران دونا در جاده چالوس: کیلومتر 75 جاده چالوس، بعد از تونل کندوان

رستوران دونا در جاده چالوس

عکسی از رستوران دونا جاده چالوس

4. رستوران آبی جاده چالوس

یکی دیگر از بهترین رستوران های جاده چالوس که منظره‌ای عالی و بی‌نظیر به دره های سیاه بیشه و کوه های اطراف آن دارد و به همین دلیل از محبوبیت و شهرت زیادی برخوردار شده است، رستوران آبی جاده چالوس است. رستوران آبی جاده چالوس بعد از تونل کندوان و در منطقه سیاه بیشه واقع شده است که با یک سقف آبی رنگ خودنمایی می کند. رستوران آبی در جاده چالوس غذاهای متنوعی را با قیمت های مناسب به مشتریان خود ارائه می دهد. این رستوران گزینه ای مناسب برای امتحان کردن غذاهای شمالی است. میرزا قاسمی، ماهی سفید و کباب ترش رستوران آبی جاده چالوس را از دست ندهید. از همه مهم تر ویو بسیار زیبای این رستوران است که صرف غذا در آن را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

  • ساعات کار رستوران آبی در جاده چالوس: همه روزه از ساعت 7 صبح تا 12 شب
  • آدرس رستوران آبی جاده چالوس: جاده چالوس، بعد از تونل کندوان، منطقه سیاه بیشه، رستوران آبی

رستوران آبی در جاده چالوس

عکسی از رستوران آبی جاده چالوس

5. رستوران لاله کهن در جاده چالوس

یکی دیگر از بهترین رستوران های جاده چالوس رستوران لاله است. این رستوران در کیلومتر ۷ جاده چالوس قرار دارد. رستوران لاله در جاده چالوس بهترین انتخاب برای آنهایی است که نمی خواهند مسافت زیادی را در جاده پیش بروند. باغ خانوادگی لاله جاده چالوس انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را به مشتریان خود ارائه می دهد و علاوه بر آن انواع کباب، جوجه، ماهی و دیزی را هم در منوی خود گنجانده است. رستوران لاله در جاده چالوس علاوه بر ناهار، صبحانه نیز سرو می کند. برای خوردن صبحانه در رستوران لاله در جاده چالوس می توانید از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۱ به آنجا بروید.

  • ساعات کار رستوران لاله جاده چالوس: شنبه تا پنجشنبه از 11:45 صبح تا 12 شب؛ جمعه‌ها تا 6 بعدازظهر
  • آدرس رستوران لاله در جاده چالوس: کیلومتر 5 جاده چالوس، رستوران لاله

باغ خانوادگی لاله جاده چالوس

تصویری از رستوران لاله کهن

6. دیزی سرای هیمه در جاده چالوس

دیزی سرای هیمه در جاده چالوس بهترین گزینه برای زمانی است که در آب و هوای باصفای شمال هوس دیزی می کنید. دیزی سرای هیمه در مسیر جاده چالوس از بهترین رستوران‌های جاده به شمار می رود و مسافران بسیاری را که از راه های دور و نزدیک به‌خصوص شهرهای تهران و کرج به جاده زده اند، به خود جذب می کند. دیزی سرای هیمه در جاده چالوس نیز مانند سایر رستوران های جاده چالوس، دارای محیطی سرسبز و باصفا است و مشتریان می توانند روی تخت های فضای باز و در میان درختان بانشاط بنشینند و دیزی میل کنند. رستوران هیمه در جاده چالوس و در نزدیکی رستوران ارکیده قرار دارد و از پنجره های رستوران می توانید رودخانه و همین طور محیط رستوران ارکیده را تماشا کنید.

  • ساعات کار دیزی سرای هیمه جاده چالوس: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 11 شب
  • آدرس دیزی سرای هیمه جاده چالوس: کیلومتر ۱۲ جاده چالوس، دیزی سرای سنتی هیمه

دیزی سرای هیمه رستوران سنتی در جاده چالوس

عکسی از دیزی سرای هیمه

7. آشکده کندوان در جاده چالوس

مگر می شود به جاده چالوس رفت و آش و کشک بادمجان را فراموش کرد! هردوی این غذاها از پرطرفدارترین خوراکی‌ها در این جاده هستند. آش فروشی های زیادی در جاده چالوس فعال هستند، ولی معروف ترین آن ها آشکده کندوان است و درست قبل از تونل کندوان قرار دارد. در آشکده کندوان جاده چالوس می‌توانید انواع آش های خوشمزه مثل آش رشته، آش دوغ، عدسی، خوراک لوبیا و گزینه های دیگری مثل میرزاقاسمی، کشک بادمجان و… را میل کنید و قیمت مناسبی بابت آن پرداخت کنید.

  • ساعات کار آشکده کندوان جاده چالوس: 24 ساعت شبانه‌روز
  • آدرس آشکده کندوان جاده چالوس: کیلومتر 75 جاده چالوس، جنب تونل کندوان

آشکده کندوان از بهترین رستوران های جاده چالوس

عکسی از آشکده کندوان جاده چالوس

8. رستوران یوسف در جاده چالوس

رستوران یوسف یکی دیگر از بهترین رستوران های جاده چالوس است. همان طور که می دانید در کل مسیر جاده چالوس انواع رستوران و کافه ها وجود دارند و بهترین رستوران های جاده چالوس به این لیست محدود نمی شود. رستوران یوسف در جاده چالوس علاوه بر سالن، دارای آلاچیق های چوبی در فضای باز است که بسیاری از مسافران ترجیح می دهند در این قسمت غذایشان را میل کنند. رستوران یوسف در جاده چالوس، انواع غذاهای بینظیر مثل کباب، جوجه کباب، ماهی و… را در محیطی دلباز و منحصربفرد ارائه می دهد.

  • ساعات کار رستوران یوسف در جاده جالوس: (این رستوران در حال حاضر تعطیل شده است)
  • آدرس رستوران یوسف در جاده چالوس: کیلومتر ۶ جاده چالوس، رستوران یوسف

9. رستوران وینه نوروزی جاده چالوس

رستوران وینه در جاده چالوس از قدیمی ترین و در عین حال بهترین رستوران های جاده چالوس محسوب می شود. رستوران وینه غذاهای خوشمزه ای را به مشتریان خود ارائه می دهد و فضایی دلباز و باصفا دارد و به همین خاطر است که محبوبیت زیادی را در بین مسافران پیدا کرده است. تخت های رستوران وینه جاده چالوس در کنار رودخانه قرار دارند و از همان جا چشم اندازی زیبا و شگفت انگیز از رودخانه و آبشار را به شما هدیه می کنند. رستوران وینه دارای پارکینگ است و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. رستوران وینه در جاده چالوس انواع غذاهای ایرانی مثل کباب، دیزی، ماهی کبابی، باقالی پلو با گردن و … را ارائه می دهد. علاوه بر ناهار، صبحانه هم در رستوران وینه جاده چالوس سرو می شود.

  • ساعات کار رستوران وینه جاده چالوس: همه روزه از ساعت 11 صبح تا 1 بامداد
  • آدرس رستوران وینه جاده چالوس: کیلومتر ۱۲ جاده چالوس، رستوران وینه

رستوران وینه نوروزی جاده چالوس

تصویری از رستوران وینه نوروزی جاده چالوس

10. رستوران باغ پدری جاده چالوس

یکی از باصفاترین رستوران های جاده چالوس، باغ پدری است که در سمت چپ جاده و در مسیر شمال به کرج واقع شده است. این رستوران دو فضای مجزا دارد. یک فضا شامل اتاق‌هایی کوچک برای میهمانانی است که تمایل به حفظ فضای خصوصی خود دارند. بخش دیگر در فضای باز بوده و به رودخانه چالوس دید دارد. در این قسمت می‌توانید کفش‌هایتان را درآورده و روی تخت بنشینید و یا بخواهید که به شکل مدرن، روی صندلی و پشت میز از شما پذیرایی شود. اگر قصد دارید برای صرف صبحانه سلف و یا ناهار و شام به این رستوران باصفا مراجعه کنید، می‌توانید لیست غذاها و قیمت‌های آن را از منوی رستوران باغ پدری ببینید.

  • ساعات کار رستوران باغ پدری جاده چالوس: همه روزه از ساعت 7 صبح تا 11:45 شب
  • آدرس رستوران باغ پدری در جاده چالوس: کیلومتر 10 جاد چالوس، شماره 59

رستوران باغ پدری از مشهورترین رستوران های جاده چالوس

عکسی از رستوران باغ پدری جاده چالوس

11. رستوران صورتی جاده چالوس

پس از خروج از تونل کندوان و بعد از گذراندن یکی دو پیچ، چشمتان به رستوران جالب و بامزه‌ای به نام صورتی می‌افتد. این رستوان که با فونتی شبیه به نام کارتون پلنگ صورتی از حاشیه سمت راست جاده خودنمایی می‌کند، بیشتر در سرو غذاهای کبابی و جگر تخصص دارد. شما می‌توانید هنگام بازدید از برخی جاهای دیدنی جاده چالوس مانند سد سیاه‌بیشه، دریاچه دریوک و یا آبشار هریجان، خود را یه یک وعده غذای خوشمزه در این رستوران میهمان کنید.

  • ساعات کار رستوران صورتی جاده چالوس: همه روزه از ساعت 7 صبح تا 10 شب
  • آدرس رستوران صورتی در جاده چالوس: پس از تونل کندوان، در مسیر چالوس به سیاه بیشه

12. رستوران همسفر جاده چالوس

بعید می‌دانم طرفدار جاده چالوس باشید و فیلم سیاه و سفید همسفر را ندیده باشید! شاید برایتان جالب باشد بدانید که قسمتی از این فیلم در یکی از معروفترین رستوران های جاده چالوس، یعنی رستوران همسفر فیلمبرداری شده است. این رستوران قدیمی فقط غذای ایرانی سرو می‌کند. چلوکباب کوبیده، چلو جوجه و گردن آن نیز با اختلاف از دیگر رستوران‌های جاده، طعم بی‌نظیری دارد. همچنین کاربران گوگل از برخورد کارکنان و میزبانی آن‌ها رضایت بالایی دارند. تابلوی این رستوران پس از پیچی زیبا پیش روی شما نمایان شده و خاطرات نوستالژی سفر به شمال را یادآوری می‌کند.

  • ساعات کار رستوران همسفر جاده چالوس: همه روزه از ساعت 6 صبح تا 11:30 شب
  • آدرس رستوران همسفر در جاده چالوس: بعد از مرزن آباد، دزبن

رستوران همسفر از معروفترین رستوران های چالوس

تصویری از رستوران همسفر جاده چالوس

13. رستوران پامچال جاده چالوس

پامچال نیز یکی دیگر از رستوران های خوب جاده چالوس است که خوشبختانه علاوه بر غذای ایرانی، استیک نیز سرو می‌کند. فضای فوق‌العاده باصفای این رستوران و مجاورت میزها و تخت‌های آن در کنار رودخانه، خستگی راه را از تنتان به در خواهد کرد. طبق نظر کاربران، میزبانان رستوران پامچال رفتار مودبانه و محترمانه‌ای دارند. همچنین چلوکباب و جوجه کباب آن کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد؛ اما قیمت غذا کمی بالاست.

  • ساعات کار رستوران پامچال جاده چالوس: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 12 شب
  • آدرس رستوران پامچال در جاده چالوس: کیلومتر 13 جاده کرج، بعد از رستوران ارکیده

14. رستوران بزرگ دیپلمات در جاده چالوس

همان طور که از نام این رستوران برمی‌آید، رستوران بزرگ دیپلمات بزرگ‌ترین و زیباترین رستوران جاده چالوس است. این رستوران 4 طبقه سالن بزرگ و شیک دارد که روی یک طبقه لابی بنا شده است. رستوران دیپلمات نیز مانند اغلب رستوران های جاده چالوس، غذای فرنگی سرو نمی‌کند. اما می‌توانید از منوی آن بهترین و باکیفیت‌ترین غذاهای ایرانی را سفارش دهید. همچنین اگر قصد بازدید از آبشار هفت چشمه و روستای تاریخی ارنگه را دارید، این رستوران گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

  • ساعات کار رستوران بزرگ دیپلمات جاده چالوس: همه روزه از ساعت 7 صبح تا 11 شب
  • آدرس رستوران بزرگ دیپلمات در جاده چالوس: کیلومتر 12 جاده چالوس

رستوران بزرگ دیپلمات از بهترین رستوران های جاده چالوس

عکسی از رستوران بزرگ دیپلمات در جاده چالوس

15. باغ رستوران درویش جاده چالوس

در فهرست بهترین رستوران های جاده چالوس، نام باغ رستوران درویش نیز خوش می‌درخشد. این رستوران باصفا به فضای باز رودخانه راه داشته و میهمانان را از تنفس در هوای تازه جاده چالوس بهره‌مند خواهد کرد. همچنین، اگر اهل غذاهای دریایی هستید، می‌توانید خوراک موردعلاقۀ خود را از منوی غذاهای خوشمزه آن سفارش دهید. خوشبختانه امکان رزرو تلفنی میز در رستوران درویش نیز وجود دارد و می‌تواند گزینه خوبی برای برگزاری میهمانی‌ها و یا جشن تولدهایتان باشد.

  • ساعات کار باغ رستوران درویش جاده چالوس: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 11 شب
  • آدرس باغ رستوران درویش در جاده چالوس: کیلومتر 15 جاده چالوس، حصار بالا

رانندگی در جاده چالوس و لذت چشیدن غذاهای ایرانی در بهترین رستوران های آن

سپاس‌گزاریم که تا انتهای این مطلب همراهمان بودید و با ما، از ابتدای جاده چالوس تا انتهای این مسیر هم‌سفر شدید. این جاده از زیباترین مسیرهای رانندگی در ایران است و سال‌هاست که علاقمندان را از گوشه‌وکنار سرزمین زیبایمان به خود می‌کشاند. آب‌وهوای خوش نیمه‌شمالی و ارتفاع بالای این جاده از سطح دریا، باعث ایجاد چشم‌اندازهای زیبایی شده که لذت طعم غذاهای ایرانی را دوبرابر می‌کند. اگر شما هم در یکی از رستوران‌های خوب این مسیر غذا میل کرده‌اید و نکته‌ای برای اضافه شدن به مطلب فوق دارید، خواهشمندیم که آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

1. جاده چالوس کجاست؟

جاده چالوس از مشهورترین جاده های ایران است که از کرج در استان البرز آغاز و به شهر چالوس در مازندران می رسد. جاده چالوس یکی از باصفاترین و زیباترین جاده های جهان به شمار می رود و با طبیعت سرسبز و رستوران ها و کافه های متعددش، به مقصدی بی نظیر تبدیل شده است.

2. بهترین رستوران های جاده چالوس کدامند؟

رستوران ارکیده جاده چالوس، رستوران میرزایی جاده چالوس، رستوران دونا در جاده چالوس، رستوران آبی جاده چالوس، رستوران لاله در جاده چالوس، دیزی سرای هیمه، آشکده کندوان، رستوران وینه و رستوران یوسف از بهترین رستوران های جاده چالوس هستند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc