https://gateway.trip.ir/api/

آبشار هفت چشمه سفر نزدیک

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

آبشار هفت چشمه سفر نزدیک

شاید بارها از جاده چالوس گذشته باشید اما از آبشارها و طبیعت بی نظیر آن خبر ندارید. البرز منطقه شگفت انگیزی است که از قدیم با ییلاقهای خوش و آب هوایش زبانزد بود. اگر اهل طبیعت گردی باشید زیبایی های البرز در جاده چالوس شما را هیجان زده می کند. مسیر آبشار هفت چشمه از روستای ارنگه عبور می کند. با سفرنامه هفت چشمه و تمام اطلاعات این جاذبه طبیعی و بهترین فصل سفر به آبشار هفت چشمه آشنا شوید. آبشار هفت چشمه چالوس سفری نزدیک اطراف تهران است که یک روز دلچسب و خاطره انگیز برای شما می سازد. اگر برای مسافرت تابستانی بلیط هواپیما تهران می خواهید بخرید، از بلیط چارتر غافل نشوید.  

روستای ارنگه

هفت چشمه کجاست؟

ابشار هفت چشمه جاده چالوس در کیلومتر ۱۷ جاده کرج چالوس قرار دارد. برای رسیدن به آن باید اول به روستای ارنگه بروید. این روستا در مرز استان تهران و البرز واقع شده است. روستا دارای یک رودخانه پرآب و دایمی است. از لحاظ موقعیتی، آبشار ارنگه در مسیر رودخانه ارنگه قرار گرفته است.

سابقه تاریخی ارنگه

روستای ارنگه هفت چشمه در حوزه تمدنی تپه ازبکی قرار می گیرد که قدمتی 7000 سال دارد. ارنگه در گذشته دوران طلایی را از سر گذرانده است. یکی از آثار به جا مانده از دوره اسلامی منبری با قدمت 750 سال  است که به دوران سلجوقیان بر می گردد. منبر تاریخی ارنگه دارای شش پله است و در مسجد آل قاضی روستا نگهداری می شود. خود مسجد نیز قدمت 1000 ساله دارد.

منبر تاریخی روستای ارنگه

منبر تاریخی روستای ارنگه

جاهای دیدنی ارنگه

روستای ارنگه با کوچه باغهای باصفا برای قدم زدن زیباست. مخصوصا در فصل بهار یا پاییز که طبیعت رنگی بیشتر دیده می شود. روستا دارای آثار باستانی به نام تپه‌ کارنه و تپه‌ قلعه‌ها است. در این محل قبرهایی به جا مانده از دوران زرتشتی به جا مانده و دارای نقوش خاصی است. اگر اهل کوهنوردی هستید قله پورا به ارتفاع ۳۱۰۰ متر و قله شاهدژ با ارتفاع ۲۸۶۰ متر در نزدیکی روستا قرار دارند. بقایای یکی از قلعه های حسن صباح هنوز در این قله دیده می شود.

روستای ارنگه

روستای ارنگه در فاصله نزدیک تهران

بهترین فصل سفر به آبشار هفت چشمه

بهترین فصل برای سفر به این آبشار فصل تابستان است. شما برای رسیدن به چالوس هفت چشمه باید از مسیر کوهستانی و سختی عبور کنید. در دیگر فصلهای سال به دلیل بارندگی، مسیر به شدت خطرناک و لغزنده است. در روزهای تعطیل و آخر هفته مسیر شلوغ است.

مسیر آبشار هفت چشمه

برای شروع پیمایش مسیر آبشار، خودرو خود را در روستا پارک کنید. مسیر کوهپیمایی کمی سخت است پس با وسایل کوهنوردی بروید. در بخشی از مسیر شما با رودخانه همراه می شوید.در جاهایی راه تنگ و صخره ای می شود و لازم است از نقاط سختی عبور کنید. البته بعضی جاها می توانید به رودخانه بزنید و از سنگها اجتناب کنید. ولی بهتر است برای داشتن سفری راحت و کاهش خطرات، حتما تجهیزات طبیعت همراهتان باشد. در طول مسیر آبشار چند غار طبیعی زیبا نیز هست که شما را غافلگیر خواهد کرد. از طبیعت سبز و دیدنی مسیر لذت ببرید و تا می توانید عکس بگیرید.

عکس هفت چشمه در جاده چالوس

عکس هفت چشمه در جاده چالوس

آبشار آدران

آبشار در دره ای خنک و زیبا قرار گرفته است. پوشش گیاهی بیشتر درختان بید است ولی غالب بر درختان منطقه دارای درختان ازگیل، زالزالک نیز هست. همچنین تعدادی آبشارهای کوچکی نیز خواهید دید که در ارتفاع 5 متری سطح زمین جاری هستند و به نام هفت چشمه شهرت دارند. پایین و بالای آبشار حوضچه‌های آب ایجاد شده، اگر وارد شدید مواظب فشار آب زیاد باشید. این آبشار ارتفاع زیادی ندارد اما عرض آن حدود 50 متر است. این نوع آبشارها به آبشار چند صخره ای معروف هستند.
در واقع اولین آبشاری که در این دره شما خواهید دید، ابشار هفت چشمه ارنگه است. اگر تجربه کوهنوردی دارید و تجهیزات مناسب سنگ نوردی همراتان باشد، می توانید دره را ادامه دهید. مسیر دره باریکتر و سخت تر می شود و در صورت پیشروی به آبشار آدران خواهید رسید. ارتفاع تقریبی آبشار هفت چشمه تهران 90 متر است که جزو آبشارهای بلند ایران محسوب می شود.

مدت زمان سفر

آبشار هفت چشمه تهران برنامه یک روزه است. شما از صبح تا عصر می توانید وقت خود را در محیط روستا و آبشار بگذرانید. روستای ارنگه هم جاذبه هایی تاریخی مانند امامزاده و گورستان قدیمی دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

رستوران هفت چشمه

در ابتدای مسیر آبشار، رستوران هفت چشمه قرار دارد که برای پارک ماشین، استراحت و غذا خوردن بهترین گزینه است. شما برای استفاده از محیط رستوران هفت چشمه جاده چالوس باید ورودی کوچکی بپردازید.

فاصله تهران تا هفت چشمه

از تهران تا روستای ارنگه مسافت 70 کیلومتر است. از روستا تا آبشار هفت چشمه جاده چالوس هفت چشمه یک ساعت. با جستجو در تریپ و خرید بلیط هواپیما می‌توانید سفرهای خود را به صرفه برنامه‌ریزی کنید.


آبشار هفت چشمه

آبشار هفت چشمه نزدیک تهران قرار دارد.

قیمت ورودی هفت چشمه

شما برای ورود به منطقه ابشار هفت چشمه جاده چلوس مبلغی را باید بپردازید که برای افراد و خودروها جدا حساب می شود. در روزهای تعطیل و شلوغ این مبلغ گرانتر خواهد بود

تور هفت چشمه

از شهر تهران و کرج تورهای یک روزه هفت چشمه برگزار می شود و بر اساس نوع تور قیمتهای متفاوتی دارد.

سوالات متداول

ارنگه کجاست؟

ارنگه، روستایی ییلاقی در جاده چالوس استان البرز است. همچنین ارنگه به منطقه ای گفته می شود که شامل روستاهای گوراب، ابهرک، سیجان، سرزیارت جی، چاران و خور می‌باشد.

بهترین جاهای دیدنی ارنگه کجاست؟

آبشار هفت چشمه، روستای ارنگه و آبشار آدران

فاصله کرج تا ارنگه با ماشین چقدر است؟

فاصله زمانی کرج تا ارنگه با ماشین سواری کمتر از 45 دقیقه است.

مسیر جاده دسترسی و راههای رفتن به ارنگه چطور است؟

جاده دسترسی به ارنگه، از دو نقطه مجزا جاده کرج به چالوس منشعب می شود. جاده ارنگه آسفالته است و شما با ماشین سواری به راحتی به منطقه می رسید.

بهترین زمان و فصل سفر به ارنگه چه موقع است؟

تابستان بهترین فصل بازدید از ارنگه و آبشار زیبای آن است.

فاصله آبشار هفت چشمه تا تهران چقدر است؟

فاصله تهران تا ارنگه حدود 66 کیلومتر می‌باشد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc