https://gateway.trip.ir/api/

جاهای دیدنی رامسر

به روز رسانی: 18 فروردین ، 1403 جاذبه های گردشگری

جاهای دیدنی رامسر

رامسر یکی از زیباترین و سرسبزترین شهرهای استان مازندران است که از شرق به تنکابن، از غرب به دشت رودسر، از جنوب به کوه های البرز و از شمال به دریای خزر منتهی می‌شود. این شهر تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان های سرد دارد و از آنجایی که در مجاورت جنگل و دریا واقع شده، طبیعت بسیار خوبی دارد. جاهای دیدنی رامسر از از کاخ تا هتل قدیمی شهر، همگی برای گردشگران جذابیت دارد. شما می‌توانید منظره زیبای شهر را با تله‌کابین رامسر ببینید و در فصل بهار و پاییز، بیشترین لذت را از قدم‌زدن در جنگل‌ها ببرید. اگر قصد سفر به شمال ایران و شهر زیبای رامسر را دارید، این مقاله را بخوانید تا به فهرستی کامل از جاهای دیدنی و گردشگری رامسر دسترسی داشته باشید.

روستای جواهرده؛ از جاهای دیدنی رامسر در تابستان

یکی از شگفت‌انگیزترین مناطق دیدنی رامسر که می‌توان آن را از برترین دیدنی‌های ایران به شمار آورد، جواهرده است. روستای جواهرده که کوه‌های برفی، تپه‌های سرسبز، مزارع جذاب شمال ایران و جنگل های انبوه گسترده را در خود جای داده، نقش مهمی در گردشگری رامسر دارد. جواهرده همچون نگینی در دل طبیعت استان مازندران و شهرستان رامسر می‌درخشد و سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران است. این روستا در فاصله 26 کیلومتری رامسر قرار دارد و به طبیعت زیبا و بکرش مشهور است. جاده پرپیچ‌خم جاده جواهرده شما را به دل اقیانوسی از ابر می‌برد. ابرهای این منطقه حتی تا منازل روستاییان هم کشیده می‌شود. ارتفاع آن بالاتر از سطح دریا است و هوا بسیار خنک و جذاب است و معمولاً در بهار و تابستان بین 10 تا 12 درجه سانتی‌گراد است. جواهرده فرصت خوبی برای عکاسی، جنگل نوردی و پیک‌نیک در طبیعت در اختیار شما قرار می‌دهد.

نکته جالب در مورد روستای جواهرده این است که این روستا لوله‌کشی آب شرب ندارد و مردم روستا آب خود را از چشمه‌های دشت تامین می کنند. در این منطقه مکان‌های تاریخی نیز برای بازدید وجود دارد که از آن جمله می‌توان به مسجد سید سعید آقا و مسجد آدینه با قدمتی حدود 7 قرن اشاره کرد. مجموعۀ این جذابیت‌ها باعث شده تا روستای زیبای جواهرده به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت برسد.

روستای جواهرده از جاهای دیدنی رامسر در تابستان

عکسی از جواهرده

دریاچه قو؛ ترکیب طبیعت و خلاقیت

دریاچه قو را می‌توان از زیباترین جاهای دیدنی جواهرده رامسر به شمار آورد. برای رسیدن به این دریاچه باید از روستای جواهرده از جنوب به سمت رامسر حرکت کنید. در این مسیر، جاده‌ای فرعی و سپس جاده‌ای خاکی را مشاهده خواهید کرد که از آنجا می‌توانید به دریاچه سوان دسترسی پیدا کنید. این دریاچه در ابتدا تنها حوضچه‌ای کوچک بود که با همت بخش خصوصی به دریاچه زیبای امروزی تبدیل شده است. به همین دلیل برای ورود به آن باید هزینه بپردازید که صرف جمع‌آوری زباله در محیط دریاچه می‌شود. در اطراف دریاچه سوان، جاذبه‌های طبیعی زیادی پیدا می‌کنید و در کنار لذت بردن از طبیعت، می‌توانید با خانواده یا دوستان ناهار بخورید و از تفریح در این مکان لذت ببرید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این دریاچه لوکیشن بخش‌هایی از سریال عاشقانه‌ها نیز بوده است.

دریاچه قو از جاهای دیدنی جواهر دره رامسر

عکسی از دریاچه قو

تله کابین رامسر و تماشای چشم اندازی بی نظیر

اگر علاقه‌مند به ماجراجویی و تماشای منظره پرندگان درمیان جنگل‌های انبوه در مه هستید، حتما تله کابین رامسر را امتحان کنید. این مجموعه یکی از معروف ترین تله کابین های ایران و بزرگترین آن‌هاست که در 5 کیلومتری غرب رامسر و در فاصله بسیار کمی از شهر چابکسر قرار دارد. تله کابین رامسر از ساحل دریای خزر در استان گیلان شروع شده و تا ارتفاعات جنگلی بالا می‌رود. این تله کابین تنها نمونۀ خود در خاورمیانه است که جنگل و ساحل را به هم متصل می‌کند. ۷۹ كابين این مسیر شما را به پانصد متری سطح دریا می‌رسانند. هیجان دیدن مناظر از این ارتفاع فراموش‌نشدنی است. تله کابین رامسر در دامنه کوه ایلمیلی قرار گرفته و دو ایستگاه بین‌راهی دارد. در ایستگاه بالای تله کابین، هتل بام رامسر جای گرفته است که مجموعه سوئیت‌های آن با چشم‌اندازی بی‌مانند، برای یک شب اقامت رویایی گزینه‌ای بی‌همتاست.

مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز نام رسمی تله کابین رامسر است که در گروه مجموعه‌های کامل گردشگری و در دو قسمت فعالیت می‌کند. قسمت اول تله کابین در پایین کوه و در امتداد ساحل با امکانات رفاهی و سرگرمی مانند زمین بازی، پینت بال، پیست کارتینگ، کالسکه، باشگاه دریایی، پل معلق رامسر، اسکی روی آب، قایق سواری و مراکز خرید است. همچنین صنایع دستی، رستوران‌ها، شعب بانک‌های مختلف و... نیز به گردشگران خدمات ارائه می‌دهند. قسمت دوم نیز در قالب کلبه‌های جنگلی مجلل و سوئیت‌های VIP، اماکن مختلف گردشگری و امکانات تفریحی از جمله پیاده‌روی در جنگل، سالن بازی، رستوران، پشت بام رامسر و... لحظات شگفت‌انگیزی را برای گردشگران رقم می‌زند.

تله کابین رامسر  از معروفترین جاهای دیدنی رامسر

عکسی از تله کابین رامسر

پل معلق رامسر؛ لمس هیجان در طبیعت ناب

اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق رفتن به دل طبیعت در ارتفاعات هستند، پل معلق رامسر این فرصت را به شما می‌دهد. قدم گذاشتن روی یک پل چوبی و معلق در هوا شاید در نگاه اول کمی ترسناک به نظر برسد؛ اما وقتی با تجهیزات ایمنی چند قدمی روی آن برمی‌دارید، آن‌قدر در زیبایی طبیعت غرق می‌شوید که به سختی می‌توانید از این پل برگردید. این مجموعه که از محبوب‌ترین جاهای دیدنی رامسر به شمار می‌رود، در کنار تله‌کابین و زیپ‌لاین این شهر قرار گرفته است. بنابراین، برای رسیدن به این پل معلق همراه با زیپ لاین باید سوار تله کابین رامسر شوید و پس از پیاده شدن در ایستگاه بم به مجموعه پارک جنگلی هزارلپه برسید. از آنجا نیز از طریق زیپ لاین از روی پل حرکت کنید و هیجان ناب را به خود هدیه دهید.

جنگل دالخانی یا دالان بهشت؟

جنگل دالخانی یکی از زیباترین مسیرهای جنگلی ایران است. شما به محض ورود به جاده جنت رودبار از هوای دلپذیر و مناظر جنگلی سرمست می‌شوید. آبشار سیاسرت در محدوده این جنگل و در جاده هریس قرار گرفته است. شب‌مانی و کمپ در جنگل دالخانی، طعمی رویایی و حس‌وحال نابی دارد. این منطقه با 600 هزار مترمربع پوشش سبز جنگلی در 30 کیلومتری جنوب شرقی رامسر و در جاده اصلی تنکابن-رامسر قرار گرفته است. جنگل دالخانی فقط یک جنگل نیست و مجموعه‌ای از مناطق طبیعی شامل جنگل‌های دو هزار، جنگل‌های سه هزار، جاده گیسوم و جاده اسالم به خلخال را در خود جای داده است. همچنین وجود رودخانه و دریاچه‌ای طبیعی در دل جنگل، دریای ابر در ارتفاعات و دو آبشار زیبا، محوطه‌ای بی‌نظیر را برای گروه‌های گردشگری و برپا کردن کمپ فراهم می‌کند.

جنگل دالخانی یا دالان بهشت رامسر

تصویری از جنگل دالخانی

چشمه های آب گرم؛ از بهترین جاهای دیدنی رامسر در زمستان

چشمه های آب گرم رامسر مجموعه‌ای از چشمه‌های گازدار حاوی املاح معدنی مانند گوگرد است که در برخی مناطق از جمله جواهرده، کتالم و سادات یافت می‌شود. چشمه‌های سادات شهر در مقایسه با چشمه‌های آبگرم رامسر، گوگرد کمتری دارند و راحت‌تر می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. از آبگرم‌های معروف سادات شهر می‌توان به اشکر گرما، سنگ‌بنه و کش گرما اشاره کرد. تفاوت این آبگرم‌ها با سایر نقاط ایران، قرارگیری در موقعیت زیبای جنگل است.

همزمان با افزایش تعداد هتل‌‌ها، ساختمان‌های شهری و اقامتگاه‌های شخصی، استخر و حمام با منابع آب طبیعی، چشمه‌هایی نیز برای آرامش گردشگران در رامسر ساخته شد. برخی از این چشمه ‌ها هنوز شکل خزانه را حفظ کرده‌‌اند؛ اما چشمه‌‌های آب گرم هتل رامسر مدرن‌تر هستند و می‌توانید لذت شنا در آب گرم را با دمای حداکثر 42 درجه سانتی‌گراد در این چشمه‌های طبیعی تجربه کنید. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به رامسر حتما به چشمه های آبگرم هم سری بزنید و خستگی راه را از تن بیرون کنید.

چشمه های آبگرم از بهترین جاهای دیدنی رامسر در زمستان

عکسی از چشمه‌های آب گرم در رامسر

هتل قدیمی رامسر؛ اقامتگاهی شاهانه

وقتی از بلوار دل‌انگیز معلم قدم‌زنان به انتهای آن بروید، روبه‌روی خود هتل قدیم و باشکوه رامسر را خواهید دید. این هتل در دوره رضاشاه پهلوی با طراحی مهندسان آلمانی و دکوراسیون داخلی معماران انگلیسی و ایتالیایی ساخته شده است. ساخت این هتل 5 هزار متریِ سه طبقه، چندین سال زمان برد. هتل قدیمی رامسر به خاطر موقعیت عالی و معماری گیرا و مجللی که بی شباهت به کاخ نیست، یکی از معروف‌ترین هتل‌های ایران محسوب می‌شود.

عکسی از هتل قدیمی رامسر

کاخ مرمر؛ از جاهای دیدنی و تاریخی رامسر

شاهان قاجار به شهر رامسر علاقه ویژه‌ای داشتند و جذب هوای بهشتی و دلپذیر آن می‌شدند. بعدها رضاشاه نیز بر همین روال توجهی ویژه به رامسر داشت. از همین رو، کاخ مرمر را در سال 1316 بنا کرد که همزمان با ساخت کاخ مرمر تهران بود. مساحت 60 هکتاری کاخ رامسر نشان از اهمیت این استراحتگاه برای پهلوی داشت. . معماری این کاخ به سبک کلاسیک است و با ترکیبی از تالارهای باشکوه و تزیینات چشمگیر، ابهت و زیبایی ویژه‌ای دارد.

این کاخ که امروزه به نام «تماشاگه خزر» شهرت یافته، دارای دو مجموعۀ مهم باغ گیاهشناسی رامسر و موزه عاج است. در موزه عاج شما می‌توانید نمونه‌های بی نظیری را از آثار هنری روی عاج فیل ببینید که در ایران نمونه ندارد. همچنین با گشتی در باغ گیاه‌شناسی، علاوه بر محیط آرامش بخش آن، انواع گونه‌های کمیاب را خواهید دید؛ گونه‌هایی که در آن زمان برای اولین بار در ایران اصلاح نژادی شده بودند. بازدید از این کاخ‌موزه همه روزه از 9 صبح تا 6 عصر امکان‌پذیر است.

کاخ مرمر از جاهای دیدنی و تاریخی رامسر

عکسی از کاخ مرمر

بازار ماهی فروشان؛ تماشای فرهنگ بومی رامسر

سفر به رامسر بدون رفتن به بازار ماهی فروشان تکمیل نمی‌شود. فضای سرزنده بازار و انواع ماهی‌های خزری، شما را برای خرید جذب می‌کند. این بازار نزدیک پل صفارود قرار گرفته و همه روزه به جز جمعه‌ها باز است. بازار ماهی‌فروشان رامسر در مسیر جاده ساحلی این شهر قرار گرفته و امکانات خوبی برای گردشگران دارد. برای مثال، می‌توانید در رستوران دریای آن انواع غذاهای باکیفیت و تازه دریای را میل کنید و از کالاهای خوش‌قیمت آن به‌عنوان سوغات ببرید.

محله لمتر؛ از جاهای دیدنی رامسر در شب

یکی ار محلات قدیمی رامسر، محله لمتر است که تاریخی طولانی دارد. هنوز آثار قدیمی بقعه آقا سید محمد در این منطقه هویداست. قدم زدن در کوچه‌های این محله که بین شالیزارها و مزارع چای قرار گرفته، بسیار لذت‌بخش است. ساکنین قدیمی لمتر اغلب از اهالی رودبار هستند که سال‌‌‌ها پیش به این منطقه مهاجرت کردند. قطعا شگفت‌زده خواهید شد اگر بدانید از این محله گنج‌هایی بسیار قدیمی کشف شده که نشان از قدمت بالای آن دارد. این مساله در کنار باغ‌های مرکبات و مزارغ چای لمتر، آن را به یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی رامسر برای گردشگران تبدیل کرده است.

قلعه تاریخی ماركوه؛ از جذاب ترین جاهای دیدنی رامسر

اگر در مسیر رامسر به سمت کتالم حرکت کنید، کوهی مشرف به کتالم خواهید دید که به مارکوه معروف است. روی قله کوه، قلعه باستانی مارکوه قرار دارد که دیواره‌های سنگی آن بعد از قرن‌ها هنوز پابرجاست. این قلعه که در دوران پس از اسلام ساخته شده، هزار سال قدمت دارد. حتی اگر کوهنورد هم نباشید، از مسیر پلکانی تا فراز قلعه را در یک ربع ساعت طی خواهید کرد. دیدن کتالم و مناطق اطراف از آن بالا تماشایی است. قلعه مارکوه با اِشراف به منطقه در محیطی جنگلی پنهان شده است. این قلعه باستانی به خاطر پیشینه و معماری ویژه خود، به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

قلعه تاریخی ماركوه از جذاب ترین جاهای دیدنی رامسر

عکسی از قلعه تاریخی مارکوه

قلعه شاه نشین؛ همتای شمالی الموت

این قلعه قدیمی که با نام قلعه بند نیز شناخته می‌شود، در قرن ششم هجری بنا شده است. عده ای آن را به یکی از جانشینان حسن صباح نسبت می‌دهند. شاه نشین در نزدیکی هتل قدیمی رامسر و در محدوده شهر قرار گرفته است. قلعه با سنگ و ساروج ساخته شده و مستطیل‌شکل بوده است. اگرچه امروزه بخش‌های زیادی از آن تخریب شده، اما هنوز می‌توان بقایای اتاق‌ها، آب‌انبار و پله‌های قلعه را تماشا کرد.

ییلاق اکراسر؛ از جاهای دیدنی رامسر در بهار

اگر در مسیر جاده هریس و از دل جنگل دالخانی عبور کنید، یکی از ییلاقات زیبای رامسر به نام ییلاق اکراسر را خواهید دید. تا رسیدن به این منطقه خوش آب‌وهوا باید 2 ساعت در جاده هریس پیش بروید. این محل برای کمپ زدن و لذت بردن از هوای مطبوع ارتفاعات جنگلی بی‌نظیر است. اگر قصد سفر به رامسر در فصل بهار یا تابستان را دارید، به این منطقه هم سری بزنید یا حتی در آن اقامت کنید.

ییلاق لپاسر؛ بلندترین ییلاق رامسر

لپاسر را به عنوان بلندترین ییلاقات رامسر می شناسند. لپاسر در دامه سماموس بلندترن کوه رامسر قرار گرفته است. شما در یکی از بی نظیرترین نقاط کوهستانی منطقه با چشم انداز جذاب قرار دارید. برای رفتن به لپاسر هم از حاده جواهرده و هم از نمکدره می توانید بروید. بعد از اتمام جاده تازه وارد محدوده گیرا و سبز لپاسر خواهید شد.چشمه معدنی لپاسر از یخچالهای سماموس تامین می شود و بسیار خنک و گواراست. به خاطر سرمای منطقه، تیر و مرداد بهترین زمان دیدن این ییلاق است.

ییلاق لپاسر از بلندترین ییلاق رامسر

تصویری از ییلاق لپاسر

ییلاق گرسماسر؛ طبیعتی بی نظیر در ارتفاعات

برای طرفداران مناطق ییلاقی، گرسماسر رامسر یک نقطه دیدنی و زیباست. شما برای رفتن به این محل نیز باید از دل جنگل دالیخانی بگذرید تا به مناطق بالای جنگل برسید. البته فقط در فصل تابستان می‌توانید در این محل بمانید، زیرا بقیه روزهای سال بسیار سرد است. این روستای ییلاقی که در فاصله 40 کیلومتری از مرکز رامسر و در جنوب غربی شهر قرار گرفته، از دریا 2000 متر ارتفاع دارد. به همین دلیل منظره‌ای بی‌نظیر را پیش روی طبیعت‌گردان می‌گستراند.

ییلاق گرسماسر از معروفترین مکان ها در رامسر

عکسی از ییلاق گرسماسر

سواحل رامسر

امکان ندارد به رامسر سفر کنید و به دیدن دریا و ساحل نروید. شما یکی از دیدنی‌ترین سواحل ایران را در رامسر خواهید دید. از گذشته تا امروز محبوبیت سواحل رامسر زبانزد بوده و انواع تفریحات آبی این منطقه، گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. وجود امکانات رفاهی کافی در سواحل رامسر، برای مسافران جذابیت دارد. برای همین در تابستان پارک ساحلی رامسر پر از گردشگر است.

از سواحل معروف رامسر می‌توان به:

  • ساحل سنگی
  • ساحل نقره ای
  • ساحل توسکا
  • ساحل صدف
  • و ساحل شنی رامسر

اشاره کرد. برای گذراندن شبی خاطره انگیز در ساحل نیز می‌توانید در بهترین پلاژهای رامسر اقامت کنید. پلاژهای پلاژلیدو، دریا پشته و توسکاسرا از معروف‌ترین و بهترین پلاژهای رامسر برای اقامتی شبانه هستند.

ساحل سنگی رامسر

عکسی از ساحل سنگی رامسر

آبشارهای رامسر

همانند سواحل رامسر، آبشارهای این شهر نیز بسیار زیبا هستند و جزء مناطق دیدنی رامسر به شمار می‌روند. این شهر جنگلی و پرآب، آبشارهای متعددی دارد که:

  • آبشار آزارک در منطقه سنگ پشته
  • آبشار هیسیان و ریش براز در منطقه جنت رودبار
  • آبشار خشکا و چاردر در منطقه هریس
  • آبشار لج و میج در منطقه اشکور رامسر
  • آبشار راشمه دره
  • آبشار صفارود در جاده جواهرده
  • و بلندترین آبشار رامسر؛ آبشار احسینیه

تنها چند نمونه از معروف‌ترین آن‌هاست. پیشنهاد می‌کنیم در برنامه سفر خود به رامسر، حتما به یکی از این آبشارها هم سری بزنید تا روحتان شاداب شود.

آبشار آزاراک رامسر

عکسی از آبشار آزاراک

غارهای رامسر

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این شهر شمالی غارهای متعددی هم دارد. حتی در برخی از این غارها ردپای انسان‌های نخستین دیده می‌شود و از نظر تاریخی اطلاعات زیادی به مورخین ارائه می‌دهد. پس اگر به دنبال عجیب‌ترین جاهای دیدنی رامسر هستید، حتما از غارهای زیر نیز دیدن کنید:

  • غار گرگر لوکا: این غار در کوه ایلمیلی و در قسمت صخره‌ای واقع شده است. دیدن این غار فقط با راهنمای محلی و تجهیزات مناسب امکان‌پذیر است.
  • غار یاغی لوکا: دسترسی به این غار بسیار دشوار است؛ چون در یک شیب تند قرار دارد. دهانه غار بزرگ بوده و از دور دیده می‌شود.
  • غار بام بامه: درست در ضلع جنوبی هتل قدیم رامسر و در دل جنگل، غار بام بامه جای گرفته. عمق این غار بیش از 40 متر است و زمانی گنجینه‌هایی نهان را در دل خود جای می‌داده است.

تماشای جاهای دیدنی رامسر در سفر به بهشت شمالی ایران

حال که آماده‌اید تا بار سفر ببندید و رهسپار یکی از زیباترین شهرهای شمال ایران و عروس گیلان شوید، توصیه می‌کنیم این فهرست را همراه خود داشته باشید و پیش از سفر، برنامه بازدید از آن‌ها را بچینید. شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما رشت با قیمتی ارزان، هم سفری بهینه داشته باشید و هم بیشترین مدت سفر خود را در شهرهای استان گیلان بگذرانید.

راستی شما از کدام یک از دیدنی های رامسر بازدید داشته‌اید؟ کدام یک را به دیگر گردشگران پیشنهاد می‌دهید؟ حتما برایمان بنویسید.

سوالات متداول:

1. زیباترین روستای رامسر کجاست؟

جواهرده از زیباترین و معروفترین مناطق دیدنی رامسر است که در فاصله 30 کیلومتری این شهر قرار دارد.

2. بهترین ییلاقات رامسر کدامند؟

لپاسر، گرسماسر و اکراسر از زیباترین ییلاق‌های رامسر هستند.

3. دیدنی ترین جنگل رامسر کجا قرار دارد؟

جنگل دالخانی زیباترین جنگل در رامسر است که در منطقه جنت رودبار قرار دارد.

4. آیا در ارتفاعات تله کابین رامسر اقامتگاه وجود دارد؟

بله. هتل بام رامسر در بالاترین نقطه ایستگاه تله کابین قرار دارد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc