https://gateway.trip.ir/api/

معروف ترین تله کابین‌ های ایران

به روز رسانی: 15 فروردین ، 1403 جاذبه های گردشگری

معروف ترین تله کابین‌ های ایران

اگر شما جزو کسانی هستید که به دنبال هیجان و تماشای زیبایی های طبیعت از ارتفاع بالا هستید ما به شما تله کابین های ایران را پیشنهاد می کنیم.
ایران به دلیل ویژگی های طبیعی جغرافیایی دارای کوه های متنوعی است. تله کابین به شما این امکان را می دهد که به راحتی و در مدت کوتاهی از دامنه کوه تا قله سفر کنید و از داخل تله کابین مناظر طبیعت را از ارتفاع زیاد تماشا کنید.
تماشای زیبایی های طبیعت از ارتفاع بالا بسیار لذت بخش و شگفت انگیز است. سوار شدن بر روی تله کابین و رفتن به نوک قله های کوه یکی از تفریحات مهیج در ایران است.
در مناطق مختلف ایران از جمله تهران، مازندران، همدان و تبریز تله کابین بدون اتاق و تله کابین های با اتاق وجود دارد. تله کابین توچال اولین تله کابینی در ایران بود که ساخته شد.
تله کابین های شمال ایران شامل تله کابین نمک آبرود، رامسر، تله کابین لاهیجان و تله کابین عینالی یا عون بن علی از تله کابین های معروف در ایران هستند.

تله کابین های ایران

تله کابین در ایران

لیست معروف ترین و محبوب ترین تله کابین های ایران

ایران یکی از کشورهای زیبا در جهان با قله های مرتفع است، گردشگران می توانند با استفاده از تله کابین به راحتی به قله ی کوه ها سفر کنند و از ارتفاع بالای قله جنگل ها و مناظر زیبای ایران را تماشا کنند. در این مقاله ما می خواهیم شما را با معروف ترین تله کابین های ایران آشنا کنیم، پس با ما همراه شوید.

1. تله کابین توچال

اگر پایتخت نشین هستید حتما نام تله کابین تهران، بام  توچال به گوشتان خورده است. تله کابین توچال با طول تقریبی 7500 متر طولانی ترین تله کابین ایران است.
تله کابین توچال اولین و قدیمی ترین تله کابین در ایران است، که در مجموعه تفریحی ورزشی توچال واقع شده است. پروژه ساخت این تله کابین در سال 1353 توسط دو شرکت فرانسوی پوما و شرکت اتریشی داپل مایر آغاز و در سال 1357 به پایان رسید و پس از انقلاب اسلامی تکمیل و توسعه تله کابین توچال توسط مهندسان ایرانی ادامه یافت خط سه کابلی از ایستگاه های پنج تا هفت ساخته شد. 
یکی از ویژگی های مهم این تله کابین قابلیت جابجایی 600 نفر در ساعت است. این تله کابین دارای 7 ایستگاه است که سه خط اصلی را به هم متصل می کند، همچنین دارای سه خط تلگراف و یک خط اسکی است.
وقتی روی صندلی تله کابین می نشینید و بین ایستگاه های آن حرکت می کنید، شهر بزرگ تهران و رشته کوه البرز را از ارتفاعات تماشا خواهید کرد. با فاصله کمی از پایتخت، شما می توانید از آب و هوای پاک و از آرامش و تماشای کوه های تفریحی لذت ببرید. 
همچنین  با تله کابین کابین توچال می توانید به ایستگاه هفتم بروید. در این ایستگاه با یک پیست اسکی فوق العاده با شیب مناسب مواجه خواهید شد، این اولین پیست اسکی هشت ماه در سال پوشیده از برف است.

آدرس تله کابین توچال : تهران، بزرگراه چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک
ساعت کاری تله کابین توچال : پنجشنبه تا دوشنبه از ساعت 7 صبح تا 4 بعد از ظهر- سه شنبه ها از ساعت 8 صبح تا 11 شب – چهارشنبه ها از ساعت 8 صبح تا 3 بعد از ظهر

2. تله کابین نمک آبرود در مازندران

در جاده چالوس پس از طی مسافتی حدود 12 کیلومتر، به پارک جنگلی نمک‌ آرود خواهید رسید. در شمال این منطقه دریای خزر و در جنوب ارتفاعات مادوبان را می بینید.
تله کابین تنکابن نمک آبرود یکی از بهترین تله کابین شمال و امن ترین تله کابین های ایران است که در این خطه بهشتی قرار گرفته است. برای امنیت بیشتر، خطوط این تله کابین هر روز بازرسی می شود. 
تله کابین مازندران در صورت قطع برق، یک ژنراتور و یک موتور اضطراری عملیات تخلیه خط را انجام می دهند و سیستم های تله کابین به طور خودکار مشکلات را تشخیص می دهند، بنابراین تله کابین به اندازه کافی ایمن است.
با سوار شدن بر تله کابین نمک آبرود هارمونی بی نظیری از طبیعت را خواهید دید. مناظر شگفت انگیز دریا و سواحل زیبای آن، شالیزارهای سرسبز، جنگل هایی با درختان شمشاد ۷۰۰ ساله و کوه هایی پوشیده از گیاهان مختلف که هوش را از هر انسانی می برد.

تله کابین ها در جنوب شرقی نمک آبرود با دو خط قرار دارند :

خط 1: این خط شما را به قله مادوبان می برد. در بالای قله، امکانات رفاهی مانند رستوران، نمازخانه و سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است.
خط 2: این خط شما را به قله زیبای شیطان حمام می برد. زیبایی و طراوت جنگل های بکر بالای این قله شما را شگفت زده می کند، در قسمتی دیگر از قله، زیپ لاین و پل معلق چوبی را خواهید دید.
رستوران، سینمای 6 بعدی، پیست کارتینگ، پیست دوچرخه سواری، باشگاه تیراندازی، تفریحات آبی از امکانات دیگر مجموعه تفریحی نمک آبرود می باشند.

آدرس تله کابین نمک آبرود: استان مازندران، چالوس، کیلومتر 12 جاده چالوس به سمت تنکابن
ساعات کاری تله کابین نمک آبرود : از ساعت 9:30 صبح تا 7 بعد از ظهر

3. تله کابین حیران در گیلان

تله کابین حیران به دلیل قرار گرفتن در یک منطقه مرزی زیبا از منظره ای فوق العاده برخوردار است. این تله کابین از شرق به دریای خزر، شهر آستارا و ارتفاعات حیران، از غرب و جنوب به جنگل های زیبای فندقلو و از شمال به شهرهای مرزی جمهوری آذربایجان مشرف است. 
این خط از جاده آستارا به اردبیل در منطقه حیران شروع و وارد جنگل فندقلو اردبیل می شود. در طول مسیر مناظری بی نظیر و بی نظیر پیش روی شما خواهد بود.
دهکده گردشگری حیران در حاشیه کوه حیران در منطقه ای معروف به حاجی امیر واقع شده است. تله کابین مهم ترین جاذبه گردشگری این روستا است. تله کابین حیران تنها تله کابینی است که گردشگران را بین دو استان جابجا می کند.
در این سفر هیجان انگیز می توانید با یکی از معروف ترین تله کابین های ایران از استان گیلان به استان اردبیل سفر کنید و از تماشای طبیعت بکر بین این دو منطقه لذت ببرید. 
در شرق تله کابین حیران دریای خزر و گردنه حیران را خواهید دید. در شمال مرز ایران با جمهوری آذربایجان و از غرب و جنوب جنگل های زیبای اردبیل را می بینید.
در این سفر از میان ابرها پرواز می کنید و پس از دیدن مناظر بکر و با طراوت در جنگل های فندق فرود می آیید. این منطقه به دلیل رطوبت دریای خزر و خنک بودن هوای کوهستانی، اکثر روزها در مه قرار دارد که زیبایی سفر را دو چندان می کند.
پیست کارتینگ، ترامپولین، رستوران، کافه و... از دیگر امکانات این منطقه تفریحی است. اگر قصد اقامت در این منطقه را دارید به روستای حیران بروید و از اقامتگاه های بومگردی آن استفاده کنید.

آدرس تله کابین حیران گیلان : شمال ایران، آستارا به اردبیل، روستای ونبین، گردنه حیران، تله کابین حیران 
ساعت کاری تله کابین حیران : از ساعت 8 صبح تا 9 شب

تله کابین بام سبز رامسر

تله کابین بام سبز رامسر

4. تله کابین بام سبز رامسر در مازندران

در سفری به غربی ترین نقطه مازندران، در حد فاصل کوه باشکوه ایل میلی و دریای خزر و در شهری که به عروس شهرهای ایران معروف است، یکی از معروف ترین تله کابین های ایران قرار دارد.
تله کابین رامسر یکی از زیباترین و معروف ترین تله کابین های ایران است و مناظر مختلفی را در چهار جهت به شما نشان می دهد.
شهر رامسر و منطقه تفریحی بام سبز برای هر طبیعت گردی شناخته شده است، محبوب ترین قسمت این مجموعه تله کابین آن است. 
تله کابین رامسر با سرعت سه متر بر ثانیه مسیری دو کیلومتری تا قله ایل میلی را در 12 دقیقه طی می کند، ارتفاع تله کابین رامسر 1200 متر است. این مسیر منظره ای خیره کننده دارد و یکی از زیباترین خطوط کابلی ایران است که باعث شده این محل به یکی از معروفترین جاهای دیدنی رامسر تبدیل شود.
در لحظات اولیه سفر هیجان انگیز خود با این وسیله، جاده ساحلی، شهربازی، پیست کارتینگ، مزارع چای و باغ های پرتقال را زیر پای خود تماشا خواهید کرد. هر چه بالاتر بروید ساحل رامسر را بیشتر می بینید.
این خط از ساختمان ساحلی بام سبز شروع می شود و از جاده ساحلی، شهربازی، مسیر ماشین سواری، مزارع چای سبز، بیشه های پرتقال و جنگل مه آلود می گذرد و در نهایت به بالای قله می رسد.
در ساحل این منطقه می توانید از فضاهای تفریحی و هیجان انگیز مانند شهربازی، سینماهای 6 بعدی، زیپ لاین، پل معلق، کارتینگ و انواع تفریحات آبی استفاده کنید. 
مغازه های صنایع دستی، جشنواره های مختلف، رستوران ها و بوفه ها آماده اند تا لحظات خوشی را در سفر شما به این شهر ثبت کنند. 
اگر قصد اقامت در این بهشت زیبا را دارید، مجموعه بزرگ هتل بام رامسر پذیرای شما خواهد بود. این مجموعه از دهکده ای از کلبه های جنگلی و سوئیت های خصوصی تشکیل شده است.

آدری تله کابین بام سبز رامسر : استان مازندران، 5 کیلومتری جاده رامسر به رودسر
ساعت کاری تله کابین بام سبز رامسر : از ساعت 9:30 صبح تا 11 شب

5. تله کابین لاهیجان 

تله کابین لاهیجان یکی از تله کابین های مدرن ایران و اولین تله کابین در استان گیلان است که در مجموعه بام سبز لاهیجان واقع شده است. 
از مزیت های این تله کابین نزدیک بودن به مرکز استان، عدم محدودیت زمانی برای بازگشت و ارتفاع مناسب است که چشم انداز زیبایی به استخر لاهیجان و شهر دارد.
در شرق استان گیلان شهر زیبای لاهیجان قرار دارد. در بالای اهریمن کوه لاهیجان فضایی صاف و سرسبز به نام بام سبز لاهیجان وجود دارد، تله کابین لاهیجان در کنار بام سبز واقع شده و دارای دو ایستگاه می باشد.
اولین ایستگاه در منطقه بام سبز واقع شده است. وقتی سوار تله کابین می شوید، شهر لاهیجان را با شیروانی های رنگارنگ و مزارع چای سبز می بینید. 
در ایستگاه دوم، تله کابین بر روی قله ای به نام خروس فرود می آید. رستوران ها، کافه ها و آلاچیق هایی برای استراحت در این منطقه وجود دارد.

آدرس تله کابین لاهیجان : لاهیجان، میدان کاشف، خیابان طلای سبز
ساعات کاری تله کابین لاهیجان : از ساعت 10 صبح تا 8 شب

6. تله کابین گنجنامه در همدان

در 5 کیلومتری غرب همدان در انتهای دره عباس آباد، میدان گنجنامه قرار دارد همان کتیبه های معروف گنجنامه که از زمان داریوش و خشایارشا در دل کوه الوند حفظ شده است. در کنار کتیبه ها و در مسیر کوه الوند، آبشار گنجنامه 12 متر ارتفاع دارد.
پس از تماشا و لذت بردن از این زیبایی ها در ضلع شرقی میدان، یکی از معروف ترین تله کابین های ایران قرار دارد. پیاده روی در مسیر این تله کابین با وجود فراز و نشیب هایش یکی از هیجان انگیزترین خاطرات شما در سفر به همدان خواهد بود.
خاستگاه این تله کابین روستای گنج نامه است. در طول مسیر، مناظری بکر از دامنه ها و دره های زیبای الوند را خواهید دید. مقصد تله کابین همدان دشت میشان در کوه الوند است. 
این تله کابین به دلیل دارا بودن دستگاه دابل چک یکی از ایمن ترین و معروف ترین تله کابین های ایران می باشد. سورتمه ریلی، شهربازی، آکواریوم غار، سینمای سه بعدی، رستوران، کافه ها ازامکانات دیگر این مجموعه تفریحی می باشند.

آدرس تله کابین گنجنامه همدان : همدان، میدان عباس آباد، خیابان گنجنامه، ضلع شرقی میدان گنجنامه
ساعت کاری تله کابین گنجنامه همدان :  از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر

تله کابین صفه در اصفهان

تله کابین صفه در اصفهان

7. تله کابین صفه در اصفهان

کوه صفه در جنوب اصفهان قرار دارد و یکی از تله کابین های معروف ایران در این کوه قرار دارد که یکی از جاذبه های گردشگری هیجان انگیز این منطقه به شمار می رود. 
کوه صفه به بام اصفهان معروف است، زیرا وقتی روی قله می ایستید منظره ای دیدنی از اصفهان و زاینده رود پیش روی شما خواهد بود.
تله کابین اصفهان دو خط دارد، خط اول مسافران را در پارکینگ تله کابین سوار می کند و در 102 دقیقه آنها را به مقصد می رساند و خط دوم گذر باد دره ای در کوه صفا است که باد در آن متمرکز و شدید می شود دمای هوا در این نقطه کمتر از دامنه کوه است. زیپ لاین، پل معلق، شهربازی، باغ وحش، بولینگ از دیگر امکانات این مجموعه تفریحی در اصفهان است.

آدرس تله کابین صفه اصفهان : اصفهان، بزرگراه آقارباپرست، بزرگراه شهدای صفه، بلوار تله کابین، مجتمع تفریحی کوهستان صفه
ساعت کاری تله کابین صفه اصفهان : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 4 بعد از ظهر تا 10 شب - پنجشنبه و جمعه از ساعت 10 صبح تا 10 شب

8. تله کابین عون بن علی تبریز 

کوه عینالی یکی از مهم ترین جاذبه های تبریز است، در این مکان تله کابین تبریز یا عون بن علی یکی از معروف ترین تله کابین های ایران قرار دارد. تله کابین در سه فاز طراحی شده است که در حال حاضر تنها فاز اول آن به بهره برداری می رسد.
در طول مسیر خود بر فراز آسمان، می توانید کوه عینالی، قله دند و شهر تبریز را تماشا کنید. در این سفر کوتاه، دریاچه مصنوعی داغ، آبشار مصنوعی، بادگیر، مسجد و حرم عون بن علی و یادمان شهدای گمنام پیش چشم شماست. زیپ لاین، کارتینگ، نمازخانه، رستوران، بوفه، کافه و سرویس بهداشتی از دیگر امکانات این منطقه است.

آدرس تله کابین عون بن علی تبریز : تبریز، بزرگراه پاسداران
ساعت کاری تله کابین عون بن علی تبریز : شنبه ها از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر- یکشنبه تا جمعه، 24 ساعت شبانه روز

برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما، بلیط اصفهان تهران و بلیط هواپیما اصفهان تبریز به سامانه ی رزرواسیون آنلاین تریپ مراجعه کرده و با استفاده از پشتیبانی 24 ساعته آنلاین این سایت ارزان ترین بلیط های مسافرتی را به صورت آنلاین و با استفاده از کارت های عضو شتاب تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی معروفترین تله کابین‌ های ایران

کدام استان‌ های در ایران تله ‌کابین دارند ؟

استان‌ های ایران که دارای تله کابین هستند شامل تهران، مازندران، گیلان، همدان، اصفهان، تبریز هستند.

امن ترین تله کابین ایران کدام است ؟

تله کابین نمک آبرود در صورت قطع برق، یک ژنراتور و یک موتور اضطراری عملیات تخلیه خط دارد و جزو امن ترین تله کابین های ایران است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc