https://gateway.trip.ir/api/

سفر به ارمنستان از چه راهی بهتر است؟

به روز رسانی: 07 اسفند ، 1400 جاذبه های گردشگری

سفر به ارمنستان از چه راهی بهتر است؟

برای رفتن به ارمنستان از چه راهی بهتره سفر کنیم؟ آیا ارمنستان برای سفر جذاب است؟ برای پاسخ به این سوالات با ما در ادامه این مقاله همراه شوید.
ارمنستان یکی از جذاب ترین کشورها برای گشت و گذار است. جاذبه های گردشگری ارمنستان آنقدر زیاد است که وقتی به ارمنستان سفر می کنید ناامید نخواهید شد.
ارمنستان در حال تبدیل شدن به یک جاذبه توریست جذاب است . ارمنستان اولین کشوری بود که مسیحیت را به عنوان دین ملی خود اعلام کرد و دارای برخی از خیره کننده ترین مناظر مانند  قله کوه آرارات بر خط افق کشور است.
پایتخت ارمنستان، ایروان است یکی از شهرهایی که به سرعت در حال توسعه در کل اروپا است، زیرا این کشور همچنان به استقبال گردشگری خود ادامه می دهد. 

سفر زمینی به ارمنستان در کرونا

سفر زمینی به ارمنستان در کرونا

راه های مختلف برای سفر به ارمنستان در نوروز 

ارمنستان نیز همانند ترکیه به دلیل نزدیکی مسافت به ایران یکی از مقاصد گردشگری مهم برای ایرانیان است. شما می توانید از چند طریق مختلف از ایران به ارمنستان در نوروز 1401 سفر کنید. برای خرید تور ارمنستان ارزان قیمیت به سایت تریپ مراجعه کنید.

سفر زمینی به ارمنستان

یکی از روش های سفر سفر به ارمنستان با ماشین شخصی می باشد. در این حالت علاوع بر کنترل هزینه های کلی می توانید از مسیر سر سبز و شگفت انگیز جاده ای نیز لذت ببرید. برای سفر زمینی ابتدا باید تا مرز تبریز رانندگی کنید و سپس از آنجا خود را به مرز نوردوز برسانید و پس از حداکثر 450 کیلومتر به ایروان ارمنستان برسید. نکته مهم در این نوع سفر مدیریت هزینه‌ی بنزین، موادغذایی در مسیرمی باشد. 

سفر با قطار به ارمنستان

در گذشته خط آهنی بین ایران و منطقه جلفا قرار داشته است، که امکان سفر به ارمنستان را از طریق قطار امکان پذیر می کرد، اما بعدها بعد از درگیری ارمنستان و آذربایجان فعالیت در این مسیر ریلی متوقف شد.
و متاسفانه مسیرمستقیم سفر ایران به ارمنستان متوقف شد، البته باید بگوییم این بدان معنا نیست که راه دیگری برای سفر به ارمنستان از طریق قطار نیست.
شما اگر علاقهمند سفر با قطار هستید می توانید از طریق خطوط ریلی تهران به جلفا بروید و از آنجا بعد از گذر از مرز نوردوز، خود را به کشور ارمنستان برسانید، برای این منظور می بایست بلیط قطار تبریز را تهیه کنید و پس ‌از مسافت 150 الی 180 کیلومتری به جلفا برسید.

سفر با اتوبوس به ارمنستان

ایرانیان به دلیل نزدیکی با ارمنستان می توانند از طریق اتوبوس نیز به ارمنستان سفر کنند. اگر می خواهید از طبیعت جاده سرسبز در مسیر ارمنستان لذت ببرید یکی از بهترین گزینه ها سفر با اتوبوس به ارمنستان است.
اتوبوس هایی که شما را می توانند از تهران به ایروان ارمنستان برسانند از طریق دو پایانه می باشند، یکی پایانه غرب (آزادی) و دیگری پایانه بیهقی (آرژانتین) است.
لازم به ذکر است تعداد اتوبوس های پایانه آزادی بیش تر از پایانه بیهقی است و هزینه شما برای سفر به ارمنستان از طریق زمینی چیزی حدود 500 تا 1میلیون در نوروز می باشد، سفر به ارمنستان با اتوبوس از تبریز نیز وجود دارد. تور ارمنستان نوروز 1401 را از سایت تریپ تهیه کنید.

نقشه مرز نوردوز

نقشه مرز نوردوز

سفر هوایی به ارمنستان

ارمنستان دارای دو فرودگاه بین‌المللی است. فرودگاه بین‌المللی زوارتنوتس در ایروان پایتخت و فرودگاه بین‌المللی شیراک در شهر گیومری.
فرودگاه بین المللی زوارتنوتس به عنوان فرودگاه بین المللی اصلی ارمنستان عمل می کند و شلوغ ترین فرودگاه کشور است. پس از اعلام استقلال ارمنستان از اتحاد جماهیر شوروی، فرودگاه به سبک اینده نوسازی شد. ساختمان فرودگاه نه تنها مدرن است، بلکه از نظر معماری نیز خیره کننده است.
فرودگاه بین المللی شیراک دومین فرودگاه بزرگ ارمنستان است. این مکان خیلی دور از مرکز گیومری قرار دارد. تجهیزات و سیستم مورد استفاده فرودگاه به تازگی توسعه یافته است و آن را از سایر فرودگاه های واقع در مناطق کوهستانی برتری می دهد.
می توان گفت یکی از سریع  ‌ترین راه سفر به ارمنستان، سفر با هواپیما است. پروازهای تهران به مقصد ایروان ارمنستان به سه روش صورت می گیرد.

پروازهای مستقیم
پروازهایی که یک توقف دارند
پروازهایی که بیش از یک توقف دارند
افراد بسیاری پروازهای مستقیم و بدون توقف را برای سفر به ارمنستان ترجیح می دهند. این پروازها حدود یک ساعت و نیم طول می کشد تا شما را به مقصد ایروان برساند.
زمان پروازهایی که در طول مسیر توقف دارند بسته به ایستگاه هایی توقف می کند متفاوت است. برای مثال یک پرواز با توقف از ایران به مقصد ایروان ممکن است پنج الی هشت ساعت به طول بیانجامد.

هزینه سفر به ارمنستان 

هزینه سفر به ارمنستان با بررسی بلیط هواپیما ، رزرو هتل و نحوه ی سفر به ارمنستان صورت می‌ گیرد. با جمع ‌بندی این مخارج به هزینه ی تقریبی سفر خواهید رسید.
هزینه صدور گذرنامه
هزینه عوارض خروج از کشور
بررسی هزینه سفر با هواپیما، قطار، اتوبوس و ...
هزینه اقامت مانند هتل، پانسیون، هاستل
هزینه ورودی جاهای دیدنی ایروان
هزینه رفت و آمد در ارمنستان 

خرید بلیط هواپیما ارمنستان

بلیط هایی که شما می توانید از سایت تریپ تهیه می کنید توسط ایرلاین های مختلفی به شما عرضه می شود و به همین دلیل خدمات و امکانات متفاوتی نیز دارند.
بررسی خدمات پرواز و کلاس های پرواز و همچنین فصلی که برای سفر انتخاب می کنید می تواند تاثیر زیادی در قیمت بلیط های شما بگذارد.
بلیط های پروازی تهران به ایروان ارمنستان یکی از محبوب ترین خطوط هوایی به حساب می آید. شما می توانید بلیط های هواپیمایی ایروان را هم به صورت رفت و برگشت و هم فقط به صورت یکطرفه خریداری کنید. 
اما اگر بلیط های خود را به صورت رفت و برگشت تهیه کنید در هزینه های خود صرفه جویی می کنید. بلیط های پرواز ایران به ارمنستان در سه نوع کلاس پروازی اکونومی، فرست کلاس و بیزینس ارائه می شود.

روش ارزان و راحت برای خرید بلیط ارمنستان

شما می توانید بلیط های هواپیمایی ارمنستان را به دو روش حضوری و غیر حضوری تهیه کنید. اما ما به شما روش غیر حضوری را پیشنهاد می کنیم، به دلیل اینکه شما از طریق روش غیر حضوری هم در وقت و هم در هزینه های خود بیش تر صرفه جویی می کنید.
شما کافیست از طریق سایت رزرواسیون آنلاین تریپ بلیط ها و تورهای نوروزی خود را به صورت آنلاین تهیه فرمائید، وقتی وارد سایت شوید با وارد کردن مبدا و مقصد خود و همچنین تاریخ رفت و برگشت سفر خود در کسری از ثانیه می توانید تمامی لیست پروازهای سیستمی و چارتری را در سایت تریپ تماشا کنید.
از این لیست شما می توانید تفاوت قیمت ایرلاین های مختلف را ببینید و با یکدیگر مقایسه کنید، حتی در صورت داشتن هر گونه سوالی می توانید از پشتیبانی 24 سایت کمک بگیرید. نکته مهم خرید از سایت تریپ این است که در صورت کنسل کردن امکان استرداد مبلغ نیز وجود دارد. برای خرید بلیط ارمنستان به سایت تریپ مراجعه کنید.

خرید تور ارمنستان

خرید تور ارمنستان

خرید تور ارمنستان

اگر خود می خواهید از سفر تا صد سفر خود را برنامه ریزی کنید باید به شما بگوییم این کاری سختی است. زیرا شما باید هم بلیط خود را و هم هتل خود را به صورت جداگانه تهیه کنید.
اگر می خواهید سفری بدون دغدغه داشته باشید ما برای شما پیشنهادی داریم شما کافیست از سایت رزرواسیون آنلاین تریپ تورهای ارمنستان را تهیه کنید.
تورهای زیادی در این سایت وجود دارد که بسته به بودجه و خدماتی که ارائه می شود قیمت های متفاوتی دارد، همچنین روزهای اقامت شما نیز در قیمت تور دخیل است.
رزرو تور لحظه آخری ارمنستان از سایت تریپ یکی از بهترین روش ها برای کاهش هزینه های سفر شما به ارمنستان می باشد، شما کافیست وارد سایت تریپ شوید و مبدا و مقصد خود را مشخص کنید همچنین تاریخ رفت و برگشت خود را نیز مشخص کنید بعد از کلیک بر روی دکمه جستجو شما می توانید لیست تمامی تورها را مشاهده کنید.
لازم به ذکر است در تعطیلات نوروز به دلیل تقاضای بالای مسافران برای سفر قیمت تورها نیز افزایش می باید برای خرید ارزان تر تورها بایستی این تورهای را از جند هفته قبل از سفر خود تهیه کنید.

بهترین زمان برای سفر به ارمنستان 

ارمنستان آب و هوای قاره ای دارد و به جز چند ماه کاملاً خشک است یعنی باران زیادی نمی بارد. از طرفی زمستان ‌ها طولانی و سرد است، زیرا ارمنستان کشوری بسیار کوهستانی است و این امر تأثیر زیادی بر آب و هوا دارد. 
بهترین زمان برای گشت و گذار در ارمنستان در ماه فروردین و شهریور است، زیرا در این زمان به ندرت باران می بارد و دما در بهترین حالت است. 

سخن آخر

اگر قصد دارید به ارمنستان سفر کنید، باید بگوییم ارمنستان یکی از کشورهای توریستی نزدیک به خاک ایران است که با جاذبه های طبیعی خود همه را شگفت زده می کند.
برای دیدن این کشورهمسایه و زیبا می توانید هم از طریق زمینی و هم از طریق هوایی سفر کنید، که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. 
باید این نکته را در نظر داشته باشید شما با خرید آنلاین تورهای هوایی برای سفر به ارمنستان از طریق سایت تریپ می توانید کمک بسیاری در کاهش هزینه های سفر خود بکنید. 
زیرا شما دیگر نیازی نیست که هم وقت خود را برای خرید بلیط و هم برای پیدا کردن هتل بگذارید این تورهای به صورت یک پکیج تمامی امکاناتی که شما را لازم دارید را در اختیار شما قرار می دهد. 

سوالات متداول در باره ی روش سفر به ارمنستان

آیا سفر به ارمنستان ویزا میخواهد؟ 

باید بگوییم خیر. یکی از مزایای سفر به کشور همسایه ارمنستان نداشتن ویزا است برای ایرانیانی که علاقمند سفر به ارمنستان هستند نیازی به ویزا نیست.

آیا می توان زمینی به ارمنستان سفر کرد؟

بله. شما می توانید هم از طریق اتوبوس های پایانه آزادی و پایانه بیهقی تهران به ارمنستان سفر کنید و هم با خودرو شخصی خود به مرز نوردوز و از آنجا به ارمنستان بوید.

مرز ایران و ارمنستان کدام شهر است ؟

تبریز اولین شهر نزدیک به مرز ایران به ‌شمار می ‌رود و دومی شهر هم مرز، جلفا است که از اهمیت زیادی برخوردار است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc