https://gateway.trip.ir/api/

حمل و نقل در ایروان

به روز رسانی: 16 آبان ، 1402 دانستنی های سفر

حمل و نقل در ایروان

ایروان یکی از شهرهای توریستی که به واسطه فاصله کم جغرافیایی و جذابیت های منحصر به فرد خودش جزو مقاصد محبوب محسوب می شود، با تریپ همراه باشید تا با سیستم حملو نقل ایروان آشنا شوید.
تقریبا بیشتر مراکز تفریحی و گردشگری ایروان در مرکز شهر واقع شده و فاصله‌ی مکان‌های دیدنی آن با پای پیاده، زیر ۲۰ دقیقه است. سیستم حمل و نقل ارمنستان بر اساس ساختارهای بجا مانده از الگوی شوروی سابق مورد استفاده قرار میگیرد. این کشور بدلیل عدم دسترسی به آب های بین المللی فاقد خطوط حمل و نقل دریایی است.

حمل و نقل داخل شهری ، شهر ایروان شامل چند دسته می شود: 

۱-تریل بوس های برقی ایروان

۲-مترو زیر زمینی ایروان

۳- اتوبوس و مینی بوس های ون ایروان

۴-تاکسی ایروان

مترو، اتوبوس و تاکسی، رفت و آمد در ایروان را اقتصادی و کم هزینه کرده. ایستگاه‌های مترو و اتوبوس در همه مناطق شهر وجود دارد. البته فراموش نکنید در ایروان می‌توانید خیلی از مسیرها را پیاده بروید؛ همین به مرکز شهر برسید، می توانید پای پیاده و قدم زنان به جاهای دیدنی ایروان برسید.

حمل و نقل در ایروان

مارشروتكاهای ایروان: مینی ون‌هایی هستند که از همه‌جای شهر و اطراف شهر، در رفت و آمد هستند . معمولا مارشروتكا، وسیله‌ای سریع برای حمل و نقل در ایروان که هزینه آن هم از اتوبوس هم كمتر است. اگر جایی خارج از ایستگاه بودید، با دست تکان دادن ماشروتکاهای در حال حرکت می‌ایستند.

مترو در ایروان

مترو ایروان: مترو ایستگاه های زیادی در سطح شهر دارد و یکی از راه‌های ارزان رفت و آمد در ایروان است. ایستگاه های مترو ایروان از ساعت 6:30 تا ساعت 23 باز هستند و میانگین هر 10 دقیقه یک قطار حرکت می کند.

اتوبوس در ایروان

اتوبوس : معمولا اتوبوس‌های ایروان خیلی اقتصادی هستند و بیشتر بین روستاها و حومه شهر رفت و آمد دارند. ایستگاه اصلی اتوبوس، كیلیكیا آوتوكیان است. این ایستگاه در خیابان آدمیرال ایساكو ٦ قرار گرفته است.

تاکسی در استانبول

 تاکسی : کرایه‌ی تاکسی در ایروان بسیار ارزان است و چیزی در حدود ۱۰۰ درام برای هر کیلومتر است. اما به طور کلی، کمترین میزان کرایه تاکسی در این شهر، حدودا ۶۰۰ درام است. تقریبا تمامی تاکسی‌های ایروان مجهز به دستگاه تاکسی‌متر هستند. تنها مشکلی که اینجا وجود دارد، این است که بیشتر راننده تاکسی‌های ایروان نمی‌توانند انگلیسی صحبت کنند. اپلیکیشن تلفن همراه Uber در ایروان کار نمی‌کند اما به جای آن یک برنامه‌ی بومی به نام Mobi Taxi وجود دارد که می‌توانید آن را روی گوشی هوشمند خود نصب کرده و اقدام به گرفتن تاکسی کنید.

بلیت تک سفره (مترو، اتوبوس): ۰/۲۱ دلار

کرایه تاکسی (تعرفه عادی برای سوار شدن): ۱/۲۶ دلار

۱ کیلومتر جابجایی با تاکسی (تعرفه عادی): ۰/۲۱ دلار

هر لیتر بنزین: ۰/۸۷ دلار

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc