https://gateway.trip.ir/api/

آبشار شیرآباد گلستان هیجان آب تنی در دل طبیعت

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

آبشار شیرآباد گلستان هیجان آب تنی در دل طبیعت

آبشارهای شیرآباد از زیباترین و شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های دیدنی استان گلستان هستند که 12 آبشار کوچک و بزرگ را در بر می‌گیرند. حوضچه مقابل این آبشارها بهترین مکان برای آب‌تنی است و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

آدرس آبشار شیرآباد کجاست

آبشارهای شیرآباد در استان گلستان، ۵۵ کیلومتری شرق گرگان، شهرستان رامیان، ۶ کیلومتری جنوب شهرستان خان ببین، ۲ کیلومتر پس از روستای شیرآباد قرار دارند.

تصویر هوایی آبشار شیرآباد

تصویر هوایی آبشار شیرآباد

آشنایی با آبشار شیرآباد

در دل جنگل‌های انبوه و بسیار زیبای شیرآباد و در مسیر رودخانه‌ای خروشان، 12 آبشار کوچک و بزرگ به صورت پلکانی قرار دارند که زیبایی و عظمت آن‌ها بر بیننده‌ای را مبهوت می‌کند. مجموعه آبشار شیرآباد یکی پس از دیگری با ادامه مسیر رودخانه نمایان می‌شوند و بر روی حوضچه‌های عمیقشان فرو می‌ریزند. برای رسیدن به آبشار اول به حدود 20 دقیقه پیاده‌روی در جنگل نیاز دارید. این آبشار ارتفاعی معادل 25 متر دارد و عمق حوضچه آن در قسمت‌هایی به 80 متر نیز می‌رسد. همین عمق زیاد کافیست تا شما را برای شیرجه زدن در این آبشار وسوسه کند. شاید فکر کنید که از آن دسته آدم‌هایی نیستید که در آبشاری در دل جنگل شیرجه بزنید اما محیط و دیدن افرادی که این کار را می‌کنند آنقدر وسوسه برانگیز است که بهتر است از الان خودتان را قضاوت نکنید!

منظره آبشار اول شیرآباد از بالا

منظره آبشار اول شیرآباد از بالا

آبشار اول از آنجا که در دسترس است و مسیری نسبتا آسان برای دسترسی به آن وجود دارد، ممکن است شلوغ باشد پس اگر تجربه و مهارت لازم برای جنگل‌نوردی را دارید، راهتان را ادامه دهید چراکه هرچه جلوتر بروید مناطق بکرتر و دست نخورده‌تر و در نتیجه زیباتری را خواهید دید. با کمی همت و پیمودن مسیر نسبتا دشوار به آبشار دوم می‌رسید که ارتفاعی حدود ۱۵ متر دارد. به وضوح خواهید دید که جمعیت کمتری در اطراف این آبشار قرار دارند. هرچه راهتان را به سمت آبشارهای پایانی ادامه دهید جمعیت نیز کمتر و کمتر شده و محیط اطراف زیباتر می‌شود. زیباترین و بزرگترین آبشار این مجموعه، سومین آن هاست که حدود ۳۰ متر ارتفاع دارد و حوضچه‌هایی به عمق ۴۰ و ۸۰  متر در مجاورت آن ایجاد شده اند. مابقی آبشارها در بالادست این آبشار قرار دارند اما آبشارهای مذکور معروف‌ترند.

تفریحات آبشار شیرآباد

در محوطه آبشار و روستای شیرآباد باید از طبیعت لذت برد. شما در این جنگل زیبا که در امتداد جنگل‌های هیرکانی هستند می‌توانید در طبیعت پیاده‌روی کنید یا اگر حرفه‌ای‌تر هستید به جنگل‌نوردی بپردازید. دره‌نوردی، صعود و فرود از آبشارها و آب‌تنی یا شیرجه از دیگر تفریحاتی است که می‌توانید در آبشارهای شیرآباد انجام دهید. حتما با خود یک دوربین عکاسی به همراه داشته باشید تا از این طبیعت بکر عکس برداری کنید. همچنین شما در جنگل می‌توانید با مشورت با محلی‌ها کمپ کرده و شب را در کنار آبشارهای شیرآباد بگذرانید.

صعود از آبشار شیرآباد

صعود از آبشار شیرآباد

لازم به ذکر است غارهایی طبیعی در نزدیکی آبشارها و پس از آبشار اول قرار دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

غار شیر آباد یا دیو سپید

با حدود 40 دقیقه جنگل‌نوردی نسبتا حرفه‌ای و سخت به غار شیرآباد خواهید رسید که قطر دهانه‌ای در حدود 9 تا 15 متر دارد. این غار که در ارتفاع 350 متر از سطح دریا قرار دارد بزرگترین زیستگاه سمندرهای آبی است، از نوع رودخانه‌ای بوده و طول آن به حدود 235 متر می‌رسد. اگر قصد بازدید از غار را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که هدلایت به همراه داشته باشید. لازم به ذکر است که برای بازدید از این غار، نیازی به تجهیزات حرفه ای غار نوردی نیست.

غار شیرآباد

غار شیرآباد

بهترین فصل سفر به آبشار شیرآباد

هرچند سفر به آبشارهای شیرآباد در دل جنگل در تمامی فصول سال زیبایی‌های خاص خودش را دارد اما از آنجا که در تابستان‌ها هوا در جنگل گرم و شرجی می‌شود و در زمستان نیز بارش برف و باران و سرمای هوا ممکن است اذیتتان کند لذا بهترین ماه‌های سفر به این جنگل و مجموعه آبشار زیبا از اوایل فروردین ماه تا اواسط خرداد است. اگر با بلیط هواپیما گرگان عازم هستید، آبشار شیرآباد را در زمان پربازدید خود از دست ندهید.

مسیر رود آبشارهای شیرآباد در پاییز

مسیر رود آبشارهای شیرآباد در پاییز

دسترسی به آبشار شیرآباد

حال که قصد سفر کردید تا از نزدیک این طبیعت زیبا را مشاهده کنید، اگر دلتان خواست می‌توانید با خرید بلیط هواپیما به گرگان رفته و سپس از طریق جاده گرگان-بجنورد به شهر خان ببین در استان گلستان بروید. حال از این شهر باید وارد مسیر فرعی روستای شیرآباد شده و خود را به روستا برسانید. پس از گذر از روستای شیرآباد باید مسافتی در حدود 3 کیلومتر رانندگی کنید تا به پایان جاده آسفالت شده برسید. بعد از آنکه یک کیلومتر هم در جاده خاکی به مسیر خود ادامه دادید به پارکینگ آبشار می‌رسید. در این نقطه باید ماشینتان را ترک کرده و راه خود را در مسیر مشخص شده به سمت آبشار ادامه دهید. پس از حدود 20 دقیقه به آبشار اول خواهید رسید.

اقامت در اطراف آبشار شیرآباد

از آنجا که آبشارهای شیرآباد شناخته شده هستند و مسافران زیادی برای بازدید از آبشار به منطقه سفر می‌کنند، در اطراف آبشار چند اقامتگاه برای بازدید مسافران ایجاد شده است. اگر اقامتگاه‌های منطقه باب میلتان نبود نیز می‌توانید به شهرهای اطراف بروید و از اقامتگاه‌های شهر خان‌ببین در فاصله 8 کیلومتری آبشارهای شیرآباد و یا شهر رامیان در فاصله 26 کیلومتری آبشارها برای اقامت استفاده کنید. اگر هم خواستید تجربه کمپ در طبیعت اطراف آبشار را تجربه کنید می‌توانید با کمک محلی‌ها جایی مناسب و امن که مزاحمتی نیز برای روستاییان نداشته باشد کمپ کنید و شب را در چادرتان و در دل جنگل بگذرانید.

آبشار شیرآباد

آبشار شیرآباد

سوالات متداول 

فاصله گرگان تا شیرآباد چقدر است؟

۵۵ کیلومتر شرق گرگان

آبشار شیرآباد کجاست؟

آبشارهای شیرآباد در استان گلستان، ۵۵ کیلومتری شرق گرگان، شهرستان رامیان، ۶ کیلومتری جنوب شهرستان خان ببین، ۲ کیلومتر پس از روستای شیرآباد قرار دارند.

بهترین فصل سفر به آبشار شیرآباد چه زمانی است؟

بهترین ماه‌های سفر به آبشار شیرآباد از اوایل فروردین ماه تا اواسط خرداد است

غار شیرآباد کجاست؟

پس از گذر از آبشار اول و بعد از حدود 40 دقیقه جنگل‌نوردی نسبتا حرفه‌ای و سخت از ابتدای مسیر آبشارها به غار شیرآباد خواهید رسید.

تریپ سامانه ای است برای خرید بلیط هواپیما به صورت سریع و آسان و شما می توانید در این وبسایت اقدام به رزرو بلیط مورد نظرتان کنید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc