https://gateway.trip.ir/api/

معروفترین غذاهای برزیل؛ طعم و مزه در کشور قهوه

به روز رسانی: 13 دی ، 1402 دانستنی های سفر

غذای برزیلی

شاید به‌عنوان یک ایرانی امتحان غذاهای سایر کشورها برایتان دشوار باشد؛ چرا که بهترین و متنوع‌ترین طعم‌ها و مزه‌ها در غذاهای ایرانی پیدا می‌شوند؛ اما برزیل از آن دسته کشورهایی است که به‌دلیل چندملیتی بودن، تنوع غذایی بالایی دارد. در این مقاله، چند غذای برزیلی را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم که بسیار معروف هستند و در میان گردشگران بین‌المللی، محبوبیت بالایی دارند. اگر پنج دقیقه از زمان باارزش خود را صرف مطالعه مطلب زیر کنید، با ۱۰ غذای خوشمزه برزیلی آشنا خواهید شد.

فیجوادا؛ غذای ملی برزیل

فیجوادا (Feijoada) غذای معروف برزیلی است که با استفاده از لوبیای سیاه و گوشت قرمز پخته می‌شود. اگرچه ریشه این غذا به شهر ریودوژانیرو برمی‌گردد، اما فیجوادا به‌عنوان غذای ملی برزیل شناخته می‌شود و در رستوران‌های همه شهرهای برزیل می‌توانید آن را پیدا کنید. فیجوادا در اصل یک خورشت برزیلی است که داغ و در اغلب مواقع همراه با برنج سرو می‌شود. فصل‌های سرد سال، بهترین زمان برای خوردن یک وعده فیجوادای گرم و خوشمزه است.

فیجوادا از غذاهای مشهور برزیلی

عکسی از فیجوادا

پیکانها غذای برزیلی پرطرفدار

غذای برزیلی picanha، نوعی کباب پرطرفدار است که از راسته گاو یا گوسفند تهیه می‌شود. برزیلی‌ها نیز مانند ایرانی‌ها عاشق کباب هستند و در رستوران‌های زنجیره‌ای Churrascarias، انواع کباب را سرو می‌کنند. در گذشته، گاوچران‌های برزیلی تکه‌های بزرگ گوشت را روی سنگ نمک قرار می‌دادند و سپس به سیخ می‌کشیدند و روی ذغال کباب می‌کردند. اهالی برزیل این عادت را همچنان حفظ کرده و انواع کباب‌های لذیذ را در رستوران‌های خود سرو می‌کنند. اگر شیفته گوشت‌های کبابی هستید، در سفر به برزیل، حتما پیکانها را امتحان کنید.

عکسی از پیکانها 

کیبه؛ غذای معروف برزیل با اصالت لبنانی

غذای کیبه (Kibe) اصالت لبنانی دارد؛ اما حالا به یکی از پرطرفدارترین غذاهای برزیل تبدیل شده است. برزیلی‌ها این اسنک کوچک را با استفاده از گوشت چرخ‌کردۀ گاو یا گوسفند و به همراه گندم درست کرده و همراه با سبزی‌های معطر و ادویه‌های گوناگون طبخ می‌کنند. این غذای برزیلی به شکل گلوله‌های گوشتی در مقدار فراوانی روغن سرخ می‌شود. البته در سال‌های اخیر، انواع کیبه خام و تنوری نیز در برزیل محبوب شده است. غذای کیبه معمولا در خیابان‌های برزیل و اغذیه‌فروشی‌های کوچک پیدا می‌شود و قیمت بسیار مناسبی دارد.

کیبه از غذاهای معروف برزیل

تصویری از کیبه

فاروفا؛ غذای مخصوص برزیل با طعمی متفاوت

فاروفا (Farofa) غذای مخصوص برزیل است که ظاهری پودری‌شکل دارد و از آرد کاسووا تشکیل شده است. این خوراک به‌عنوان پیش‌غذا، همراه با غذاهای اصلی سرو می‌شود و در واقع جایگزین خوبی برای سیب‌زمینی یا برنج است. اگر پیش‌غذایی متفاوت را می‌پسندید که هر بار طعم‌های مختلفی داشته باشد، حتما فاروفا را امتحان کنید؛ چراکه با افزودن گوشت، مرغ و سبزیجات، مزه آن کاملا تغییر پیدا می‌کند. همچنین این غذا در سایر کشورها به‌ندرت یافت می‌شود؛ به همین دلیل، در سفر به برزیل آن را فراموش نکنید.

فاروفا از مشهورترین غذاهای برزیل

عکسی از فاروفا

واتاپا؛ معروفترین غذای کشور برزیل

وقتی صحبت از معروفترین غذای برزیلی می‌شود، نباید واتاپا (Vatapa) را از یاد ببریم. این خورشت از ترکیب میگو، شیر نارگیل و سبزیجات معطر تهیه می‌شود و بسیار غلیظ و خوشمزه است. واتاپا در مناطق شمال و شمال شرقی برزیل طرفداران بیشتری دارد و یک غذای دریایی متفاوت و لذیذ به شمار می‌رود. در رستوران‌های برزیل، واتاپا را به‌همراه برنج سفارش دهید و یک وعده غذای مدیترانه‌ای و متفاوت نوش جان کنید.

واتاپا معروفترین غذای کشور برزیل

عکسی از واتاپا

آکاراجه؛ غذای گوشتی و پرادویه

معروف ترین غذای برزیل در مناطق ساحلی، آکاراجه (Akareje) است. مواد اصلی این غذا را ماهی تن، ماهی قرمز، تخم مرغ و آرد تخمه آفتابگردان تشکیل می‌دهند. آکاراجه در روغن فراوان سرخ شده و همراه با سبزیجات تازه و سس‌های متنوع سرو می‌شود. این غذا یک طعم دریایی متفاوت دارد و از پرطرفدارترین خوراک های برزیلی به شمار می‌رود. اگرچه آکاراجه انواع مختلفی دارد، اما در همه آن‌ها از ادویه‌های تند و فراوان استفاده می‌شود. بنابراین اگر گوارش مناسبی ندارید و از بیماری‌های قلبی رنج می‌برید، این غذا را امتحان نکنید. آکاراجه را می‌توانید در هرجایی از برزیل از رستوران‌های لوکس تا غذاخوری‌های معمولی، با قیمت‌های متفاوتی پیدا کنید.

آکاراجه از غذاهای معروف کشور برزیل

عکسی از آکاراجه

چیپس کاساوا؛ از بهترین غذهای برزیل

گیاه کاساوا که با نام‌های مانیوک، یوکا و آیپیم هم شناخته می‌شود، در سراسر برزیل موجود است و کاربردی‌ترین گیاه‌ در این کشور به شمار می‌رود. مردم برزیل از همه قسمت‌های کاساوا برای تهیه آرد و غذاهای مختلف استفاده می‌کنند. با سرخ کردن تکه‌های نازک کاساوا در روغن، چیپس کاساوا (Cassava Chips) رقیب سرسخت چیپس سیب‌زمینی، به‌وجود می‌آید. این چیپس خوشمزه و مقوی معمولا در دکه‌های خیابانی برزیل به‌فروش می‌رسد و طرفداران بسیاری دارد.

چیپس کاساوا از بهترین غذهای برزیل

عکسی از چیپس کاساوا

موککا؛ غذای مشهور برزیل

موککا (Moqueca) مشهورترین غذای برزیلی است که در ایالت‌های شمال شرقی این کشور، طرفداران بیشتری دارد. این غذای دریایی، با میگو یا ماهی سفید درست می‌شود و سایر ترکیبات اصلی آن را شیر نارگیل، روغن نخل، گشنیز، گوجه و پیاز تشکیل می‌دهند. غذای موککا تحت‌تاثیر فرهنگ مدیترانه‌ای در برزیل به شهر رسید و در حال حاضر به‌عنوان یکی از غذاهای معروف این کشور شناخته می‌شود. اگر به غذاهای دریایی علاقه‌مندید، با خرید تور برزیل می‌توانید طعمی جدید را امتحان کنید.

موککا غذای مشهور برزیل

تصویری از موککا

امپادا؛ پای مرغ برزیلی ها

امپادا (Empadao) غذای مخصوص برزیل است و شباهت بسیاری به پای مرغ دارد. برای تهیه امپادا از لایه‌ای خمیری، مرغ، ذرت، نخود و سایر سبزیجات استفاده می‌شود. این غذا معمولا برای سه یا چهار نفر مناسب است؛ اما در برخی رستوران‌ها در اندازه‌های تک‌نفره نیز سرو می‌شود. امپادا، ظاهری برشته دارد و مغز آن بسیار نرم و آب‌دار است. این غذای برزیلی معمولا در ضیافت‌های خاص و رسمی سرو می‌شود و علاوه‌بر ظاهر جذاب، طعم فوق‌العاده‌ای هم دارد.

امپادا غذای معروف برزیل

تصویری از امپادا

کوشینیا؛ محبوب ترین غذای خیابانی برزیل 

کوشینیا (coxinha) یا همان کراکت مرغ، محبوب ترین غذای کشور برزیل است که اغلب در خیابان‌ها سرو می‌شود. برای تهیۀ مشهورترین غذای سرخ‌کردنی شهر سائوپائولو، ران مرغ رشته‌شده و پنیر کاتوپیری را با یکدیگر مخلوط می‌کنند و توپک‌ها را داخل آرد سوخاری می‌غلتانند. این غذای ترد و لذیذ را می‌توانید در در اغلب خیابان‌های برزیل با قیمتی بسیار مناسب نوش جان کنید. حتی اگر کراکت مرغ را در سایر کشورها امتحان کرده‌اید، کوشینیای خیابانی برزیل را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید؛ زیرا به دلیل استفاده از ادویه‌های رنگارنگ محلی، طعم آن کاملا متفاوت است.

کوشینیا محبوب ترین غذای خیابانی برزیل

عکسی از کوشینیا

مزه گردی در سرزمین قهوه با تور برزیل

در این مطلب تعدادی از مشهورترین و خوشمزه‌ترین انواع غذای برزیلی به شما معرفی کردیم. اگر عاشق غذا و امتحان طعم‌ها و مزه‌های جدید هستید، حتما در سفر به شهرهای مختلف برزیل، این فهرست را همراه خود داشته باشید. از آنجا که ایرانی‌ها بسیار خوش‌سلیقه هستند و فقط از غذاهای خوشمزه استقبال می‌کنند، پیدا کردن غذای مناسب در سفرهای خارجی کمی دشوار است؛ اما در کشور برزیل، به دلیل تنوع غذایی بالا و استفاده از گوشت و ادویه در اغلب وعده‌ها، با این مشکل نخواهید بود.

با خرید بلیط هواپیما سائو پائولو ارزان می‌توانید به این کشور بی‌نظیر در آمریکای شمالی سفر کنید و از فرهنگ و تاریخ تا سفره‌های مردم آن را به چشم ببینید. همچنین اگر تجربۀ سفر به سرزمین فوتبال را دارید، حتما دیده‌ها و شنیده‌های خود را با ما در میان بگذارید. تجربیات شما راهنمای خوبی برای آشنایی گردشگران جدید با این کشور خواهد بود.

سوالات متداول:

1. آیا غذاهای برزیل خوشمزه است؟

خوشبختانه بله؛ مواد اولیه و طرز طبخ غذاهای برزیلی با ذائقۀ ایرانی‌ها جور است و می‌تواند طعم خوشایندی برایتان داشته باشد.

2. خوشمزه ترین غذای برزیلی کدام است؟

غذای برزیلی پیکانها معروف‌ترین خوراک این کشور برای ایرانیان است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc