https://gateway.trip.ir/api/

سوغات ژاپن چیست؟ از ژاپن چی بیاریم؟

به روز رسانی: 01 بهمن ، 1402 جاذبه های گردشگری

سوغات ژاپن

مگر می‌شود به ژاپن سفر کرد و برای اقوام، دوستان و آشنایان، سوغاتی نخرید؟ ژاپن به‌واسطه داشتن فرهنگ و تمدن غنی، محصولات بسیاری دارد. ازاین‌رو، سوغات ژاپن کالاها و خوراکی‌های متنوعی را شامل می‌شود. اگر شما هم قصد سفر به یکی از جذاب‌ترین کشورهای آسیایی را دارید، این مقاله را مطالعه کنید تا با سوغاتی های ژاپن آشنا شوید.

کیمونو؛ لباس سنتی و سوغات معروف ژاپن

کیمونو (Kimono) نوعی لباس سنتی و سوغات معروف ژاپن است. این نوع لباس که به نماد کشور ژاپن تبدیل شده است، در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شود و از لباس‌های گران‌قیمت ژاپنی است. یوکاتا (Yukata) نیز نوعی کیمونوی تابستانه است که با استفاده از پارچه‌هایی با قابلیت تهویه دوخته می‌شود و طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد. حتما لباس‌های کیمونو را در فیلم‌ها و سریال‌های ژاپنی مشاهده کرده‌اید. اگر می‌خواهید یک سوغاتی ژاپنی جذاب و گران برای عزیزان خود خریداری کنید، کیمونو انتخاب هوشمندانه‌ای است.

کیمونو سوغات ژاپن

عکسی از کیمونو

چاپستیک؛ ابزاری محبوب برای خوردن غذاهای ژاپنی

چاپستیک یا هاشی، بهترین سوغات ژاپن برای علاقه‌مندان به غذاهایی مثل سوشی است. این چوب‌ها که از جنس‌های مختلف مانند چوب، بامبو یا فلز تولید می‌شود، ابزاری برای خوردن غذاهای ژاپنی است و قدمتی طولانی دارد. اگر به‌دنبال یک سوغاتی ژاپنی جذاب، همه‌پسند و ارزان‌قیمت هستید، چاپستیک بهترین گزینه است. این محصولات را می‌توانید به‌صورت دست‌ساز یا کارخانه‌ای از فروشگاه‌های سراسر کشور ژاپن تهیه کنید.

اگر می‌خواهید از هزینه سفر به ژاپن اطلاعات کاملی بدست آورید، ما در مقاله‌ای با همین عنوان به طور کامل به آن پرداخته‌آیم.

چاپستیک از معروف ترین سوغات ژاپن

عکسی از چاپستیک ژاپن

عروسک‌های شانس؛ محبوب ترین سوغاتی ژاپن

ژاپنی‌ها افسانه‌های متعددی دارند و بسیار خرافاتی هستند؛ به همین دلیل، عروسک‌های شانس، از محبوب‌ترین سوغاتی‌های این کشور به شمار می‌روند. برای مثال، عروسک‌های داروما، طلسم‌های شانس هستند و به عقیده ژاپنی‌ها، آرزوی صاحبان خود را برآورده می‌کنند؛ همچنین عروسک‌های مانکی نکو یا گربه‌های شانس نیز در باور اهالی ژاپن، بسیار خوش‌یمن هستند و باعث بروز اتفاق‌های خوب می‌شوند. اگر شما نیز به شانس و اقبال اعتقاد دارید یا می‌خواهید نمادهای ژاپنی را در منزل داشته باشید، حتما این عروسک‌های زیبا و خاص را برای خود و دوستان و آشنایان خریداری کنید.

عروسک‌های شانس از بهترین سوغات ژاپن

تصویری از عروسک‌های شانس ژاپن

ست چای خوری؛ بهترین سوغات ژاپن برای هواداران چای

سنت نوشیدن چای از گذشته تا امروز در کشور ژاپن بسیار مرسوم بوده است؛ ازاین‌رو می‌توانید ست‌های چای‌خوری ژاپنی را به‌عنوان سوغاتی‌های ارزشمند به عزیزان خود هدیه دهید. این سرویس‌ها در جنس‌ها و طرح‌های مختلف در بازار موجود بوده و ظاهر منحصربه‌فردی دارند. از آنجا که اغلب ایرانیان از طرفداران پروپاقرص چای هستند، ست‌های چای‌خوری می‌تواند بهترین خرید از ژاپن باشد.

ست چای خوری از سوغات معروف ژاپن

عکسی از ست چای ژاپن

ظروف سرامیکی؛ از خاص ترین سوغاتی های ژاپنی

ظروف سرامیکی از محصولات معروف ژاپن است و به عنوان سوغات پرطرفدار این کشور از آن یاد می‌شود. با استفاده از طرح‌های سنتی ژاپنی، این ظروف را تزئین کرده و حتی به کشورهای دیگر می‌فرستند. از ظروف سرامیکی ژاپنی برای سرو غذا یا دکوراسیون استفاده می‌شود. ظروف سرامیکی ژاپنی برای انواع سلیقه‌ها مناسب است و از زیباترین و خاص‌ترین سوغاتی‌های کشور ژاپن به شمار می‌رود.

ظروف سرامیکی از سوغات ژاپن

تصویری از ظروف سرامیکی 

محصولات آرایشی و بهداشتی؛ از محبوب ترین سوغات ژاپن

ژاپنی‌ها اغلب پوست‌های صاف و بدون چین‌وچروکی دارند و نمونه‌های خوبی برای تبلیغات محصولات آرایشی و بهداشتی کشور خود هستند. Makanai یکی از معروف‌ترین برندهای آرایشی و مراقبت از پوست و موی ژاپنی است که طرفداران بسیاری در دنیا دارد. در محصولات این برند از مواد طبیعی استفاده شده و کوچکترین ضرری برای پوست، مو و سلامتی ندارند. اگر می‌خواهید یک سوغاتی کاربردی برای دوستان و آشنایان خود تهیه کنید، محصولات آرایشی و بهداشتی ژاپن گزینه خوبی خواهد بود.

محصولات آرایشی و بهداشتی از سوغات ژاپن

عکسی از محصولات آرایشی و بهداشتی ژاپن

لوازم التحریر؛ جذاب ترین سوغات کشور ژاپن

شاید باورتان نشود؛ اما لوازم‌التحریرهای ژاپنی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های این کشور به شمار می‌روند. تنوع طرح و رنگ این محصولات به اندازه‌ای است که هر بیننده‌ای را مبهوت می‌کند. حتی اگر دانش‌آموز یا دانشجو نیستید و هیچ علاقه‌ای به لوازم‌التحریر ندارید، با دیدن نوشت‌افزار ژاپنی به وجد خواهید آمد. به گفته اغلب گردشگران، یکی از دشوارترین کارها در ژاپن انتخاب لوازم‌التحریر از بین محصولات رنگارنگ است. خلاصه، اگر می‌خواهید کودکان را خوشحال کنید، لوازم تحریر ژاپنی انتخاب خوبی است.

لوازم التحریر از سوغات معروف ژاپن

تصویری از لوازم التحریر ژاپن

بادبزن سنسو؛ هدیه ای شیک برای خانم ها

احتمالا در فیلم‌ها و سریال‌های ژاپنی، علاوه‌بر لباس‌های خاص بازیگران به بادبزن‌های بزرگ و رنگارنگ آن‌ها نیز توجه کرده‌اید. این بادبزن‌ها سنسو (Sensu) نام دارند و با استفاده از پارچه‌های اصیل ژاپنی و چوب‌های باکیفیت ساخته می‌شوند. سنسو کمی گران‌تر از بادبزن‌های معمولی است و در اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شود. اگر به‌دنبال یک هدیه جذاب به‌ویژه برای خانم‌ها هستید، خرید سنسو را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این بادبزن‌ها در اغلب فروشگاه‌های ژاپنی پیدا می‌شوند. بنابراین می‌توانید هنگام بازدید از جاهای دیدنی ژاپن از مراکز خرید نیز دیدن کرده و این سوغات محبوب ژاپنی را خریداری کنید.

عکسی از بادبزن سنسو

چای سبز و ماچا؛ نوشیدنی های محبوب ژاپنی

چای سبز و ماچا هر دو از سوغاتی‌های پرطرفدار ژاپنی هستند و از یک گیاه به نام Camellia Sinensis تهیه می‌شوند؛ اما نحوه فرآوری متفاوتی دارند. مقدار کافئین موجود در ماچا تقریبا دو برابر چای سبز و طعم آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. چای سبز و ماچا در کافه‌های ایران نیز پیدا می‌شوند؛ اما نسخه اصلی آن‌ها چیز دیگری است. در سفر به ژاپن برای آن دسته از دوستان و آشنایان که به انواع نوشیدنی‌های گرم علاقه‌مند هستند، حتما چای سبز و ماچا خریداری کنید.

چای سبز و ماچا از سوغات معروف ژاپن

عکسی از چای سبز و ماچا

شیرینی های سنتی ژاپنی؛ خوشمزه ترین سوغات ژاپن

در سفر به ژاپن، با طعم‌ها و مزه‌های متفاوتی مواجه خواهید شد. اگر می‌خواهید بخشی از تجربه خود در زمینه امتحان شیرینی‌ها و خوراکی‌های مختلف را به اقوام و دوستان انتقال دهید، از شیرینی‌های سنتی ژاپنی به‌عنوان سوغاتی استفاده کنید. واگاشی یکی از این شیرینی‌ها است که شباهت بسیاری به آثار هنری دارد. این شیرینی سنتی، لطیف و خوشمزه است و در ابعاد کوچک تهیه می‌شود. فقط هنگام خرید در نظر داشته باشید که همه واگاشی‌ها ماندگاری بالایی ندارند و ممکن است پس از گذشت چند روز، فاسد شوند.

شیرینی های سنتی ژاپن از بهترین سوغات ژاپن

عکسی از شیرینی‌های سنتی ژاپنی

تور ژاپن و خرید سوغات ژاپنی

حال که دانستید سوغات ژاپن چیست و در سفر به این کشور چه محصولاتی را می‌توانید به عنوان یادگاری با خود بیاورید، آماده‌اید که برای سفر به کشور آفتاب آشنا شوید. تور ژاپن بهترین فرصت برای سفری متفاوت به قلب تاریخ و فرهنگ شرق آسیاست تا هم از جزایر و سواحل بکر ژاپن لذت ببرید و هم محصولات و خوراکی‌های متنوع آن را امتحان کنید.

آیا شما قبلا به ژاپن سفر کرده‌اید؟ کدام یک از سوغات آن را بیشتر دوست دارید؟

سوالات متداول:

1. برای خرید سوغات ژاپن به کدام مرکز خرید برویم؟

شما می‌توانید در مغازه‌های خیابان تاکشیتا (Takeshita Street) هرآنچه را که از سوغات و یادگاری می‌خواهید، تهیه کنید.

2. ارزانترین سوغات ژاپن چیست؟

چاپستیک، بادبزن سنسو و چای و شیرینی از ارزانترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین سوغاتی های ژاپن هستند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc