https://gateway.trip.ir/api/

بهترین جاهای دیدنی ژاپن از توکیو تا کیوتو

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

جاهای دیدنی ژاپن

ژاپن، سرزمین شکوفه‌های گیلاس، مقصدی بی‌نظیر برای سفر به شمار می‌رود. جاهای دیدنی ژاپن از توکیو تا کیوتو کشیده شده و آثاری باستانی با معماری منحصربه‌فرد و طبیعت خارق‌العاده و تماشایی آن، در هر گوشه از این مجمع‌الجزایر به چشم می‌خورد. این کشور، تمدنی چند هزار ساله دارد و وقایع بسیاری را از سر گذرانده است.

هرچه از ژاپن و زیبایی‌های آن بگوییم، کم گفته‌ایم؛ چرا که این حجم از شگفتی در کلام نمی‌گنجد. اگرچه اماکن دیدنی ژاپن بی‌شمار هستند و نمی‌توان تمام آن‌ها را در یک مطلب لیست کرد؛ اما می‌توان به تعدادی از بهترین و محبوب‌ترین اماکن گردشگری این کشور اشاره کرد. پس با ما همراه باشید تا با سرزمین آفتاب و جاذبه‌های آن آشنا شویم.

آشنایی با تاریخ و فرهنگ مردم ژاپن

کشور ژاپن، واقع در اقیانوس آرام، در حال حاضر یکی از ابرقدرت‌های جهان محسوب می‌شود و تاریخچه‌ای غنی دارد. فرهنگ هزارسالۀ این کشور از گذشته تا امروز در حال رشد و پیشرفت است. با اینکه ژاپن در طول جنگ‌های جهانی به ویرانه تبدیل شد؛ اما مردم و دولت، دست در دست هم، دوباره این کشور را ساختند و آن را به یکی از بهترین‌ها در دنیا تبدیل کردند.

ژاپن با گذر از دوره‌های کهن، امپراتوری‌ها و شوگون‌ها، اکنون در دوره مدرن به سر می‌برد و روزهای اوج خود را می‌گذراند. با سفر به این کشور آسیایی، تجربه‌های مهیجی کسب خواهید کرد. با ما همراه باشید تا در ادامه با تعدادی از بهترین جاهای دیدنی ژاپن آشنا شوید.

مکان های گردشگری ژاپن

عکسی از ژاپن

جزیره آئوشیما؛ از جاهای دیدنی معروف ژاپن

در اولین گزینه از فهرست جاهای دیدنی در ژاپن سراغ آئوشیما (Aoshima Island) جزیره‌ای آتشفشانی، از مجمع‌الجزایر ایزو می‌رویم. این جزیره در گذشته محل زندگی ماهیگیران بوده؛ اما حالا تعداد گربه‌ها، از تعداد ساکنین بیشتر شده است؛ تا جایی که بسیاری از گردشگران، آن را با نام جزیره گربه‌ها نیز می‌شناسند. آئوشیما طبیعت زیبایی دارد و یکی از مراکز دیدنی ژاپن به شمار می‌رود. اگر به گربه‌ها علاقه‌مند هستید، در سفر به ژاپن، حتما از آئوشیما بازدید کنید.

جزیره آئوشیما از جاهای دیدنی ژاپن

تصویری از جزیره آئوشیما

جزیره هاشیما؛ شهر ارواح

یکی از جاهای ترسناک ژاپن هاشیما یا جزیره ارواح است. این جزیره، در ۱۵ کیلومتری ساحل شهر ناکازاکی قرار گرفته و خالی از سکنه است. از سال ۲۰۰۹ تابه‌حال، تورهای گردشگری بسیاری برای بازدید از جزیره مرموز هاشیما برگزار می‌شوند. اگر به‌دنبال هیجان هستید، حتما در این تورها شرکت کنید و هرگز به‌تنهایی وارد جزیره نشوید؛ زیرا مسیری صعب‌العبور و ناشناخته در انتظارتان خواهد بود.

جزیره هاشیما از مکان های دیدنی ژاپن

عکسی از جزیره هاشیما

کوه فوجی؛ از طبیعی ترین جاهای دیدنی ژاپن

وقتی صحبت از جاهای دیدنی و تفریحی ژاپن می‌شود، اولین گزینه آتش‌فشان فوجی است. این کوه با ارتفاع ۳۷۷۶ متر، بلندترین قلۀ کشور ژاپن به شمار می‌رود. با اینکه فوجی کیلومترها از توکیو فاصله دارد؛ اما از هر نقطۀ شهر، به‌وضوح دیده می‌شود.

کوه فوجی در سال ۲۰۱۳ در یونسکو ثبت شد؛ ازاین‌رو، از لحاظ طبیعی و فرهنگی برای کشور ژاپن حائز اهمیت است. سالانه افراد بسیاری برای کوهپیمایی و صعود به فوجی می‌روند و از مشاهده منظره تماشایی آن لذت می‌برند. اگر اهل ورزش و طبیعت‌گردی هستید، در سفر به ژاپن حتما از این جاذبۀ طبیعی نیز دیدن کنید.

کوه فوجی از جاهای دیدنی ژاپن

عکسی از کوه فوجی ژاپن

پارک گل های آشیکاگا؛ از جاهای دیدنی رایگان ژاپن

شکوفه‌های گیلاس (ساکورا) در ژاپن بسیار مشهور و زیبا هستند؛ به‌طوری‌که جشنواره هانامی در این کشور بسیار مشهور است و گردشگران زیادی به بهانۀ حضور در این فستیوال، راهی سرزمین ساکورا می‌شوند.

 اما گل‌های دیگری نیز در این کشور می‌رویند که کمتر موردتوجه قرار گرفته‌اند. در پارک گل‌های آشیکاگا در شهر توچیگی، با گل‌های خوشه‌ای منحصربه‌فردی مواجه خواهید شد. مطمئن باشید که عطر گل‌ها و رنگ آن‌ها، شما را مدهوش خواهد کرد. بازدید از این پارک زیبا، رایگان است و به حدود دو تا سه ساعت زمان نیاز دارد.

ژاپن

عکسی از پارک گل‌های آشیکاگا 

پارک نارا؛ از قدیمی ترین پارک های ژاپن

نارا، یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ژاپن است که بسیاری از گردشگران، آن را با نام پارک گوزن‌ها نیز می‌شناسند. این پارک در سال ۱۸۸۰ در شهر نارا راه‌اندازی شد و اکنون بیش از ۱۲۰۰ گوزن در آن زندگی می‌کنند. بازدید از نارا برای عموم و به‌صورت ۲۴ساعته آزاد است. در سفر به ژاپن حتما از این پارک دیدن کنید؛ زیرا در کمتر جایی از جهان، شاهد تجمع این تعداد گوزن خواهید بود. از آنجا که گوزن‌ها در محوطه پارک آزادانه حرکت می‌کنند، به حریم آن‌ها احترام بگذارید و در غذا دادن به این حیوانات زیبا، دقت کافی به خرج دهید.

طبیعت ژاپن

تصویری از پارک نارا

دیزنی لند توکیو؛ از جذاب ترین جاهای گردشگری ژاپن

دیزنی لند توکیو، یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ژاپن به شمار می‌رود. این پارک موضوعی که در سال ۱۹۸۳ افتتاح شد، اولین دیزنی لند خارج از ایالات متحده آمریکاست که با ورود به آن، به دنیای کارتون‌های والت دیزنی قدم خواهید گذاشت.

دیزنی لند توکیو نه فقط برای کودکان، بلکه برای بزرگسالان نیز بسیار جذاب و همچنین خاطره‌انگیز است. انواع نمایش‌های عروسکی در این مکان برگزار می‌شوند و شخصیت‌های کارتونی مشهور نیز به استقبال بازدیدکنندگان می‌آیند. دیزنی لند در بسیاری از شهرهای دنیا شعبه دارد؛ اما هر کدام از این شعبه‌ها، حال‌وهوای مخصوص به خود را دارند و اصلا تکراری نمی‌شوند.

دیزنی لند توکیو از جاهای دیدنی ژاپن

عکسی از دیزنی لند توکیو 

قلعه هیمجی؛ از نقاط دیدنی ژاپن در اوساکا

قلعه هیمجی یا شیروساگی، یکی دیگر از مکانهای دیدنی ژاپن است. مشهورترین قلعه تاریخی ژاپن در سال ۱۶۰۱ در شرق اوساکا و روی خرابه قلعه‌های پیشین ساخته شده و اکنون به ثبت یونسکو رسیده است. هیمجی، شش طبقه دارد؛ ۸۳ بنا را به یکدیگر متصل می‌کند و از همه جای شهر دیده می‌شود. چندین آثار سینمایی مشهور از جمله آخرین سامورایی و جیمز باند در این قلعه فیلم‌برداری شده‌اند. به شما قول می‌دهیم با هر روحیه و سلیقه‌ای که باشید، بازدید از قلعه هیمجی برایتان جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود.

قلعه هیمجی از جاهای گردشگری ژاپن

تصویری از قلعه هیمجی 

قلعه اوساکا؛ از جاهای دیدنی اوزاکا ژاپن

اوساکا یا اوزاکا، از شهرهای دیدنی ژاپن به شمار می‌رود و معروف‌ترین جاذبه این شهر، قلعه اوساکا است. این قلعۀ تاریخی 400ساله اگرچه در سال ۱۵۸۶ ساخته شد، اما پلان کنونی آن با نقشه اولیه تفاوت بسیاری دارد؛ زیرا پس از گذشت بیش از چهار قرن، قلعه اوساکا بارها تخریب و از نو ساخته شده است.

قلعه اوساکا شامل 8 طبقه و چندین دروازه و برج است و دورتادور آن را با خندق پوشانده‌اند. برج اصلی ۲۴ متر ارتفاع دارد و چشم‌اندازی خیره‌کننده پیش چشم بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. اگر در سفر به ژاپن در اوزاکا اقامت خواهید داشت، پیشنهاد می‌کنیم حتما از قلعۀ آن دیدن کنید.

قلعه اوساکا از مکان های دیدنی در ژاپن

تصویری از قلعه اوساکا 

معبد فوشیمی ایناری؛ از جاهای دیدنی کیوتو ژاپن

معبد فوشیمی ایناری از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ژاپن در کیوتو است. این معبد در سال ۱۴۹۹ برای ستایش ایناری (خدای برنج) ساخته شد. معماری فوشیمی ایناری بسیار جذاب است و مسیر چندین کیلومتری رسیدن به آن، با طاق‌های نارنجی پوشیده شده است. در این معبد با تعداد قابل‌توجهی مجسمه روباه مواجه خواهید شد که در گذشته، پیام‌آورانی از سوی خدا شناخته می‌شدند. مطمئن باشید که بازدید از این مکان مذهبی و تاریخی، به یکی از جالب‌ترین تجربه‌های عمرتان تبدیل می‌شود.

معبد فوشیمی ایناری از جاهای دیدنی ژاپن

عکسی از معبد فوشیمی ایناری 

معبد هوریوجی؛ از زیباترین معابد بودایی ژاپن

معبد هوریوجی در شهر نارای، منطقه آسوکای، در سال ۶۰۷ پس از میلاد ساخته شده و اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این معبد که به پیروان بودا نسبت داده می‌شود، در گذشته از قدرتمندترین معابد دنیا بوده است. بسیاری از آثار موجود در معبد هوریوجی به عنوان گنجینه‌های ملی نگهداری می‌شوند. اگر به آثار باستانی علاقه دارید، در سفر به ژاپن بازدید از این معبد تاریخی و زیبا را از دست ندهید.

معبد هوریوجی از جاهای دیدنی ژاپن

عکسی از معبد هوریوجی 

معبد آتسوتا؛ از پربازدیدترین مکانهای دیدنی ژاپن

معبد آتسوتا در ناگونا، از پربازدیدترین مکانهای دیدنی ژاپن است و سالانه بیش از پنج میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند. شمشیر کوسوناگی، یکی از ارزشمندترین گنجینه‌های ژاپن، در این معبد نگه داشته می‌شود؛ همچنین زیارتگاه هنوگو نیز در همین محل قرار دارد. معبد آتسوتا همه روزه به صورت ۲۴ساعته به روی عموم باز و هزینه بازدید از آن، رایگان است. به یاد داشته باشید که با مراجعه به معبد آتسوتا، از یک گنجینه مذهبی و تاریخی بسیار زیبا و منحصربه‌فرد، بازدید کرده‌اید.

معبد آتسوتا از جاهای دیدنی ژاپن

عکسی از معبد آتسوتا 

کاخ امپراتوری توکیو؛ از جاهای دیدنی توکیو

کاخ امپراتوری توکیو، از جاهای دیدنی ژاپن توکیو محسوب می‌شود و سالانه بازدیدکنندگان بسیاری دارد. این کاخ و باغ سرسبز و دلربای آن، در قرن هفدهم ساخته شده و همچنان میزبان خاندان سلطنتی ژاپن است. کاخ امپراتوری ژاپن، همه روزه به غیر از یکشنبه‌ها و دوشنبه‌ها امکان بازدید دارد و کاملا رایگان است؛ البته بخش مربوط به خاندان سلطنتی، قابل بازدید نیست. اگر به ژاپن سفر کردید، حتما به این کاخ تاریخی و زیبا نیز سر بزنید.

کاخ امپراتوری توکیو از جاهای دیدنی ژاپن

عکسی از کاخ امپراتوری توکیو 

جنگل بامبو آراشیاما؛ زیباترین جای دیدنی ژاپن در کیوتو

یکی دیگر از جاهای دیدنی معروف ژاپن جنگل بامبو آراشیاما (Arashiyama Bamboo Forest) است. چشم‌انداز خارق‌العاده، هوای پاک و آلودگی صوتی نزدیک به صفر، این جنگل را به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های کیوتو تبدیل می‌کند. قطعا منظره درختان غول‌آسای بامبو را در کمتر جایی از جهان مشاهده می‌کنید. مسیرهای مختلفی برای پیاده‌روی در جنگل آراشیاما ایجاد شده‌اند که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند. اگر به‌دنبال بازدید از مناظر دیدنی ژاپن هستید، حتما جنگل بامبو را در اولویت قرار دهید.

جنگل بامبو آراشیاما از جاهای گردشگری ژاپن

عکسی از جنگل بامبو آراشیاما

موزه ملی توکیو؛ مرکز تاریخ و فرهنگ ژاپن

یکی دیگر از مکان های دیدنی ژاپن موزه ملی توکیو است. این موزه، پنج ساختمان مجزا دارد و مجموعه‌ای از اشیا و آثار هنری و باستانی ژاپنی، آسیایی و بودایی را نمایش می‌دهد. سلاح‌های قدیمی، لباس‌های سنتی، تجهیزات نظامی و ظروف سفالی از جمله این اشیا هستند که تعداد آن‌ها به بیش از ۱۱۰.۰۰۰ مورد می‌رسد. در بازدید از موزه ملی توکیو با تاریخ و فرهنگ اهالی ژاپن بیشتر آشنا خواهید شد. پس از گشت‌وگذار در موزه نیز می‌توانید از نمایشگاه‌های روباز، باغ و رستوران موجود در محوطه بازدید کنید.

موزه ملی توکیو از جاهای دیدنی ژاپن

تصویری از موزه ملی توکیو 

موزه یادبود صلح هیروشیما؛ از محبوب ترین اماکن دیدنی ژاپن

حتی اگر اهل تاریخ و سیاست نباشید، حتما چیزهایی درباره حادثه ناگوار هیروشیما شنیده‌اید. موزه یادبود صلح هیروشیما برای بزرگداشت کشته‌شدگان این حادثه در همین شهر بنا شده است. این موزه از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کشور ژاپن به شمار می‌رود و سالانه بازدیدکنندگان بسیاری دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بمباران هیروشیما، در سفر به ژاپن، حتما از موزه یادبود صلح هیروشیما بازدید کنید. بازدید از این موزه برای عموم آزاد و کاملا رایگان است.

موزه یادبود صلح هیروشیما از جاهای دیدنی ژاپن

عکسی از موزه یادبود صلح هیروشیما 

تماشای جاهای دیدنی ژاپن در سفر به کشور آفتاب

ژاپن اگرچه کشوری با مساحت نه‌چندان زیاد است که روی جزایر آتش‌فشانی قرار دارد، اما تاریخ طولانی و پرسابقه‌ای را پشت سر می‌گذارد؛ این موضوع در کنار نزدیکی به اقیانوس و آب و هوای این کشور، باعث تنوع و تعدد جاهای دیدنی ژاپن شده است؛ تاحدی‌که بازدید از تمامی آن‌ها در یک سفر شدنی نیست.

اگر قصد سفر به کشور آفتاب و سرزمین سامورایی‌ها را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با تور ژاپن همراه شوید؛ چراکه دراین‌صورت هزینه‌های سفر خود را تا حد زیادی کاهش خواهید داد. شما کدام شهر ژاپن را بیشتر می‌پسندید؟ دوست دارید از کدام یک از جاذبه های گردشگری ژاپن دیدن کنید؟

سوالات متداول:

1. در سفر به توکیو از کدام جاهای دیدنی دیدن کنیم؟

معبد میجی، کاخ امپراطوری، باغ وحش اوئنو، محلۀ گینزا، معبد سنسوجی، دیزنی‌لند و... از جاهای دیدنی ژاپن در توکیو هستند.

2. در سفر به کیوتو از چه مکان‌هایی بازدید کنیم؟

معبد فوشیمی ایناری، معبد کیومیزو، قلعۀ نیجو، جنگل باممبو آراشیاما، پرستشگاه شیموگامو و کامیگامو و محلۀ گیون از دیدنی‌ترین مناطق دیدنی ژاپن در کیوتو به شمار می‌روند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc