https://gateway.trip.ir/api/

پارک آبی اوشن؛ آب بازی در جزیره کیش

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

پارک آبی کیش

اگر قصد سفر به جزیره زیبای کیش را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به پارک برفی معروف آن هم سری بزنید. ما در مقاله‌ای با عنوان پارک برفی کیش بیشتر از این مکان پرطرفدار گفتیم.

 آيا می‌دانید اولین تم‌پارک روباز ایران در جزیره کیش واقع شده است؟ پارک آبی اوشن یکی از بهترین و مشهورترین مراکز تفریحی این جزیره زیبا و دوست‌داشتنی به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر پذیرای بازدیدکنندگان از سراسر ایران و سایر کشورهای دنیا بوده است. اگر عاشق هیجان هستید و می‌خواهید در سفر به جزیره روزی پرشور و مفرح را تجربه کنید، بازدید از پارک آبی کیش را به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم. اما پیش از تصمیم‌گیری، بهتر است کمی با این مجموعه و امکانات آن آشنا شوید.

درباره پارک آبی کیش

پارک آبی اوشن کیش به عنوان اولین پارک موضوعی و همچنین نخستین پارک روباز ایران، فعالیت خود را از سال 1395 آغاز کرد. این پارک حدود 5.5 هکتار مساحت دارد و روزانه پذیرای بیش از 3000 نفر است. تجهیزات پارک آبی کیش از بهترین شرکت‌های کانادایی فعال در این زمینه خریداری شده‌اند تا ایرانیان این امکان را داشته باشند که در محیطی مجهز و ایمن، تفریحات هیجان‌انگیزی را تجربه کنند. چندین سرسره،‌ استخر و اتاق فرار در این مجموعه وجود دارند که کودکان، نوجوانان و بزرگسالان را تا ساعت‌ها سرگرم می‌کند.

اوشن پارک یک پارک معمولی نیست؛ بلکه بر اساس ماجرایی جذاب طراحی و ساخته شده است. داستان پارک ابی کیش از این قرار است که گروهی از دزدان دریایی برای دسترسی به خورشید و حکومت بر دریا، به جزیره قلعه خورشید حمله می‌کنند؛ اما سه برادر شجاع به نام‌های باشو، ماهان و پولاد مانع آن‌ها می‌شوند. در بخش بعدی با بخش‌های مختلف پارک که بر اساس داستان «راز قلعه خورشید» طراحی و نام‌گذاری شده‌اند، آشنا خواهید شد.

پارک آبی اوشن کیش

عکسی از پارک آبی اوشن کیش

آشنایی با امکانات تفریحی پارک آبی اوشن

پارک آبی کیش از سه بخش تفریحی اصلی به نام‌های رایدهای آرام، رایدهای تند و رایدهای هولناک تشکیل شده است و هر بخش، زیرمجموعه‌های خاص خود را دارد. در ادامه به معرفی کوتاه هر یک از این بخش‌ها خواهیم پرداخت.

  1. بخش رایدهای آرام: استخر موج، استخر دینگو، رودخانه مصنوعی راشین، سرسره برکو برای کودکان، چالاب، استخر آبان، استخر آبتین برای نوجوانان، جکوزی رابو
  2. بخش راید‌های تند: موجاب، گرداب، دینگل، آناکوندا، دریاچه سونامی، مارپیچ، رالی راید
  3. بخش‌ رایدهای هولناک: مسیری پر پیچ‌وخم و مرتفع به نام پیچالوب

بخش‌ رایدهای آرام برای کودکان و افرادی مناسب است که چندان اهل هیجان نیستند و به دنبال محیطی آرام و مفرح می‌گردند؛ اما بخش‌های راید تند و راید هولناک، ترکیبی از سرعت، ارتفاع و هیجان را به وجود می‌آورند و باعث افزایش آدرنالین می‌شوند.

امکانات رفاهی موجود در اوشن پارک کیش

اوشن پارک فقط برای تفریح نیست، بلکه امکانات رفاهی آن نیز تکمیل است و موجبات راحتی خانواده‌ها را فراهم می‌کند. اگر هنگام تفریح احساس گرسنگی یا تشنگی کردید، می‌توانید به بستنی بار، چیکو یا کافیسای آن سر بزنید. همچنین اگر مایو یا سایر ملزومات شنا را فراموش کرده‌اید یا قصد خرید سوغاتی و یادگاری دارید، فروشگاه آراکاتا برای همین منظور در اختیار شما خواهد بود.

اسپا، عکاسی و نقش حنا نیز از سایر سرگرمی‌های مجموعه اوشن به شمار می‌رود. به‌طور خلاصه، اوشن پارک نه تنها انتظارات شما از یک پارک آبی را برآورده می‌کند، بلکه مانند مجموعه‌ای رفاهی عمل کرده و به نیاز گردشگران پاسخ خواهد داد.

آدرس پارک آبی کیش و نحوه دسترسی به آن

پارک آبی اوشن در جنوب جزیره کیش، نزدیک به تقاطع جاده جهان و خیابان ابوموسی واقع شده است. برای دسترسی به این مجموعه آبی باید به میدان ابوموسی در بزرگراه خلیج فارس بروید و به سمت خیابان ابوموسی بپیچید. در انتهای این خیابان و نرسیده به پیست سرعت ساحلی، تابلوی مجموعه پارک آبی اوشن کیش را خواهید دید.

شما می‌توانید هم از خودروی شخصی و هم از وسایل نقلیه عمومی داخل جزیره استفاده کنید. اوشن پارک برای راحتی بازدیدکنندگان، سرویس‌های حمل‌ونقلی در جای‌جای کیش فراهم کرده که به‌طور رایگان در اختیار گردشگران و کیشوندان خواهد بود. برای اطلاع دقیق از ساعت کار و ایستگاه‌های این سرویس، به سایت رسمی پارک آبی کیش مراجعه کنید و یا با شماره 07644465985 تماس بگیرید.

موقعیت جغرافیایی پارک آبی اوشن روی نقشه گوگل

ساعت بازدید و قیمت بلیط پارک آبی اوشن

ساعت بازدید از پارک آبی کیش برای خانم‌ها و آقایان متفاوت است. بانوان همه روزه از ساعت 09:00 تا 14:00 و آقایان همه روزه از ساعت 15:00 تا 20:00 امکان استفاده از خدمات و تفریحات پارک ابی اوشن را دارند.

بخشی از هزینه سفر به کیش مربوط به مبلغ ورودی جاهای دیدنی آن است. قیمت بلیط پارک آبی اوشن برای کیشوندان و گردشگران در روزهای مختلف سال، متفاوت است. شما عزیزان در حال حاضر می‌توانید بلیط طلایی این پارک را با هزینه 1 میلیون و 100 هزار تومان خریداری کرده و علاوه بر تمام استخرها و دریاچه و چالاب پارک آبی، از سرسره‌های آن نیز استفاده کنید. البته اگر فکر می‌کنید این مبلغ زیاد است، امکان خرید بلیط آبی با مبلغ 400 هزار تومان نیز وجود دارد. هرچند در این صورت، نمی‌توان از سرسره‌ها استفاده کرد.

خوشبختانه پارک آبی کیش برای کودکان (با قد کمتر از 122 سانتی‌متر) و سالمندان بالاتر از 65 سال تخفیف در نظر گرفته است. برای بهره‌مندی از این امکان باید ابتدا بلیط ورودی پارک آبی را از طریق سایت رسمی مجموعه خریداری کرده و پس از حضور در پارک، مبلغ تخفیف را با نشان دادن کارت شناسایی دریافت کنید. همچنین می‌توان از ابتدا بلیط را به صورت حضوری از گیشه پارک آبی تهیه کرد.

قوانین پارک آبی کیش اوشن

پیش از سفر به هر مقصدی، لازم است با قوانین و شرایط آن آشنا باشیم تا هم خودمان سفری لذت‌بخش و به‌یادماندنی داشته باشیم و هم برای ساکنین آن مکان مزاحمت ایجاد نکنیم. راهنمای سفر به کیش می‌تواند شما را با شرایط و موقعیت جزیره به‌خوبی آشنا کند. بااین‌حال، اگر قصد حضور پیدا کردن در پارک آبی اوشن را دارید، لازم است تا با قوانین و مقررات حاکم بر مجموعه آشنا شوید. این نکات شامل موارد زیر خواهند بود:

  • هزینه بلیط به‌هیچ‌وجه پس داده نمی‌شود؛
  • ورود کودک پسر به همراه مادر و کودک دختر به همراه پدر به داخل پارک ممنوع است؛
  • باید از پوشیدن مایوهای سگک‌دار خودداری کنید؛
  • مبلغ تخفیف برای کودکان با قد کمتر از 122 و سالمندان بالای 65 سال پس از احزار حویت حضوری محاسبه خواهد شد؛
  • زنان باردار، افرادی با وزن بالای 136 کیلوگرم و بیماران مبتلا به مشکلات قلبی و ستون فقرات، اجازه استفاده از سرسره‌ها را ندارند؛
  • به همراه داشتن هرگونه موادغذایی، سیگار، نوشیدنی، دوربین، موبایل و تبلت در پارک آبی کیش ممنوع است.

در نظر داشته باشید که این قوانین و مقررات برای احترام به شما و سایر گردشگران عزیز وضع شده است و رعایت آن‌ها، از بروز هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری خواهد کرد.

بهترین زمان بازدید از اوشن پارک

آب‌وهوای کیش در اغلب روزهای سال برای تفریحات آبی کاملا مناسب است؛ ازاین‌رو پارک اوشن همه روزه از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. بااین‌حال، به دلیل جنوبی بودن این جزیره و قرار گرفتن در نزدیکی خط استوا، فصول سرد سال بهترین زمان سفر به کیش خواهد بود. البته گردشگرانی که قصد شرکت در جشنواره‌های تابستانی کیش را دارند، سفر خود را به این موقع از سال منتقل خواهند کرد؛ اما اواخر پاییز تا اوایل بهار، از لحاظ آب‌وهوایی، بهترین زمان بازدید از کیش و تفریح در اوشن پارک است.

عکسی از پارک آبی اوشن کیش

عکسی از پارک آبی اوشن کیش

جاهای دیدنی اطراف اوشن پارک کیش

بازدید از اوشن پارک و استفاده از امکانات تفریحی آن حدود یک نصفه‌روز از شما زمان می‌گیرد. این مرکز تفریحی به «هتل ستاره طلایی» بسیار نزدیک بوده و تا «رستوران پدیده شاندیز» نیز مسافتی نخواهد داشت. متاسفانه بسیاری از جاهای دیدنی کیش در نزدیکی این پارک آبی قرار ندارند؛ اما با استفاده از ماشین می‌توانید به

بروید. کلیه این مکان‌ها در فاصله کمتر از 10 کیلومتری پارک اوشن قرار گرفته‌اند که با 10 دقیقه رانندگی می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین خوشبختانه فاصله آن از فرودگاه بین‌المللی کیش تنها 10 دقیقه خواهد بود. بنابراین می‌توانید با بلیط هواپیما کیش به جزیره سفر کرده و در همان روز، برای بازدید از این مرکز تفریحی آبی برنامه‌ریزی کنید.

سفر به کیش و بازدید از پارک آبی اوشن

در این مطلب شما را با یکی از مهیج‌ترین تفریحات و جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش آشنا کردیم. پارک آبی اوشن تفریحی جذاب است که محدودیت سنی ندارد و می‌تواند از کودکان تا سالمندان را سرگرم کند و لحظاتی به‌یادماندنی را برای تمام اعضای خانواده رقم بزند.

آیا قبلا از این مجموعه آبی دیدن کرده‌اید؟ کدام بخش آن برایتان جذاب‌تر بوده است؟ لطفا از تجربه‌هایتان برایمان بنویسید. همچنین اگر پس از مطالعۀ این مقاله به کیش سفر کردید، خواهشمندیم پیشنهادات خود برای داشتن سفری راحت‌تر را برای دیگر گردشگران تریپ بنویسید. راهنمایی‌های شما می‌تواند تاثیر شگرفی داشته باشد که شاید خودتان از آن آگاه نباشید.

سوالات متداول:

1. پارک آبی کیش کجاست؟

پارک آبی اوشن مجموعه‌ای تفریحی-آبی در استان هرمزگان است که در جنوب جزیره کیش، نزدیک به اتوبان خلیج فارس، میدان ابوموسی قرار دارد.

2. هزینه ورودی پارک آبی کیش چقدر است؟

قیمت بلیط این مجموعه برای افراد بزرگسال 850 هزارتومان است؛ اما خردسالان و افراد میانسال در صورت خرید حضوری می‌توانند از تخفیف‌های مجموعه اوشن برخوردار شوند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc