https://gateway.trip.ir/api/

آکواریوم انزلی

به روز رسانی: 02 آبان ، 1402 جاذبه های گردشگری

آکواریوم انزلی

آیا تابه‌حال نام آکواریوم انزلی به گوشتان خورده است؟ این آکواریوم با نام فانتستیک (Funtastic Aquarium)، در سال 1397 در بندر انزلی افتتاح شد و اکنون زیستگاه بیش از 5 هزار گونه آبزی، پرنده و خزنده است. آکواریوم انزلی بخش‌های مختلفی دارد و اکنون به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی انزلی شناخته می‌شود.

جالب است بدانید که فانتستیک، پس از آکواریوم‌های اصفهان و کیش، عنوان مدرن‌ترین آکواریوم ایران را از آن خود کرده است. اگر به دنبال کسب تجربه‌های جدید و جذاب هستید، در سفر به بندر انزلی حتما از آکواریوم آن نیز بازدید کنید؛ البته پیش از بازدید از  Funtastic Aquarium، به واسطه مقاله پیش رو، کمی با این مجموعه، امکانات، آدرس و هزینه بلیط آن آشنا شوید.

آکواریوم انزلی کجاست؟

آکواریوم انزلی یا فانتستیک آکواریوم با بودجه‌ای بالغ بر 30 میلیون یورو، در منطقه آزاد انزلی، در شمال ایران افتتاح شد. این آکواریوم در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین کلکسیون‌های آبزیان در خاورمیانه است؛ به طوری که تنها نزدیک به 200 گونه آبزی را در خود جای داده است.

مساحت آکواریوم انزلی به 10 هزار مترمربع می‌رسد و ساختمان دوطبقۀ آن به بخش‌های مختلفی همچون آکواریوم‌های تونلی، آکواریوم‌های حوضچه‌ای، آکواریوم‌های روباز و آکواریوم‌های معمولی تقسیم می‌شود. در هر آکواریوم، اطلاعات کامل آبزیان برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده تا گردشگران علاوه بر تفریح و سرگرمی، اطلاعات عمومی خود را نیز ارتقا دهند.

فیلترهایی که در آکواریوم‌ها استفاده می‌شوند، بسیار جالب‌توجه هستند. این فیلترها مطابق با پیشرفته‌ترین تکنولوژی دنیا طراحی شده‌اند و وظیفۀ تصفیه آب و از بین بردن سختی املاح معدنی را به عهده دارند تا آبزیان در محیطی ایمن و سالم زندگی کنند. آکواریوم بندر انزلی فقط به تعدادی مخزن برای نگهداری آبزیان محدود نمی‌شود؛ بلکه قسمت‌های مختلف دیگری دارد که در بخش بعدی به آن‌ها خواهیم پرداخت.

بخش های مختلف آکواریوم فانتستیک انزلی

آکواریوم بندر انزلی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی را شامل می‌شود. در ادامه، هر کدام از این بخش‌های را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد:

  • تونل آکواریوم انزلی: طولانی‌ترین آکواریوم شیشه‌ای و 360 درجۀ ایران با طول 40 متر؛
  • سالن خلیج فارس: از بزرگ‌ترین بخش‌های اکواریوم انزلی و مکانی برای نمایش ماهی‌های منطقه خلیج فارس؛
  • سالن آرواره‌ها: مکانی برای نمایش مجموعه‌ای از آرواره‌های آبزیان مختلف از جمله کوسه؛
  • سالن صخره‌های مرجانی: محلی برای نگهداری ماهی‌هایی که در صخره‌های مرجانی زندگی می‌کنند؛
  • بخش آمازون: محل نگهداری ماهیان بومی منطقه آمازون و بهترین مکان برای عکاسی؛
  • غار دریایی: غاری رازآلود با بیش از 35 گونه ماهی از جمله دلقک‌ماهی؛
  • بخش دریای خزر: محلی برای نگهداری گونه‌های مختلف ماهی‌های دریای خزر؛
  • بخش کوسه‌ماهی‌ها: محل نگهداری کوسه‌های بلک تیپ با طول 160 سانتی‌متر؛
  • بخش پرندگان و خزندگان: واقع در طبقه دوم و مکانی برای نگهداری از انواع پرندگان و خزندگان از جمله ایگوانا، طوطی ماکائو و مرغ بهشتی سبز و قرمز؛
  • شهربازی گیم لند: واقع در طبقه دوم آکواریوم انزلی، با بهترین بازی‌های روز دنیا برای تمام سنین؛
  • سالن بولینگ: مجموعه‌ای مدرن برای تفریح و سرگرمی انفرادی و دسته‌جمعی؛
  • رستوران و کافی‌شاپ: ارائه بهترین غذاها و نوشیدنی‌های ایرانی و بین‌المللی؛
  • فروشگاه: برای خرید اسباب‌بازی، یادگاری و سوغاتی‌های دریایی.

در بخشی از آکواریوم بندر انزلی حوضچه‌هایی مملو از سفره‌ماهی، کوسه بامبو و ماهی کوی وجود دارند. نکته جالب اینجاست که شما می‌توانید به این ماهی‌ها غذا بدهید. بازدید از همه بخش‌های آکواریوم فانتستیک حدود 3 تا 4 ساعت زمان خواهد برد. در این چند ساعت، برای مدتی غرق در دنیای زیر آب می‌شوید و همه دغدغه‌هایتان را از یاد می‌برید. در سفر به منطقه آزاد انزلی، بازدید از آکواریوم انزلی را به‌هیچ‌وجه فراموش نکنید.

آکواریوم انزلی

تصویری از تونل آکواریوم انزلی

آدرس آکواریوم انزلی و نحوه دسترسی به آن

برای دسترسی به آکواریوم انزلی ابتدا باید خود را با استفاده از خودروی شخصی، اتوبوس، قطار یا بلیط هواپیما رشت به مرکز استان گیلان برسانید؛ سپس اگر خودروی شخصی ندارید، در میدان فرزانه رشت، سوار تاکسی شده و به مقصد حسن‌رود یا انزلی بروید.

این آکواریوم در کیلومتر 5 بلوار شهید فاتحی، فاز تجارت و گردشگری بندر انزلی قرار گرفته و راحتی می‌توانید به آکواریوم فانتستیک دسترسی پیدا کنید. قطعا شگفت‌زده خواهید شد اگر بدانید این مجموعه تفریحی فقط 3 دقیقه با ساحل دریای خزر فاصله دارد؛ البته اگر بخواهید این مسیر را با خودروی شخصی بپیمایید، این فاصله به 10 دقیقه افزایش پیدا می‌کند.

موقعیت جغرافیایی آکواریوم انزلی روی نقشه گوگل

ساعت کار و قیمت بلیط آکواریوم انزلی

اکواریوم انزلی همه‌روزه از ساعت 12:00 تا 21:00 به روی علاقمندان باز بوده و گردشگران می‌توانند از بخش‌های مختلف آن بازدید کنند. قیمت بلیط آکواریوم انزلی 1402‌ به ازای هر نفر، 350 هزار تومان است؛ البته اگر عضو باشگاه مشتریان این مجموعه شوید، از تخفیف‌های مختلفی بهره‌مند خواهید شد. برای بازدید از آکواریوم فانتستیک بندر انزلی می‌توانید به صورت اینترنتی بلیط خود را رزرو کرده و یا تعداد بلیط موردنظرتان را به صورت حضوری بخرید. البته سایت آکواریوم فانتاستیک هنوز راه‌اندازی نشده است؛ اما می‌توانید به صفحه اینستاگرام آکواریوم انزلی پیام داده و سوالات خود را بپرسید. همچنین می‌توانید از طریق تماس با شماره‌تلفن این مجموعه از ساعت کار و قیمت بلیط آن اطمینان حاصل کنید.

  • تلفن آکواریوم انزلی: 01334438596

جاذبه های اطراف آکواریوم انزلی

دیدنی‌های انزلی در هر نقطه از این شهر پراکنده شده‌اند؛ به طوری که می‌توانید پس از بازدید از آکواریوم انزلی، از سایر جاذبه‌های نزدیک به این مکان نیز بازدید کنید. اسکله بندر انزلی، برج ساعت، ساحل دریای انزلی، مقبره بی‌بی حوریه، کاخ‌موزه نظامی انزلی، کشتی تفریحی میرزا کوچک خان و تالاب انزلی در فاصله کمی از آکواریوم فانتاستیک قرار گرفته‌اند و از زیباترین جاذبه‌های شهر محسوب می‌شوند. کلبه وحشت انزلی نیز یکی دیگر از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های این شهر دریایی و نزدیک به شهرستان صومعه سرا است که در سفر به استان زیبای گیلان،‌ نباید بازدید از آن را فراموش کرد.

تماشای آبزیان زیبای آکواریوم انزلی در سفر به استان گیلان

منطقه آزاد انزلی یکی از توریستی‌ترین بنادر ایران است که سالانه از گردشگران متعددی پذیرایی می‌کند. جاذبه‌های این شهر بی‌شمارند؛ اما در این مقاله تصمیم گرفتیم که آکواریوم انزلی را به شما عزیزان معرفی کنیم. فراموش نکنید که استان گیلان، تاریخ پرسابقه‌ای را پشت سر گذاشته و علاوه‌بر اماکن تفریحی مثل این آکواریوم، از مناطق قدیمی و بناهای تاریخی بسیاری نگهداری می‌کند. پس برای سفر به استان سبز ایران، برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشید.

آیا شما پیش از این به استان گیلان و شهر انزلی سفر کرده‌اید؟ کدام یک از جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی آن را بیشتر می‌پسندید؟

سوالات متداول:

1. آکواریوم انزلی کجاست؟

آکواریوم فانتاستیک انزلی یکی از جدیدترین جاذبه های گردشگری بندر انزلی است که در منطقه تجارت و گردشگری این شهر، در کیلومتر 5 بلوار فاتحی قرار دارد.

2. برای خرید بلیط آکواریوم انزلی باید چه کار کنیم؟

متاسفانه سایت مجموعه آکواریومی انزلی هنوز راه‌اندازی نشده است. بنابراین شما باید به صورت حضوری بلیط ورود به این مجموعه را خریداری کرده و یا از طریق صفحه اینستاگرام آن، بلیط رزرو کنید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc