https://gateway.trip.ir/api/

بهترین جاهای دیدنی سریلانکا را بشناسید

به روز رسانی: 08 اردیبهشت ، 1403 جاذبه های گردشگری

جاهای دیدنی سریلانکا

از جاهای دیدنی سریلانکا چه می‌دانید؟ آیا تابه‌حال قصد سفر به این کشور را داشته‌اید؟ سریلانکا، یکی از جزایر جنوبی قاره آسیا، در سال‌های اخیر به مقصد محبوب گردشگران در سراسر دنیا تبدیل شده است. اماکن دیدنی سریلانکا به همراه طبیعت منحصر‌به‌فرد آن، توجه‌ هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند و هوش از سر بازدیدکنندگان خود می‌برد.

در ادامه تعدادی از بهترین جاذبه های گردشگری سریلانکا را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم تا در سفر به این کشور زیبا از آن‌ها بازدید کنید. اگر می‌خواهید با سریلانکا و جذابیت‌های آن بیشتر آشنا شوید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

قله آدم؛ یکی از اماکن مذهبی محبوب در سریلانکا

یکی از جاهای دیدنی کندی سریلانکا، قله آدم یا Adam's Peak است که به نام سری پادا نیز شناخته می‌شود. این قله با ارتفاع 2243 متر، درست در شهر کندی در مرکز سریلانکا قرار گرفته است. قله آدم از اماکن مذهبی سریلانکا به شمار می‌رود و برای بسیاری از ادیان، اهمیت زیادی دارد. در معبد این قله، سنگی دیده می‌شود که روی آن ردپایی به جا مانده است و برای هر یک از ادیان، ‌معانی مختلفی دارد. برای مثال بودایی‌ها این ردپا را به بودا، هندوها به شیوا و مسیحیان به حضرت آدم نسبت می‌دهند.

شب‌هایی که ماه کامل است، تعداد زائران سری پادا بیشتر از همیشه می‌شود. این افراد معمولا از ساعت 2.5 بامداد کوهنوردی را آغاز می‌کنند تا هنگام طلوع خورشید به قله رسیده باشند. در مسیر منتهی به قله نیز غرفه‌های متعددی برای فروش چای و مواد غذایی به چشم می‌خورد. همه این موارد، قله آدم را به یکی از اماکن دیدنی و جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است.

سیگیریا؛ مرتفع‌ترین منطقه باستانی سریلانکا

کوه خاطره یا سیگیریا (Sigiriya) یکی از خیره‌کننده‌ترین مکان‌های توریستی و از میراث جهانی یونسکو در سریلانکا است. این صخره عظیم‌الجثه که قدمت آن به قرن پنجم میلادی برمی‌گردد، حدود 300 متر از سطح دریا فاصله دارد و بقایای چندین قلعه، کاخ و باغ را در خود جای داده است.

بر فراز کوه خاطره با منظره‌ای خارق‌العاده و نفس‌گیر روبه‌رو خواهید شد. کاخ‌ها و باغ‌هایی که قرن‌ها پیش در این ارتفاع ساخته شده‌اند، در نوع خود بی‌نظیر هستند و نبوغ مهندسان قرن‌های گذشته را به رخ می‌کشند. در بازدید از بهترین جاهای دیدنی سریلانکا، بازدید از منطقه باستانی سیگیریا در شمال این شهر را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

قلعه سیگیریا سریلانکا

تصویری از سیگیریا منطقه دیدنی سریلانکا

قطار معروف سریلانکا

حتما شما هم تصاویری از قطار معروف سریلانکا را در فضای مجازی دیده اید. این قطار آبی رنگ که از دل جنگل‌های سرسبز و رویایی سریلانکا عبور می‌کند، یکی از جاذبه های گردشگری سریلانکا است. هنگام سفر به سریلانکا سوار این قطار معروف شوید و عکس‌های جذاب بگیرید!

قلعه گاله؛ شاهکار معماری قرن ششم میلادی

قلعه گاله (Galle) در شهری با همین نام واقع شده که یکی دیگر از میراث جهانی سریلانکا را تشکیل می‌دهد. این قلعه، نمونه‌ای عالی از ترکیب معماری آسیایی و اروپایی است که در قرن ششم میلادی توسط پرتغالی‌ها ساخته شد و در حال حاضر به یکی از نقاط دیدنی سریلانکا تبدیل شده است.

منطقه قلعه گاله مملو از رستوران‌ها، خرده‌فروشی‌ها، گالری‌های متعدد و بهترین هتل های سریلانکا است که جذابیت بیشتری به این محدوده بخشیده‌اند. بازدید از قلعه و منطقه گاله، تجربه‌ای جالب و فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهد زد.

معبد گانگارامایا؛ از مهم‌ترین معابد بودایی کلمبو

معبد گانگاماریا (Gangaramaya Temple) یکی از مهم‌ترین معابد بودایی و از جاهای دیدنی کلمبو سریلانکا است. این معبد در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده و بنای آن ترکیبی از معماری سریلانکایی، هندی، تایلندی و چینی است. مجسمه‌های رنگارنگ و اشیا عتیقه و گران قیمت، زیبایی بصری گانگاراماریا را دوچندان کرده‌اند. این شاهکار معماری یکی از جاذبه‌های گردشگری سریلانکا به شمار می‌رود و در طول سال بازدیدکنندگان بسیاری دارد.

معبد گانگارامایا سریلانکا

عکسی از گانگارامایا

معبد غار دامبولا؛ بزرگ‌ترین معبد غاری در آسیا

یکی دیگر از جاهای دیدنی سریلانکا معبد غار دامبولا (Dambulla) است که در فهرست زیباترین مجموعه معابد غار و از مهم‌ترین آثار باستانی سریلانکا قرار دارد. این معبد که در دشت‌های شمالی این کشور و در 148 کیلومتری شهر کلمبو واقع شده است، به عنوان بزرگ‌ترین معبد غاری در آسیا شناخته می‌شود و در منطقه‌ای حفاظت‌شده قرار دارد. دامبولا برای بودایی‌ها مکان بسیار مقدسی است و زائرانی از سراسر جهان به زیارت آن می‌آیند. قدمت این غار به هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و از مهم‌ترین نقاط مردم سریلانکا برای زندگی بوده است.

بازدید از معبد غار دامبولا در تمام روزهای ماه، کاملا رایگان است. البته به یاد داشته باشید که در بازدید از معبد، باید شانه‌ها و پاهای خود را بپوشانید و بدون کفش وارد شوید.

غار دامبولا سریلانکا

تصویری از معبد غار دامبولا

معبد دندان مقدس؛ محل نگهداری از دندان بودا

معبد دندان مقدس (Temple of the Sacred Tooth Relic)، در شهر کندی، مکان نگهداری یکی از دندان‌های بودا است و به همین دلیل اهمیت ویژه‌ای برای اهالی سریلانکا و بوداییان دارد. درب این معبد از ساعت 5 صبح تا 8 شب به روی علاقه‌مندان و گردشگران باز است؛ اما محفظه نگهداری از دندان بودا فقط در زمان‌های مشخصی باز می‌شود. زیرا در طی این سال‌ها تلاش‌های بسیاری برای دزدیدن یا از بین بردن دندان بودا انجام شده است. البته همه آن‌ها بی‌نتیجه بوده و اهالی و دولت سریلانکا با قدرت از این یادگار ارزشمند محافظت می‌کنند.

مرکز نگهداری فیل های پیناوالا

مرکز فیل‌های پیناوالا در واقع پرورشگاهی است که در آن فیل‌های بی سرپرست و به دور از خانواده نگهداری می شوند. این مرکز در 41 کیلومتری شهر کندی سریلانکا در روستایی به نام پیناوالا قرار دارد. مرکز نگهداری فیل‌های پیناوالا یکی از بزرگترین گله فیل های آسیا با 43 فیل نر و 68 فیل ماده را در خود جای داده است.

سینهاراجا؛ آخرین بازمانده جنگل‌های استوایی سریلانکا

سینهاراجا (sinharaja) از آخرین جنگل‌های استوایی سریلانکا است که در سال 1988 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. این جنگل که در جنوب شرقی کشور واقع شده، بیش از 50درصد از گونه‌های گیاهی و جانوری سریلانکا را در خود جای داده است. سینهاراجا جایگاه ویژه‌ای برای کشور سریلانکا دارد و در آب‌وهوای آن بسیار موثر است. از آنجایی که هنگام بازدید از این جنگل استوایی با شگفتی‌های فراوانی مواجه خواهید شد، در سفر به سریلانکا، سینهاراجا را به‌هیچ‌وجه فراموش نکنید.

میهینتاله؛ زادگاه بودیسم

میهینتاله (Mihintale)، کوهی در نزدیکی شهر آنورادهاپورا سریلانکا است و یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این کشور محسوب می‌شود. این کوه، زادگاه بودیسم است و سالانه زائران بی‌شماری از سراسر دنیا برای بازدید از میهینتاله اقدام می‌کنند. اگرچه میهینتاله یک مکان مذهبی است؛ اما طبیعت زیبایی دارد و توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند.

پارک ملی یالا؛ مشهورترین پناهگاه حیات وحش سریلانکا

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی سریلانکا پارک ملی یالا (Yala National Park) در جنوب شرقی سریلانکا است که حدود 300 کیلومتری تا شهر کلمبو فاصله دارد. این پارک از مشهورترین پناهگاه‌های حیات وحش در مجاورت اقیانوس هند به شمار می‌رود. گونه‌های متنوعی از حیوانات مانند کروکودیل، طاووس، گوزن، پلنگ‌های آسیایی، آهو و فیل در این پارک نگهداری می‌شوند. پناهگاه حیات وحش یالا در سال 1938 به پارک ملی تبدیل شد. اگر به حیات وحش و حیوانات و تور سافاری علاقه دارید، می‌توانید با رزرو تور سافاری از این جاذبه طبیعی سریلانکا دیدن کنید.

پارک ملی یالا سریلانکا

تصویری از پاک ملی یالا

باغ وحش دهیوالا؛ قدیمی‌ترین باغ وحش آسیا

باغ وحش دهیوالا (Dehiwala Zoo) یا باغ ملی جانورشناسی سریلانکا، در سال 1936 میلادی آغاز به کار کرده و قدیمی‌ترین باغ وحش آسیا محسوب می شود. حتما شگفت‌زده خواهید شد اگر بدانید که بیش از 3000 گونه جانوری در این باغ وحش نگهداری می شود؛ حیوان‌اتی که نه تنها آن‌ها را از نزدیک ندیده‌اید، بلکه حتی نامشان را هم نشنیده‌اید. بازدید از باغ وحش دهیوالا، در فاصله 40 کیلومتری فرودگاه کلمبو، تجربه‌ای جدید و فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

مرکز پرورش لاک پشت کوسگودا در بنتوتا

مرکز پرورش لاک‌پشت کوسگودا (Kosgoda Turtle Hatchery) در دهه 80 میلادی در دهکده کوسگودا راه‌اندازی شده و یکی از جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا محسوب می‌شود. هدف اصلی این مرکز، حفاظت از لاک‌پشت‌های در حال انقراض و بیمار است. در بازدید از پرورشگاه کوسگودا می‌توانید کلیه مراحل لانه‌سازی، تخم‌گذاری و به دنیا آمدن لاک‌پشت‌ها را از نزدیک مشاهده کنید. در این پرورشگاه، لاک‌پشت‌هایی از چند روزه تا 75 ساله نگهداری می‌شوند. بنابراین بازدید از آن به شدت توصیه می‌شود.

جزیره سینامون؛ محل رویش بهترین درخت‌های دارچین در دنیا

جزیره سینامون (Cinnamon Island) یا جزیره دارچین سریلانکا، در جنوب این کشور قرار گرفته و به دلیل وجود مزارع دارچین به شهرت رسیده است. در سفر به این جزیره می‌توانید از نزدیک، از کلیه مراحل برداشت، پوست کندن، روغن‌گیری و لوله کردن دارچین‌ها بازدید کنید. درخت‌های دارچین جزیره سینامون قدمتی چند صد ساله دارند و 90درصد از دارچین جهان را تامین می‌کنند.

مشاهده مزارع دارچین و فرایند تولید این ادویه خوش‌عطر و خوش‌بو در کنار ورزش‌ها و تفریحات آبی این جزیره، آن را به مقصدی ایده‌آل برای گردشگران تبدیل کرده‌اند.

باغ ادویه کندی

سریلانکا به دلیل تولید بالای ادویه در این کشور به باغ ادویه‌ها معروف است و به همین خاطر مزارع ادویه زیادی به عنوان مرکز گردشگری در این کشور وجود دارد. باغ ادویه کندی سریلانکا یکی از این مکان‌ها است که 15 نوع از ادویه های متنوع در آن کشت و برداشت می‌شود. گردشگران در سفر به سریلانکا می‌توانند برای خرید و امتحان کردن ادویه‌های مختلف از باغ ادویه کندی دیدن کنند.

ساحل بنتوتا؛ زیباترین شهر ساحلی سریلانکا

ساحل بنتوتا (Bentota Beach)، واقع در 65 کیلومتری جنوب شهر کلمبو، یکی از معروف‌ترین سواحل سریلانکا محسوب می‌شود. این ساحل در امتداد اقیانوس هند قرار دارد و طبیعت آن هوش از سر می‌برد. زوج‌های جوان بسیاری برای برگزاری جشن ازدواج یا سپری کردن ماه عسل خود به این ساحل سفر می‌کنند. در فهرست نقاط دیدنی سریلانکا، ساحل بنتوتا انتخابی عالی برای تجربه سفری رمانتیک و رویایی خواهد بود.

علاوه بر این‌ها، تفریحات آبی و ورزش‌های ساحلی بنتوتا نیز بسیار مشهور هستند و طرفداران زیادی دارند. حتی می‌توانید با استفاده از هلیکوپتر بر فراز بنتوتا پرواز کنید و از طبیعت بکر و تماشایی آن لذت ببرید.

پل 9 قوس؛‌ پلی تاریخی در دل آسمان سریلانکا

یکی از نقاط دیدنی سریلانکا پل 9 قوس یا Nine Arch Bridge است که از اماکن تاریخی این کشور به شمار می‌رود. این پل در شهری کوهستانی و کوچک به نام آلا قرار گرفته که به پلی در آسمان نیز شهرت دارد. در ساخت این سازه تاریخی از مصالحی محدود مانند آجر، سنگ و سیمان استفاده شده و هیچ فولادی در ساختمان آن به کار نرفته است.

پل 9 قوس سریلانکا

عکسی از پل نه قوس

این پل در ارتفاع 30 متری از زمین قرار دارد و به دلیل وجود 9 سازه قوسی در آن، به پل 9 آسمان نیز معروف است. اگر در هنگام طلوع یا غروب آفتاب سوار بر قطار از فراز پل نه قوس سریلانکا عبور کنید، می‌توانید از دیدن مناظر سرسبز و مزارع چای آن در نور مایل خورشید لذت ببرید.

بازارها و مراکز خرید سریلانکا

امکان ندارد صحبت از جاهای دیدنی سریلانکا باشد و از مراکز خرید آن حرفی به میان نیاید. خرید کردن بخشی از جاذبه هر سفری است. در کنار بازدید از جاهای دیدنی و تفریحی سریلانکا می‌توانید به سراغ بازارهای سنتی یا مراکز خرید لوکس این کشور نیز بروید و مایحتاج ضروری و غیرضروری خود را از این مکان‌ها خریداری کنید. از مراکز خرید محبوب این کشور می‌توان به مجستیک سیتی (Majestic City)، آرکید ایندیپندنس اسکوئر (Arcade Independence Square) و بازار بنتوتا اشاره کرد.

بازدید از جاهای دیدنی سریلانکا

اگرچه در این مقاله پربازدیدترین و محبوب‌ترین مراکز دیدنی سریلانکا را معرفی کردیم، اما این کشور آسیایی اماکن دیدنی و جاهای تفریحی بی‌شماری دارد که معرفی همه آن‌ها در یک مقاله نمی‌گنجد. اگر شما قبلا به این کشور سفر کرده‌اید، می‌‌توانید در قسمت نظرها از دیدنی‌های محبوب خود نام ببرید و آن را به دیگر گردشگران این کشور نیز معرفی کنید.

همچنین اگر قصد سفر به سریلانکا را دارید، می‌توانید با رزرو تور سریلانکا سفری بهینه داشته باشید و در زمانی کوتاه، از بیشترین اماکن دیدنی سریلانکا بازدید داشته باشید. البته بدون تور هم می‌توانید به این کشور سفر کنید و با خرید بلیط کلمبو به پایتخت این کشور سفر کنید و لذت سفر تنهایی را بچشید.

سوالات متداول :
1) بهترین جاذبه های طبیعی سریلانکا چه مکان‌هایی هستند؟
این کشور جاذبه‌های طبیعی بی‌شماری دارد. اما برخی از معروف‌ترین مکان‌های طبیعی آن عبارتند از باغ وحش دهیوالا، جزیره دارچین، ساحل بنتوتا، پارک ملی یالا و مرکز پرورش لاک‌پشت کوسگودا که در متن با جزئیات بیشتری به آن‌ها پرداخته شده است.
2) بهترین جاذبه های تاریخی سریلانکا چه مکان‌هایی هستند؟
در میان جاذبه‌های تاریخی این کشور می‌توان به این مواد اشاره کرد: کوه خاطره یا سیگیریا، قلعه گاله، معبد گانگارامایا، معبد غار دامبولا، معبد دندان مقدس بودا و میهینتاله. با مطالعه متن مقاله می‌توانید اطلاعات بیشتری از این اماکن تاریخی به دست آورید.
بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc