https://gateway.trip.ir/api/

مرکز نگهداری فیل های پیناوالا سریلانکا

به روز رسانی: 08 اردیبهشت ، 1403 جاذبه های گردشگری

مرکز نگهداری فیل های پیناوالا سریلانکا

مرکز نگهداری فیل های پیناوالا یکی از محبوب ترین جاذبه های حیوانات سریلانکا است. مرکز نگهداری فیل های پیناوالا در سریلانکا به انگلیسی Pinnawala Elephant Orphanage می باشد.
این مرکز در واقع پرورشگاهی است، که در آن فیل های بی سرپرست و بدون خانواده ای که از گله های خود جا مانده اند و یا اینکه والدین آن ها مرده اند را نگهداری می کند.
این مرکز در 41 متری شهر کندی سریلانکا در روستایی به نام پیناوالا قرار دارد، مرکز نگهداری فیل های پیناوالا یکی از بزرگترین گله فیل های آسیا با 43 فیل نر و 68 فیل ماده را در خود جای داده است.
این مرکز مساحتی وسیع را در اختیار این فیل ها قرار داده است، و آن ها به صورت دسته جمعی در این مکان زندگی می کنند، گردشگران بسیاری هر ساله برای دیدن زندگی این موجودات عظیم الجثه به این مکان می آیند.

مرکز نگهداری فیل های پیناوالا سریلانکا

مرکز نگهداری فیل های پیناوالا سریلانکا

تاریخچه ی تاسیس مرکز نگهداری فیل های پیناوالا

مرکز نگهداری فیل های پیناوالا سریلانکا در سال 1975 با هدف پناه دادن به این موجودات عظیم و مراقبت و نگهداری و تامین خوراک آن ها در سریلانکا تاسیس شد.
مرکز نگهداری فیل های پیناوالا تلاش خود را در راستای بهبود زندگی این موجودات و جلوگیری از نابودی این نوع فیل ها و بچه فیل های بی سرپرست به کار گرفته است.
مرکز پیناوالا یکی از بزرگترین مراکز نگهداری فیل ها در جهان می باشد، این مرکز هر ساله میزبان هزاران گردشگر از سراسر جهان است. بازدیدکنندگان بسیاری با کودکان خود برای دیدن زندگی این موجودات از نزدیک و بازی با آن ها به سریلانکا سفر می کنند.
مرکز نگهداری فیل های سریلانکا در ابتدا در پارک ملی ویلپاتو قرار داشته است، اما پس از مدتی توسط مجموعه گردشگری بنتوتا به باغ وحشی به نام دهیوالا انتقال یافت.
باغ وحش دهیوالا به دلیل وسعت کمی که داشت مکان مناسبی برای نگهداری فیل ها نبود و هر چه به تعداد فیل ها افزوده می شد، فضای کمتری برای مراقبت از آن ها وجود داشت.
بنابراین این فیل ها به منطقه ای نزدیک رودخانه ی ماها اویا منتقل شدند، این منطقه به دلیل وسعت زیادی که دارد از فضای بسیار خوبی برای نگهداری این حیوانات برخوردار است.
مرکز نگهداری فیل های پیناوالا در کنار باغ گیاه شناسی در منطقه ای وسیع و سرسبز در قلب طبیعت بکر روستای پیناوالا قرار دارد.

نحوه ی نگهداری فیل ها در پیناوالای سریلانکا

در مرکز نگهداری پیناوالای سریلانکا طبق آمار سال 2011 این مرکز ۸۸ رأس فیل را در خود جای داده است، از این 88 راس 39 فیل نر و ۴۹ فیل ماده از ۳ نسل وجود دارند.
برای مراقبت و غذا دادن و همچنین تیمار فیل ها 48 فیلبان مشغول به کار هستند، نگهداری از این فیل ها کار راحتی نیست آن ها باید نوع خورد و خوراک این فیل ها را مدیریت کنند.
فیل های ماده و بچه فیل ها می توانند روزانه در یک محوطه ای بزرگ ساعت ها به گشت و گذار و بازی بپردازند، این فیل ها در روز دو بار یک مسیر 5 کیلوکتری تا رودخانه را طی می کنند تا در آنجا ساعت ها به حمام کردن، نوشیدن آب و آب بازی با یکدیگر بگذرانند.
فیل ها نر نیز به یکی از کارهای مورد علاقه ی خود یعنی حمل کردن غذا می پردازند، هنگام شب فیل های نر و ماده به صورت جداگانه در جایگاهی که برای آن ها ساخته شده است نگهداری می شوند.
یکی از جذابیت هایی که گردشگران را جذب خود می کند، غذا دادن به بچه فیل ها است. این مرکز از شیشه شیر برای غذا دادن به بچه فیل ها استفاده می کنند تا بازدیدکنندگان از تماشای آن لذت ببرند.
گردشگرانی که تور سریلانکا ۱۴۰۱ را تهیه کنند می توانند، علاوه بر تماشای غذا خوردن فیل ها در مرکز نگهداری پیناوالا به تماشای آب بازی کردن و حمام کردن فیل ها در نزدیکی رودخانه نیز بپردازند.

کیفیت نگهداری از فیل های پیناوالا

بیش تر فیل هایی که در این مجموعه قرار دارند از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار هستند، زیرا در شرایط بسیار خوبی از آن ها نگهداری می شود.
ولی بسیاری از حمایت کنندگان محیط زیست و حیوانات از نحوه ی نگهداری فیل ها در مرکز نگهداری پیناوالا ابراز نگرانی کرده اند و در تلاش هستند تا با جمع آوری اعانه مردمی بتوانند بودجه ای را برای خریداری موارد خوراکی که مورد نیاز این موجودات   فراهم کنند.
برخی از بازدیدکنندگان این مجموعه در سریلانکا با دیدن فیل های کوچکی که در یک محیط بسته محصور شده اند رنجیده خاطر شوند، اما باید این نکته را بگوییم که فیل ها نابالغ و خردسال نمی توانند به تنهایی غذا بخورند و برای خود غذا تهیه کنند. بنابراین آن ها باید تا رسیدن به سن بلوغ و بزرگسالی در محیطی امن و بسته نگهداری شوند و برای آن ها غذا تهیه شود.

هزینه ی ورودی برای بازدید از فیل های پیناوالا

مرکز نگهداری فیل ها پیناوالا به دلیل اینکه برای مراقبت ونگهداری این فیل ها نیازمند کمک و مراقب و غذا دادن به این حیوانات هزینه ی بسیار بالایی دارد، بنابراین برای ورود به این مرکز باید هزینه ای به عنوان ورودی پرداخت شود.
البته هزینه ورودی برای ساکنین سریلانکا و افراد بومی این منطقه بسیار کمتر از گردشگرانی است، که از کشورهای دیگر برای بازدید از این مکان می آیند.
لازم به ذکر است، شما با پرداخت این مبلغ نه تنها از این مکان جذاب و دیدنی دیدن می کنید، بلکه در حفظ و نگهداری فیل های این مرکز کمک شایانی کرده اید.
برای بازدید از مرکز نگهداری فیل های پیناوالای سریلانکا محدودیت زمانی وجود ندارد، ولی به صورت میانگین یک ساعت برای بازدید از این مجموعه در نظر گرفته شده است.
قیمت بلیط ورودی برای افراد بومی بزرگسالان 110 روپیه و کودکان 30 روپیه سریلانکا است.
قیمت بلیط ورودی برای گردشگران خارجی بزرگسالان 3000 روپیه و کودکان 1500 روپیه سریلانکا است.
ساعات کار مرکز نگهداری فیل ها پیناوالا همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 17:30 بعد از ظهر است. فیل ها در ساعت 9 صبح و 1 بعد از ظهر با شیر تغذیه می شوند و از ساعت 10 صبح تا 12 بعد از ظهر حمام می شوند. 

بهترین زمان برای بازدید از فیل های پیناوالا 

شلوغ ترین زمان برای بازدید از این مجموعه فصل تابستان است، در فصل بهار و پاییز زمان خلوت تری برای بازدید از مرکز نگهداری فیل های پیناوالا است.

چگونه به مرکز نگهداری فیل های پیناوالا در سریلانکا برویم ؟

برای رفتن به مرکز نگهداری فیل های پیناوالا، ابتدا باید با قطار به شهر کندی سریلانکا بروید و در ایستگاه رامبوکانا پیاده شوید، سپس از آنجا با اتوبوس به سم مقصد کگاله ترک می روید و در آخر به مقصد نهای مرکز نگهداری فیل های پیناوالا می رسید.

جاذبه های دیدنی نزدیک مرکز نگهداری فیل های پیناوالا

گردشگران می توانند علاوه بر تماشای فیل ها از جاذبه های اطراف این مجموعه نیز دیدن کنند از جمله ی این جاذبه ها می توان به موزه چای مک وودز در فاصله ی ۱۷۰ متری، باغ ادویه کندی در فاصله ی ۱۸۰ متری، رودخانه ماها اویا در فاصله ی ۳۵۰ متری، آکواریوم آکوا برو در فاصله ی  ۸۰۰ متری و از معبد یودگاهاما در فاصله ی  ۱ کیلومتری از این مرکز دیدن کنند.

هتل ها و اقامتگاه های اطراف مرکز نگهداری فیل های سریلانکا

اگر قصد اقامت در نزدیکی این مرکز را دارید ما به شما تعدادی از بهترین هتل های سریلانکا را پیشنهاد می کنیم از جمله ی آن ها ویلا پانیوالا اند در فاصله ی ۲۰ متری، هتل الفنت لابی در فاصله ی ۱۲۰ متری، هتل سوانی پیناوالا هوستی در فاصله ی ۱۷۰ متری، میهمان ‌سرای گرین لند در فاصله ی ۱۹۰ متری و هتل پینالاندا در فاصله ی ۳۵۰ متری است.

بازدید از مرکز نگهداری فیل های پیناوالا سریلانکا

بازدید از مرکز نگهداری فیل های پیناوالا سریلانکا

رستوران های اطراف مرکز نگهداری فیل های پیناوالا 

گردشگران علاوه بر اقامت در نزدیکی مرکز نگهداری فیل های پیناوالا می توانند به رستوران های اطراف این مرکز بروند و غذا میل کنند از جمله رستوران های نزدیک ماداپاوانا رستوران اند فود کرنر در فاصله ی ۱۹ متری، دی ان کی بیک شاپ در فاصله ی ۲۴ متری، یامی برگر در فاصله ی ۱۴۰ متری، گرین لند جویس بار در فاصله ی ۱۹۰ متری، مک وودز تی کفه در فاصله ی ۲۵۰ متری است.
برای اطلاع از قیمت تور کلمبو به سایت تریپ مراجعه کنید و نازل ترین تور های مسافرتی را بدون واسطه و به صورت آنلاین خریداری نمائید.

سوالات متداول درباره ی مرکز نگهداری فیل های پیناوالا سریلانکا

مرکز نگهداری فیل های پیناوالا در کجا قرار دارد ؟

مرکز نگهداری فیل های پیناوالا در 41 متری شهر کندی سریلانکا در روستایی به نام پیناوالا قرار دارد.

ساعت بازدید از مرکز نگهداری فیل های پیناوالا در سریلانکا کی می باشد ؟

ساعات کار مرکز نگهداری فیل ها پیناوالا همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 17:30 بعد از ظهر است. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc