https://gateway.trip.ir/api/

برای بالن سواری به کدام شهر ترکیه سفر کنیم؟

به روز رسانی: 16 اسفند ، 1399 دانستنی های سفر

برای بالن سواری به کدام شهر ترکیه سفر کنیم؟

سفر به ترکیه و بازدید از شهرهای معروف آن نظیر استانبول، آنتالیا و ازمیر بسیار لذت بخش و هیجان انگیز است. یکی از تفریحاتی که در ترکیه وجود دارد ولی بسیاری از مردم از آن بی اطلاع هستند بالن سواری است. هیچ وقت نمی توانید با بلیط هواپیما چارتر به شهر بالن ترکیه بروید. اگر کنجکاو هستید بدانید این شهر در کدام قسمت ترکیه قرار دارد و اطلاعاتی درباره بالن سواری به دست بیاورید این پست از وبلاگ تریپ را از دست ندهید.

کاپادوکیا کجاست؟

کاپادوکیا و یا به نوع نوشتاری دیگر، کاپادوکیه، در بخش مرکزی آناتولی و بخش مرکزی ترکیه قرار دارد و در زمان های دور محل زندگی هیتی ها بوده است. شهرهای زیر زمینی فراوانی در این منطقه وجود دارد که در نوع خود منحصر به فرد و فوق العاده است.

چگونه به کاپادوکیا برویم؟

همیشه بهترین راه سفر خارجی، پرواز با هواپیماست. از ایران پرواز مستقیم به مقصد کاپادوکیا وجود ندارد. شما می توانید اول به استانبول بروید و بعد از گشت و گذار در این شهر با پرواز دوباره عازم کاپادوکیا شوید. فاصله هوایی استانبول تا کاپادوکیا 567 کیلومتر و مدت زمان پرواز 1 ساعت و 20 دقیقه است.

خیلی از مسافران ایرانی از طریق آنکارا به کاپادوکیه سفر می کنند به این صورت که با رزرو بلیط رفت و برگشت آنکارا، و سفر به آنکارا، از طریق اتوبوس به کاپادوکیه می روند که خیلی نسبت به استانبول نزدیک تر است و پس از استفاده از تفریحات و بالن سواری، به آنکارا باز می گردند. فاصله آنکارا تا کاپادوکیه 292 کیلومتر است و همچنین در این مسیر قطار نیز وجود دارد.

بالن سواری در کاپادوکیا

شهرت کاپادوکیه دو چیز است: خانه های قدیمی صخره ای و بالن سواری.

شما می تواند در دره زیبای کاپادوکیه به دیدن عجیبترین خانه های زمین بروید. بالن سواری بر فراز کاپادوکیه پای هر گردشگری را به این منطقه می کشاند. از دهه 1990 که اولین بالن در این منطقه پرواز کرد تا امروز هر ساله تعداد علاقه مندان کاپادوکیه بیشتر شده است. در سال حدود 250 روز بالن ها آماده پرواز هستند که نسبت به کشورهای دیگر اکثر ایام سال فعال است. از آوریل تا نوامبر بهترین زمان بالن سواری در کاپادوکیه است. چون دمای هوا مطبوع و سرعت باد مناسب است. هر روز 100 بالن بیش از 2 هزار گردشگرا را به آسمان می برند. بالن ها  شما را تا ارتفاع 900 متری سطح زمین خواهند برد تا بهترین مناظر صخره ای را ببینید. سرعت بالن ها بر اساس سرعت باد بین 2 تا 22 کیلومتر است.

بالن سواری در کاپادوکیه ترکیهبالن سواری جاذبه مهم گردشگری کاپادوکیه

فاصله کاپادوکیه تا استانبول

اگر موفق به رزرو ارزانترین هتل استانبول شده اید و قصد دارید در ابتدا استانبول گردی کنید و سپس به کاپادوکیه شهر بالن ترکیه بروید با اینکه راه سختی را انتخاب می کنید باید بدانید با اتوبوس حدود 12 ساعت در راه خواهید بود و پروازهای داخلی ترکیه که از استانبول به کایسری دایر است، نرخ بالایی دارند. فاصله زمینی استانبول تا کاپادوکیه 770 کیلومتر می باشد.

شهر زیرزمینی کاپادوکیه

یکی از جاذبه های عجیب کاپادوکیه، شهر زیرزمینی است. این شهر که با نام درینکویو شناخته می شود. این شهر منحصربفرد زیر زمینی دهه 1970 در اثر حفاری و اتفاقی پیدا شد. درینکویو در عمق 85 متری زمین شما را از دنیای بیرون کامل جدا می کند. تاریخ ساخت شهر به چند هزار سال پیش برمی گردد. قطعا این شهر برای دفاع از مردم در برابر حملات دشمنان کابرد داشته است.برای رفتن با درینکویو ابتدا باید به کیسری در منطقه کاپادوکیه بروید. با پیمودن مسیر یک ساعته به شهر اوزوناک نزدیک به شهر زیرزمینی خواهید رسید.

از بهترین جاذبه های گردشگری ترکیه بیشتر بدانید:

جاهای دیدنی ساکاریا ترکیه

بهشتی به نام پاموکاله دنیزلی در ترکیه

10 ساحل برتر ترکیه 

روستای گورمه در کاپادوکیه ترکیه

روستای گورمه که به عنوان زیباترین روستای جهان شناخته می شود میزبان تور بالن سواری کاپادوکیه است. همه گردشگران برای بالن سواری به این روستای زیبا می آیند و در واقع روستای گورمه مرکز گردشگری کاپادوکیا است. بعد از یک بالن سواری خاطره انگیز، به فکر یک شب اقامت در گورمه باشید. چرا که اسکان شما در هتل های سنگی روستا تجربه ای دلچسب است. اکثر اقامتگاههای گورمه در دل صخره های کاپادوکیه ایجاد شده اند.

روستای قدیمی گورمهگورمه مرکز گردشگری کاپادوکیه

قیمت بالن سواری در ترکیه

بالن ها همانند هواپیما مدل های مختلفی به مسافران عرضه می کنند، تورهای بالن سواری به صورت اختصاصی باشد و یا تعداد مسافرین کمتری انجام می شود. مدت زمان بالن سواری از 45 دقیقه تا 2 ساعت متغیر است ولی زمان استاندارد آن 1 ساعت است. ظرفیت بالن های تجاری تا 24 نفر و بالن های لوکس تا 16 نفر می باشد که در پکیج های اختصاصی می توانند از 3 تا 12 نفر را برای شما در نظر بگیرند.

تورهای بالن سواری قیمت های متفاوتی دارد. قیمت بالن سواری شما بر اساس فصل، مدت زمان پرواز، مدل بالن و تعداد شرکت کنندگان متغیر است. برای هر نفر این مبلغ بین 120 تا 400 دلار خواهد بود.

پس اگر قصد بالن سواری در ترکیه را دارید و دوست دارید یک خاطره فراموش نشدنی از سفر به ترکیه داشته باشید به کاپادوکیه سفر کنید. تریپ، همیشه راهنمای شما در سفرهایتان خواهد بود.

هزینه سفر به کاپادوکیه

شما در کاپادوکیه به طور متوسط 15 دلار خرج روزانه دارید. مخارج اصلی شما در  سفر کاپادوکیه به صورت زیر است:

هزینه اقامت در هتل 3 ستاره کاپادوکیه : شبی 35 دلار به بالا،

هزینه اقامت در هتل 4 ستاره کاپادوکیه: 66 دلار به بالا

هزینه اقامت در هتل های 5 ستاره  کاپادوکیه: 115 دلار به بالا

قیمت بلیط هواپیما استانبول به کاپادوکیه: از 130 دلار به بالا

قیمت بلیط هواپیما آنکارا به کاپادوکیه: از 130 دلار به بالا

قیمت بلیط اتوبوس آنکارا به کاپادوکیه: بین 20 تا 35 دلار

قیمت قطار آنکارا به کاپادوکیه: بین 10 تا 15 دلار

بهترین زمان بالن سواری در کاپادوکیه

بهار و تابستان بهترین فصل سفر به پادوکیه است. بهترین زمان نیز برای بالن سواری صبح زود است. اگر قبل از طلوع خورشید سوار بالن شوید یکی از زیباترین مناظر عمرتان را خواهید.

بهترین زمان بالن سواریموقع طلوع آفتاب بهترین زمان بالن سواری در کاپادوکیه است.

جاهای دیدنی کاپادوکیه

علاوه بر بالن سواری شما می توانید از جاذبه های این منطقه زیبا دیدن کنید. بهترین جاهای کاپادوکیه برای گردشگری شامل قلعه اوچیسار، دره عشق، موزه باز گورمه، دره دورنت و دره پاشاباغ است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc