https://gateway.trip.ir/api/

جاهای دیدنی ساکاریا ترکیه

به روز رسانی: 22 آذر ، 1399 جاذبه های گردشگری

جاهای دیدنی ساکاریا ترکیه

ترکیه جذاب ترین کشور گردشگری کم هزینه برای ایرانیان است. امروزه گردشگران ایرانی غیر از استانبول و آنتالیا، به دیدن مناطق توریستی دیگر این کشور می روند. اگر تا بحال با جاهای دیدنی ساکاریا آشنا نشده اید، در سفر بعدی خود سری به این منطقه سرسبز بزنید. 

استان ساکاریا ترکیه

سقاریه یا ساکاریا یکی از 81 استان ترکیه در منطقه شمالی دریای سیاه است. به خاطر مجاورت با دریا، دارای آب و هوای اقیانوسی و همیشه مرطوب است. مرکز این استان، شهر آدازپاری است که از شهرهای تاریخی و توریستی ترکیه به شمار می آید. کشاورزی در این منطقه به واسطه دسترسی فراوان به آب قوی است و محصولات میوه، شکر و تنباکو از عمده ترین تولیدات آن به شمار می رود.

آدازپاری

آدازپاری مرکز استان ساکاریا است که از لحاظ جغرافیایی در جنوب این استان قرار دارد. شهری که از دوران رومی ها به جا مانده است و هنوز آثاری از این تمدن به جا مانده است. قدمت این منطقه به دوران روم باستان بازمی‌گردد.

جاهای دیدنی ساکاریاآدازپاری از جاهای دیدنی ساکاریا ترکیه است.

جاهای دیدنی ساکاریا ترکیه

ساکاریا پر از دریاچه ها، سواحل، جنگلها، دره ها، چشمه های آبگرم و معدنی است. بهشتی برای ورزشهای آبی مانند قایق سواری، موج سواری و روئینگ است. جنگل آریفاری محلی مناسب برای کمپینگ، پرنده نگری گونه های مختلف، دیدن دریاچه های بویوک آکگولی، کوچوک آکگلی و دریاچه پویرازلار است . خط ساحل 60 کیلومتری دریای سیاه از کاراسو تا کوکاکلی برای گردشگری جذاب است.

دریاچه ساپانچا

دریاچه ساپانچا در نزدیکی شهر آدازپاری قرار گرفته است. این دریاچه با کوههای پوشیده از جنگل محصور شده است که باعث ایجاد مناظر شگفت انگیز شده است. ساپانچا یکی از مقاصد پر طرفدار تعطیلات برای مردم استانبول و گردشگران خارجی است. در دهکده ساپانچا انواع امکانات مانند رستوران‌ها، کافه‌ها و هتل‌ها در دسترس شماست. همچنین می توانید در دریاچه قایق سوار شوید و از زیپ‌لاین لذت ببرید.دوچرخه سواری دوردریاچه هم تجربه جذابی برای دیدن زیبایی ساپانجا است. چند اثر تاریخی به جامانده از دوران عثمانی و بیزانس را هم می توانید در سفر به ساپانچا ببنید. تورهای طبیعت گردی  نیز از ساپانچا تا پارک طبیعی مشکویه (Maşukiye) برگزار می شود که مسیری پر هیجان است. شما ازاستانبول هم می توانید مستقیم به دریاچه برنامه بریزید.

دریاچه ساپانچادریاچه ساپانچا مهمترین جاذبه گردشگری ساکاریا است.

مسجد اورهان قاضی

مسجد اورهان قاضی سال 1323 میلادی در شهر آدازپاری ساخته شد. ساخت دهکده کوچک آدازپاری و این مسجد به دستور یکی از فرماندهان اورهان قاضی پسر بنیانگذار امپراتور عثمانی انجام گرفت. زمانی آدازپاری موردحمله قرار گرفت و همراه با آن مسجد از میان رفت. در اواخر قرن 18 زمان نزهت پاشا حاکم شهر، مسجدی به همین نام دوباره ساخت. جالب است بدانید مساجد زیادی در ساکاریا با نام اورهان قاضی احداث شده اند. در اثر زلزله سال 1967 و 1999 تنها مناره مسجد دوبار از بین رفت و مورد بازسازی قرار گرفت.  

جاذبه های گردشگری ترکیه:

عجیب ترین متروکه های ترکیه

بهترین جاده های ترکیه برای رانندگی

قلعه هارمان تپه

ساکاریا دارای قلعه های افسانه ای است که یکی از آنها قلعه هارمان تپه است. . قلعه هارمان تپه در نزدیکی روستایی به همین احداث شده است. این قلعه دارای ساختاری دفاعی بوده که در قرن 19 میلادی بر روی خرابه های قدیمی رومی  شکل گرفت. ویژگی این قلعه مشرف بودن به دشتهای اطراف است.

پل سانگاریوس

پل سانگاریوس از قدیمی ترین آثار ساکاریا است. این پل با نام رومی ژوستینین روی رودخانه ساکاریا ساخته شده است. این پل تاریخی به طول 429 متر و ارتفاع 10 متر منظره ای زیبا از چشم انداز رودخانه را به شما نشان می دهد.

پل سانگاریوسپلرومی سانگاریوس قدیمی ترین اثر تاریخی ساکاریا

دشت آجارلار

دشت آجارلار از دیدنی های طبیعی ساکاریا است. علاوه بر طبیعت زیبا و محیط  دلپذیر، دارای انواع گونه های پرندگان است. آجارلار که از بزرگترین دشتهای سیلابی دنیا محسوب می شود. امکانات مختلفی برای اقامت و کمپینگ گردشگران در این منطقه وجود دارد. شما می توانید با خرید بلیط هواپیما تهران استانبول ، اول به شهر استانبول بروید و از دیدنیهای آنجا بازدید کنید سپس به سمت ساکاریا حرکت کنید.

موزه ساکاریا

ساخت موزه ساکاریا به سال 1915 بر می گردد که ابتدا در خانه یکی از سران نظامی پایه موزه شکل گرفت. اما به طور رسمی موزه در سال 1993 افتتاح شد. در اثر زلزله مدتی بسته ماند و در سال 2003 دوباره بازگشایی شد. در این موزه آثار باستانشناسی از دوران پیشا تاریخی، دوران رومیها، بیزانس و حکومت عثمانی دیده می شود. شما در موزه ساکاریا انواع سلاح های جنگی مانند شمشیرهای معروف عثمانی با تزیینات خاص را خواهید دید. ساختمان موزه زمان جنگ استقلال ترکیه محل زندگی آتاتورک و مادرش بوده است و آثاری از این دوره هم در موزه به نمایش گذاشته شده است.  

راههای سفر از استانبول به ساکاریا

اتوبوس

شما با اتوبوس از استانبول تا آدازپاری را در سه ساعت طی می کنید. قیمت بلیط از 5 تا 11 دلار است.

قطار

شما می توانید مسیر استانبول تا ساکاریا را با قطار سفر کنید. این مسیر حدود 4 ساعت طول می کشد و قیمت بلیط بین  6 تا 9 دلار است.

تاکسی

شما از طریق تاکسی هم می توانید در عرض 1 ساعت و نیم از استانبول به ساکاریا برسید. هزینه کرایه تاکسی از 65 تا 80 دلار است.

فاصله شهر ساکاریا تا استانبول

فاصله ساکاریا تا استانبول 123 کیلومتر است. ساکاریا در مسیر بزرگراهی آنکارا-استانبول قرار دارد. مسافت ساکاریا تا آنکارا 229 کیلومتر است.             

بهترین فصل سفر به ساکاریا

مسافران ایرانی در بیشتر ایام سال به ترکیه سفر می کنند. اگر قصد سفر به ساکاریا را دارید از ماه مه تا ماه اکتبر می توانید به برنامه خود را اجرا کنید. فصل بهار، بهترین زمان سفر به این منطقه است. زمستان منطقه سرد و برف گیر و در تابستان گرم است.

بهترین هتل های ساکاریا

هتل رادیسون بلو، هتل روف 264، هتل رمدا، هتل پریمیراین ساکاریا و هتل ON7 از بهترین هتلهای ساکاریا هستند. طبق سایت بوکینگ متوسط قیمت هتل سه ستاره در ساکاریا 35 دلار، هتل 4 ستاره 60 دلار و هتل 5 ستاره حدود 136 دلار

زندگی در ساکاریای ترکیه

ساکاریا یک استان به شدت در حال پیشرفت است. صنعت و کشاورزی پایه اقتصادی ساکاریا هستند. یکی از کارخانه های تولید خودرو ترکیه به نام اتوکار نیز در این استان قرار دارد. جمعیت اصلی ساکاریا در شهر آدازپاری ساکن هستند و شرایط آب و هوایی مناسب دارد. از لحاظ دسترسی هم به مراکز شهری مهم ترکیه یعنی استانبول و آنکارا نزدیک است.

تریپ سامانه فروش بلیط هواپیما چارتر از ایران به نقاط مختلف کشور و دنیا است و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پروازها با ما همراه باشید.

بخش نظرات

محمود 09 اسفند 1401

با سلام . هر چند دیر نظر می‌دم ولی جهت اطلاع و اصلاح بعضی مطالب گفته شده باید بگم که این شهر یکی از بهترین مناطق برای زندگی و گشت و گذار هست . من نزدیک به دو سال هست که با خانواده در استان ساکاریا ، شهر سردیوان زندگی می‌کنم . مدّت زمان سفر با اتوبوس از ترمینال هارِم استانبول به ترمینال ساکاریا حدود ۱.۵ ساعت و با قطار از ایستگاه گبزه به گارمیدانِ آداپازاری ، مرکز ساکاریا ۱ ساعت و ۵ دقیقه هست . فاصله‌ی دریاچه‌ی ساپانجا تا سردیوان کمتر از ۱۰ دقیقه و تا مرکز آداپازاری حدود ۲۰ دقیقه می‌باشد .

تحریریه تریپ
سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون حتما اصلاح خواهد شد.
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc