https://gateway.trip.ir/api/

جاذبه های دانمارک زادگاه هملت

به روز رسانی: 22 آذر ، 1399 جاذبه های گردشگری

جاذبه های دانمارک زادگاه هملت

کشورهای اسکاندیناوی تاریخ و فرهنگ درخشانی دارند. اگر علاقه مند سفر به این سرزمین هستید، جاذبه های دانمارک زادگاه هملت را در اولویت بگذارید.  

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک

کپنهاگ به عنوان پایتخت دانمارک پر از جاذبه های گردشگری متنوعی از آثار تاریخی و هنری است. شهر کپنهاگ به سرزمین وایکینگ ها و آرامترین شهر جهان شهرت دارد. برخی از این آثار به صورت زیر هستند:

میدان تاون هال

این میدان بین سالهای 1892 تا 1905 با ترکیبی از معماری دانمارکی و ایتالیایی ساخته شد. شما در تاون هال می توانید از بلندترین برج شهر با 106 متر ارتفاع بالا بروید و منظره شهر را تماشا کنید. در این میدان مجسمه شخصیت های شهیر دانمارکی مانند نیلز بوهر و کریستین آندرسن را خواهید دید. یکی از مراکز خرید و فروش برندهای معروف در این محدوده قرار دارد. اگر میخواهید سفری مقرون به صرفه به دانمارک داشته باشید، بلیط ارزان تهران به کپنهاگ تهیه کنید.

میدان تاون هالمیدان تاون هال دانمارک

گالری ملی دانمارک

این گالری بزرگترین مجموعه آثار هنری دانمارک از سال 1700 تا به امروز است. تا کنون فقط 9000 اثر نقاشی و مجسمه  در این مجموعه گرد آوری شده است. آثار نقاشان بزرگ جهان مانند ادوارد مونش و پیکاسو در بین آنها دیده می شود. ساختمان موزه متعلق به اواخر قرن 19 و به سبک ایتالیایی ساخته شده است. این موزه همه روزه از ساعت 10 تا 18 باز است.

کاخ کریستینسبورگ

ساختمان قدیمی کاخ کریستینسبورگ دارای سبک معماری نئوکلاسیک و نئوباروک است. این قصر قدیمی 800 ساله، امروز کاخ دولت دانمارک محسوب می شود. از آنجا که کشور دانمارک به صورت پادشاهی اداره می شود، در بخشی از کاخ، خانوداه شاه زندگی می کنند. ساختمان قصر تا بحال چندین بار دچار حداثه شده و از نو ساخته شده است.

قدیمی ترین کافه

در دانمارک کافه های قدیمی کم نیستند اما کافه La Glace از اولین کافه های کپنهاگ است که در سال 1870 افتتاح شد. این کافه در فاصله بین نیهاون و باغ تیولی قرار دارد. در این کافه می توانید از کیک های خانگی خوشمزه با نام شیرینی زنان همراه قهوه لذت ببرید.

شهرک هیپی های کپنهاگ

کریستیانا یک شهرک خودمختار نزدیک کپنهاگ است که پاتوق هیپی هاست. این شهرک طبق فرهنگ هیپیها اداره می شود و سالانه توریست های زیادی را به این شهرک می کشاند. در این شهرک عکس گرفتن و ورود ماشین ممنوع است. هدف اصلی ساکنان هزار نفری کریستیانا، زندگی در ارامش و صلح است. با مترو به راحتی می توانید به این شهرک برسید.

جاذبه های گردشگری اسکاندیناوی را بیشتر بشناسید:

حال و هوای اقامت در هتل یخی آن هم در سوئد

اطلاعات جالب در مورد فنلاند

از دیگر جاذبه های کشور دانمارک می توان به جزایر و دیدنی های ان اشاره کرد:

جزیره شیلند خانه هملت

کشور دانمارک نزدیک به 400 جزیره ثابت و متحرک دارد که فقط 76 جزیره مسکونی است. جزیره شیلند (Zealand)بزرگترین جزیره این کشور در دریای بالتیک محسوب می شود. در این جزیره شما می توانید از قلعه کرونبورگ جایی که شکسپیر، قهرمان تراژیک خود هملت را آنجا معرفی می کند. شما در این جزیره علاوه بر قلعه ها می توانید از روستاهای ماهگیری و گنجینه وایکینگ ها دیدن کنید. 

جزیره لنگلند

جزیره لنگلند (Langeland) محل تولد هانس کریستین اندرسن نویسنده قصه های کودکان است. شما در این جزیره زیبا می توانید اسب های وحشی را ببینید که در سراسر جزیره آزاد هستند. از دیدنی های لنگلند، موزه جنگ است که بر خلاف موزه های دیگر فقط چیدمانی از ابزارآلات جنگی واقعی در یک قلعه قدیمی است. 

قلعه اگسکوف

قلعه اگسکوف یکی از زیباترین ساختمانهای دانمارک متعلق به دوران رنسانس است.  این قلعه با شکوه در جزیره فین Funen قرار دارد. دورتا دور قلعه با آب محصور شده تا راه نفوذ به آن بسته باشد. این قلعه توسط فراندس بروکهوس برای مقابله با ناآرامیها و آشوبهای داخل دانمارک احداث شد.

قلعه اگسکوفقلعه آگسکوف در جزیره فین قرار دارد.

بهترین زمان سفر به دانمارک

تابستان بهترین فصل سفر به دانمارک است. ماههای ژوئن و ژوییه به خاطر اینکه 17 ساعت روشنایی هوا ، فرصت خوبی برای گردشگری است. ماههای بهاری دانمارک سرد و توام با بارندگی است. 

داستان شیرینی دانمارکی

شیرینی دانمارکی در اصل در وین اتریش اولین بار پخت شد. سال 1870 با اعتصاب در دانمارک، کارگران شیرینی فروش خارجی جایگزین شدند. در آغاز نام این شیرینی، شیرینی وینی بود که به تدریج با تغییر موقعیت به شیرینی دانمارکی شهرت یافت.

بهترین شهر دانمارک برای زندگی

دانمارک کشور مرفه و از لحاظ اقتصادی باثباتی است. شهرهای کپنهاگ، آرهوس، اودنسه و آلبورگ از بهترین شهرهای دانمارک برای زندگی هستند. 

سوغاتی دانمارک

از معروفترین سواغتهای دانمارک می توان به جواهر تزیینی  وایکینگ ها، عروسک های الفی، شکلات لاکرید، کوکی کره ای، شال و ظروف کپنهاگ سلطنتی اشاره کرد. 

سوغاتی دانمارکظروف سلطنتی سوغاتی دانمارک

حقایقی در مورد دانمارک

دانمارک شادترین کشور دنیاست

دانمارک مجمع الجزایر است نه یک سرزمین واحد.

در دانمارک جایی وجود دارد که به هاوایی سرد مشهور است.

کلمه لطفا و ممنون در دایره لغات دانمارکی نیست.

دوبرابر ماشینها، دوچرخه هست.

بازی لگو در دانمارک ابداع شد

با وجود ابعاد کوچک دانمارک، پنجمین صادرکننده غذا در دنیاست.

پرچم دانمارک قدیمی ترین پرچم یک کشور مستقل در دنیاست.

دانمارک کشوری مسطح است و جایی برای کوهنوردی نیست.

اگر علاقه مند هستید تا سفری خاطره انگیز را در دانمارک داشته باشید در اولین گام لازم است اقدام به خرید بلیط هواپیما تهران کپنهاگ کنید و پیشنهاد می دهیم از طریق وبسایت تریپ برای انجام این کار اقدام کنید زیرا به راحتترین و سریع ترین حالت ممکن انجام می شود.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc