https://gateway.trip.ir/api/

بلندترین برج های دنیا از عصر باستان تا امروز

به روز رسانی: 11 خرداد ، 1400 جاذبه های گردشگری

بلندترین برج های دنیا از عصر باستان تا امروز

فناوری معماری به سرعت در حال پیشرفت است و به همان میزان ساخت آسمان خراش ها شدت یافته است. بلندترین برج های دنیا از عصر باستان تا امروز نمادی از تحول دانش و تغییرات شهری هستند. در این مقاله سعی کردیم بلند ترین برج های جهان را به شما معرفی کنیم.

بلندترین برج های دنیا

1. برج الخلیفه

برج الخلیفه سال 2010 در دبی ساخته شد. این برج به ارتفاع 828 متر و 163 طبقه توانست رکوردهای قبلی را با اختلاف زیادی پشت سر بگذارد. در حال حاضر الخلیفه بلند ترین برج دنیا محسوب می شود.

بلندترین برج دنیا

بلندترین برج دنیا برج الخلیفه

2.برج شانگهای

برج شانگهای  به ارتفاع 556 متر و 121 طبقه در سال 2016 افتتاح شد. این سازه عظیم با معماری ویژه بلندترین ساختمان چین و جزو بلندترین برج های جهان محسوب می شود.

3.برج ساعت مکه

این برج چند منظوره به ارتفاع 601 متر در شهر مکه ساخته شد. این برج که با نام ابراج البیت هم شناخته می شود، سال 2012 افتتاح شد. 

برج های دنیای باستان

زمانی دور برج بابل اولین برج دنیا بود که سر در آسمان داشت. از اولین برج دنیا فقط افسانه ای برای ما مانده است. به مرور بناهای مذهبی و حکومتی با بیشترین ارتفاع در دنیای باستان ساخته شدند. هرم بزرگ مصر با نام گیزه به ارتفاع 147 متر از مرتفع ترین ساختمانها دنیا بوده است. استوپای بودایی سریلانکا با نام جتاوانارامایا 122 متر ارتفاع داشته است که امروز 71 متر از آن باقی مانده است. استوپای بودایی کانیشکا در پاکستان سده دوم میلادی 120 تا 170 متر ارتفاع داشته است.

برج ایفل 

برج ایفل اواخر قرن 19 یک استثنا در برج های دنیاست. این برج به ارتفاع 300 متر با بهترین فناوری زمان خود ساخته شد تا به نماد پاریس تبدیل شود.

بلندترین برج های آمریکا

در فهرست بلندترین برج های امریکا تعداد زیادی از برج های نیویورک به چشم می‌خورند. بلندترین ساختمان آمریکا و بهترین برج های جهان در نیویورک قرار دارند. 

برج WTC یا برج مرکز تجارت جهانی

این برج (که در آغاز برج آزادی(Freedom Tower) گفته می‌شد و هنوز هم در محاوره به این نام خوانده می‌شود) ساختمان اصلی مجموعه جدید مرکز تجارت جهانی در جنوب منهتن در نیویورک در ایالات متحده آمریکا است. این برج امریکا در سال 2013 در 105 طبقه ساخته شد و ارتفاعی برابر 541 متر دارد. برج WTC بلنترین برج نیویورک و همچنین بلنترین برج امریکا است.

برج متروپولیتن نیویورک

این برج 213 متر ارتفاع و 50 طبقه است. اولین برجی که تا قبل از 1910 ارتفاع دویست متر را در نیویورک رد کرد. برج متروپولیتن لایف را شروع ساخت آسمان خراش در نیویورک می‌دانند.

برج ولورث نیویورک

دومین برج بلند نیویورک در سال 1913 ساخته شد. این بنا به ارتفاع 241 متر و 57 طبقه از اولین ساختمانهای مرتفع قبل از جنگ جهانی بود.

امپایراستیت نیویورک

یکی از بلندرین برج های قرن 20 امپایر استیت نیویورک است. این ساختمان به ارتفاع 381 متر و 102 طبقه در سال 1931 ساخته شد.

بلنترین برج های آمریکابرج امپایر استیت در زمان خود از بلندترین برج های آمریکا بود.

آنتونیو ارانتس سائوپائولو

برای نخستین بار خارج از آمریکا سازه ای مرتفع در آمریکای جنوبی ساخته شد. بنای آنتونیو آراتس به ارتفاع 161 متر و 36 طبقه بعد از جنگ جهانی دوم در برزیل شکل گرفت.

مرکز جان هنکاک شیکاگو

شرکت مهندسین اسکیدمور توانست مرکز جان هنکاک را به ارتفاع 343 متر و 100 طبقه در شیکاگو بسازد. این شروع تغییرات در خط آسمان شهر بود.

برج ویلیس شیکاگو

برج ویلیس برای اولین بار توانست برای دو دهه رکورد ارتفاع 400 متر را حفظ کند. این ساختمان به ارتفاع 442 متر و 108 طبقه سال 1974 در شیکاگو ساخته شد و تا قبل از برج WTC بزرگترین برج آمریکا بود.

درباره برج های دنیا بیشتر بدانید:

بلندترین برج دنیا در دبی

درباره برج گالاتا استانبول چه چیزهایی باید بدانیم؟

بلندترین برج های مخابراتی دنیا

1.توکیو اسکای تری

 برج توکیو بلندترین برج مخابراتی جهان است. ساخت این برج 4 سال طول کشید و 2012 افتتاح شد. ارتفاع برج اسکای تری همراه با آنتن 634 متر است.

بلندترین برج مخابراتی دنیابلندترین برج مخابراتی دنیا در ژاپن است.

برج کانتون چین

برج کانتون سال 2010 در گوانگژو افتتاح شد. این برج چند منظوره 600 متر ارتفاع دارد. تا قبل از اتمام برج الخلیفه، بلندترین ساختمان دنیا بود.

برج سی ان کانادا

این برج به ارتفاع 553 متر در تورنتو قرار دارد. برج سی ان سال 1976 افتتاح شد و امروزه به یک مکان گردشگری تبدیل شده است.

برج مروارید چین

این برج به ارتفاع 467 متر در شهر شانگهای سال 94 ساخته شد. این برج چند منظوره دارای سازه ای سه پایه است.

بهترین برج های دنیا

برج های مرتفع دنیا دارای برترین سازه ها هستند و به مرور تبدیل به نماد یک دوره یا شهر می شوند. برج کج پیزا، برج ایفل پاریس، برج بیگ بن لندن، برج مسجد جامع سامرا، برج گالاتا استانبول و برج آزادی تهران، نمونه ای از بهترین برج های دنیا هستند.

بلندترین برج های خاور دور

برج های پتروناس

شرکت معماری سزار و کلارک پیل توانست مرتفع ترین برج دنیا را بسازد. برج های پتروناس به ارتفاع 452 متر و 88 طبقه در کوالالامپور سال 1998 ساخته شد. این اولین بار بود که برجی خارج از آمریکا رکوردها را جابجا می کرد. 

برج تایپه

اولین برجی که از ارتفاع 500 متر عبور کرد، برج تایپه بود. بلندترین برج دنیا در سال 2004 در 101 طبقه و 508 متر ارتفاع ساخته شد. جالب آنکه تعداد طبقات آن از برج امپایر استیت کمتر بود.

بلندترین برج های ایران

در حال حاضر برج میلاد با 435 متر بلندترین برج ایران محسوب می شود و در رده ششمین برج مخابراتی دنیا قرار دارد. برج جهانی تبریز با ارتفاع 192 متر در رده دوم و برج بین المللی تهران با ارتفاع 162 متر در رده سوم قرار دارد.

قدیمی ترین برج ایران

برج گنبد کابوس در قرن چهارم هجری به ارتفاع 55 متر از بلندترین برجهای قدیمی ایران است.

برج ایفل ایران کجاست؟

برج ایفل ایران در جزیره کیش قرار دارد. این برج کاملا بر اساس برج ایفل پاریس در مقیاس کوچک ساخته شده است.

دوست دارید حداقل از یکی از این برج های زیبا دیدن کنید؟ برای اینکار در قدم اول کافیست تا اقدام به خرید بلیط هواپیما از وبسایت تریپ کنید. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc