https://gateway.trip.ir/api/

9 روش کلاهبرداری از گردشگران که شما باید بدانید

به روز رسانی: 13 تیر ، 1400 اخبار گردشگری

9 روش کلاهبرداری از گردشگران که شما باید بدانید

فرقی نمیکند شما به کجای دنیا سفر می کنید، همیشه افراد کلاهبردار برای توریست ها در کمین نشسته اند، 9 موردی که در این پُست به آن ها اشاره می کنیم از مهمترین کلاهبرداری هایی هستند که با اطلاع داشتن از آن می توانید هوشمندانه سفر کنید. فرقی نمی کند بلیط هواپیما بانکوک و یا بلیط هواپیما بارسلونا گرفته باشید، در همه شهرهای دنیا باید مراقب این نوع کلاهبرداری ها باشید.

1- پلیس جعلی

در هر کشوری، پلیس امنیت را به جامعه می آورد، اما اگر در هنگام بروز مشکل به مدارک شناسایی پلیس دقت نکنید ممکن است پلیس های جعلی که در کمین توریست ها نشسته اند شما را به جنایتی متهم کنند و از شما اخاذی کنند.

2- ریختن چیزی بر روی کت شما

خیلی مراقب باشید، ممکن است شخصی بر روی کت شما نوشیدنی بریزد و جوری وانمود کند که به صورت اتفاقی بوده است! در این حالت از شما معذرت خواهی می کند و سعی می کند کت شما را تمیز کند، در همین حین میتواند جیب شما را بزند و برود.

3- تاکسی های اطراف فرودگاه

این مورد در بیشتر کشورهای دنیا گزارش شده است. تاکسی هایی که باید بر اساس کیلیومتر از شما هزینه دریافت کنند ولی وقتی سوار تاکسی می شوید می گویند که تاکسی متر خراب است، آنها حتی ممکن است ترفند دیگری به کار ببرند وآن بردن شما در مسیرهایی است که راه را طولانی تر می کند، تا پول بیشتری از شما دریافت کنند.

4- دعوت به چای چینی

آیا شما مردی هستید که تنها به کشور چین سفر می کنید؟ مراقب دختران چینی که شم را به چای دعوت می کنند باشید. آنها معمولا پس از خوش آمد گویی به توریست های مرد، شمارا به چایی در یکی از رستوران های اطراف دعوت می کند ولی پس از نوشیدن چای و قبل از آورن چای ناپدید می شوند! در واقع به بهانه ای، چند دقیقه شما را تنها می گزارند ولی دیگر نخواهند آمد و پول چای در آن رستوران گران قیمت کشور چین را باید پرداخت کنید.

5- پلیس جاده زرنگ

اینکه میگیم زرنگ بخاطر این هست که شاید خیلی از توریست ها با قوانین رانندگی در جاده آشنا نباشند، پس اگر از آن دسته افراد هستید که با ماشین به سفر می روید مراقب باسید، بعضی از پلیس های جاده با دیدن پلاک خودرو شما، دستور توقف می دهند و شما را به تخلف از قوانین جریمه می کنند، در صورتی که هیچ تخلفی نکرده باشید! 

6- عکاسی با دوربین شکسته

یکی از مواردی که در سفر خیلی مشاهده می شود این هست که شخصی از شما خواهش می کند با دوربینی که به شما می دهد از او عکس بگیرید، اما با خواندن این موردی که در اینجا به آن اشاره می کنیم از این به بعد توجه بیشتری به این موضوع خواهید داشت. برخی از افراد دوربینی که شکسته شده باشد به همراه دارند و از شما تقاضای گرفتن عکس می کنند و درست درهمان لحظه که میخواهند دوربین را به شما تحویل  دهند آن را را به زمین می اندازند در ای حالت شما را به شکستن دوربین متهم می کنند و از شما میخواهند خسارت پرداخت کنید.

7- بلیط جعلی 

همیشه بلیط هواپیما را از جاهای مطمئن خرید کنید، اما در شماره 7 این پُست به بلیط هایی که در زمان سفر به سراغ آن می روید اشاره داریم، مانند بلیط کنسرت، استادیوم و یا حتی بلیط اتوبوس یا قطار. اگر در کشوری در صف بلیط ایستاده بودید و شخص خوشتیپی بلیط داشت و قیمت بالاتری پیشنهاد میداد تا در صف وقت خود را تلف نکنید، مطمئن باشید آن بلیط جعلی است. کسانی که رزرو هتل در پاریس داشته اند و به پاریس سفر کرده اند چون پاریس شهر شلوغی است که همه جا باید در صف بایستید این مورد بیشتر گزارش شده است.

8- کلاهبرداری با بادام زمینی

در شهر ریودوژانیرو کشور برزیل مواردی دیده شده است که فردی در رستوران بادام زمینی خود را روی کاغذ گذاشته و از سر میزش بلند میشود اگر شخصی بادام زمینی او را حتی لمس کند او سر میز می آید و هزینه بادام زمینی را طلب می کند!

9- تاکسی هایی که عجله دارند

شاید قیمت بلیط نیویورک را آنلاین چک و رزرو کرده باشید و قصد سفر به نیویورک داشته باشید، آخرین مورد از این لیست به این شهر اختصاص دارد. مواردی دیده شده است که راننده تاکسی که وسایل شما را در صندوق عقب قرار داده است در حین رانندگی به این موضوع اشاره می کند که خیلی عجله دارد و با سرعت حرکت می کند و چون ذهن شما را درگیر خود کرده است شاید بهانه خوبی باشد برای اینکه کیفی که در صندوق عقب ماشین دارید را در زمان پیاده شدن فراموش کنید و او خیلی ساده کیف شما را میبرد.

منبع: wowtravel

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc