https://gateway.trip.ir/api/

وین اتریش | بهترین شهر جهان برای زندگی در سال 2018

به روز رسانی: 13 تیر ، 1400 جاذبه های گردشگری

وین اتریش | بهترین شهر جهان برای زندگی در سال 2018

بر اساس Global Liveability Index 2018، وین اتریش توانست با کنار زدن ملبورن استرالیا به جایگاه بهترین شهر جهان برای زندگی در سال 2018 دست یابد.

وین از لحاظ کیفی، مانند ثبات اقتصادی، مراقبت های بهداشتی، فرهنگ، آموزش و پرورش و زیرساخت، به عنوان بهترین شهر جهان برای زندگی کردن شناخته شد. اتریش در نظرسنجی سال گذشته رتبه دوم را داشت.

اما استرالیا همچنان ادعا می کند که بهترین کشور جهان است چون علاوه بر ملبورن که در جایگاه دوم قرار گرفته، دو  شهر سیدنی و آدلاید نیز بین 10 رده قرار گرفتند (پنجم و دهم). از دیگر کشورهای عالی برای زندگی می توان به کانادا اشاره کرد، که سه شهر کالگری (4)، ونکوور (6) و تورنتو (7) را بین ده شهر برتر دارد.

ژاپن نیز دو شهر بین ده رتبه اول دارد ، اوزاکا در رتبه سوم و توکیو در رتبه هفتم.

در این لیست کپنهاگ دانمارک در رتبه نهم قرار دارد.

زندگی در ایالات متحده در مقایسه با سایر نقاط جهان غیرقابل تحمل تر است. بهترین شهر آمریکایی هونولولو است که رتبه بندی جهانی آن 23 است. دومین شهر آمریکا نیز در این لیست، پیتسبورگ است که در رتبه 32 در مقیاس جهانی قرار دارد.

بر اساس این نظرسنجی، شهرهای بزرگ مالی مانند لندن و نیویورک قربانی موفقیت خودشان هستند. از آنجا که حمل و نقل عمومی بیش از حد پر جمعیت و هزینه های زندگی بالاست به عنوان شهر مناسب زندگی قابل استفاده نیستند و فقط شهرت آنها و جاذبه های گردشگری است که مردم را جذب خودشان می کنند.

در انتهای این بررسی، دمشق، سوریه و داکا بنگلادش بود. این شهرها تقریبا در تمام مقولات ضعیف هستند، به خصوص در ثبات و زیرساخت و همچنین جنگ داخلی، تروریسم و جرم و جنایت.

این نظرسنجی 140 شهر در سراسر جهان را شامل می شد.

منبع: travelandleisure

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc