https://gateway.trip.ir/api/

جریان رنگ بر سطح زندگی

به روز رسانی: 16 تیر ، 1399 جاذبه های گردشگری

جریان رنگ بر سطح زندگی

 سفر استانبول: جریان رنگ بر سطح زندگی

آیا به یاد می‌آورید در اولین ورود به یک کشور دیگر چه چیزی توجه شما را جلب کرد؟ زبانی که با آن حرف می‌زنند، یک غذای خیابانی دلچسب، بارش همیشگی باران و خیلی چیزهای دیگر که به سلیقه و علاقه شما برمی‌گردد. ممکن است در تجربه سفر استانبول، رنگ ساختمان‌ها توجه شما را جلب کرده باشد؟ لحظه‌ای به آن فکر کنید و از حافظه خود یاری بگیرید. به عکس‌های سفرتان هم نگاهی بیندازید. ردپایی از یک نمای رنگی شاید در کادر باشد.
کشور ترکیه پر از ساختمان‌های رنگارنگ با تنالیته گرم و زنده است که به محیط شهری، فضایی بانشاط و صمیمی بخشیده است. البته این موضوع فقط به شهرها خلاصه نمی‌شود، شما در مسیر جاده‌‌ای هم که سفر کنید، روستاهایی خواهید دید که با رنگ‌های صورتی، سبز... درست مثل قطعه‌ای موسیقی، شما را به آرامش و زیبایی دعوت می‌کند. 
پس برای اینکه در سفر کنونی یا بعدی خود یک تجربه خاص از رنگ داشته باشید، ما به شما چند مکان در استانبول را برای پرسه زدن و عکاسی معرفی می‌کنیم؛ اگر شما عاشق سلفی‌ در فضای شهری هستید حتما به این محلات سری بزنید.
 
1.چرخ زدن در محله بالات
محله بالات نزدیک به محله سلطان احمد در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد. محله‌ای قدیمی که زمانی یونانی‌ها، ارمنی‌ها و یهودی‌ها در آن می‌زیستند. پس انتظار دیدن جزییات قدیمی داشته باشید. شما با قدم زدن در این محله دنج، کمی از هیاهوی توریستی استانبول دور خواهید شد. زندگی در آن جریان دارد و خانه‌های رنگین در خیابان کِرمیت تجربه دلپذیری از رنگ به شما خواهد داد.  شما فرصت دارید تا عکس‌های جذابی برای اینستاگرام خود بگیرید. پس بهترین صحنه رنگی را پیدا کنید.
 
2. گشت و گذار در محله کوزگونجوک
این محله در بخش آسیایی استانبول قرار دارد. اینجا هم یک محله تاریخی است که شما را مدت زیادی سرگرم خواهد ساخت. بناهای تاریخی دوره عثمانی در مقابل دیدگان شما، تجربه آرامش‌بخش شکوه رنگ و زیبایی معماری را به نمایش می‌گذارد. ساختمان‌های شاخص را در خیابان پریهان ابلا جستجو کنید. دیدنی‌ها کم نیست از مساجد، کلیسای قدیمی، گالری‌هنری و ... رازهای محله را برای شما خواهد گشود.
 
3. پیمایش تنگه بسفر با کروز
وقتی بلیط کروز برای تنگه بسفر بگیرید، رنگها در انتظار شماست. جایی را در قایق انتخاب کنید که به خوبی رنگها را حین حرکت ببینید. دهکده‌های کوچک و خانه‌های رنگین »یالی« در مسیر شما قرار دارد. ایجا گران‌ترین خانه‌های استانبول را خواهید دید. به اطرافتان که خوب نگاه کنید در کنار بسفر خانه قرمز رنگ حکیم‌باشی، عمارت‌های چوبی »آرناووت‌کوی« با آمیزه‌ای از رنگ‌های صورتی و آبی شگفت‌انگیز ایستاده‌اند.
شما باز هم می‌توانید در خیلی از جاهای استانبول دنبال رنگ باشید. مثل هتل‌های خیابان »یِرِباتان« با نمای صورتی، آبی و زرد. پله‌های رنگی بی‌اوغلو که خود به یک جاذبه رنگی تبدیل شده است. این پلکان زیبا دو محله فیندکلی و جیهانگیر را به هم متصل می‌کند. 
 اگر به دیدن گرافیتی هم علاقه‌مند هستید به محله کادیکوی سر بزنید. 
 
قاب‌های رنگین استانبول 

بد نیست قبل از سفر به سراغ دنیای هنری»یِنِر تورون« عکاس و معمار اهل ترکیه بروید. او به بهترین شکل دنیای خوش آب و رنگ استانبول را در عکس‌هایش به تصویر می‌کشد. قاب‌های رنگی او از استانبول، به چنگ آوردن روح شادمانه این شهر است.  او برای کشف دوباره رنگ به گوشه و کنار ترکیه مانند آنکارا، ازمیر و آنتالیا سفر کرده است. برای شما که ترکیه رفته‌اید، می‌دانید در هر خیابان و کوچه‌ای ممکن است با بنایی رنگین مانند افسانه‌ها روبرو شوید. این کار »تورون« است که این عمارت‌های رویایی را پیدا کند و تا جایی که قاب عکس امکان داشته باشد خطوط شفاف؛ رنگ‌های درخشان و بافت‌های رنگی را در آپارتمان‌ها، مدارس، بلوک‌های ساختمانی...بیرون بکشد.  
 اگر برای بار دوم عازم سفر ترکیه هستید، محلات رنگی را فراموش نکنید. شما برای دیدن و عکاسی از این جاذبه‌های رنگارنگ فقط یک بلیط هواپیما فاصله دارید. در اولین فرصت با وبسایت تریپ تماس بگیرید و برای سفری مقرون به صرفه از کارشناسان کمک بگیرید. 
 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc