https://gateway.trip.ir/api/

شهری که مردم آن در زیر زمین زندگی میکنند!

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 بوم گردی

شهری که مردم آن در زیر زمین زندگی میکنند!

هر شهری از دنیا داستانی دارد، اینکه این داستان زیر زمین باشد عجیب به نظر میرسد، در اینجا با شهری آشنا میشوید که افراد در زیر زمین زندگی میکنند. این شهر در کشور استرالیا واقع شده است بنابر این بهتر است ابتدا کمی درباره کشور استرالیا اطلاعات به شما بدهیم و سپس به سراغ این شهر عجیب و غریب که مردمانش در زیرِ زمین سکونت دارند برویم.

کشور استرالیا

استرالیا یک کشور نسبتاً بزرگ است که دور آن را آب فرا گرفته است و در نیمکره جنوبی و بخش شرقی ایران با فاصله بسیار زیاد قرار گرفته است. حالا که بحث وسعت این کشور به میان آمد بهتر است بدانید با بیش از هفت و نیم میلیون کیلومتر مربع مساحت، استرالیا توانسته در رتبه ششم پهناورترین کشورهای جهان جای بگیرد.

بهتر است بدانید این کشور 25 میلیون نفره با زبان انگلیسی صحبت میکنند بنابراین بعد از گرفتن بلیط هواپیما و رسیدن به این کشور، اگر زبان بین المللی یعنی انگلیسی را آموخته باشید و کمی مسلط باشید بدون هیچ نگرانی در این شهر میتوانید گشت و گذار کنید و از شهرهای مهم آن از جمله سیدنی، ملبورن و آدلاید دیدن کنید.

احتمالاً بیشترین اسمی که از شهرهای استرالیا شنیده اید سیدنی و ملبورن بوده است، جالب است بدانید هیچ کدام از این شهرها پایتخت این کشور پهناور نیستند، بلکه شهر کانبرا به عنوان پایتخت استرالیا انتخاب شده است.

اگر قصد سفر به استرالیا را دارید قبل از هر چیز باید نسبت به دریافت ویزای این کشور اقدام کنید که در این زمینه کارشناسان تریپ میتوانند بهترین خدمات را به شما ارائه دهند. پس از دریافت ویزا بهتر است برای بلیط هواپیما سیدنی و یا ملبورن اقدام کنید. در ادامه با یکی از شهرهای این کشور آشنا خواهید شد که افرادی که در آنجا سکونت دارند در زیر زمین زندگی میکنند!

شهر Coober Pedy

این شهر در یکی از نقاط بسیار گرم استرالیا واقع شده است به طوری که درجه هوا در برخی از روزهای سال تا 53 درجه نیز میرسد و معمولاً با گرد و غبار قرمز رنگ معادن محاصره شده است. تصور کنید که چه فضای بدی میتواند باشد. ساکنین این منطقه به جای نقل مکان به شهر دیگر که داری آب و هوای خوب و خنک باشد، ابتکار جالبی به خرج داده اند.

در این شهر یک مطقه بسیار عظیم در زیر زمین ساخته شده است، از خانه گرفته تا کلیسا و مغازه! که مردم در این منطقه زندگی میکنند. این قسمت از شهر به علت اینکه در زیر زمین قرار دارد دارای هوای خنک تر است و همچنین از فضای غبار آلود و کثیف شهر خبری نیست. در حال حاضر 60 درصد مردم در این بخش زیرزمینی ساکن هستند و طرح برای گسترش تعداد استفاده کنندگان چیده شده است.

شهر Coober Pedy

شهر کوبر پدی استرالیا از جوانب زیادی برای این کشور حائز اهمیت است و بخش عمده آن به علت انرژی های آبی، بادی و همان معدن هایی است که از ارزش بالایی برخوردار هستند. گفته میشود 70 درصد انرژی مورد نیاز این منطقه توسط همین شهر تامین میشود.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc