https://gateway.trip.ir/api/

بعد از فقدان یا خرابی چمدان در فرودگاه چه کار کنیم؟

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 دانستنی های سفر

بعد از فقدان یا خرابی چمدان در فرودگاه چه کار کنیم؟

احتمال اینکه در سفرهای هوایی در هنگام حضور در فرودگاه چمدان مسافر گم شود و یا دچار آسیب دیدگی شود وجود دارد، راهکار چیست؟ آیا میتوان پس از اینکه بلیط هواپیما رزرو شد و به فرودگاه رفتیم از پارگی چمدان در هنگام حمل و نقل جلوگیری کنیم؟ فرقی نمیکند زیاد سفر میکنید و یا در سال فط یک بار،در هر صورت این موضوع هر لحظه ممکن است برای شما پیش بیاید. با تریپ همراه باشید تا در این خصوص اطلاعاتی را به شما ارائه نماییم.

چمدان

گم شدن و یا آسیب دیدگی جامه دان در فرودگاه

ابتدا بهتر است در هنگام خرید چمدان به فکر دوام آن نیز باشید و دوام را فدای زیبایی چمدان نکنید!

دومین نکته ای که باید بدانید این است که قبل از تحویل چمدان به گیت پرواز که بلیط هواپیما شما را بررسی میکند و بار شما را تحویل میگیرد بهتر است دور چمدان را با سلفون بسته بندی کنید تا به بهترین شکل از آن حفاظت شود.

اگر چمدان شما پس از آنکه آنرا به ایرلاین تحویل دادید گم شد، بهتر است فرودگاه را ترک نکنید و به مامور پروازتان این موضوع را گزارش دهید.

در خصوص گم شدن جامه دان در فرودگاه قوانینی از سوی پیمان ورشو صادر شده است که ایرلاین را موظف به جبران خسارت و همچنین پیگیری برای پیدا شدن جامه دان میکند.

اگرچمدان شما تا 3 هفته بعد از اعلام شفاهی پیدا نشد و همچنین وسایل ضروری در آن داشتید باید مراتب را از طریق نامه کتبی به ایرلاین اعلام نمایید.

نکته مهم : هیچ وقت اشیا قیمتی و هویتی خود را در چمدان قرار ندهید، اینگونه وسایل را از جمله کیف پول، پاسپورت، کارت ملی و شناسنامه خود را میتوانید با خود به هواپیما ببرید تا خیالتان راحت باشد که حداقل اشیا قیمتی خود را از دست نداده اید، در برخی از مواقع دیده شده است که مثلا در پرواز تهران به کیش که مسافر تور کیش رزرو کرده بوده است، چمدان خود را که در آن شناسنامه قرار داده بوده است گم کرده و پس از رسیدن به جزیره کیش با توجه به اینکه برای هتل داشتن شناسنامه الزامی است نتوانسته اند از هتل استفاده کنند. این موضوع مهمی است که نباید آن را فراموش کنید.

در پروازهای خارجی نیز نباید واچر هتل خود را در چمدان قرار دهید چون به محض رسیدن به فرودگاه مقصد به آن نیاز پیدا خواهید کرد، پس همیشه وسایل هویتی و قیمتی خود را همراه خود به داخل هواپیما ببرید و حواستان باد آنها را گم نکنید.

بلیط هواپیما باکو

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc