https://gateway.trip.ir/api/

چگونه 20 درصد خسارت بابت تاخیر پرواز بگیریم؟

به روز رسانی: 16 تیر ، 1399 دانستنی های سفر

چگونه 20 درصد خسارت بابت تاخیر پرواز بگیریم؟

تاخیر پرواز بخش جدایی نشدنی از مسافرت های هوایی است، اما اگر پرواز تاخیر داشت در چه صورت میتوان 20 درصد خسارت از ایرلاین گرفت؟ اینکه چرا یک هواپیما در یک مسیر دچار تاخیر میشود دلایل مختلفی دارد از جمله دلایل مهم آن میتوان به شرایط آب و هوایی فرودگاه مبدا و یا مقصد و همچنین نقص فنی در هواپیما اشاره کرد. معمولاً در بیشتر ایرلاین ها شاهد ده دقیقه تاخیر هستیم ولی این نوع تاخیرها نیستند که مسافران را شاکی میکنند بلکه اگر بیش از یک ساعت شاهد تاخیر باشیم مسافران کم کم عصبانی میشوند و با مراجعه به گیت پرواز دلیل را پرس و جو میکنند. آیا میدانید از چه زمانی حق با مسافر است و از چه زمانی به بعد میتوانید ادعای خسارت داشته باشید؟ با تریپ همراه باشید تا قبل از خرید بلیط هواپیما، این موضوع را بیشتر بررسی کنیم و شما در خصوص این مساله مهم آگاه شوید.

گرفتن خسارت بابت تاخیر پرواز

نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که قوانین تاخیرها در خصوص پروازهای داخل کشور با پروازهای خروجی از کشور متفاوت است. 

در هنگام تاخیر پرواز، شرکت هواپیمایی مربوطه وظایفی در قبال مسافران دارد. اما باید مسافران در چارچوب قانونی برای گرفتن خسارت اقدام کنند و از اعمال خشونت پرهیز کنند. همچنین موضوعاتی که در ادامه برای شما نوشته شده است برای زمانی است که شما در فرودگاه هستید و از قبل به شما گفته شده است که دیرتر به فرودگاه بیایید، چون در برخی از مواقع اگر بلیط هواپیما رزرو کرده باشید ممکن است تا روز قبل از پرواز به شما اعلام شود که ساعت پرواز تغییر کرده و شامل تعجیل و یا تاخیر میباشد. این موضوع شامل خسارت نمیشود و مسافران تنها در صورت تغییر بیش از 2 ساعته ساعت پرواز میتوانند نسبت به کنسل کردن بلیط هواپیما اقدام کنند.

اگر در فرودگاه بودید و ایرلاین تشخیص دهد که ممکن است پرواز بیش از 2 ساعت و یا حتی 3 ساعت تاخیر داشته باشد، باید به شما اطلاع رسانی صورت گیرد و پذیرایی مختصری نیز از شما انجام دهند.

رزرو بلیط لحظه آخری استانبول

تاخیر اگر بیش از 3 ساعت باشد باید علاوه بر پذیرایی مناسب، امکان تماس رایگان تلفنی و تغییر به ایرلاین دیگر را در دستور کار قرار دهند و یا در صورت اینکه مسافر درخواست استرداد داشته باشد، وجه پرواز را به مسافر و یا آژانس چارتر کننده برای واریز وجه منتقل کنند.

اگر تاخیر بیش از 5 ساعت صورت گرفت ایرلاین باید علاوه بر موارد بالا، نسبت به پرداخت 20 درصد خسارت اقدام کند و این در شرایطی است که مسافر قبل از 5 ساعت تاخیر درخواست استرداد وجه نکرده باشد.

نکته مهم : اگر به دلیل شرایط آب و هوایی تاخیر صورت گرفته باشد ایرلاین فقط موظف به استرداد کامل وجه و گزینه پذیرایی میباشد.

راهنمایی های صورت گرفته در بالا برای راحتی شما مسافران عزیز صورت گرفت تا پس از خرید بلیط هواپیما نیز از شرایط تاخیر و استرداد وجه آگاهی داشته باشیدو سفر خوبی را تجربه کنید. تریپ همیشه با پشتیبانی 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما میباشد.

رزرو بلیط لحظه آخری کیش

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc