https://gateway.trip.ir/api/

در استانبول چقدر باید برای غذا هزینه کرد؟

به روز رسانی: 16 تیر ، 1399 دانستنی های سفر

در استانبول چقدر باید برای غذا هزینه کرد؟

مدیریت هزینه ها در سفر یکی از مهم ترین مواردی است که باید در نظر داشته باشید. در اینجا قصد داریم تا از هزینه های غذا در استانبول به شما بگوییم. هر چند در هر جای دنیا هم غذاهای گران و هم غذاهای ارزان پیدا میشود ولی هدف از ارائه هزینه غذا، هزینه یک وعده غذای عادی در یک رستوران عادی است. در اکثر هتل های استانبول صبحانه به شما ارائه خواهد شد و از این بابت هزینه ای ندارید، کمتر مسافری پیدا می شود که هتل با خدمات کامل صبحانه، نهار و شام درخواست کند، به این علت که در طول مدت روز بیرون و در حال گشت و گذار بین جاذبه های گردشگری استانبول هستید و نمی توان دقیقاً زمان خود را با زمان صرف نهار در هتل مطابقت داد. بنابراین بهترین راه حل، استفاده از رستوران های خیابان های استانبول است، که در این بین گزینه های بسیار زیادی در اختیار شما خواهد بود.

قیمت غذا در استانبول ترکیه

احتمالاً می دانید که واحد رسمی پول ترکیه لیر است و میدانید که بهتر است در همان ترکیه نسبت به تغییر پول خود به لیر اقدام کنید، در واقع بهتر است یورو و دلار همراه خود داشته باشید و در همانجا آنها را به لیر تبدیل کنید. در خصوص رستوران های استانبول باید خدمتتان عرض کنیم که اگر رستوران بین المللی و حرفه ای باشد از شما دلار و یورو نیز قبول خواهد کرد ولی برای اطمینان خاطر و استفاده از رستوران های عادی همیشه لیر همراه خود داشته باشید.

پس به اینجا رسیدیم که شما بلیط هواپیما خود را رزرو کرده اید و سپس رزرو هتل و حالا قصد دارید تا در تاریخ مشخص شده به این شهر فوق العاده جذاب کشور ترکیه سفر کنید، صبحانه در هتل نوش جان خواهید کرد و برای ناهار و شام نیز گزینه های مختلفی دارید، یکی از شب ها را می توانید از شام کشتی تفریحی تنگه بسفر استفاده نمایید. حال باید پول خود را در سفر مدیریت کنید که هم به مراکز گردشگری و هم مراکز خرید سر بزنید و سوغاتی نیز باید تهیه کنید. در اینجا است که باید هزینه ناهار و شام را در نظر بگیرید تا در روزهای آخر سفر به مشکل بر نخورید. 

اگر میانگین قیمت را در نظر بگیریم چیزی حدود 22 لیر بابت هر نفر یک وعده ناهار یا شام باید هزینه کنید، اما اگر به دنبال میل کردن غذاهای معروف و سنتی استانبول هستید باید تا 50 یا حتی 60 لیر نیز هزینه کنید.

اگر اهل رستوران های لوکس هستید تا 160 لیر نیز بعضی از رستوران ها برای شما خرج خواهند گذاشت.

همچنین غذاهای زنجیره ای و معروف مثل مک دونالد هزینه ثابت در حدود 20 لیر دارند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc