https://gateway.trip.ir/api/

5 سوغاتی منحصر به فرد کشور گرجستان

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 دانستنی های سفر

5 سوغاتی منحصر به فرد کشور گرجستان

کشور گرجستان یکی از بی نظیرترین کشورهایی است که می توانید برای سفر خارجی خود انتخاب کنید و در اینجا به 5 سوغاتی منحصر به فرد آن اشاره می کنیم. پایتخت این کشور، شهر زیبا و بسیار تمیز تفلیس می باشد، این تمیزی را می توان در آب و هوا و آسمان پاک و آبی این شهر به وضوح دید. اگر تفلیس را برای اولین سفر خارجی خود انتخاب کرده اید گزینه مناسبی می باشد، زیرا با داشتن بلیط هواپیما و واچر هتل و بیمه مسافرتی، بدون ویزا می توانید به این شهر سفر توریستی داشته باشید. اگر بلیط هواپیما تفلیس را به صورت رفت و برگشت خرید نکنید احتمال اینکه در فرودگاه تفلیس از شما ممانعت به عمل آورند که وارد این شهر نشوید بسیار زیاد است. در گزینه های بعدی که باید همراه خود داشته باشید واچر هتل، بیمه مسافرتی و مقدار پول مناسب برای تعداد روزهای اقامت در این شهر است. با رعایت این نکات می توانید یک سفر عالی به شهر تفلیس داشته باشید.

سوغاتی های گرجستان

به هر شهری که سفر می کنید سوغاتی ها از جمله بهترین خاطرات سفر به شمار می روند که همراه خود به شهرتان می آورید. این سوغاتی ها هم برای خودتان است هم برای اطرافیانتان، و در اینجا به 5 مورد از بهترین سوغاتی های کشور گرجستان اشاره می کنیم تا اگر قصد خرید بلیط هواپیما تفلیس را دارید و به کشور گرجستان می روید از آنها غافل نشوید.

1- جواهرات مینا

مینا ترکیبی از شیشه ذوب شده و فلزات ، مانند نقره ، مس و طلا است. در گرجستان، توسعه این تکنیک دامنه وسیعی از وقایع زمانی را در بر می گیرد که دوره آن از قرن هشتم تا پایان قرن 15 میلادی است. مینا سوغاتی ارزشمندی است که می توانید در سفر به تفلیس آن را تهیه نمایید.

جواهرات مینا

2- سفره آبی سنتی

سفره سنتی گرجستان با پرندگان، آهوها و چهره های دیگر به زیبایی تزئین شده است و قرن ها بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ این منطقه بوده است. مردم گرجستان روش مطلوب رنگرزی با آب سرد که در شرق منشا گرفته بود را اصلاح کردند و ویژگی های خاص و بی نظیر خود را به آن اضافه کردند. آنها برای رنگ آمیزی آبی سفره پنبه ای، از رنگ نیلی استفاده می کردند و سپس آنها را با آرایه های محلی می آراستند و باعث می شدند که این کار در بین همتایان روسی و اروپایی متمایز شود.

سفره آبی سنتی

3- ماکت گنجینه باستان شناسی گرجستان

در میان سوغاتی های منحصر به فرد کشور گرجستان که شما با خرید بلیط هواپیما به یکی از شهرهای آن از جمله تفلیس سفر کرده اید، حلقه ها، دستبندها و زیورآلات نشان شده با کشفیات دوران باستان شناسی این کشور به چشم می خورد که از آن ها می توانید به عنوان یادگاری تا چندی سال نگه داری کنید.

4- رومیزی مدرن

از دیگر آثار جالب این شهر که دستخوش تغییرات با ذائقه افراد مدرن شده است می توان به رومیزی هایی با رنگ ها و شکل های مدرن اشاره کرد که در نوع خود برای گردشگران جذابیت دارد.

5- ظروف سرامیکی

اگر شما شخصی هستید که وسایل آشپزخانه، ظروف و دکوراسیون زیبا را دوست دارد، در این کشور می توانید آثار سرامیکی را که با عناصر سنتی گرجی آمیخته شده اند به عنوان سوغاتی خریداری کنید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc