https://gateway.trip.ir/api/

نکات لازم سفر به استانبول بدون تور

به روز رسانی: 16 تیر ، 1399 دانستنی های سفر

نکات لازم سفر به استانبول بدون تور

اگر قصد دارید به تنهایی عازم سفر و گردش به استانبول شوید و همراه تور نیستید این نکات را جدی بگیرید. این نکاتی که در ادامه برای شما آورده شده است شاید خیلی ساده به نظر برسند ولی خیلی از افراد از آن مطلع نیستند. گردش و تفریح فقط به خوشگذرانی نیست و رعایت نکات اخلاقی و فرهنگی جامعه مقصد و هم نکات قبل از سفر بسیار کمک خواهند کرد تا سفر با آرامشی را تجربه نمایید.

سفر به استانبول بدون تور

در ادامه به 2 بخش این موضوع را تقسیم کرده ایم، کارهایی که قبل از سفر بهتر است رعایت کنید و نکاتی که در هنگام سفر باید رعایت نمایید.

نکات قبل از سفر به استانبول

یکی از نکاتی که باید در نظر داشته باشید خرید بلیط هواپیما است. اینکه از ایرلاین های معتبر برای پرواز استفاده نمایید. برای مثال پروازهای تابان و ایران ایر در رتبه های اول تاخیر به حساب می آیند و ایرلاین های ماهان و ترکیش بهترین ایرلاین های این مقصد هستند.

اگر به دنبال رزرو هتل در استانبول هستید، در خریدهای آنلاین ترانسفر فرودگاهی بر روی هتل ها وجد ندارد. اگر از تریپ هتل خود را به صورت آنلاین تهیه می نمایید، برای دریافت ترانسفر فرودگاهی می توانید با شرکت تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

از آوردن وسایل اضافی و داروهای ممنوعه به کشور ترکیه خودداری کنید، در صورت رعایت نکردن به زحمت های بسیاری خواهید افتاد.

لباس مناسب فصل همراه خود ببرید و از کفش مناسب پیاده روی استفاده نمایید.

در فرودگاه به موقع حاضر شوید گیت پرواز 60 دقیقه قبل از پرواز بسته می شود و حضور مسافر 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه الزامی می باشد. شماره پرواز خود را به یاد داشته باشید.

کمی استانبولی یاد بگیرید، در استانبول معمولاً کمتر از زبان بین المللی استفاده می شود، برای خرید در استانبول و یا استفاده از تورهای گردشگری استانبول، دانستن کمی استانبولی به شما کمک خواهد کرد.

نکات مهم استانبول گردی

بعد از خروج از فرودگاه اگر ترانسفر فرودگاهی ندارید، 2 حالت وجود دارد، یا از هاواتاش استفاده نمایید که تا مرکز شهر، شما را خواهد برد و یا از تاکسی های فرودگاه استفاده نمایید که تا هتل و هر جایی که تمایل داشته باشید شما را خواهد برد.

مراقب پرداختی خود به راننده باشید و حتماً چونه بزنید. از راننده درخواست کنید تاکسیمتر را روشن کند.

در بازدید از مراکز گردشگری شهر توجه داشته باشید مصرف مشروبات الکلی در خیابان و مراکز عمومی ممنوع می باشد.

رعایت پوشش کامل در هنگام بازدید از مساجد، قانون این شهر می باشد و حتماً این نکته را رعایت نمایید.

فاصله فرودگاه استانبول تا میدان تکسیم

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc