https://gateway.trip.ir/api/

بازار کادیکوی استانبول

به روز رسانی: 05 تیر ، 1401 جاذبه های گردشگری

بازار کادیکوی استانبول

بازارهای استانبول بسیار جذاب و رنگارنگ هستند. آنها همه چیز را از محصولات تازه گرفته تا کالاهای خانگی می فروشند و هر یک از آنها سرشار از انرژی و زندگی است. 
کادیکوی استانبول کجاست ؟ اگر در بخش اروپایی اقامت دارید، این فرصت عالی برای بازدید از بخش آسیایی استانبول را از دست ندهید.  بازار تاریخی کادیکوی در منطقه ای برجسته در استانبول قرار دارد. در این بازار نمایشگاهی معطر، رنگارنگ و جذاب از بهترین محصولات تازه در شهر، کادیکوی وجود دارد.
فرصت ‌های زیادی برای خوردن و نوشیدن در بازار و اطراف آن فراوان است، ماست خامه ‌ای و عسل در ، غذاهای محلی آناتولی در چیا سوفراسی، غذای روز و بهترین قهوه ترکی را می توانید در این بازار پیدا کنید.

آشنایی با بازار کادیکوی استانبول

آشنایی با بازار کادیکوی استانبول

آشنایی با بازار کادیکوی استانبول

یکی از قدیمی ترین بازارهای محله استانبول، سه شنبه بازار تاریخی کادیکوی است. که سابقه ای بیش از صد ساله دارد. این منطقه از بدو تأسیس مکانی بوده است که مردم منطقه در آن خرید می کردند. 
اما با گذشت زمان، شهرت آن چنان گسترش یافته است که حتی کسانی هستند که تور استانبول تیر 1401 را تهیه کرده اند به بازار کادیکوی برای خرید می روند.
بازار کادیکوی یا سه شنبه بازار در سال 2008 در حسن پاشا راه اندازی شد. سپس مجدداً جهت ساماندهی این منطقه در حسن پاشا و خدمت رسانی بیشتر به مردم به مردی ونکوی منتقل شد. 
این یک بازار پر جنب و جوش است. بازدید شگفت انگیز برای کسانی است که می خواهند تصویر واقعی تری از استانبول را ببینند. ممکن است خود را در حال پرسه زدن در غرفه های رنگارنگ میوه و سبزیجات بیابید، یا ممکن است در یکی از آن غرفه هایی که لباس و کفش می فروشند، چیزی بخرید.
در کادیکوی تاریخی، می ‌توانید به یک خواربارفروشی خانوادگی قدیمی، یک مغازه ترشی ‌فروشی تاریخی برخورد کنید یا دسری را امتحان کنید که در سراسر شهر معروف است. 
بوی قهوه‌ی تازه آسیاب ‌شده و نان پخت ه‌شده در هوا معلق است، رستوران‌ های اطراف کادیکوی مملو از جمعیت هستند.

تاریخچه بازار کادیکوی

سه‌ شنبه بازار کادیکوی، یکی از بازارهای تاریخی در استانبول است، اما به دلایلی مانند مشکل ترافیکی که در کادیکوی ایجاد شد و کمبود فضا در بازار، با تصمیم شورای شهر مکان آن تغییر یافت. 

بازار کادیکوی در سال 2008

ابتدا سه شنبه بازار تاریخی کادیکوی با تصمیم شورای شهرداری در سال 2008 در حسن پاشا راه اندازی شد.

بازار کادیکوی در سال 2015

بازار کادیکوی استانبول که در حسن پاشا تاسیس شده بود ، به دلیل افزایش علاقه به بازار و افزایش اخیر جمعیت کادیکوی از سال 2015، به طور موقت به منطقه وسیع تری در Merdivenkoy منتقل شده است.

بازار کادیکوی در سال 2016     

در سال 2016، کار توسعه در حسن پاشا به پایان رسید. و در سال 2016 راه اندازی شد. سه شنبه بازار کادیکوی از همان سال در همان مکان خدمات رسانی می کند.

در بازار کادیکوی چه چیزهایی می توان خرید ؟

‌بازار کادیکوی تاریخی که برای مدتی از جایی به جای دیگر جابه‌ جا شد، مانند روزهای قدیم شلوغ است. این بازار تاریخی دو روز در هفته برگزار می شود. هم به عنوان جمعه بازار کادیکوی استانبول و هم به عنوان سه شنبه بازار می باشد.
کسانی که روز سه شنبه می روند عموما محلی هستند. آنها بیشتر از غرفه های سبزیجات و میوه جات خرید می کنند. اما کسانی که در روز جمعه روز به آنجا می روند اغلب گردشگران خارجی هستند. در این بازار می توانید محصولات متنوعی از پارچه و لباس و خوردنی پیدا کنید.

پوشاک در بازار کادیکوی

در بازار کادیکوی استانبول غرفه‌ ها عمدتاً در روزهای جمعه پوشاک و محصولات نساجی می ‌فروشند. نام دیگر بازاری که در روزهای جمعه راه اندازی می شود، بازار جامعه بالا است.
مردم هم می توانند محصولات خوراکی و هم پوشاک مورد نیاز خود را خریداری کنند، و هم در بودجه خود صرفه جویی کنند. این بازار برای کسانی که می خواهند لباس، کیف، کفش و حتی پارچه مازاد خریداری کنند، انتخاب بسیار خوبی است. علاوه بر این، فضای بسیار سرگرم کننده ای دارد. 

وسایل دست دوم در بازار کادیکوی

روز جمعه که به روز فروش محصولات نساجی و پارچه معروف است، روز فروش کالاهای دست دوم نیز می باشد. جمعه ها در این  بازار تاریخی روی نیمکت ها و روی زمین با محصولات قدیمی و عتیقه مواجه می شویم. 
برای کسانی که از کیفیت محصولات قدیمی ابایی ندارند و مشتاق گذشته هستند مناسب است. فضای سرگرم کننده بازار با بودجه پسند بودن آن ترکیب شده است. این بازار یکی از مقاصد مکرر ساکنان کادیکوی است. اگر در کادیکوی هستید و عاشق نوستالژی هستید، حتما به این بازار سر بزنید.

میوه جات و سبزیجات کادیکوی

در روزهای سه شنبه بازار کادیکوی استانبول غرفه ‌های فروش میوه و سبزیجات در اکثریت هستند. معمولا سه شنبه ها خلوت تر از جمعه ها است. 
روزهای سه شنبه، کسانی که در اطراف کادیکوی زندگی می کنند، بازار را بیشتر ترجیح می دهند. برای خرید میوه و سبزیجات تازه انتخاب بسیار خوبی است. 
علاوه بر این، قیمت ها نسبت به بسیاری از مکان ها مناسب تر است. اگر در اطراف کادیکوی زندگی می کنید، حتماً باید از سه شنبه بازار تاریخی خرید کنید. اگر در این مناطق زندگی نمی کنید، اما اگر در کادیکوی هستید، پیشنهاد می کنیم به سه شنبه بازار سر بزنید.

روش رفتن به بازار کادیکوی استانبول

روش رفتن به بازار کادیکوی استانبول

چگونه به بازار کادیکوی برویم ؟

رفتن به بازار کادیکوی استانبول بسیار راحت است. کسانی که می خواهند به بازار بروند ابتدا باید به محله کادیکوی استانبول بروند. 
همانطور که مشخص است، کادیکوی یک منطقه مرکزی است. می توانید با کشتی، مترو، مارماری، اتوبوس، مینی بوس به کادیکوی بیایید. 
پس از رسیدن به کادیکوی، در صورت تمایل می توانید سوار مینی بوس های آبی رنگی شوید که به فیکرت تپه می روند. کسانی که می خواهند با متروبوس بروند باید در ایستگاه اوزونکایر پیاده شوند. 
وقتی در این مسیر پیاده می شوید، حتی با دنبال کردن جمعیت می توانید بازار را پیدا کنید. پیاده روی از کادیکوی نیز یک گزینه است.
اگر قصد دارید با اتوبوس به آنجا بروید می توانید از اتوبوس های شماره 129T, 130Ş, 15BK, 16A, 19EK, 19T, 251 به بازار کادیکوی استانبول بروید.
آدرس بازار کادیکوی استانبول : استانبول، محلهسی، منطقه ی کادیکوی، بازار کادیکوی
برای اطلاع از قیمت تور تهران استانبول به سایت تریپ مراجعه کنید و به روز ترین تورهای مسافرتی را بدون واسطه و به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی بازار کادیکوی استانبول

بازار کادیکوی استانبول چه روزهایی برپا می شود ؟

این بازار تاریخی دو روز در هفته برگزار می شود. هم به عنوان جمعه بازار کادیکوی استانبول و هم به عنوان سه شنبه بازار می باشد.

آدرس بازار کادیکوی استانبول کجاست ؟

آدرس بازار کادیکوی استانبول: استانبول، محلهسی، منطقه ی کادیکوی، بازار کادیکوی

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc